abonnement Unibet Coolblue
pi_195726881
We wonen er nu een maand of 6. We zijn nog steeds heel gelukkig met alle keuzes die we gemaakt hebben: Amsterdam verlaten, dit huis kopen, de keuzes voor de kleuren en de inrichting. Wat een heerlijkheid. Koken en bakken in de keuken is heerlijk, het geeft me precies waar ik naar op zoek was aan ruimte en gemak. Werken in de tuin geeft hier echt de rust en het plezier dat ik in Amsterdam maar niet kon vinden vanwege de drukte altijd overal om me heen. Nog geen seconde spijt gehad van onze beslissing.

De begane grond is vrijwel af:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor de tuin hebben we een ontwerp laten maken door www.tuinrecept.nl. We gaan het zoveel als mogelijk zelf realiseren. Het gaat dus stap voor stap; hopelijk hebben we volgend jaar het grootste deel aangelegd, zodat we ook tijd hebben om ervan te genieten.

Geheel overzicht
Ontwerp voor- en zijtuin:




Hierin komt een trampoline, een plekje om van de avondzon te genieten, een aantal (fruit)bomen en verder vooral prairietuin-beplanting.
Bij de voordeur komt een fietsenstalling en ertegenaan aan de achterkant een plek voor de kliko's.

Wat we al hebben gerealiseerd:



Het terrasje en het stukje met de keigrasstenen is gedaan. De eerste planten zijn geplant, waaronder de toverhazelaar.

In de zijtuin het eerste deel van de keigrasstenen gelegd:


Achtertuin:




Met een stukje gras, een lounge-terras linksachterin, een plekje voor de hangmat en een wadi.
Wat bomen en veel (prairie)beplanting.

Wat er al is gedaan:


Stukje pad naar waar het gazon komt en het loungeterras zijn af.
Tegen de schutting is al Toscaanse Jasmijn geplaatst.

Het project waar ik nog steeds mee bezig ben: kast voor kamer van S.
Tekening:

Ik heb toch iets verkeerd gedaan met meten, helaas. Daardoor kan het niet als één geheel worden gemaakt, want dan past het niet tegen de muur. Ik ga daarom het grote kastdeel en het lage kastdeel apart maken. Het lage kastdeel komt dan los tegen de andere muur te staan.

Huidige stand van zaken:




Het deel van de onderste foto is het deel met de vakken tussen de twee hoge kasten in.

[ Bericht 27% gewijzigd door miss_sly op 19-10-2020 16:37:17 ]
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195726886
Ik moet even aan het werk. Kijk zo even of de OP nog moet worden aangepast.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195732023
Ik heb gekeken naar de planten die ik graag wil planten in de border achter het loungeterras. De bedoeling is dat er vooral hoge smalle siergrassen/planten komen, zodat er een natuurlijke afscheiding ontstaat met het slootje, waardoor het terras aan twee kanten beschut is: de schutting en de border.

De border is ongeveer 1 meter diep en 3,5-4 meter lang.

Wat ik er graag in zou zetten:

Lindheimer's kaars (Gaura lindheimeri 'Whirling Butterflies')

Bloeit juli-oktober, wordt 50-80 cm hoog.

IJzerhard (Verbena bonariensis)

Bloeit juli-september, wordt 125 hoog.

Chinees riet, Sierriet (Miscanthus sinensis 'Yaku Jima')

Bloeit augustus tot oktober, wordt 120 hoog.

Foeniculum vulgare

Bloeit juni-juli, wordt 175 hoog.

Lampepoetsersgras (Pennisetum 'Herbstzauber')

Bloeit augustus-oktober, wordt 50-80 cm hoog.

Vingergras (Panicum virgatum 'Rotstrahlbush')

Bloeit juli-augustus, wordt 125 hoog.

De eerste vier worden genoemd in het lijstje met mogelijke planten voor deze border in het ontwerp. Lampepoetsersgras kwam @Claudia_x mee in combinatie met de Verbena, wat erg mooi was op de foto.
Het vingergras vind ik zelf gewoon een ontzettend mooi gras.

Kan ik alles in deze border kwijt, of moet ik kiezen?
Hoe plaats ik dit het beste?
De Foenicoelum vulgare is de hoogste, dus die in ieder geval achterin de border, tegen de beschoeiing aan.
Zo'n mooie bol miscanthus wellicht rechts bij de hoek van het terras.
Gaura en het lampepoetsersgras een beetje voorin de border, want die blijven wat lager.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195732474
Ja, daar is geen eenvoudig antwoord op! Wat ikzelf eerst doe is een tabel maken met eigenschappen van de planten. Op die manier kun je zorgen dat de planten ten aanzien van bepaalde kenmerken hetzelfde zijn (bijv. voorkeur voor bodem en standplaats) en ten aanzien van andere niet (bijv. bloeitijd en -kleur).

Ook zoek ik voorbeeldplaatjes op om te kijken wat voor soort sfeer ik wil hebben, denk aan kleur en vorm..

Vervolgens heb ik verschillende strategieën toegepast: gewoon beginnen met planten en ter plekke bepalen wat ik denk dat mooi staat en goed combineert. Of juist tevoren uittekenen waar ik wat wil hebben staan en hoe ik met bijv. hoogteverschillen omga.

Een veilige keuze is: laag vooraan, hoog achteraan. Zie hieronder. Als je op Pinterest zoekt op borders met siergrassen kom je veel mooie voorbeelden tegen. Daarnaast kun je kiezen voor groeperen of verspreiden. Ik houd zelf meer van dat laatste.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195735115
Op de een of andere manier zit Pinterest nog steeds niet echt in mijn systeem. Na jouw post heb ik pinterest dus opgestart en ben toch eens aan het rondklikken. Goede tip!

Ik kom mooie plaatjes en opties tegen. Ik zal een en ander eens in een overzichtje zetten zoals je zegt.

