abonnement Unibet Coolblue
pi_195774250
Had 'm in TRU kunnen zetten maar ik zal toelichten waarom ik 'm hier plaats.

In Europa en de VS hebben volkeren altijd een hang gehad naar de Oude Grieken en de Romeinen. Ook alles daarna met de Renaissance en de Barok wordt gedragen maar de eerste twee genoemden zijn voor vele Europeanen eigenlijk de oerknal van de beschaving. Kunst, politieke systemen en architectuur uit die periode worden geroemd.

Pas veel later in de Europese geschiedenis ontstond het beeld dat er buiten Europa ook nog wat was. De Perzen werden in de oud Griekse cultuur zwart afgeschildert en Mesopotamië en Egypte kwamen pas relatief laat in beeld bij Europese wetenschappers en scholieren. Er waren periodes waarin je Mummies kon kopen om te vermalen in verf en voor kwakzalvende shit.

Theorieen als die op werken van Von Daniken geinspireerd zijn zoeken allen naar een verklaring voor prestigieuze bouwwerken en andere structuren waarbij Aliens geinjecteerd worden in de oudheid.

Ik heb me altijd afgevraagd waarom het nodig was want bepaalde prestiges uit het verleden bewijzen dat je met de grote hoeveelheden mankracht en tijd veel kunt bereiken.

Een ding die alle Alien-theorieen gemeen hebben is dat ze hele bevolkingen wegzetten als een soort nietsnutten die niet konden denken en doen en niets klaarspeelden omdat het alles wel voor hun gedaan werd.

Iets waaruit uiteindelijk weer geconcludeerd zou kunnen worden dat het 't bekende neerkijken en kleineren van culturen anders dan die van de superieure Grieken en Romeinen is.

Laatst genoemden blijven overeind met wat ze allemaal gebracht hebben aan beschaving. Die andere ondermaatse culturen die soortgelijke prestaties leverden moeten niet denken dat ze een plaats in de boeken verdienen. Dat zijn bij wijze van spreken slechts jagers / verzamelaars die Aliens op bezoek kregen die het klusje klaarden.

In BNW werd vroeger gesproken over vervalsing van geschiedenis. En dit is imho een mooi modern voorbeeld van alternatieve geschiedsvervalsing.

Hoe denken jullie erover.
  Moderator woensdag 21 oktober 2020 @ 22:14:16 #2
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_195774979
Ik weet niet in hoeverre dit met Acient Aliens te maken heeft, maar ik moest hieraan denken:
https://nos.nl/artikel/22(...)-en-blauwe-ogen.html

Of is dit achterhaald?
A child is born with no state of mind.
  Moderator woensdag 21 oktober 2020 @ 22:15:39 #3
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_195775022
En Atlantica....
A child is born with no state of mind.
pi_195775420
Is gewoon popcorn tv en heeft exact niets met de werkelijkheid te maken. Discriminatie gaat mij wat ver.
Conscience do cost.
pi_195775534
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 22:31 schreef ems. het volgende:
Is gewoon popcorn tv en heeft exact niets met de werkelijkheid te maken. Discriminatie gaat mij wat ver.
Als piramides zo makkelijk zijn om te maken waarom doen ze het nu dan niet met de oude methodes? Zijn vast wel vrijwilligers voor te vinden.
pi_195775720
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 22:35 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Als piramides zo makkelijk zijn om te maken waarom doen ze het nu dan niet met de oude methodes? Zijn vast wel vrijwilligers voor te vinden.
Even een serieuze vraag.

Wie heeft jou ooit verteld dat ze 'makkelijk' te maken zijn?

Moeilijk en langzaam met diverse goed getrainde betaalde krachten die voor langere tijden gemotiveerd zijn is ook een heel verschil met de voorstelling dat het een makkelijk klusje dient te zijn door een paar vrijwilligers.

