abonnement Unibet Coolblue
pi_195757281
Een beetje twijfel over waar dit topic moet, maar ik gok hier.

Welke keuzes maak jij om zo milieubewust te leveren en welke dingen die je juist niet?

En ik trap af:
Momenteel ben ik bezig met zoveel mogelijk plastic in mijn huishouden te schrappen.
Doel 1: zelfzorg grotendeels plasticvrij (dus geen flessen shampoo/bodyzeep/conditioner/tandpasta meer, maar alternatieven zoals blokken zeep/conditioner en tandpastamuntjes)
Doel 2: schoonmaakmiddelen uitsorteren en enkel milieuvriendelijk. Hier moet ik echter nog even over nadenken wat ik wil en niet wil veranderen

En daar houd het voor mij een beetje op omdat ik verder niet weet wat te doen op dat gebied. Dus als iemand nog wat weet, graag?

Op dit moment is cupjes en wasbaarmaandverband voor mij een no-go. Ook wil ik geen bamboe tandenborstel (heeft iemand anders een alternatief voor het laatste).

Mijn vraag hebben jullie nog ideeën?
En wat kies jij te doen voor het milieu en wat ook bewust niet?
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_195757344
Geen droger tv magnetron etc. Warm aankleden en verwarming op 17/18 graden. 1 keer per week douchen
:]
pi_195757584
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 23:52 schreef ChildoftheStars het volgende:
Mijn vraag hebben jullie nog ideeën?
Geen auto rijden, geen vlees eten, kleiner wonen, dikke trui aan in plaats van de verwarming aanzetten, niet op vakantie, helemaal niet op vliegvakantie enz
pi_195757749
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 23:59 schreef wootahH het volgende:
Geen droger tv magnetron etc. Warm aankleden en verwarming op 17/18 graden. 1 keer per week douchen
Poeh dat is een stuk pittiger dan ik... Hier wel de verwarming aan en elke dag douchen

Goed bezig! Ik ben trots op je

quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 00:25 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Geen auto rijden, geen vlees eten, kleiner wonen, dikke trui aan in plaats van de verwarming aanzetten, niet op vakantie, helemaal niet op vliegvakantie enz
Goed bezig! Be proud.
En ik doe met je mee met die dingen, behalve de kachel :)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  woensdag 21 oktober 2020 @ 03:05:49 #5
224960 highender
Travellin' Light
pi_195758378
Bewust kinderloos, vegetarisch dieet, plastic zwerfvuil opruimen als ik het tegenkom, dat is het wel.
pi_195760126
Ik eet weinig vlees en eet veel biologische groenten en fruit enz. Verwarming inderdaad laag (maar ik heb het altijd warm dus dat is makkelijk praten). Een beetje op je waterverbruik letten went ook snel.
pi_195760157
Ik eet vegetarisch en ben kinderloos. Ter compensatie ga ik wel gewoon op vakantie, heb een auto en let niet op dingen als douchen en verwarming
  woensdag 21 oktober 2020 @ 09:20:46 #8
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_195760553
Wij hebben geen kinderen, gaan maar 1x per jaar op vakantie (in Europa), hebben zonne-panelen, kopen zoveel mogelijk biologisch, eten vaak vegetarisch, letten op voedselverspilling en overbodig verpakkingsmateriaal, kopen zowiezo geen overbodige zooi, ik wacht met wassen totdat ik een volle trommel heb, doen boodschappen op de fiets.
Ik heb wel een auto, die gebruik ik eens in de twee weken om naar mijn moeder te gaan, en voor op vakantie ( en heel soms als ik 's-avonds weg moet en het stortregent).
Mijn vriend gaat met de trein naar zijn werk. En we douchen om de dag en na het sporten.
pi_195760992
Waar mogelijk spullen tweedehands aanschaffen, afval scheiden, zuinig zijn met energie en water, zo veel mogelijk lopend boodschappen doen en naar afspraken gaan ipv even makkelijk de auto pakken. Verder de tuin een beetje diervriendelijk houden en ‘m vooral niet vol met tegels leggen. Zo min mogelijk eten verspillen.
pi_195761049
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 09:52 schreef Doedezemaar het volgende:
Waar mogelijk spullen tweedehands aanschaffen, afval scheiden, zuinig zijn met energie en water, zo veel mogelijk lopend boodschappen doen en naar afspraken gaan ipv even makkelijk de auto pakken. Verder de tuin een beetje diervriendelijk houden en ‘m vooral niet vol met tegels leggen. Zo min mogelijk eten verspillen.
Goede van die tegels. Ik ga volgende week verhuizen en het eerste wat ik ga doen is een paar tegels uit de tuin trekken. De rest komt later wel, maar het is echt bizar hoeveel tegels er nu liggen.
pi_195761191
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 09:56 schreef Victoriaatje het volgende:

[..]

Goede van die tegels. Ik ga volgende week verhuizen en het eerste wat ik ga doen is een paar tegels uit de tuin trekken. De rest komt later wel, maar het is echt bizar hoeveel tegels er nu liggen.
Wij gaan op termijn verhuizen naar een nieuwbouwwijk en ik heb nu al heel erg duidelijk gemaakt dat wij echt zo min mogelijk tegels gaan leggen. In eerdere fases van die wijk zie ik dat ze bijna allemaal een volledig bestrate voortuin met oprit hebben, nou, dat gaan wij niet doen, we hebben uiteraard een oprit nodig en een pad naar de voordeur, maar verder gewoon planten hoor en de achtertuin idem.
pi_195849882
Ik heb een energie zuinige nieuwbouwwoning, op fietsafstand van kantoor. Tevens nieuwe/zuinige droger en wasmachine, koelkast enz.

