abonnement Unibet Coolblue
pi_195755564
Ik begrijp dat je niet boven deze capaciteit uit wil komen, maar is het niet vreemd dat een land z'n beleid hier compleet op lijkt te richten? Zouden er opeens 5000 man meer op de IC terecht kunnen komen, dan betekent dit natuurlijk niet dat deze nieuwe capaciteit volledig benut moet worden en dat we daarom de maatregelen maar moeten versoepelen. De keuze dat de maatregelen afhangen van de zorgcapacteit lijkt me vrij wispelturig.
Daarnaast zorgt het ook voor een jojo-effect. Meer mensen op de IC leidt tot een strenger beleid, een strenger beleid leidt tot minder mensen op de IC, minder mensen op de IC leidt tot een minder streng beleid en een minder streng beleid leidt tot meer mensen op de IC. Zo kan je toch eeuwig doorgaan? Waar houdt het dan op? Of is het uitzingen totdat er een vaccin beschikbaar komt? Want daar lijkt het nu wel op.
In dat geval zou er echter nu al een team klaar moeten staan die voorbereidingen doet voor de derde golf in waarschijnlijk het voorjaar van 2021. Zou zo'n team er zijn? Of zullen we de tijd die we krijgen na deze tweede golf weer verspillen zoals we deden met die speling die we na de eerste golf hadden?

[ Bericht 1% gewijzigd door jameshond7 op 21-10-2020 06:23:30 ]
pi_195755605
Is dat Corona nog steeds een dingetje? :')
Was begin dit jaar al bezig dat gedoe door die vleermuisvreter, heb het wel een beetje gehad nu.
pindazakje
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 20 oktober 2020 @ 22:20:52 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_195755678
Lijkt mij juist logisch dat het afhangt van de zorgcapaciteit. Je wil de boel niet overbelasten. Of zeg ik nu iets doms?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_195755773
quote:
84s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 22:20 schreef Starhopper het volgende:
Lijkt mij juist logisch dat het afhangt van de zorgcapaciteit. Je wil de boel niet overbelasten. Of zeg ik nu iets doms?
Het is inderdaad logisch dat we hier rekening mee houden, maar ruimte op de IC moet niet de hoofdreden zijn om maatregelen te versoepelen. Stel we zouden 40 duizend plekken hebben op de IC (ik zeg maar iets geks), zou dat voor jou een reden zijn om te zeggen dat we de cafes en restaurants nu open moeten houden en dat we feestjes van 30 man moeten toestaan? Of zouden we ondanks die grote capaciteit op de IC alsnog deze strengere maatregelen moeten aanhouden?
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 22:26:45 #5
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195755794
Er liggen nu 2278 patiënten in verschillende ziekenhuizen verspreid over heel Nederland> De stijgingen van opnames zal deze week en komende weken nog blijven stijgen. Maar er kan nog meer bij komen, naar schatting kan het wel eind van deze week ongeveer 2500-3000 patiënten opgenomen worden.
Humor, serieus en vrolijk!
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 20 oktober 2020 @ 22:27:30 #6
408813 crew  trein2000
pi_195755803
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 22:25 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Het is inderdaad logisch dat we hier rekening mee houden, maar ruimte op de IC moet niet de hoofdreden zijn om maatregelen te versoepelen. Stel we zouden 40 duizend plekken hebben op de IC (ik zeg maar iets geks), zou dat voor jou een reden zijn om te zeggen dat we de cafes en restaurants nu open moeten houden en dat we feestjes van 30 man moeten toestaan? Of zouden we ondanks die grote capaciteit op de IC alsnog deze strengere maatregelen moeten aanhouden?
We sturen op ziekenhuiscapaciteit. Als die onbeperkt zou zijn kan alles open volgens mij.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_195755876
Ik vind het wel vreemd dat je soms leest dat corona patiënten voorrang krijgen, dan denk ik waarom en hoe?
Corona is niet persé dodelijk en er is geen medicijn dus het is niet zo dat ze zo'n patiënt expres heel snel een goede behandeling moeten/kunnen geven

Maar ik zal het wel een beetje verkeerd zien denk...
pi_195755886
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 22:27 schreef trein2000 het volgende:

[..]

We sturen op ziekenhuiscapaciteit. Als die onbeperkt zou zijn kan alles open volgens mij.
Ja precies en dat lijkt mij dus vreemd. Het is toch niet logisch om te zeggen dat we alles kunnen doen zoals 'normaal' zolang er maar genoeg zorgcapaciteit is? Want dat betekent dat het beleid niet aanstuurt op het indammen van het virus, maar op het kunnen opnemen van de meest zieke patienten. Of wordt er al vanuit gegaan dat het indammen niet mogelijk is en dat we hoe dan ook moet uitzingen totdat er een vaccin gebruikt kan worden?
pi_195755908
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 22:26 schreef Ven1972 het volgende:
Er liggen nu 2278 patiënten in verschillende ziekenhuizen verspreid over heel Nederland> De stijgingen van opnames zal deze week en komende weken nog blijven stijgen. Maar er kan nog meer bij komen, naar schatting kan het wel eind van deze week ongeveer 2500-3000 patiënten opgenomen worden.
Dat valt me eigenlijk best mee als je dat op nationaal niveau bekijkt.
pi_195755909
Amen.

