abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 16:02:31 #51
149959 SQ
snelle trees
pi_195808297
Hihi, je hele huis zwart aankleden is denk ik minder tijdloos dan een bies in je vloer :P
Maar toffe plannen, ik ben wederom zeer benieuwd hoe het wordt!
disclaimer
  Moderator vrijdag 23 oktober 2020 @ 17:26:14 #52
5023 crew  Geckoo
Good news everyone
pi_195809830
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 15:00 schreef Legwieh het volgende:

[..]

De deur wordt dichtgemaakt en wordt toegankelijk via de hal (waar nu de garderobe is). Al is jou idee ook tof, maar slecht uitvoerbaar vrees ik.
nog steeds leuk, een geheime deur achter de jassen :)
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
pi_195810008
Wie regelt een Barney Buste als housewarming gift :p?
pi_195810148
@Legwieh ik heb volgens mij nooit gereageerd in je vorige topics, maar heb ze wel allemaal gelezen. Mooi werk verricht!

Deze ga ik ook volgen.

Heb je ook plannen ter verduurzaming? Vloerverwarming? Warmtepomp? Extra isolatie?

Wordt de keuken straks niet heel krap? Je hebt 330cm, waarin je een kastenwand van 60 diep en een eiland van... ? 100cm diep hebt gepland? Dan hou je aan beide kanten maar 85cm loopruimte over? Minder als ik de maat van je eiland verkeerd heb ingeschat. Als je de vaatwasser opent kun je daar niet meer tussendoor?

"Zou je dat wel doen?" ;) Je hebt zo'n hoop ruimte...
pi_195810462
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 10:50 schreef Puala het volgende:
Gedurfde en gave keuzes _O_

Zwarte vloer + zwarte keuze is heftig, maar als je genoeg licht binnen krijgt moet het prima kunnen.
Ik zou wel een robot stofzuiger kopen denk ik, want je gaat wel veel zien op je vloer denk ik ;)
Dit is een heel terecht punt. Hier een zwarte tegelvloer in een doorzonwoning. De vloer blijf ik heel mooi vinden, maar je ziet er wel echt ieder vuiltje op.

Licht daarentegen is geen issue met witte wanden / plafonds. Het oogt niet donker.
pi_195810660
Mooi project! Ben benieuwd hoe het gaat worden!

Wat betreft de zwarte wasbak, hadden wij ook in ons vorige huis en zou het zo weer doen. Nooit wat mee gehad, enige wat “niet mocht” was een pan net van het fornuis (dus heet) erin zetten. Dan kon het verkleuren.
Waterontharder met een zwarte wasbak is wel echt een aanrader!

Zwarte vloer... ja ook gehad, maar dat nooit weer! Daar zie je echt alles op!
pi_195812943
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 18:12 schreef tux87 het volgende:

[..]

Dit is een heel terecht punt. Hier een zwarte tegelvloer in een doorzonwoning. De vloer blijf ik heel mooi vinden, maar je ziet er wel echt ieder vuiltje op.

Licht daarentegen is geen issue met witte wanden / plafonds. Het oogt niet donker.
Ik herken t, ik wilde een witte vloer. Ik was blij dat dat een tijdelijk huurhuis was en ik vrij snel verhuisde :X
pi_195814845
Wat een avontuur weer! Maar wat jammer van je mooie huis, al vermoed ik dat je er dikke vette winst op hebt gemaakt en er dus niet slechter van bent geworden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195815188
Oh, en een zwarte vloer zou ik absoluut doen! Wordt vast mooi, zeker in combinatie met natuurlijke materialen. Ik hoop dat de balans uitslaat naar het natuurlijke en niet het protserige.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195817329
Is het marmerlook of echt marmer wat je gaat gebruiken? Zelf een marmer werkblad maar echt ik raad het iedereen af. Ondanks goed voorbehandeling en impregneren binnen mum van tijd vlekken, kringen enz. Onlangs weer opnieuw laten schuren maar nu alweer spijt van. Ondanks dat ik er super zuinig op ben. Maar het staat wel heel mooi....😁
pi_195825970
Hier een zwart granieten blad en daar zijn we super blij mee. Geen kras in te krijgen terwijl wij er echt niet voorzichtig mee zijn.
pi_195827873
Proost

Weer een dagje gehad!
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 16:59:52 #63
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_195827923
Lekker aan het slopen ^O^, heb je trouwens iets van een planning in gedachten? :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_195828157
tvp!