Wat ik onder andere tegenkwam bij het rondklikken was deze combinatie van Verbena en Foeniculum:



Ik vind dat wel een mooie combinatie.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195735312
Ik vind dit ook tof (en dan allium vervangen door verbena bonariensis):



Oranje geum is er een mooie aanvulling op, net als dat zilverkleurige blad.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195735470
Dat oranje vind ik inderdaad ook mooi. Goede optie wel. Eens even verder kijken bij de borderpakketten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195735475
Die laatste foto laat denk ik in ieder geval zien dat wat willekeuriger mengen ook geslaagd uit kan pakken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195735496
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 20:04 schreef miss_sly het volgende:
Dat oranje vind ik inderdaad ook mooi. Goede optie wel. Eens even verder kijken bij de borderpakketten.
VT Wonen heeft echt leuke pakketten waar je op z'n minst inspiratie aan kunt ontlenen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195735729
Voor mijn laatste projectje heb ik bij wijze van experiment dit in Word gemaakt om een gevoel te krijgen voor de herhaling van kleuren en vormen. :') Het is vertekenend omdat niet alles tegelijk bloeit, maar kan je wel een idee geven van waar je iets neer wilt zetten.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator maandag 19 oktober 2020 @ 20:20:32 #11
5428 crew  miss_sly
pi_195735855
Creatief :D

Dit vind ik ook deels wel een leuke combinatie.
Plaatje doet het niet, linkje dan maar
https://www.yarinde.nl/bo(...)uinborder-paars-wit/

Ik vind die witte zonnehoed wel leuk, maar die zou ik niet in deze border willen. Dat zou ik kunnen vervangen door de gaura. Combineren met iets als de foeniculum en die oranje geum van hierboven. En dan misschien voor echt achteraan iets van een hoog gras/riet, als achtergrond.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195735990
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 20:20 schreef miss_sly het volgende:
Creatief :D

Dit vind ik ook deels wel een leuke combinatie.
Plaatje doet het niet, linkje dan maar
https://www.yarinde.nl/bo(...)uinborder-paars-wit/

Ik vind die witte zonnehoed wel leuk, maar die zou ik niet in deze border willen. Dat zou ik kunnen vervangen door de gaura. Combineren met iets als de foeniculum en die oranje geum van hierboven. En dan misschien voor echt achteraan iets van een hoog gras/riet, als achtergrond.
Mooi pakket! Die zonnehoed is wel fraai, zeg. En ereprijs heb ik ook en is ook gaaf.

Ach ja, het wordt hoe dan ook mooi!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator maandag 19 oktober 2020 @ 20:31:20 #13
5428 crew  miss_sly
pi_195736041
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 20:27 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Mooi pakket! Die zonnehoed is wel fraai, zeg. En ereprijs heb ik ook en is ook gaaf.

Ach ja, het wordt hoe dan ook mooi!
Ik vind de zonnehoed heel mooi, maar die wil ik op een andere plaats in de (voor)tuin. Het is niet de sfeer die ik in deze border wil. Dat moet ik een beetje in het oog houden :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195736056
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 20:31 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vind de zonnehoed heel mooi, maar die wil ik op een andere plaats in de (voor)tuin. Het is niet de sfeer die ik in deze border wil. Dat moet ik een beetje in het oog houden :D
^O^
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195829223
Ik ben aan het puzzelen op mijn border. Valt nog niet mee :D Ik ben er bijna, ik ben alleen nog op zoek naar een wintergroene plantvan tussen de 40 en 80 cm hoog. Bij voorkeur een vroege bloei, maar daar kom ik nog niet zo uit. Ik dacht aan de Helleborus orientalis:



Bloeit vroeg, blijft groen, juiste hoogte. Ik weet alleen niet of die nou zo goed past in deze border met oa siergrassen.
Mocht het niets zijn, kan ik hem altijd nog verplaatsen, want ik vind het sowieso een mooie plant die ik graag in de tuin wil.

Ik moet nog een tekening maken met het beplantingsplan. Als ik daar morgen uit ben, kan ik nog een en ander bestellen en plaatsen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195829397
Intussen is de kliko-ombouw geleverd, maar was het niet echt weer om in de tuin te werken. We moeten de tegels leggen waar het op komt te staan, en dan de ombouw in elkaar zetten. Het is gemakkelijker dan spullen van IKEA, aldus de bezorger, dus dat in elkaar zetten wordt een eitje :P

Intussen heeft schaap met een goedkope en niet al te beste decoupeerzaag toch de laatste planken voor de schutting op maat gezaagd en een poging gedaan de schutting af te maken. Helaas komen we voor de laatste drie planken schrieven te kort. Dat zou niet moeten kunnen, want er was een ruim aantal besteld. Eens informeren bij de buren of ze nog ergens wat hebben liggen.

En met dit weer gaan we dus weer wat meer binnen aan de slag.

Ik ben in gedachten (heeft geen haast nog, er zijn nog wat andere projecten) ook erg bezig met de eethoek.





We willen hier nog een mooie, grote (boomstam)tafel neerzetten. Of een ovale, daar zijn we nog niet helemaal uit. De tafel die er nu staat, is 220x100. Momenteel kijken we naar een boomstamtafel van 300x120. Geen heel bruikbare maat, en tot nu toe hebben we maar één adres gevonden waar deze, ook nog een beetje betaalbaar, verkrijgbaar is.

Maar wat te doen met de muur erachten. Ik wil zeker geen dressoir tegen die muur. Ik heb gekeken naar een canvas, maar ik kom niet helemaal uit het formaat. Een groot werk, dat de muur grotendeels vult? Of meerdere kleinere werken? Iets van een bankje er tegenaan, planten? Ik vind het erg lastig. Ik vind het zo te saai, maar ik weet nog niet wat ik dan wel wil. Mooie inspiratieplaatjes zijn welkom :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195830130
Ik reed twee weken terug nog langs je huis haha. Vind het wel wat overdreven om vlakbij zee te noemen maar oke :P
Facts don't care about your feelings
pi_195830159
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 18:31 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik reed twee weken terug nog langs je huis haha. Vind het wel wat overdreven om vlakbij zee te noemen maar oke :P
Dichterbij dan ik ooit eerder gewoond heb :D met ons hardlooprondje vanochtend liepen we er, op de duinen na, bijna langs. Dus ik vind dat dichtbij zee :Y
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195830282
Kun je geen levend schilderij aka plantenschilderij aan die muur hangen?
pi_195831798
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 18:38 schreef Doedezemaar het volgende:
Kun je geen levend schilderij aka plantenschilderij aan die muur hangen?
Dat kende ik niet, moest ik even opzoeken.