Maar volgens mij heeft half Nederland in de zomer/aan het einde van die eerste golf zelf besloten dat er weer rek in die ic-capaciteit zat, en dat het dus allemaal wel weer wat ruimer kon. Vakanties moesten weer kunnen, iets grotere feestjes, horeca, etc. Snap niet dat we de grenzen van de ic-capaciteit opzoeken.
Somebody that I used to know
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 20 oktober 2020 @ 22:34:16 #11
408813 crew  trein2000
pi_195755917
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 22:32 schreef alexmarvel het volgende:
Ik vind het wel vreemd dat je soms leest dat corona patiënten voorrang krijgen, dan denk ik waarom en hoe?
Corona is niet persé dodelijk en er is geen medicijn dus het is niet zo dat ze zo'n patiënt expres heel snel een goede behandeling moeten/kunnen geven

Maar ik zal het wel een beetje verkeerd zien denk...
Dat is omdat een coronapatient nu hulp nodig heeft, volgende week is ie er niet meer. Die man met kanker kun je wel even laten wachten, al wordt zijn prognose dan alleen maar slechter.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_195756062
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 22:32 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Of wordt er al vanuit gegaan dat het indammen niet mogelijk is en dat we hoe dan ook moet uitzingen totdat er een vaccin gebruikt kan worden?
Ja
pi_195756089
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 22:34 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat is omdat een coronapatient nu hulp nodig heeft, volgende week is ie er niet meer. Die man met kanker kun je wel even laten wachten, al wordt zijn prognose dan alleen maar slechter.
Wat je nu zegt geldt toch voor allebei? Er is voor beide geen medicijn dus ze kunnen allebei morgen doodgaan, afgaande in welk stadium men zich bevindt
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 22:45:37 #14
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195756138
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 22:33 schreef K.Indertent het volgende:

[..]

Dat valt me eigenlijk best mee als je dat op nationaal niveau bekijkt.
Zelfs kan nog erger worden... maar op zich is er genoeg capaciteit in Nederland.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_195756148
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 22:45 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Zelfs kan nog erger worden... maar op zich is er genoeg capaciteit in Nederland.
Erger kan altijd. Minder erg ook. Rare tyde.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 20 oktober 2020 @ 22:47:57 #16
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_195756189
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 22:25 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Het is inderdaad logisch dat we hier rekening mee houden, maar ruimte op de IC moet niet de hoofdreden zijn om maatregelen te versoepelen. Stel we zouden 40 duizend plekken hebben op de IC (ik zeg maar iets geks), zou dat voor jou een reden zijn om te zeggen dat we de cafes en restaurants nu open moeten houden en dat we feestjes van 30 man moeten toestaan? Of zouden we ondanks die grote capaciteit op de IC alsnog deze strengere maatregelen moeten aanhouden?
Ooh op die fiets. Tja, lijkt mij inderdaad vreemd om gezellig met zn allen op de IC te gaan liggen als er toch genoeg capaciteit is.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_195759185
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 22:16 schreef Hyaenidae het volgende:
Is dat Corona nog steeds een dingetje? :')
Was begin dit jaar al bezig dat gedoe door die vleermuisvreter, heb het wel een beetje gehad nu.
Inderdaad, dit gezeik is nu wel klaar. 14.gif

Over tot de orde van de dag.
pi_195759251
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 05:59 schreef Socios het volgende:

[..]

Inderdaad, dit gezeik is nu wel klaar. 14.gif

Over tot de orde van de dag.
Wat hebben we op de agenda staan voor vandaag?
pi_195759264
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 06:17 schreef K.Indertent het volgende:

[..]

Wat hebben we op de agenda staan voor vandaag?
Awakenings
pi_195759266
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 06:21 schreef Socios het volgende:

[..]

Awakenings
Kan jij die op je nemen?
pi_195759413
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 22:27 schreef trein2000 het volgende:

[..]

We sturen op ziekenhuiscapaciteit. Als die onbeperkt zou zijn kan alles open volgens mij.
Ja maar als 30-60% van je bevolking ziek thuis of in het ziekenhuis ligt kan ook alles weer dicht wegens gebrek aan personeel.
pi_195759478
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 22:32 schreef alexmarvel het volgende:
Ik vind het wel vreemd dat je soms leest dat corona patiënten voorrang krijgen, dan denk ik waarom en hoe?
Corona is niet persé dodelijk en er is geen medicijn dus het is niet zo dat ze zo'n patiënt expres heel snel een goede behandeling moeten/kunnen geven

Maar ik zal het wel een beetje verkeerd zien denk...
Dat zie je inderdaad verkeerd. Coronapatienten hebben acute zorg nodig anders gaan ze dood. Er zijn wel degelijk medicijnen en behandelingen die de kans op sterfte kunnen verlagen, zoals bloedverdunners en dexamethasone. Ook hebben veel patiënten zuurstof nodig zodat ze niet ondertussen stikken en onnodige orgaan schade oplopen.
pi_195760564
Ik ben voor een "wie het eerst er is die wordt als eerst geholpen" regeling

Het lijkt mij oneerlijk als een iemand met corona voorrang krijgt en dat ze íemand laten wachten die een hart operatie ofzo moet ondergaan
pi_195760995
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 09:21 schreef alexmarvel het volgende:
Ik ben voor een "wie het eerst er is die wordt als eerst geholpen" regeling

Het lijkt mij oneerlijk als een iemand met corona voorrang krijgt en dat ze íemand laten wachten die een hart operatie ofzo moet ondergaan
Acute zorg gaat altijd voor. Wat is daar oneerlijk aan? Met die regel van jou zou iemand die na een ongeluk meteen geopereerd moet worden ook moeten wachten als iemand op dat tijdstip toevallig al een hartoperatie heeft staan.
pi_195761322
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 09:21 schreef alexmarvel het volgende:
Ik ben voor een "wie het eerst er is die wordt als eerst geholpen" regeling

Het lijkt mij oneerlijk als een iemand met corona voorrang krijgt en dat ze íemand laten wachten die een hart operatie ofzo moet ondergaan
Sorry je gaat dood in een uur omdat de ok over 30min wordt gebruikt door iemand die nieuwe tieten krijgt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')