Baal je dat je niet uitgenodigd was?quote:Op maandag 19 oktober 2020 23:45 schreef Da_Sandman het volgende:
Wat gezellig zeg, zo'n kringverjaardag.
In blokjes of van het 'oude normaal'?quote:Op maandag 19 oktober 2020 23:45 schreef Da_Sandman het volgende:
Om in corona-stijl en ontopic te blijven: blokjesverjaardagquote:Op maandag 19 oktober 2020 23:45 schreef Da_Sandman het volgende:
Ja het probleem is mij duidelijk, ontken ik ook niet. Maar de huidige problematiek (thuiswerken, deel economie gesloten, uitgestelde zorg, opbouw schulden, onderwijs kan niet goed functioneren) vind ik gewoon zwaarder tellen dan het koesteren van de zwakkeren tot in de lengte van maanden.quote:Op maandag 19 oktober 2020 23:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
@:php
Om die praktische bezwaren uiteraard
Dat snap je zelf ook wel mag ik hopen.
Zorgpersoneel, mantelzorgers, artsen, deeltaxirijders, familie etc.
Pffftttt, die mogen helemaal niet meer, johquote:Op maandag 19 oktober 2020 23:45 schreef Da_Sandman het volgende:
Omdat het om een enorm grote groep gaat. Er zijn niet "een paar" oudjes in Nederland, je hebt het over een groot gedeelte van de maatschappij.quote:Op maandag 19 oktober 2020 23:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het kent allemaal praktische bezwaren ja. Maar de situatie waar we nu in zitten kent nog veel meer praktische bezwaren in mijn ogen. Ik begrijp gewoon niet dat wij niet in staat zijn om te definiëren wie extra beschermt moeten worden.
De SC wordt inderdaad in een ander topic voortgezet.quote:Op maandag 19 oktober 2020 23:46 schreef miss_sly het volgende:
Nou, dat was even gezellig, maar zullen we weer inderdaad overgaan op dat waar het over ging?
En dan hopen dat we snel een meet kunnen organiseren, zonder 1,5 meter en mondkapjes en andere ongein.
Gewoon politie bellen voor geluidsoverlast, dat zal ze leren.quote:Op maandag 19 oktober 2020 23:45 schreef Da_Sandman het volgende:
Maar hoe zie je dat dan?quote:Op maandag 19 oktober 2020 23:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja het probleem is mij duidelijk, ontken ik ook niet. Maar de huidige problematiek (thuiswerken, deel economie gesloten, uitgestelde zorg, opbouw schulden, onderwijs kan niet goed functioneren) vind ik gewoon zwaarder tellen dan het koesteren van de zwakkeren tot in de lengte van maanden.
Ik definieer iemand van 53 niet als zwak voor zover normale gezondheid. Het grootste deel van Nederland is gelukkig niet ziek of bejaard. Bedenk wel dat de risico's vanaf bij 70 echt toenemen.quote:Op maandag 19 oktober 2020 23:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat het om een enorm grote groep gaat. Er zijn niet "een paar" oudjes in Nederland, je hebt het over een groot gedeelte van de maatschappij.
De helft van de Nederlanders is boven de 50, bijvoorbeeld.
Het treft niet alleen ouderen en andere kwetsbaren.quote:Op maandag 19 oktober 2020 23:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja het probleem is mij duidelijk, ontken ik ook niet. Maar de huidige problematiek (thuiswerken, deel economie gesloten, uitgestelde zorg, opbouw schulden, onderwijs kan niet goed functioneren) vind ik gewoon zwaarder tellen dan het koesteren van de zwakkeren tot in de lengte van maanden.
Net geprobeerd maar de agent ziet er het probleem niet zo van in.quote:Op maandag 19 oktober 2020 23:48 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Gewoon politie bellen voor geluidsoverlast, dat zal ze leren.
Concreet?quote:
De IC-cijfers beginnen vanaf een jaar of 45 rap omhoog te schieten. Met alleen het isoleren van 70-plussers ontstaan er alsnog capaciteitsproblemen in de ziekenhuizen. Dat lost niks op.quote:Op maandag 19 oktober 2020 23:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik definieer iemand van 53 niet als zwak voor zover normale gezondheid. Het grootste deel van Nederland is gelukkig niet ziek of bejaard. Bedenk wel dat de risico's vanaf bij 70 echt toenemen.
Typisch NL handhaving weer.quote:Op maandag 19 oktober 2020 23:51 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Net geprobeerd maar de agent ziet er het probleem niet zo van in.
Ik ben 56 en ik val in een risico groep. Dus zou ik verplicht binnen moeten blijven. Mijn vrouw is 43 en valt niet in een risico groep, moet zij ook verplicht binnen blijven?quote:Op maandag 19 oktober 2020 23:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik definieer iemand van 53 niet als zwak voor zover normale gezondheid. Het grootste deel van Nederland is gelukkig niet ziek of bejaard. Bedenk wel dat de risico's vanaf bij 70 echt toenemen.
Eh?quote:Op maandag 19 oktober 2020 23:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En gewoon keihard de IC-grens (maximale capaciteit) handhaven.
Het systeem kraakt nu al overal, er zijn niet genoeg mensen voor. Materiaal is niet het probleem...quote:Op maandag 19 oktober 2020 23:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Eh?Jij denkt dat de capaciteit voorbij het maximum kan worden opgerekt?
De IC-grens voor coronapatienten? Of uberhaupt voor iedereen?quote:Op maandag 19 oktober 2020 23:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Concreet?
Transparant zijn als overheid en duidelijk maken dat er een re-open komt. Dit zal inhouden dat wanneer je oud bent, en een zwakke gezondheid hebt je er verstandig aan doet om contact met mensen met een lage of middelbare leeftijd te vermijden. Zoek het contact niet op.
En gewoon keihard de IC-grens (maximale capaciteit) handhaven. Als het écht overloopt dan heeft dat een afschrikwekkende werking.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |