abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 oktober 2020 @ 21:27:30 #276
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_195737214
quote:
2s.gif Op maandag 19 oktober 2020 21:25 schreef Tijn het volgende:

[..]

Vanwege social media zijn dat soort sites niet echt meer nodig. Je kunt nu zo'n beetje iedereen op Facebook bereiken. De kans dat ome Henk met z'n halve hersencel er dan per ongeluk op stuit en denkt "oe, interessant zeg" is dan ook een stuk groter, waardoor er meer en meer mensen naartoe gezogen worden.
Wat dat betreft ben ik blij dat ik geen Facebook, Twitter etcetera heb.
Dan krijg je het gros van alle bagger gelukkig niet mee
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_195737217
quote:
2s.gif Op maandag 19 oktober 2020 21:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Wel jammer want je had dan van die topics van 1 persoon die 8 uur lang aan blauwe lucht opnam en dan ergens halverwege zag je 1 pixel bewegen. En dat was dan het bewijs dat UFO's bestaan. (de alien versie, voor de duidelijkheid ;) )
UFO's, Bermudadriehoek. Jaren '90. O+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 19 oktober 2020 @ 21:28:09 #278
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195737227
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 21:21 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik ben zelf opgegroeid in de bible belt. Da's ook een grote, nare sekte. Gek eigenlijk dat we daar in Nederland zo weinig bij stilstaan. Wij werden als kinderen gemanipuleerd om huis aan huis te gaan om geld op te halen voor een anti-abortusstichting. En het was voor ons doodnormaal om te horen dat kinderen van de andere, openbare school naar de hel gingen omdat ze ongelovig waren.
Ik ben me daar (inmiddels) wel van bewust. Maar dat zijn enorm gesloten gemeenschappen. En ze kunnen (qua uitingen ook in strafrechtelijke zin) een beroep doen op de vrijheid van godsdienst...
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 19 oktober 2020 @ 21:28:20 #279
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_195737232
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 21:21 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik ben zelf opgegroeid in de bible belt. Da's ook een grote, nare sekte. Gek eigenlijk dat we daar in Nederland zo weinig bij stilstaan. Wij werden als kinderen gemanipuleerd om huis aan huis te gaan om geld op te halen voor een anti-abortusstichting. En het was voor ons doodnormaal om te horen dat kinderen van de andere, openbare school naar de hel gingen omdat ze ongelovig waren.
Ligt een beetje aan je eigen ouders/directe omgeving natuurlijk. Ik ben geboren en getogen in de bible belt, maar mijn ouders zijn beiden niet gelovig (ben wel naar een christelijke school gegaan, het werd niet angstvallig ontweken ofzo) en ik heb er daardoor verder ook weinig van gemerkt wat mijn dagelijkse gang van zaken betreft. Wel blij mee.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_195737234
quote:
2s.gif Op maandag 19 oktober 2020 21:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Wel jammer want je had dan van die topics van 1 persoon die 8 uur lang aan blauwe lucht opnam en dan ergens halverwege zag je 1 pixel bewegen. En dat was dan het bewijs dat UFO's bestaan. (de alien versie, voor de duidelijkheid ;) )
Ik vond chemtrails altijd een hele mooie, we hadden hier ooit in BNW een user die daar echt uren over kon vertellen :)
  Moderator maandag 19 oktober 2020 @ 21:28:52 #281
5428 crew  miss_sly
pi_195737247
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 21:24 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik denk dat wat we nu zien deels te wijten is aan een steeds complexere wereld waarin mensen onzeker zijn over hun plaats daarin, simpele antwoorden of conspiracies die alles verklaren (en populisten) doen het dan goed bij een deel van de mensen en dat zijn helaas echt niet alleen de simpelere mensen, ook intelligente mensen vallen ervoor.