Maar je kunt je met kleinere projecten met goed getrainde experts wel voorstellen dat schaalvergroting en meer tijd bepalende factoren zijn.
pi_195775765
Nu heb ik echt alles op discriminatie gegooid zien worden :')

Misschien een idee dat TS even terug naar de boeken gaat om te lezen over de oude Griekse en Romeinse culturen, waar ze gevestigd waren en hun contact met de Afrikaanse en Oosterse volkeren.
pi_195775883
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 22:44 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Nu heb ik echt alles op discriminatie gegooid zien worden :')

Misschien een idee dat TS even terug naar de boeken gaat om te lezen over de oude Griekse en Romeinse culturen, waar ze gevestigd waren en hun contact met de Afrikaanse en Oosterse volkeren.
Heeft geen reet met de uiteenzetting te maken :)

open je eigen topic.
pi_195775904
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 22:48 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Heeft geen reet met de uiteenzetting te maken :)

open je eigen topic.
Nee als je klets verkoopt om de zoveelste discriminatie-rommel te onderbouwen dan ga ik daar toch even op in

quote:
Pas veel later in de Europese geschiedenis ontstond het beeld dat er buiten Europa ook nog wat was.


[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 21-10-2020 22:51:00 ]
pi_195776078
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 22:49 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Nee als je klets verkoopt dan ga ik daar op in
[..]

leesvoer.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Beste debater 2022 woensdag 21 oktober 2020 @ 22:55:16 #11
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_195776092
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 22:42 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Even een serieuze vraag.

Wie heeft jou ooit verteld dat ze 'makkelijk' te maken zijn?

Moeilijk en langzaam met diverse goed getrainde betaalde krachten die voor langere tijden gemotiveerd zijn is ook een heel verschil met de voorstelling dat het een makkelijk klusje dient te zijn door een paar vrijwilligers.

Maar je kunt je met kleinere projecten met goed getrainde experts wel voorstellen dat schaalvergroting en meer tijd bepalende factoren zijn.
Ik verwonder me nog altijd over de gotische kathedralen...

Maar dan besef ik, wanneer mensen geïnspireerd zijn door het goddelijke, de meest gruwelijke maar ook de meest schone zaken tot stand worden gebracht.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_195776222
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 22:54 schreef Beathoven het volgende:

[..]

leesvoer.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Moeten deze 2 paragraafjes overtuigen? Oke.
pi_195776608
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 22:55 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ik verwonder me nog altijd over de gotische kathedralen...

Maar dan besef ik, wanneer mensen geïnspireerd zijn door het goddelijke, de meest gruwelijke maar ook de meest schone zaken tot stand worden gebracht.
Klopt en daar werkten alleen de creme de la creme van vaklui voor langere tijd aan. De operatie tot bouw van een kathedraal of piramide toen is zoiets als SpaceX nu. Toewijding, denkkracht, mankracht en de laatste snufjes van de tijd. :)
pi_195776642
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 22:59 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Moeten deze 2 paragraafjes overtuigen? Oke.
Moet ik er iemand bijhalen die er tekeningetjes van fabriceert?
pi_195785507
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 22:35 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Als piramides zo makkelijk zijn om te maken waarom doen ze het nu dan niet met de oude methodes? Zijn vast wel vrijwilligers voor te vinden.
Waarom wel? En tegenwoordig kan het natuurlijk een stuk makkelijker.
Conscience do cost.
pi_195836146
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 14:39 schreef ems. het volgende:

[..]

Waarom wel? En tegenwoordig kan het natuurlijk een stuk makkelijker.
De grootste piramide zou met 100.000 ervaren en toegewijde personen in 20 jaar gebouwd zijn inclusief de logistiek.

Als hij wil mag hij 100.000 vrijwilligers opsnorkelen die dat 20 jaar gaan doen en wellicht wat langer omdat het niet de toplichtingen zijn zoals toen. Dan moet je tegenwoordig al flink uitbetalen of zulke aantallen vinden die het voor hun geloof doen oid.

Verder vind ik iets kopieeren dat er al is en waar we qua constructie wel een beetje een beeld van hebben niet heel veel toevoegen. Het is leuker om iets te herrijzen dat er niet meer is.
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 18:20:17 #17
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_195966171
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 18:34:51 #18
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_195966394
quote:
Ik verwonder me nog altijd over de gotische kathedralen...
meer steen gebruikt in totaal dan de pyramides !
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 18:38:44 #19
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_195966446
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 22:59 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Moeten deze 2 paragraafjes overtuigen? Oke.
Deze is een inkopper want je weet de ondertoon !
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
pi_196346033
Eens met TS idd.
I´m back.
pi_196451369
Weinig repliek hier btw. Daarom maar deze vraag:

Waren de hunebedbouwers aliens?
I´m back.
pi_196574696
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 11:33 schreef Ryan3 het volgende:
Weinig repliek hier btw. Daarom maar deze vraag:

Waren de hunebedbouwers aliens?
Schijt een beer in het bos?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_196575721
Probleem met bijv de piramides is wel dat farao’s er nogal een handje van hadden om eerdere werken gemaakt door een ander te wissen uit de geschiedenis en hun eigen naam er op te plakken.