Wat ik aan voorbeelden kon vinden, word ik er nog niet zo enthousiast van. Lijkt me ook lastig goed te verzorgen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195832041
Kan ook met plastic plantjes. Zie deze foto's.
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 10:24 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Precies! Hopelijk komen we er allemaal met niet al te veel kleerscheuren (in de breedste zin van 't woord!) vanaf :Y

Hier ligt de horeca ook stil volgens mij... Logisch ook wel he.
[..]

Zijn nep planten van bij de IKEA.

Hierbij nog wat details:

Frame van (7x4cm) kepers gemaakt:
[ afbeelding ]

Het vak zwart geverfd:
[ afbeelding ]

Bij de bouwmarkt (groen geplastificeerd) kippengaas gehaald en tevens naar Ikea voor de plantjes.

Eerst uitmeten hoeveel er in een vlak van 50x50cm gaan:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Hele kar vol:
[ afbeelding ]

Thuis alles even uitpakken en klaarzetten om alles te plaatsen:
[ afbeelding ]
8)7

Nadat het kippengaas erop was gespannen kon het "planten" beginnen:
[ afbeelding ]

Daarna nog 2 sierlijsten langs de zijkanten geplaatst en 3 stuks Philips Hue LED-spots erboven gemonteerd.

De totale kosten waren ¤ 612,20 (excl. de zwarte verf want die had ik al)
[ afbeelding ]
(ja ik ben 2x naar de Ikea moeten rijden omdat ik toch nog iets te weinig plantjes had :P)
[..]

Dat weet ik inderdaad wel zeker ja :7
[..]

Ik heb ze hier vandaan: https://wrelektro.de/produkte/
Fijne gast met snelle levering ^O^
pi_195832082
Een paar banen behang, of een stel lijsten is ook leuk.
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 21:04:54 #23
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_195833087
Geen idee wat zo’n tafel kost, maar in Gouda zit Depot 24 die ze ook maakt. Geen idee of hij duur is verder.
***
pi_195834647
Je hebt al een mooie etaleerkast, dus ik zou kiezen voor iets groters in plaats van veel kleine dingen. Bijvoorbeeld:











Grote gebaren dus, een flinke illustratie, een paar grote planten. En ik zou iets met verlichting doen zoals een mooie, grote vloerlamp neerzetten.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195835251
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 21:04 schreef BE het volgende:
Geen idee wat zo’n tafel kost, maar in Gouda zit Depot 24 die ze ook maakt. Geen idee of hij duur is verder.
Bedankt, zal ik ook eens kijken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195835485
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 22:11 schreef Claudia_x het volgende:
Je hebt al een mooie etaleerkast, dus ik zou kiezen voor iets groters in plaats van veel kleine dingen. Bijvoorbeeld:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Grote gebaren dus, een flinke illustratie, een paar grote planten. En ik zou iets met verlichting doen zoals een mooie, grote vloerlamp neerzetten.

[ afbeelding ]
Grappig, ik kwam net die onderste, de IXXI tegen en bedacht dat ik zoiets wel mooi vind inderdaad. Niet als IXXI trouwens, maar een gewone canvas.

Een mooie lamp hebben we daar al staan. Niet zo groot als wat je post, maar een waar ik echt gek op ben. Misschien dat ik die op een heel laag bankje kan zetten.



Dan komt de lamp misschien wat beter tot zijn recht dan op de grond.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195839134
Ja ik zou gaan voor groot!

Ik zag laatst ergens op insta een interieur met een hele grote verweerde spiegel op de grond. Met een gave lijst er om heen. Kan geen plaatjes vinden, sorry.
Met een meidenkwartet
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 11:12:15 #28
5428 crew  miss_sly
pi_195841277
Ik vind zo’n plaat uit je eerste foto ook erg mooi



Wat is de zoekterm hiervoor?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195841440
Dat is toch een wandkleed? Ik zag dat ze die nu zelfs bij de Intratuin hier hebben (niet specifiek die, maar wel dat type wand'kleden' dus) :)

Op 'Schoolplaat' zou je ook kunnen zoeken denk ik, maar die zijn meestal wel iets kleiner van formaat.
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 11:26:31 #30
5428 crew  miss_sly
pi_195841531
quote:
7s.gif Op zondag 25 oktober 2020 11:22 schreef Candaasje het volgende:
Dat is toch een wandkleed? Ik zag dat ze die nu zelfs bij de Intratuin hier hebben (niet specifiek die, maar wel dat type wand'kleden' dus) :)

Op 'Schoolplaat' zou je ook kunnen zoeken denk ik, maar die zijn meestal wel iets kleiner van formaat.
Schoolplaten moest ik ook aan denken, maar die leken me inderdaad kleiner.

Ik zag laatst in het Rijksmuseum een prachtig werk van een Japanse schilder, ook op zo’n plaat. Die zou ik graag willen, maar is ook in Rijksshop (nog) niet te vinden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195844538
Bij Kopen zonder Kijken had het stel echt een supermooi schilderij in hun huis hangen, die ook mee ging naar de nieuwe woning. Zoiets zou volgens mij ook uitstekend in jouw huis passen (moet je het nog wel mooi vinden).

Plaatje:

Somebody that I used to know
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 15:18:51 #32
5428 crew  miss_sly
pi_195846515
quote:
2s.gif Op zondag 25 oktober 2020 14:06 schreef Postbus100 het volgende:
Bij Kopen zonder Kijken had het stel echt een supermooi schilderij in hun huis hangen, die ook mee ging naar de nieuwe woning. Zoiets zou volgens mij ook uitstekend in jouw huis passen (moet je het nog wel mooi vinden).