Het is er altijd geweest en ik denk dat mensen altijd, om het ouderwets te betitelen, bijgelovig zullen blijven maar we zien nu wel een verharding, 5G masten in de brand steken is iets nieuws, en meer extreme uittingen.
Ik heb vroeger ontzettend veel gelezen over een heleboel van dat soort zaken: alien abductions, waren de goden kosmonauten, sektes, etc. Ontzettend interessant, maar nooit heb ik het anders kunnen zien dan interessant dat er mensen zijn die zo kunnen denken.
Ik kan me echt zo slecht voorstellen dat mensen echt helemaal in zulke zaken op kunnen gaan en het zien als de waarheid.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195737250
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2020 21:28 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik ben me daar (inmiddels) wel van bewust. Maar dat zijn enorm gesloten gemeenschappen. En ze kunnen (qua uitingen ook in strafrechtelijke zin) een beroep doen op de vrijheid van godsdienst...
Dat vind ik dan in ieder geval geruststellend aan de complottheoretici van nu: ze opereren in het openbaar.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 19 oktober 2020 @ 21:29:01 #283
284411 crew  heywoodu
pi_195737252
quote:
2s.gif Op maandag 19 oktober 2020 21:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Kan het niet meer vinden maar vroeger had je niburu.nl (linkt nu door naar een andere site). Een forum vol conspiracy gekkies en ook de bron van een hoop vermaak hier op FOK!.
Daar zat altijd iemand die gigantische posts plaatste met allerlei vage teksten (als in, echt rare zinnen en codes) met psychedelische plaatjes ofzo, die thread had echt duizenden posts daarvan :D
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
pi_195737255
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 21:24 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik denk dat wat we nu zien deels te wijten is aan een steeds complexere wereld waarin mensen onzeker zijn over hun plaats daarin, simpele antwoorden of conspiracies die alles verklaren (en populisten) doen het dan goed bij een deel van de mensen en dat zijn helaas echt niet alleen de simpelere mensen, ook intelligente mensen vallen ervoor.

Het is er altijd geweest en ik denk dat mensen altijd, om het ouderwets te betitelen, bijgelovig zullen blijven maar we zien nu wel een verharding, 5G masten in de brand steken is iets nieuws, en meer extreme uittingen.
Ik verbaas me er toch ernstig over soms. Mensen die niet in Corona geloven. Whut?
Dus dan vind je het logischer dat alle wereldleiders om één tafel zijn gaan zitten (op zich al een wereldwonder) en samen besloten om dit te doen om eh..... ons 1,5 m. afstand te laten houden? Que? :s)
pi_195737266
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2020 21:25 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Wij zijn met meer })
Revolutie *O*
_O-
pi_195737269
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 21:28 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ligt een beetje aan je eigen ouders natuurlijk. Ik ben geboren en getogen in de bible belt, maar mijn ouders zijn beiden niet gelovig (ben wel naar een christelijke school gegaan, het werd niet angstvallig ontweken ofzo) en ik heb er daardoor verder ook weinig van gemerkt. Wel blij mee.
Mijn ouders waren ook niet strenggelovig, maar de indoctrinatie op de school met de Bijbel was niet mals. Het internet heeft mij gered van de dorpse idiotie.
  Moderator maandag 19 oktober 2020 @ 21:30:15 #287
5428 crew  miss_sly
pi_195737274
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 21:27 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

UFO's, Bermudadriehoek. Jaren '90. O+
Ja, Bermudadriehoek ook O+
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 19 oktober 2020 @ 21:31:19 #288
284411 crew  heywoodu
pi_195737290
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 21:30 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Mijn ouders waren ook niet strenggelovig, maar de indoctrinatie op de school met de Bijbel was niet mals. Het internet heeft mij gered van de dorpse idiotie.
Interessant (nou ja, je snapt wat ik bedoel hoop ik). Ik mocht geen 'jeetje' zeggen op de basisschool, 'want dat komt van Jezus', maar verder, ach. Geen gereformeerde school, dat scheelt wel enorm, dat is inderdaad pure indoctrinatie.
  maandag 19 oktober 2020 @ 21:32:15 #289
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_195737307
Flat Earth is ook wel een hele vermakelijke, maar idiote 8)7, complottheorie.