Lelijk huis heb je weer gekocht _O-
Kan bijna alleen maar beter worden. Zelfs als het een vrijgezellenpaleis wordt van glim, marmer, leer, zwart en rood.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_195829595
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 16:59 schreef monsterd. het volgende:
Lekker aan het slopen ^O^, heb je trouwens iets van een planning in gedachten? :)
Zeker weten, eigenlijk voor 31-12, maar dat ga ik waarschijnlijk toch niet halen, dus laten we zeggen half januari.
pi_195830674
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 16:57 schreef Legwieh het volgende:
Proost
[ afbeelding ]
Weer een dagje gehad!
Ik voel een thema aankomen
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:07:44 #67
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_195830831
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 18:09 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Zeker weten, eigenlijk voor 31-12, maar dat ga ik waarschijnlijk toch niet halen, dus laten we zeggen half januari.
Wil je dan alles af hebben, of alleen beneden?
pi_195831313
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 19:07 schreef Fietsertje70 het volgende:

[..]

Wil je dan alles af hebben, of alleen beneden?
Alles, ik werk van boven naar beneden.

Morgen zal ik de plannen voor boven delen, en Miss ook wel een update over wat ik inmiddels al gedaan heb.

Nu te lui, op de bank 😴😴
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:59:52 #69
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_195831740
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 19:35 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Alles, ik werk van boven naar beneden.

Morgen zal ik de plannen voor boven delen, en Miss ook wel een update over wat ik inmiddels al gedaan heb.

Nu te lui, op de bank 😴😴
Oh dat is best wel ambitieus. Aan de andere kant, je hoeft ook met niemand meer te overleggen over keuzes, levert ook weer tijd op...
pi_195864786
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 19:59 schreef Fietsertje70 het volgende:

[..]

Oh dat is best wel ambitieus. Aan de andere kant, je hoeft ook met niemand meer te overleggen over keuzes, levert ook weer tijd op...
Ambitie is gezond toch?
pi_195865440
De plannen voor boven zijn wat minder groots, en meeslepend, maar wat ik vooral belangrijk vond was om boven en beneden meer bij elkaar te betrekken.

Wat ik heel veel zie en merk in huizen is dat er beneden een mooie stijl wordt neergezet en dat men boven het heel simpel houdt en alle muren wit verft en er een simpel laminaatje inknalt.

De douche wordt aangepast waarbij ik er voor gekozen heb om op de vloer en de wanden grijze/zwarte tegels te nemen, achter de douche en boven de wc komen accenttegels in dezelfde look als het keukenblad. Om zo de stijl van boven ook beneden terug te laten komen.

Hier zie je een klein stukje keukenblad op de tegels liggen (je ziet wel gelijk dat echt marmer dieper van kleur is dan keramische tegels maar dat is helaas niet anders)

Verder komt er op de hele bovenverdieping een klikpvc vloer. (ook donker)

Zoals te zien op deze foto:
- rechts klik pvc, midden marmer, en links de badkamer tegel.
Ik heb echt lang gezocht, want veel grijs/zwarte tegels hebben toch iets blauwigs in zich en vanwege het marmer moest het meer wat bruin/zwart ipv blauw/zwart/grijs zijn. (als jullie me snappen) (daarnaast ben ik behoorlijk kleurenblind, dus bij dit soort keuzes moet ik vooral veel vertrouwen op andere, en op mijn gevoel/de goede gok)

De kleine kamer, wordt een soort inloopkast idee (ik denk dat ik gewoon zwart bruine pax kasten koop, dat lijkt redelijk in stijl te zijn en is niet al te duur), de middelste kamer wordt een waskamer, en zal mogelijk ooit gebruikt worden voor logeés.

En de grootste kamer wordt mijn slaapkamer, zoals jullie kunnen zien komt hier het kanaal van de haard doorheen. (inmiddels blijkt dat deze best wat uit de hoek komt, dus daar ga ik een soort nis met planken van maken (waarschijnlijk van hetzelfde materiaal als de keuken)

De trap naar boven, en naar de zolder zullen beide bekleed worden met vloerbedekking (ook donker, en het liefst mooi hoogpolig) omdat de trappen echt versleten zijn is schilderen geen optie, en upstairs vind ik echt belachelijk duur, en eigenlijk niet eens zo mooi. Nadeel van vloerbedekking is natuurlijk het slijten, maar ach. ik woon gemiddeld 3 jaar in een huis dus dat zal wel lukken toch ;-).

Verder zal op de eerst verdieping electra worden aangepast (meer stopcontacten, stopcontacten verplaatsen, tv-utp aansluitingen maken) en wordt daarna alles gestuct. De verwarmingen behoudt ik wel. vanuit budget oogpunt ga ik deze niet vervangen en zullen ook de leidingen op de muur blijven. Minder fraai, maar scheelt behoorlijk in de kosten.

Op de zolder zal niet zo heel veel gebeuren, boardkartonnen plafonds worden vervangen door gipsplaten, en ook de zijwanden zullen gesloopt worden (is nu een soort geperste stro-panelen) en opnieuw afgetimmerd. DIt met luikjes zodat de kerstboom en skispullen mooi daarachter kunnen worden gestopt.

Op de zolder leg ik een laminaatje wat er nog lag (degene die beneden ook lag). Reden moeder zei dat het zonde was om geld uit te geven aan een nieuwe vloer, voor ergens waar je toch nooit kom. En deze vloer lag er nog (nieuw in de verpakking) En zoals iedereen weet,.. je moeder te vriend houden is de beste investering die je ooit kan doen.
pi_195865591
Hoogpolig tapijt op de trap, zou je dat wel doen? Ik vond het doodeng dat mijn vader dat in zijn huis had, ik was een stuk stabiliteit kwijt bij het traplopen
pi_195865647
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2020 13:50 schreef Doedezemaar het volgende:
Hoogpolig tapijt op de trap, zou je dat wel doen? Ik vond het doodeng dat mijn vader dat in zijn huis had, ik was een stuk stabiliteit kwijt bij het traplopen
nouja echt hoogpolig wordt het ook weer niet, want dat gaat volgens mij niet. maar wel wat meer als zo'n basic kantoortapijtje dacht ik aan.

p.s. ik kan niet wachten tot deel 2 van dit topic (ik heb de topictitel al bedacht)
The Bachelormansion van Legwieh #2, zou je dat wel doen?!
pi_195865863
Pvc kan ook op de trap hè. Dmv speciale profielen kan dat best heel netjes en kun jij vast zelf. Lijkt mij niet echt duurder dan een mooi tapijtje en dan heb je eenheid met je pvc vloer op de eerste etage.
Maar.... jij zult dit vast overwogen hebben en met een goede reden terzijde hebben geschoven.
pi_195865919
Mooie plannen hoor. Ik durf dat in ons huis allemaal niet. Wij zijn altijd een beetje van het saaie. Bij andere vind ik het vaak prachtig maar zie het niet bij mezelf.

Hier hebben wij eikenhouten overzettreden op de trap. Vind ik niet heel lelijk en zijn geregeld in de aanbieding. Tapijt begin ik met katten en kinderen niet meer aan Maar tapijt dempt wel veel meer dan al het andere. Maar volgens mij heb jij geen huisdieren..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')