Plaatje:

[ afbeelding ]
Zoiets vind ik ook mooi, inderdaad. Het zou van mij nog iets groter mogen op onze muur en met iets uitgesprokener kleuren.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195848640
Ik kreeg pas deze site doorgestuurd met afbeeldingen van Naturalis: https://www.naturalisunlimited.com/nl/wandkleed (ook in prints en behang).





Bij Fonq hebben ze ook redelijk wat, dan kun je de fabrikanten zien. https://www.fonq.nl/producten/categorie-wandkleed/
pi_195848641
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 11:12 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind zo’n plaat uit je eerste foto ook erg mooi

[ afbeelding ]

Wat is de zoekterm hiervoor?
Je kunt zoeken op wandkleed of wanddoek. Ik vind deze ook leuk:



Er is véél meer keuze, want ze zijn hip. Zie fonq bijvoorbeeld. En de prijs valt over het algemeen mee. Deze van 170x140 cm is bijv. 55,95 euro:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195848690
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 16:27 schreef NedKelly het volgende:
Ik kreeg pas deze site doorgestuurd met afbeeldingen van Naturalis: https://www.naturalisunlimited.com/nl/wandkleed (ook in prints en behang).

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Bij Fonq hebben ze ook redelijk wat, dan kun je de fabrikanten zien. https://www.fonq.nl/producten/categorie-wandkleed/
Wat leuk! Ik zou zelf denk ik kijken of ik iets van een beginnend kunstenaar kan vinden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 16:39:12 #36
5428 crew  miss_sly
pi_195849053
Ik heb ook wat gezocht vanmiddag. Er zitten heel veel mooie tussen, maar veel zijn dan weer echt natuurplaten, veel ook met bananenbladeren bijvoorbeeld. Jungle-thema. En gezien ons bananenbladerenbehang wil ik daar een beetje vandaan blijven, omdat het anders zo ontzettend een thema wordt.

Bij Fonq had ik nog niet gekeken, kan ik wel eens doen.

Ik zou zeker iets van een beginnende kunstenaars willen overwegen, @Claudia_x. Hoe vind je die?

O, ik bedenk met net dat we ook wel weer eens bij de kunstuitleen kunnen kijken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195849099
Ik houd zelf erg van zoiets (Urban Cotton):



Van Naturalis vind ik deze kleur mooi:



Weet je al wat voor soort kleuren je zoekt, miss? Ik heb zelf trouwens een wandkleed uit Indonesië dat ik heb laten inlijsten. Dat kun je dus ook nog doen, op een van je reizen ernaar zoeken. Moet je mogelijk wel geduld hebben. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195849448
Trouwens, over wandkleden en kunst: Wollig, aaibaar en gigantisch – 100 jaar wandkleden in de moderne kunst

Die tijden zijn voorbij. Het wandkleed is, om het zo maar te zeggen, weer behoorlijk hot. Wie op de laatste editie van Art Rotterdam rondliep kon er niet omheen: de aaibare wandversiering was overal. Ook buiten Nederland zagen we de liefde ontvlammen. Kunstkolos Tate Modern in Londen wijdde in 2018 al een blockbustertentoonstelling aan het werk van Bauhausweefster Anni Albers, en kunstbeurs Frieze wijdde tijdens de afgelopen editie een aparte tentoonstelling aan hedendaagse textielkunst onder de titel Woven.

Op basis hiervan zou ik denken een galerie mogelijk een en ander heeft.

En ook leuk: tot januari kun je de expositie in de Kunsthal nog bezoeken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195849522
Iets anders: al gedacht aan kunstuitleen?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 17:31:24 #40
5428 crew  miss_sly
pi_195850227
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 16:52 schreef Claudia_x het volgende:
Iets anders: al gedacht aan kunstuitleen?
Ik was daar net aan het scrollen. Ze hebben echt heel veel, niet allemaal onze keus. Ze hebben er zelfs Heyboer en Corneille.

Dit vinden we bijvoorbeeld allebei mooi;



Dit is echter vrij klein (90x90) en ik vind het iets te lila/paars.

Voorkeur voor kleuren hebben we overigens niet echt. Niet te (veel) blauw en rood, niet te zwart-wit, weinig bruin.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 17:39:03 #41
5428 crew  miss_sly
pi_195850399
Dit vind ik heel mooi

And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195850484
Mijn ouders hadden vroeger ook iets hangen van de kunstuitleen. Het leuke daarvan is dat je een werk kunt kopen als het je erg bevalt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 25 oktober 2020 @ 17:50:23 #43
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195850608
Mocht er in t Rijks iets hangen waarvan je denkt "Oeh, die wil ik O+", bij Rijksstudio kun je heel erg veel schilderijen in een hele hoge resolutie downloaden en dan kun je het zelf laten printen of er een puzzle van laten maken of gordijnstof of wat je maar wilt.

https://www.rijksmuseum.nl/nl/rijksstudio

Ik denk dat wij ook een schilderij uit t Rijks op waar formaat aan de muur hangen, of ik laat het kamerhoog op behangpapier printen, dat weet ik nog niet zeker.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 17:51:17 #44
5428 crew  miss_sly
pi_195850629
En deze.



Alle 1.100 werken doorgescrold.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195850856
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 17:50 schreef Leandra het volgende:
Mocht er in t Rijks iets hangen waarvan je denkt "Oeh, die wil ik O+", bij Rijksstudio kun je heel erg veel schilderijen in een hele hoge resolutie downloaden en dan kun je het zelf laten printen of er een puzzle van laten maken of gordijnstof of wat je maar wilt.

https://www.rijksmuseum.nl/nl/rijksstudio

Ik denk dat wij ook een schilderij uit t Rijks op waar formaat aan de muur hangen, of ik laat het kamerhoog op behangpapier printen, dat weet ik nog niet zeker.
Inclusief Hokusai!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195851509
Wat een gave suggesties al!

[ Bericht 86% gewijzigd door Cathmar op 25-10-2020 18:42:06 ]
Met een meidenkwartet
  zondag 25 oktober 2020 @ 19:16:51 #47
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195852641
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 16:27 schreef NedKelly het volgende:
Ik kreeg pas deze site doorgestuurd met afbeeldingen van Naturalis: https://www.naturalisunlimited.com/nl/wandkleed (ook in prints en behang).

