abonnement Unibet Coolblue
pi_195738382
Ik zit eraan te denken om een tweedehands 5.1 setje te kopen.
Mijn soundbar is leuk voor tv, maar als ik muziek wil luisteren dan is het fijn als ik wat meer volume heb en boxen door heel mijn woonkamer heb.

ik weet dat een 2.1 setje beter is voor audio, maar deze zijn vaak duurder (2 speakers zijn zo 200 euro)/ groter dan kleine 5.1 boxen dus dit heeft wel mijn voorkeur. bovendien kan ik nu in elke hoek een speaker zetten zodat het geluid overal goed hoorbaar is.
5.1 setjes kosten ongeveer 50/100 euro. tweedehands.

de vraag is of ik dit gewoon aan kan sluiten met de headphone port van mijn Laptop / telefoon.
eventueel heeft mijn laptop nog HDMI.
is het nog raadzaam om een receiver met bepaalde aansluitingen bv. hdmi te zoeken of is de headphone aansluiting voldoende?

het maakt niet uit dat er geen surround uitkomt, want het is alleen voor muziek bedoeld.
pi_195738643
Gewoon een jack-naar-tulp kabel is een prima kabel voor stereo geluid van je laptop naar je surround set.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_195738660
Als het om muziek gaat zo ik het draadloos doen met bluetooth, Spotify Connect of (ingebouwde) Chromecast.
So we just called him Fred too
pi_195738732
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 22:40 schreef Fred2 het volgende:
Als het om muziek gaat zo ik het draadloos doen met bluetooth, Spotify Connect of (ingebouwde) Chromecast.
kan ik op een receiver zonder bluetooth een "bluetooth audio transmitter" aansluiten en dan verbinden met mijn telefoon / laptop?
pi_195738885
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 22:39 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Gewoon een jack-naar-tulp kabel is een prima kabel voor stereo geluid van je laptop naar je surround set.
hoe wordt het geluid dan verdeeld?
front en rear zullen stereo zijn neem ik aan, maar wat voor geluid komt er uit de center speaker?
pi_195739010
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 22:50 schreef fespo het volgende:

[..]

hoe wordt het geluid dan verdeeld?
front en rear zullen stereo zijn neem ik aan, maar wat voor geluid komt er uit de center speaker?
Dat regel je in de instellingen in de versterker zelf. Sommige hebben 'natural surround' of zo en verdelen het voor je.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_195739015
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 22:43 schreef fespo het volgende:

[..]

kan ik op een receiver zonder bluetooth een "bluetooth audio transmitter" aansluiten en dan verbinden met mijn telefoon / laptop?
Dat kan idd een goedkoop alternatief zijn.
So we just called him Fred too
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')