Derhalve zit je dus buiten de 14 dagen bedenktermijn en staat YouFone in hun recht, of je het nou leuk vindt of niet.quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:45 schreef exelletor het volgende:
Het termijn van 14 dagen gaat in op het moment dat je het contract hebt afgesloten, niet op het moment dat je router oid geleverd wordt. Je neemt namelijk een dienst af.
Dacht het nietquote:Op maandag 19 oktober 2020 11:45 schreef exelletor het volgende:
Het termijn van 14 dagen gaat in op het moment dat je het contract hebt afgesloten, niet op het moment dat je router oid geleverd wordt. Je neemt namelijk een dienst af.
Neequote:Op maandag 19 oktober 2020 11:47 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Derhalve zit je dus buiten de 14 dagen bedenktermijn en staat YouFone in hun recht, of je het nou leuk vindt of niet.
Wat is het nut van dit topic als je het allemaal toch al beter weet?quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:53 schreef Kluun1985 het volgende:
[..]
Nee
https://www.ecommercenews.nl/internetproviders-overtreden-de-wet
Ze overtreden de wet. Wat heeft 14 dagen bedenktijd zin als je niet kan testen?
Je rechtsbijstand inschakelen en er werk van maken dus.quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:52 schreef Kluun1985 het volgende:
[..]
Dacht het niet
https://www.ecommercenews.nl/internetproviders-overtreden-de-wet
Aandacht.quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:54 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Wat is het nut van dit topic als je het allemaal toch al beter weet?
Dat wist ik nog niet. Ik was zojuist aan het googlen en kwam dat pareltje tegen. Dit wordt naar de rechter stappen.quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:54 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Wat is het nut van dit topic als je het allemaal toch al beter weet?
Probeer het eerst maar eens met een brief.quote:Op maandag 19 oktober 2020 12:00 schreef Kluun1985 het volgende:
[..]
Dat wist ik nog niet. Ik was zojuist aan het googlen en kwam dat pareltje tegen. Dit wordt naar de rechter stappen.
Nee, gaat om Internet & TV.quote:Op maandag 19 oktober 2020 12:00 schreef kareldekikker455 het volgende:
Je hebt dat contract toch afgesloten, dat wordt betalen tenzij je geen bedenktijd hebt gehad.
Je hebt bedenktijd tot 14 dagen nadat het prodcut of dienst is geleverd. Heb jij deze bedenktijd gehad?
Begrijp ik het goed dat jij jouw simkaart pas na meer dan 14 dagen hebt ontvangen?
Ik gebruikte Youfone om mooi retentie aanbod van Ziggo te krijgen.quote:Op maandag 19 oktober 2020 12:06 schreef Lienekien het volgende:
Waarom wil je eigenlijk van het contract af?
De levertijd is 5 weken, apparatuur krijg ik week voor startdatum. Dat is dus 2 weken na bedenktijd.quote:Op maandag 19 oktober 2020 12:13 schreef feitcepsrep het volgende:
Als je de apparatuur niet binnen krijgt binnen de bedenktijd, dan heeft de provider ook niet aan haar leverplicht voldaan toch?
Dat kan je toch ook doen zonder daadwerkelijk het contract bij Youfone aan te gaan ?quote:Op maandag 19 oktober 2020 12:15 schreef Kluun1985 het volgende:
[..]
Ik gebruikte Youfone om mooi retentie aanbod van Ziggo te krijgen.
Iemand die hier iets over kan zeggen?quote:Op maandag 19 oktober 2020 12:16 schreef Kluun1985 het volgende:
[..]
De levertijd is 5 weken, apparatuur krijg ik week voor startdatum. Dat is dus 2 weken na bedenktijd.
Dan was het toch ook niet nodig om hun apparatuur te testen? Waarom heb je daar dan op gewacht?quote:Op maandag 19 oktober 2020 12:15 schreef Kluun1985 het volgende:
[..]
Ik gebruikte Youfone om mooi retentie aanbod van Ziggo te krijgen.
Op zich zou dit dus tegen de wet zijn maar in elk geval samengevat heeft de TS min of meer iets doms gedaan waar een fokker niets mee kan. TS zal toch even moeten kijken of hij met de bevindingen die hij zelf nog kon vinden de provider alsnog kan overtuigen het abo te stoppen en anders juridische bijstand in te schakelen.quote:Op maandag 19 oktober 2020 12:31 schreef feitcepsrep het volgende:
[..]
Iemand die hier iets over kan zeggen?
Ik vind dit behoorlijk vreemd.
Succes daarmeequote:Op maandag 19 oktober 2020 12:00 schreef Kluun1985 het volgende:
[..]