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Bij Fonq hebben ze ook redelijk wat, dan kun je de fabrikanten zien. https://www.fonq.nl/producten/categorie-wandkleed/
Oh...... O+

Ik ben verliefd en zit al op onze bouwtekening te kijken hoelang welke muur precies is :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 19:42:23 #48
5428 crew  miss_sly
pi_195853137
Ik heb een stofstaal besteld, want ik werd verliefd op deze:



Eens kijken of de kleur van de achtergrond het goed doet tegen de medium-groene muur. Als dat zo is, zijn wij, voorlopgi, voorzien O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195853181
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oh...... O+

Ik ben verliefd en zit al op onze bouwtekening te kijken hoelang welke muur precies is :D
Mooi he, ik wist ook niet van het bestaan af en had eerder heel veel gegoogled naar van die planten prenten. Uiteindelijk een eigen foto laten printen.
Toen ik deze site zag in huis rond zitten kijken waar ik wat kan hangen, maar het is al heel erg vol :'(
pi_195853192
Past denk ik goed bij de rest van het interieur!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195853200
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:42 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb een stofstaal besteld, want ik werd verliefd op deze:

[ afbeelding ]

Eens kijken of de kleur van de achtergrond het goed doet tegen de medium-groene muur. Als dat zo is, zijn wij, voorlopgi, voorzien O+
Die is mooi! Ben benieuwd hoe dat staat.
pi_195853382
Ik kwam trouwens ook macramé tegen. Kun je zelf maken. Mijn lief zou me verlaten als ik dat bij ons ophing. :+

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 19:58:33 #53
5428 crew  miss_sly
pi_195853433
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:56 schreef Claudia_x het volgende:
Ik kwam trouwens ook macramé tegen. Kun je zelf maken. Mijn lief zou me verlaten als ik dat bij ons ophing. :+

[ afbeelding ]
Schaap zou ook vertrekken, denk ik. Of mij, samen met mijn macramé-kleed, eruit zetten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195853523
Hij zei net dat-ie het zou saboteren, in de fik zetten of zo.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 20:04:03 #55
5428 crew  miss_sly
pi_195853558
quote:
10s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:02 schreef Claudia_x het volgende:
Hij zei net dat-ie het zou saboteren, in de fik zetten of zo.
:D!

Schaap zei netjes “nee, dank je” toen ik het hem liet zien.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195853589
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]

:D!

Schaap zei netjes “nee, dank je” toen ik het hem liet zien.
Kijk, zo kan het ook.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195854507
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:56 schreef Claudia_x het volgende:
Ik kwam trouwens ook macramé tegen. Kun je zelf maken. Mijn lief zou me verlaten als ik dat bij ons ophing. :+

[ afbeelding ]
Ik zie net dit op Twitter voorbij komen :X Ik had dit nog niet in het wild gespot, maar blijkbaar is het populair op dit moment

twitter


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Somebody that I used to know
  zondag 25 oktober 2020 @ 20:41:33 #58
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195854513
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:56 schreef Claudia_x het volgende:
Ik kwam trouwens ook macramé tegen. Kun je zelf maken. Mijn lief zou me verlaten als ik dat bij ons ophing. :+

[ afbeelding ]
Dat is volgens mij weer helemaal hip aan het worden, over 2 jaar nog eens vragen als ze het in allerhande woonwinkels en woonbladen hebben gezien ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_195861606
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]

:D!

Schaap zei netjes “nee, dank je” toen ik het hem liet zien.
dit wil ik wel graag binnenkort

pi_195861623
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 09:49 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

dit wil ik wel graag binnenkort

[ afbeelding ]
Oh god, ik ben terug in het huis van onze buren in de jaren zeventig
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 09:52:32 #61
5428 crew  miss_sly
pi_195861658
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 09:49 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

dit wil ik wel graag binnenkort

[ afbeelding ]
Dan ook deze op de banken:
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195861768
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 09:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dan ook deze op de banken:
[ afbeelding ]
Ik kan je dit boek aanraden https://www.anjahandwerk.(...)erkboek/#description en volgens mij staan er zelfs beschrijvingen in voor haakwerk dat in die frames van schaap past. Ik heb het boekje hier staan
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 10:09:56 #63
5428 crew  miss_sly
pi_195861939
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2020 09:59 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Ik kan je dit boek aanraden https://www.anjahandwerk.(...)erkboek/#description en volgens mij staan er zelfs beschrijvingen in voor haakwerk dat in die frames van schaap past. Ik heb het boekje hier staan
Wat attent!
Jammer dat ik niet kan haken O-)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195909500
Van Naturalis kreeg ik een mailtje dat de productie vertraging opgelopen heeft, en dat mijn stofstaaltje uiterlijk dinsdag wordt verstuurd. Ik ben erg benieuwd!

Ik heb inmiddels ook een bestelling planten voor de border besteld. Het is een mengeling geworden van een paar siergrassen (miscanthus sinensis, vingergras, lampenpoetsersgras en vedergras) en een aantal bloeiende vaste planten die mooi combineren (verbena, foeniculum, herfstanemoon, gaura) en wat lagere planten (geum, helleborus, salvia).
Voor de richel tegen de schutting heb ik twee kleuren kruipphlox besteld.



En als eerste beplanting aan deze kant van het terras sedum spectabile,



Levering volgende week vrijdag. Hopelijk dan een beetje een droog weekend waarin ik kan planten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 28 oktober 2020 @ 19:19:12 #65
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195910500
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 09:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dan ook deze op de banken:
[ afbeelding ]
:+
Resistance is futile.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 19:24:39 #66
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195910576
En helleborus is één van m'n lievelingsplanten O+
Resistance is futile.
pi_195912554
Leuk! Ik heb geloof ik eind september wat nieuwe planten in de tuin gezet en een deel ervan is zowaar nog gaan bloeien. :o
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 21:13:53 #68
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_195912819
Ben ook zeer benieuwd naar het stofstaaltje, gelijk even op de site gekeken en ik vind de Luipaardtrekkervis echt vet.

Ik zocht er toevallig ook eentje en na duizend online zoekuren werd ik verliefd op iets uit een collectie van 2018, :7 maar marktplaats is mijn beste vriend. Dus ik heb nu een wandkleed met een dolfijnen skelet. Volgens mij van HKliving.
pi_195913680
Zou leuk zijn als er nog iets bloeit, maar ik verwacht er niet vee va :D
De helleborus bloeit in principe in januari, dus misschien dat we dan al wat gaan zien.

De bestelling telt maar liefst 62 plantjes :o
Allemaal klein nog, dus er is ruimte voor groei :+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 28 oktober 2020 @ 22:17:27 #70
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195914422
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 21:48 schreef miss_sly het volgende:
Zou leuk zijn als er nog iets bloeit, maar ik verwacht er niet vee va :D
De helleborus bloeit in principe in januari, dus misschien dat we dan al wat gaan zien.

De bestelling telt maar liefst 62 plantjes :o
Allemaal klein nog, dus er is ruimte voor groei :+
In een zachte winter zijn ze half december al volop aan het bloeien en het gaat met gemak door tot mei/juni O+
Resistance is futile.
pi_195914777
quote:
14s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 22:17 schreef Seven. het volgende:

[..]

In een zachte winter zijn ze half december al volop aan het bloeien en het gaat met gemak door tot mei/juni O+
Ik zou daar echt heel blij van worden, zo’n vroege bloeier O+
In onze straat hebben ze prunussen geplant die nu heel zacht roze bloeien. Heerlijk om naar te kijken in deze sombere, donkere dagen O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zondag 1 november 2020 @ 16:43:38 #72
5428 crew  miss_sly
pi_195984574
Vandaag hebben we even flink doorgewerkt aan de kast. Het grootste deel zit nu in elkaar.



We moeten de achterkanten er nog tegenaan doen. Eigenlijk wilde ik de achterkant achter het bureaudeel niet monteren, omdat het zo mooi staat bij de kleur van de muur, maar voor de stevigheid is die achterwand wel nodig. Ik ga het dan maar in de kleur van de muur schilderen :)

We moesten helaas stoppen want bij het boren van het een na laatste schroefje, brak mijn verzinkboortje af. Te laat om nu nog naar de bouwmarkt te gaan, dus dat halen we later deze week wel.

Ik had overigens echt een enorme meetfout gemaakt, want het lage deel gaat natuurlijk nooit hier nog naast passen. En ik moet inmiddels wel na gaan denken over deuren, want dat had ik nog even voor me uitgeschoven :D

Heel blij dat schaap echt meegeholpen heeft, trouwens. Fijn om mee te sparren, dingen door te spreken, kijken hoe we iets het beste kunnen aanpakken. Er zitten best wat foutjes aan de kast, wat logisch is als je voor het eerst zoiets doet. So far is dochter er heel blij mee, en is er niemand behalve ik die de foutjes ook werkelijk ziet :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 1 november 2020 @ 17:01:07 #73
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195984964
Supergaaf miss_sly! Ik ben benieuwd naar het eindresultaat. En die achterplaat kun je ook nog doen in magneetverf of kurk. Just sayin' .

Ik weet niet hoe oud je dochter is maar we hebben hier enorm succes met kurk (de hele wand beplakt met 6mm dik kurk op een rol). Ik zie dat onze meiden van 12 en 15 de hele wand volhangen met foto's, tekeningen, posters, huiswerk, LED kerstlampjes, vlaggen en noem maar op.
Resistance is futile.
  Moderator zondag 1 november 2020 @ 19:52:18 #74
5428 crew  miss_sly
pi_195988571
Dank!

Dochter is 11, groep 8, echte beginnende tiener :D Kurk, in ieder geval voor een deel, vind ik wel een idee. Er zal ongetwijfeld een en ander opgeprikt gaan worden. Wat ik ook leuk vind, is zoiets:

And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195990273
Team kurk! Het wordt mooi.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196112730
Vandaag is het Natuurwerkdag met als thema 'Natuur in je tuin".

Geheel toevallig gaan wij vandaag in de tuin aan de slag. Schaap gaat met zijn vader het stoepje leggen voor onder de klikoombouw en de klikoombouw in elkaar zetten, als ze daar tijd genoeg voor hebben.

Ik ga de planten in de border achter het terras plaatsen.
Geheel tegen mijn oude gewoontes in ( :+ ), heb ik het vanaf het begin gestructureerd aangepakt. Ik heb op mijn gemak de adviezen van de tuinontwerpster bekeken en daar nog een eigen aanvulling bij gedaan. Ik heb bovendien een plattegrondje gemaakt van wat ik waar ga plaatsen. Op die manier kon ik de planten een beetje op hoogte, kleur en combinaties samenvoegen en kan ik dadeljik ook gemakkelijk alles simpelweg conform plan plaatsen.
Bovendien heb ik achteraf een overzicht van wat waar staat, in verband met onderhoud en eventueel aanvulling mocht het wat te summier zijn. Ik vind het nog steeds vrij moeilijk te bepalen hoeveel ik bij elkaar moet zetten om het mooi begroeid te krijgen zonder teveel kale plekken, maar wel zo dat de planten voldoende ruimte krijgen.

Dit is het idee:



Ik heb Verbene geplaatst tussen Foeniculum en Lampenpoetsersgras, omdat het met beide heel mooi combineert. Idem voor de Gaura en de Herfstanemoon. Miscanthus en Vingergras moeten een beetje de hoge, wuivende achtergrond gaan vormen voor deze border en de afscheiding van de sloot. Vooraan nog wat lage plantjes voor de afwerking. Longkruid was niet leverbaar, dus dat plant ik in het voorjaar nog bij.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator maandag 9 november 2020 @ 10:44:23 #77
5428 crew  miss_sly
pi_196147602
Hard gewerkt dit weekend.

Ik heb wat planten in de border gezet.

Hierboven had ik al een opzetje geplaats van hoe ik het wilde planten.

En dat ziet er dan nu zo uit:



De helleborus zou in januari misschien al kunnen bloeien. Voor het overige hoop ik dat ze goed aanslaan en dat we dan volgende zomer een fijne natuurlijk afscheiding hebben van het terras op die plek: Wat hoge siergrassen aan de achterkant, een paar mooie, hoge bloeiers en wat laag spul vooraan.



In het richeltje bij de schutting heb ik wat kruipphloxen geplaatst, in de hoop dat ze die afscheiding een beetje mooi afwerken.



In de tussentijd heeft Schaap de kliko-ombouw in elkaar gezet. De twee deurtjes midden en rechts zitten niet helemaal perfect, maar het bleek toch een best lastige puzzel met een niet heel goede handleiding. De man die het bezorgde zei erbij dat het 'gemakkelijker was dan Ikea', maar hoewel we Ikea-spullen altijd zonder problemen in elkaar zetten, bleek dit toch echt wat lastiger. Maar het is gelukt *O*

Ik heb wat planten in de border gezet.

Het is een border die grenst aan de sloot aan de achterkant van onze tuin. Ik heb het ongeveer als volgt geplant:



En dat ziet er dan nu zo uit:



De helleborus zou in januari misschien al kunnen bloeien. Voor het overige hoop ik dat ze goed aanslaan en dat we dan volgende zomer een fijne natuurlijk afscheiding hebben van het terras op die plek: Wat hoge siergrassen aan de achterkant, een paar mooie, hoge bloeiers en wat laag spul vooraan.



In het richeltje bij de schutting heb ik wat kruipphloxen geplaatst, in de hoop dat ze die afscheiding een beetje mooi afwerken.





Ik vind de uitwerking van de plaatsing van de ombouw zodat deze tevens als afscheiding dienst doet tussen voorkant en achterkant ook erg geslaagd.

Ik heb ook nog dit paadje ingezaaid met gras. I kheb het nu iets anders gedaan dan aan de voorkant, even kijken wat het beste werkt.

And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196149962
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 16:39 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb ook wat gezocht vanmiddag. Er zitten heel veel mooie tussen, maar veel zijn dan weer echt natuurplaten, veel ook met bananenbladeren bijvoorbeeld. Jungle-thema. En gezien ons bananenbladerenbehang wil ik daar een beetje vandaan blijven, omdat het anders zo ontzettend een thema wordt.

Bij Fonq had ik nog niet gekeken, kan ik wel eens doen.

Ik zou zeker iets van een beginnende kunstenaars willen overwegen, @:Claudia_x. Hoe vind je die?

O, ik bedenk met net dat we ook wel weer eens bij de kunstuitleen kunnen kijken.
Ik ben langzaam al je topics aan het doorlezen en omdat ik zelf ook twee grote, of nou ja vooral hoge, muren (1 van 4,5 meter breed en bijna 6 meter hoog en de ander 3 breed bij 5,5 hoog) minder kaal wil hebben ben ik bij dit stukje blijven hangen.

Geen idee of je al tips voor beginnend kunstenaars hebt gevonden, en of je van abstract houdt, maar aangezien ik zelf een 'beginnend kunstenaar' ben...

Tot nog toe vooral kleine werken van max 80x80 gemaakt, maar voor de twee muren in mijn huis ga ik doeken van 2 bij 2 meter maken.

Als dat goed uitpakt (en het is jouw stijl) ben ik misschien wel de beginnend kunstenaar waarvan je een (in opdracht gemaakt, dus met eigen kleurkeuze) werk kunt kopen O-)


- edit -
Oh, laat maar. Ik zie net dat je een staal bij Naturalis hebt aangevraagd en dus mogelijk al voorzien bent.

[ Bericht 3% gewijzigd door SummerBreeze op 09-11-2020 13:02:23 ]
pi_196188009
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 12:55 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Ik ben langzaam al je topics aan het doorlezen en omdat ik zelf ook twee grote, of nou ja vooral hoge, muren (1 van 4,5 meter breed en bijna 6 meter hoog en de ander 3 breed bij 5,5 hoog) minder kaal wil hebben ben ik bij dit stukje blijven hangen.

Geen idee of je al tips voor beginnend kunstenaars hebt gevonden, en of je van abstract houdt, maar aangezien ik zelf een 'beginnend kunstenaar' ben...

Tot nog toe vooral kleine werken van max 80x80 gemaakt, maar voor de twee muren in mijn huis ga ik doeken van 2 bij 2 meter maken.

Als dat goed uitpakt (en het is jouw stijl) ben ik misschien wel de beginnend kunstenaar waarvan je een (in opdracht gemaakt, dus met eigen kleurkeuze) werk kunt kopen O-)

- edit -
Oh, laat maar. Ik zie net dat je een staal bij Naturalis hebt aangevraagd en dus mogelijk al voorzien bent.
Ik heb dat inderdaad aangevraagd, maar het is niet helemaal naar wens, helaas. Ik vind het op zich wel een leuk aanbod/idee. maar ik heb natuurlijk wel wat meer info nodig :) Iets van een site met werken die je al gemaakt hebt of zo?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196188246
Eigenlijk willen we dus ook een kleed in de kamer, bij de bank. Nu het winter wordt, lijkt me dat helemaal prettig. We zijn er alleen niet helemaal uit wat voor kleed.

De styliste had ongeveer dit geadviseerd (van dit merk de uitvoering uit het advies is niet meer leverbaar, kennelijk, daar zat nog een zwarte draad doorheen)



Om te zien wat voor formaat we voor de woonkamer nodig zouden hebben, heb ik even het kleed van dochter geleend. Deze heb ik per ongeluk iets groter besteld dan de bedoeling was, maar het past prima in haar kamer, en zo kon ik iets van formaat bij de bank leggen: 170x240.





Ik heb het idee dat het eigenlijk nog net wat aan de kleine kant is? Een slag groter, waardoor het bijvoorbeeld net onder de poten van de bank zou kunnen?

Ik twijfel overigens ook nog over het kleed uit het advies. Ik vind het wel mooi, maar ook erg groen. Misschien vind ik iets minder groen, of iets met roze erin, en iets lichter wel mooier.