Ter compensatie heb ik 3 kinderen, ga 2x per jaar met vakantie en eet vlees.
pi_195856980
Overal led-lampen/zeer energiezuinige apparaten, zonnepanelen waarmee ik mijn totale energieverbruik opwek. Ik probeer 1 of 2x per week een too good to pakket te halen. Ik heb geen auto.

Wat kan verbeteren:
-Wat ik (nog) niet doe: de Nespresso cups recyclen. Ik heb het geprobeerd, maar het is echt een vieze boel.Volgende apparaat zal op bonen werken.
-Op dit moment ga ik nog wel ver weg met vakantie. Wel CO2 gecompenseerd, maar toch.
-Ik koop nog teveel kleding. Dat is al veel minder geworden.
pi_195863164
• Verwarming alleen aan in de ruimte die gebruikt wordt;
• Vloer geïsoleerd, monumentenglas laten plaatsen. Erg oud huis, dus verder is het een beetje lastig met energiezuinig maken;
• Ben nu aan het kijken hoe lang ik met een aanvoertemperatuur van 40 C kan stoken, om volgend jaar eventueel een hybridewarmtepomp te nemen;
• Het buitenschilderwerk gedaan met verf die 50% biobased is en een hele lange levensduur heeft.
• Meeste meubels zijn van marktplaats. IKEA en dat soort wegwerpwinkels mijd ik zoveel mogelijk;
• Maar één of twee keer per week vlees eten. Als ik vlees eet, wil ik goed vlees eten;
• Bijna alles met het OV of op de fiets;
• Sinds 2016 niet meer gevlogen. Maar dat is vooral omdat ik de pest heb aan het gedoe en de controles op vliegvelden en liever 10 uur in een trein zit dan 2 uur in een vliegtuig.
• Het terras van kinderkopjes met relatief grote open voegen, zodat het kan afwateren naar de grond;
• Achter mijn schuurtje een berg snoeihout opgestapeld waar insecten en beestjes kunnen overwinteren.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_195891746
Alles op de fiets doen, wij gebruiken de auto echt zelden. Als het regent doe ik een regenjack aan.
Woon-werkverkeer, boodschappen en vriendenbezoek doen we op de fiets. Alleen mijn ouders wonen wat verder weg, dus dan met de auto.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 28 oktober 2020 @ 07:27:07 #16
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_195898304
Hier ook alles op de fiets, vegetarisch dieet (vrij streng, dus met wat tikjes naar veganistisch soms), wasbare makeupwatjes (setje van 12), niet de kraan laten stromen bij tandenpoetsen/afwas/etc. Geen lampen onnodig aan.

Heb shampoobars gebruikt (op reis) maar mijn haar werd er droog van en vaak moet je daarna naspoelen met appelazijn en daar had ik nooit zin in. Dus dat werd ‘m niet meer.

Afval scheiden heeft geen zin hier, want wordt niet apart opgehaald. Het enige wat hier wordt gescheiden is karton vs de rest. Anders had ik het wel gedaan.

Verder let ik op mijn kleding: ik probeer steeds minder H&M etc te kopen (laag loon/sweatshops) en ook minder vaak. Op den duur wil ik daarvan nog enkel de items bewaren die ik nu toch al heb en echt dol op ben en daarna zoveel mogelijk duurzaam kopen waarvan ik weet dat de lonen eerlijk zijn en het ook beter is voor de aarde.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_195898459
Zoveel mogelijk stekkers eruit.
Lichten uit wanneer niet nodig.
Verwarming zo lang mogelijk uit.

Lakens gebruiken op de bank.
Zo min mogelijk de auto gebruiken.
Kleding pas vervangen als het echt nodig is.

Shampoo van naturebox.

Scheermes onder de nevelstraal van de douche schoonmaken zodat ik deze langer kan gebruiken. _O_

:+
pi_195985092
Hier vegetarisch eten, verwarming zo weinig mogelijk aanzetten en goed kleden, lichten zo weinig mogelijk aanzetten, vaak met de fiets gaan, weinig kleren kopen, weinig douchen, vaak aan de lavabo,

Leuk topic! Vandaag naar het schijnt World Vegan Day!
pi_195990050
Max 1x per week vlees/vis
Auto weg gedaan
Bio afbreekbaar schoonmaakmiddelen
Zo min mogelijk plastic gebruiken, voorkeur voor glas.
BlaBlaBla
  maandag 2 november 2020 @ 14:04:31 #20
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_196000494
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 03:05 schreef highender het volgende:
Bewust kinderloos, vegetarisch dieet, plastic zwerfvuil opruimen als ik het tegenkom, dat is het wel.
Dit, behalve het zwerfvuil. + in bezit van zonnepanelen (scheelt ook een ton co2 per jaar, schijnbaar). Verder fiets ik overal heen (geen rijbewijs).

Geen kinderen scheelt ook 58 ton C02 per jaar.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')