Daarbij zie ik niet in hoe de Egyptenaren de piramides gebouwd kunnen hebben als je hun eigen teksten er op na moet gaan houden.

Het zou in 25 jaar gebouwd zijn, okay prima, dan zit je met 1 klein probleempje.. wiskundig gezien zou dat dus betekenen dat je vanaf het moment dat je begint met een steen te houwen om uiteindelijk te gaan plaatsen, met uiterste precisie, 2 minuten de tijd hebt.

En dat met wat koperen hamertjes en dergelijke, totale onzin dus.

Wel geloof ik dat ze de buitenkant bewerkt hebben en dat kostte wellicht wel 25 jaar.
Verklaard een hoop meer.

[ Bericht 14% gewijzigd door TheoddDutchGuy op 06-12-2020 07:25:57 ]
pi_196576087
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 07:11 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Probleem met bijv de piramides is wel dat farao’s er nogal een handje van hadden om eerdere werken gemaakt door een ander te wissen uit de geschiedenis en hun eigen naam er op te plakken.

Daarbij zie ik niet in hoe de Egyptenaren de piramides gebouwd kunnen hebben als je hun eigen teksten er op na moet gaan houden.

Het zou in 25 jaar gebouwd zijn, okay prima, dan zit je met 1 klein probleempje.. wiskundig gezien zou dat dus betekenen dat je vanaf het moment dat je begint met een steen te houwen om uiteindelijk te gaan plaatsen, met uiterste precisie, 2 minuten de tijd hebt.

En dat met wat koperen hamertjes en dergelijke, totale onzin dus.

Wel geloof ik dat ze de buitenkant bewerkt hebben en dat kostte wellicht wel 25 jaar.
Verklaard een hoop meer.
Gooi je detailberekeningen eens op tafel.

En leg eens uit waarom je geen vraagtekens zet bij bijvoorbeeld dw bouw van het Pantheon.

[ Bericht 3% gewijzigd door Beathoven op 06-12-2020 08:14:50 ]
pi_196576245
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 08:09 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Gooi je detailberekeningen eens op tafel.

En leg eens uit waarom je geen vraagtekens zet bij bijvoorbeeld dw bouw van het Pantheon.
Omdat ik geen vragen of vraagtekens daarbij heb gezien?
Ik zie de piramides benoemd dus.. tja.

Maar ondanks dat ik er iets naast zit, of misschien ook niet is het minimaal 2 minuten, maximaal 5 minuten.

25 jaar, 365 dagen x 25 = 9125 dagen. (de egyptenaren hadden ook 4 seizoenen waarvan 3 elk 120 dagen)

2.3 miljoen blokken van verschillend materiaal, veelal kalksteen maar ook graniet.

2.3 miljoen delen door die 9125 = ~252 blokken per 24 uur (als je er vanuit gaat dat er letterlijk 24 uur per dag gewerkt werd he! dus dag en nacht!)

Maakt dus ~11 blokken per uur.

Wat inhoudt bij een 24/7 werkweek, iedere ~5 minuten vanaf moment van houwen ~500 kilometer verderop tot neerleggen met uiterste precisie.

Die 24 uur per dag lijkt me wat vergezocht gezien we nu weten dat het geen slaven waren.
Dus kortere werkdag, kom je op die pak em beet 2 minuten uit.

However, ik ben zelf geen "alien astronaut" voorstander, ik zelf denk dat er meer bewijs is voor, relatief gesproken, geavanceerdere beschavingen wat voor de laatste kleine ijstijd stamt, iets wat geologisch gezien makkelijk weggevaagd zou kunnen zijn afhankelijk van omstandigheden trouwens.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')