Dat wist ik nog niet. Ik was zojuist aan het googlen en kwam dat pareltje tegen. Dit wordt naar de rechter stappen.
Ik heb laatst voor iemand anders KPN besteld en die hebben dit in ieder geval aangepast. De bedenktijd gaat daar in vanaf het moment dat de aansluiting is omgezet (dus vanaf het moment datje de apparatuur daadwerkelijk kan gaan gebruiken)quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:53 schreef Kluun1985 het volgende:
[..]
Nee
https://www.ecommercenews.nl/internetproviders-overtreden-de-wet
Ze overtreden de wet. Wat heeft 14 dagen bedenktijd zin als je niet kan testen?
Tja dan roep je het ook wel over jezelf af hequote:Op maandag 19 oktober 2020 12:15 schreef Kluun1985 het volgende:
[..]
Ik gebruikte Youfone om mooi retentie aanbod van Ziggo te krijgen.
Je denkt dat Kluun inziet waarom ze fout zit? Dream on.quote:Op maandag 19 oktober 2020 14:20 schreef iamredleader het volgende:
Ik denk dat Kluun nu knarsentandend (hihi) de reacties heeft gelezen en denkt... shit.
Daar valt over te discuseren of het een dienst of goederenaankoop is.... Je betaalt immers ook indirect voor de apparatuur.quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:52 schreef How het volgende:
Die bedenktijd gaat over het afsluiten van het contract. Je hebt dus twee weken om goed na te denken of het contract je wel zint.
De apparatuur of dienst uittesten is niet waar de wettelijke bedenktijd voor bedoeld is. Dus, pech gehad en lekker betalen, tenzij ze coulance tonen.
Daar is in voorzien, meen ik Artikel 6:230g lid 2 BW:quote:Op maandag 19 oktober 2020 14:28 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Daar valt over te discuseren of het een dienst of goederenaankoop is.... Je betaalt immers ook indirect voor de apparatuur.
quote:Voor de toepassing van deze afdeling gelden voor een overeenkomst die zowel de levering van roerende zaken als het verrichten van diensten betreft, met uitzondering van artikel 230s lid 4, slechts de bepalingen die van toepassing zijn op consumentenkoop.
Lijkt me nogal logisch, dat gedweep met die Pakistaanse zanger waarmee Kluun het liefst zou trouwen.quote:
Dat zou wel een hoop verklarenquote:Op maandag 19 oktober 2020 15:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Lijkt me nogal logisch, dat gedweep met die Pakistaanse zanger waarmee Kluun het liefst zou trouwen.
Daarom heb je die apparatuur ook altijd in "bruikleen".quote:Op maandag 19 oktober 2020 14:28 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Daar valt over te discuseren of het een dienst of goederenaankoop is.... Je betaalt immers ook indirect voor de apparatuur.
Je betaalt er toch voor, maar zoals ik zei er is discussie mogelijk. Ik ben benieuwd naar de uitspraak van de rechtzaak van Kluunquote:Op maandag 19 oktober 2020 16:34 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Daarom heb je die apparatuur ook altijd in "bruikleen".
Bron: https://www.consuwijzer.n(...)van%20de%20koop%20af.quote:Wanneer eindigt mijn bedenktijd precies?
Product
Uw bedenktijd eindigt 14 dagen na de dag waarop uw product is geleverd(bij meer producten in 1 bestelling rekent u vanaf de dag na levering van het laatste product of onderdeel).
Voorbeeld: U koopt online een laptop deze wordt 1 juni bij u thuis afgeleverd. Bedenktijd: tot en met 15 juni.
Abonnement op een product
Uw bedenktijd eindigt 14 dagen na de dag waarop u de eerste levering kreeg.
Voorbeeld: U gaat op straat akkoord met een krantenabonnement van 92 euro. De eerste krant ligt op 1 oktober in de brievenbus. Bedenktijd: tot en met 15 oktober.
Dienst
Uw bedenktijd eindigt 14 dagen na de dag waarop u de overeenkomst sluit.
Voorbeeld: U vraagt een tuinman om uw gazon aan te leggen. Op 1 augustus komt hij bij u op gesprek. U tekent samen de overeenkomst in uw huiskamer. Bedenktijd: tot en met 15 augustus.
Abonnement op een dienst
Uw bedenktijd eindigt 14 dagen na de dag waarop u de overeenkomst sluit.
Voorbeeld: Op 9 maart gaat u aan de telefoon akkoord met een nieuw energiecontract van 550 euro. Op 10 maart bevestigt u de koop per e-mail. Bedenktijd: tot en met 24 maart.
quote:Op maandag 19 oktober 2020 12:15 schreef Kluun1985 het volgende:
[..]
Ik gebruikte Youfone om mooi retentie aanbod van Ziggo te krijgen.
Nee. Dat is het hele idee van bruikleen:quote:Op maandag 19 oktober 2020 16:38 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Je betaalt er toch voor, maar zoals ik zei er is discussie mogelijk. Ik ben benieuwd naar de uitspraak van de rechtzaak van Kluun
Bron: artikel 7A:1777 BW.quote:Bruikleening is eene overeenkomst, waarbij de eene partij aan de andere eene zaak om niet ten gebruike geeft, onder voorwaarde dat degene die deze zaak ontvangt, dezelve, na daarvan gebruik te hebben gemaakt, of na eenen bepaalden tijd, zal terug geven.
Nou, als wij dit topic eens levend houden...quote:Op maandag 19 oktober 2020 20:53 schreef Erasmus het volgende:
En @:Kluun1985 ga je hier nog een zaak van maken? Of heb je dat al gedaan?
Of verdwijn je opeens uit dit topic zonder een update te geven en ga je weer verder kwijlend over die dikke Pakistaan posten?
Daar ga je je tanden op stukbijtenquote:Op maandag 19 oktober 2020 12:00 schreef Kluun1985 het volgende:
[..]
Dit wordt naar de rechter stappen.
Daar heb je youfone toch niet voor nodigquote:Op maandag 19 oktober 2020 12:15 schreef Kluun1985 het volgende:
[..]
Ik gebruikte Youfone om mooi retentie aanbod van Ziggo te krijgen.
Zullen we dat es niet doenquote:Op maandag 19 oktober 2020 21:12 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Nou, als wij dit topic eens levend houden...
Ik snap wat bruikleen is, maar de afschrijving van de apparatuur wordt gewoon doorgerekend aan de klant dus de klant betaald er wel voor.quote:Op maandag 19 oktober 2020 20:43 schreef baskick het volgende:
[..]
Nee. Dat is het hele idee van bruikleen:
[..]
Bron: artikel 7A:1777 BW.
En iedereen weet dat Kluun geen rechtszaak gaat starten
Oh, ongetwijfeld er er wat verdisconteerd in de maandelijkse kosten. Je betaalt dus niet direct voor de apparatuur.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 09:18 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik snap wat bruikleen is, maar de afschrijving van de apparatuur wordt gewoon doorgerekend aan de klant dus de klant betaald er wel voor.
Kun je aan mij uitleggen waarom niet? Het is een (terechte) WGR-vraag, waar best zinnige reacties en adviezen op zijn gekomen. Of TS dan a) niks ermee doet of b) wel actie onderneemt, in beide gevallen wil ik dat eigenlijk wel weten.quote:
Klopt. Maar het komt op me over als een beetje reanimeren om een antwoord af te wachten. Dus eens oer dag een berichtje plaatsen. Dat hoeft van mij niet. Verder mee eens.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 09:22 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Kun je aan mij uitleggen waarom niet? Het is een (terechte) WGR-vraag, waar best zinnige reacties en adviezen op zijn gekomen. Of TS dan a) niks ermee doet of b) wel actie onderneemt, in beide gevallen wil ik dat eigenlijk wel weten.
Maakt de wetgeving daar onderscheid in?quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 09:20 schreef baskick het volgende:
[..]
Oh, ongetwijfeld er er wat verdisconteerd in de maandelijkse kosten. Je betaalt dus niet direct voor de apparatuur.
Eens, dat was ook niet de bedoeling.... maar Kluun mag best een reactie geven; hetzij "ik doe er verder niks mee" danwel "ik maak er werk van en er is XYZ gebeurd". Dus nee, ik zal niet elke dag gaan schoppen tegen dit topicquote:Op dinsdag 20 oktober 2020 10:20 schreef Rene het volgende:
Klopt. Maar het komt op me over als een beetje reanimeren om een antwoord af te wachten. Dus eens oer dag een berichtje plaatsen. Dat hoeft van mij niet. Verder mee eens.
Op het gebied van koop op afstand? Meen van wel:quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 11:31 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Maakt de wetgeving daar onderscheid in?
quote:Op maandag 19 oktober 2020 15:01 schreef baskick het volgende:
[..]
Daar is in voorzien, meen ik Artikel 6:230g lid 2 BW:
[..]
ONZ / Alleen maar liefdequote:Op maandag 19 oktober 2020 20:53 schreef Erasmus het volgende:
En @:Kluun1985 ga je hier nog een zaak van maken? Of heb je dat al gedaan?
Of verdwijn je opeens uit dit topic zonder een update te geven en ga je weer verder kwijlend over die dikke Pakistaan posten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |