De plannen voor boven zijn wat minder groots, en meeslepend, maar wat ik vooral belangrijk vond was om boven en beneden meer bij elkaar te betrekken.
Wat ik heel veel zie en merk in huizen is dat er beneden een mooie stijl wordt neergezet en dat men boven het heel simpel houdt en alle muren wit verft en er een simpel laminaatje inknalt.
![gjwy1y1241y.jpg]()
De douche wordt aangepast waarbij ik er voor gekozen heb om op de vloer en de wanden grijze/zwarte tegels te nemen, achter de douche en boven de wc komen accenttegels in dezelfde look als het keukenblad. Om zo de stijl van boven ook beneden terug te laten komen.
![nu7njqfod9w8.jpg]()
Hier zie je een klein stukje keukenblad op de tegels liggen (je ziet wel gelijk dat echt marmer dieper van kleur is dan keramische tegels maar dat is helaas niet anders)
Verder komt er op de hele bovenverdieping een klikpvc vloer. (ook donker)
![o8deftnuo.jpg]()
Zoals te zien op deze foto:
- rechts klik pvc, midden marmer, en links de badkamer tegel.
Ik heb echt lang gezocht, want veel grijs/zwarte tegels hebben toch iets blauwigs in zich en vanwege het marmer moest het meer wat bruin/zwart ipv blauw/zwart/grijs zijn. (als jullie me snappen) (daarnaast ben ik behoorlijk kleurenblind, dus bij dit soort keuzes moet ik vooral veel vertrouwen op andere, en op mijn gevoel/de goede gok)
De kleine kamer, wordt een soort inloopkast idee (ik denk dat ik gewoon zwart bruine pax kasten koop, dat lijkt redelijk in stijl te zijn en is niet al te duur), de middelste kamer wordt een waskamer, en zal mogelijk ooit gebruikt worden voor logeés.
En de grootste kamer wordt mijn slaapkamer, zoals jullie kunnen zien komt hier het kanaal van de haard doorheen. (inmiddels blijkt dat deze best wat uit de hoek komt, dus daar ga ik een soort nis met planken van maken (waarschijnlijk van hetzelfde materiaal als de keuken)
De trap naar boven, en naar de zolder zullen beide bekleed worden met vloerbedekking (ook donker, en het liefst mooi hoogpolig) omdat de trappen echt versleten zijn is schilderen geen optie, en upstairs vind ik echt belachelijk duur, en eigenlijk niet eens zo mooi. Nadeel van vloerbedekking is natuurlijk het slijten, maar ach. ik woon gemiddeld 3 jaar in een huis dus dat zal wel lukken toch ;-).
Verder zal op de eerst verdieping electra worden aangepast (meer stopcontacten, stopcontacten verplaatsen, tv-utp aansluitingen maken) en wordt daarna alles gestuct. De verwarmingen behoudt ik wel. vanuit budget oogpunt ga ik deze niet vervangen en zullen ook de leidingen op de muur blijven. Minder fraai, maar scheelt behoorlijk in de kosten.
Op de zolder zal niet zo heel veel gebeuren, boardkartonnen plafonds worden vervangen door gipsplaten, en ook de zijwanden zullen gesloopt worden (is nu een soort geperste stro-panelen) en opnieuw afgetimmerd. DIt met luikjes zodat de kerstboom en skispullen mooi daarachter kunnen worden gestopt.
Op de zolder leg ik een laminaatje wat er nog lag (degene die beneden ook lag). Reden moeder zei dat het zonde was om geld uit te geven aan een nieuwe vloer, voor ergens waar je toch nooit kom. En deze vloer lag er nog (nieuw in de verpakking) En zoals iedereen weet,.. je moeder te vriend houden is de beste investering die je ooit kan doen.