In BNW zitten er ook een paar die daarin geloven.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_195737309
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 21:31 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Interessant (nou ja, je snapt wat ik bedoel hoop ik). Ik mocht geen 'jeetje' zeggen op de basisschool, 'want dat komt van Jezus', maar verder, ach. Geen gereformeerde school, dat scheelt wel enorm, dat is inderdaad pure indoctrinatie.
Zo ben ik totaal niet gelovig opgevoed maar spoelde moeder onze monden met zeep als we "godverdomme" zeiden, voor het geval dat :')
Twiddel
  maandag 19 oktober 2020 @ 21:32:47 #291
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_195737321
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 21:29 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik verbaas me er toch ernstig over soms. Mensen die niet in Corona geloven. Whut?
Dus dan vind je het logischer dat alle wereldleiders om één tafel zijn gaan zitten (op zich al een wereldwonder) en samen besloten om dit te doen om eh..... ons 1,5 m. afstand te laten houden? Que? :s)
Nja zoals je zag bij lubach gelooft iig een deel dat ze het doen om de economie expres in elkaar te laten klappen, zodat rijken rijker worden en wij steeds minder kunnen.

Er worden natuurlijk ook rijken veel rijker van (zo ook het afgelopen jaar) maar ik ze dan meer als mensen die er gebruik/misbruik van maken. (iedereen die goed met aandelen om kan gaan kan dat). Maar ze zijn niet de veroorzaker van corona. Dat is toch weer een vreemde gedachtegang imo.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_195737330
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 21:31 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Haha, heel herkenbaar. Ik zei dan altijd dat dat 'oneerbiedig' was.

Het maffe is dat mijn ouders wel gelovig waren maar niet strenggelovig en ik de enige uit ons gezin was die elk weekeinde in de (gereformeerde) kerk zat.
pi_195737341
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2020 21:32 schreef StateOfMind het volgende:
Flat Earth is ook wel een hele vermakelijke, maar idiote 8)7, complottheorie.

In BNW zitten er ook een paar die daarin geloven.
Je zou toch denken dat ze wel eens in een vliegtuig hebben gezeten ;)
  maandag 19 oktober 2020 @ 21:33:50 #294
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195737342
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2020 21:27 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Idem *O*
Al lees ik wel in AMV. En dan krijg je de VS-varianten die met de VS-politiek verweven zijn automatisch mee -O-
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 19 oktober 2020 @ 21:34:13 #295
284411 crew  heywoodu
pi_195737352
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 21:33 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Haha, heel herkenbaar. Ik zei dan altijd dat dat 'oneerbiedig' was.

Het maffe is dat mijn ouders wel gelovig waren maar niet strenggelovig en ik de enige uit ons gezin was die elk weekeinde in de (gereformeerde) kerk zat.
Lange zwarte rok aan, zwart hoedje op, wandelend naar de kerk met een begrafenisblik in de ogen zoals iedereen die op zondag richting de gereformeerde kerk zombiet?
  maandag 19 oktober 2020 @ 21:34:27 #296
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_195737357
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 21:33 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Tuurlijk. Maar speciale ramen die de aarde rond laten lijken is dan hun antwoord.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 19 oktober 2020 @ 21:34:55 #297
284411 crew  heywoodu
pi_195737368
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2020 21:27 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Ligt er ook enorm aan hoe je het gebruikt natuurlijk. Als ik Facebook en Twitter open zie ik 95% sportgerelateerde berichten, want dat zijn dingen die ik volg. Nieuws en familie enzo niet :+
pi_195737369
quote:
2s.gif Op maandag 19 oktober 2020 21:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Tuurlijk. Maar speciale ramen die de aarde rond laten lijken is dan hun antwoord.
Dat meen je toch niet? _O-
  Moderator maandag 19 oktober 2020 @ 21:34:59 #299
5428 crew  miss_sly
pi_195737370
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 21:33 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat is niet voldoende, want daar zie je niet dat het een bol is. Daarvoor moet je de ruimte in.
Maar ongetwijfeld vinden ze ook daar een reden om toch vast te hoduen aan plat.
  maandag 19 oktober 2020 @ 21:35:18 #300
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195737382
quote:
99s.gif Op maandag 19 oktober 2020 21:32 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Zo ben ik totaal niet gelovig opgevoed maar spoelde moeder onze monden met zeep als we "godverdomme" zeiden, voor het geval dat :')
Mijn moeder is - van huis uit - katholiek en mijn zus en ik zijn een christelijke school gestuurd, maar dat was het ook. Mijn moeder vloekte meer dan wij deden. :')
(Un)masking for the greater good.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')