Zoiets









And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196188250
Ik ben er duidelijk nog niet helemaal uit wat betreft het kleed :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196188311


En zoiets?
pi_196188371
Sowieso de poten van de banken op het kleed en eerder donkergroen dan licht
pi_196188426
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 16:18 schreef miss_sly het volgende:
Eigenlijk willen we dus ook een kleed in de kamer, bij de bank. Nu het winter wordt, lijkt me dat helemaal prettig. We zijn er alleen niet helemaal uit wat voor kleed.

De styliste had ongeveer dit geadviseerd (van dit merk de uitvoering uit het advies is niet meer leverbaar, kennelijk, daar zat nog een zwarte draad doorheen)

[ afbeelding ]

Om te zien wat voor formaat we voor de woonkamer nodig zouden hebben, heb ik even het kleed van dochter geleend. Deze heb ik per ongeluk iets groter besteld dan de bedoeling was, maar het past prima in haar kamer, en zo kon ik iets van formaat bij de bank leggen: 170x240.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik heb het idee dat het eigenlijk nog net wat aan de kleine kant is? Een slag groter, waardoor het bijvoorbeeld net onder de poten van de bank zou kunnen?

Ik twijfel overigens ook nog over het kleed uit het advies. Ik vind het wel mooi, maar ook erg groen. Misschien vind ik iets minder groen, of iets met roze erin, en iets lichter wel mooier.

Zoiets

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Volgens mij kom je er zelf prima uit! Inderdaad groter nemen (poten op het kleed zoals @Doedezemaar zei) en de kleuren passen allemaal. Het geel uit de kamer van dochter is ook erg mooi!

Als het even kan, zou ik een kleed met een substantiële dikte nemen. Hoe minder dik hoe minder comfortabel.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196188459
Wat past poes mooi bij de bank. O+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196188528
quote:
10s.gif Op woensdag 11 november 2020 16:33 schreef Claudia_x het volgende:
Wat past poes mooi bij de bank. O+
Hij vindt het ook heel fijn op de bank. Zo lag hij vanochtend:

And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196188559
quote:
Ik vind dat ook mooi, gemeleerd.
Ik zou alleen moeten kijken of hier niet teveel blauw in zit, en wat voor blauw dan. Zo op het oog vind ik het mooi.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196188590
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2020 16:27 schreef Doedezemaar het volgende:
Sowieso de poten van de banken op het kleed en eerder donkergroen dan licht
Poten op het kleed, dat dacht ik ook al. En dan de poten van beide banken? Want dan moet het kleed al gauw 250x250 zijn aangezien de banken 230 ongeveer zijn. Dat lijkt me zo groot en dat vult dan de hele ruimte bijna. Een stukje vloer mag wat mij betreft zichtbaar blijven tussen kleed en tv-kastje.

En bijvoorbeeld 3 poten erop, namelijk de beide poten van de bank voor het grote raam, en alleen de binnenste poot van de bank voor het kleine raam?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196188824
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 16:37 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Hij vindt het ook heel fijn op de bank. Zo lag hij vanochtend:

[ afbeelding ]
Hé, zo een had ik hier ook net naast me liggen!

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196188995
quote:
17s.gif Op woensdag 11 november 2020 16:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hé, zo een had ik hier ook net naast me liggen!

[ afbeelding ]
Wat zijn ze leuk he O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196189226
Als ik het kleed gedeeltelijk onder de bank leg, is dit formaat heel duidelijk te klein. Dan denk ik toch dat we 230x230 moeten hebben, zodat het onder alle vier de poten kan.

Schaap opperde nog een rond kleed, maar ik weet niet of ik dat wat vind.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196192446
Je kan van heel veel vloerbedekking ook vloerkleden laten maken. Misschien is dat nog een idee.
pi_196193928
Dit is iets te gedurfd zeker? https://www.volero.nl/vlo(...)185705899&quantity=1
En ik denk dat onder drie poten neerleggen ook wel kan, maar dan zou ik het kleed juist aan de zijkant van de bank voor het grote raam wat meer laten uitsteken, dus bijvoorbeeld formaat 190x 290. Leg het eens met kranten ofzo naast dit gele kleed neer om te voelen welk formaat je neer zou kunnen leggen.
pi_196195145
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2020 21:26 schreef Doedezemaar het volgende:
Dit is iets te gedurfd zeker? https://www.volero.nl/vlo(...)185705899&quantity=1
En ik denk dat onder drie poten neerleggen ook wel kan, maar dan zou ik het kleed juist aan de zijkant van de bank voor het grote raam wat meer laten uitsteken, dus bijvoorbeeld formaat 190x 290. Leg het eens met kranten ofzo naast dit gele kleed neer om te voelen welk formaat je neer zou kunnen leggen.
Ik vind die op zich niet te gedurfd, maar ik ben bang dat dat voor bij ons al heftige behang wat teveel van het goede is.

Maar zoiets zou wel kunnen:
https://www.volero.nl/fra(...)der-groen-zwart.html
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196195790
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 15:57 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik heb dat inderdaad aangevraagd, maar het is niet helemaal naar wens, helaas. Ik vind het op zich wel een leuk aanbod/idee. maar ik heb natuurlijk wel wat meer info nodig :) Iets van een site met werken die je al gemaakt hebt of zo?
Dat begrijp ik. Helaas is de website nog in de maak, dus voor nu heb ik alleen een paar voorbeelden die ik al ergens online had staan.






pi_196204935
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 22:58 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Dat begrijp ik. Helaas is de website nog in de maak, dus voor nu heb ik alleen een paar voorbeelden die ik al ergens online had staan.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Mooie vormen en kleuren. Ik vind met name de middelste mooi.
Ik denk niet dat we een dergelijk werk in een heel groot formaat willen. Daarvoor vind ik het te druk en aanwezig.

Ik ben wel heel nieuwsgierig naar de werken die je voor jezelf gaat maken! Ga je die hier op Fok nog showen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196205464
Het staaltje van het wandkleed van Naturalis was binnen gekomen. Het materiaal voelt prima aan, en de kleuren zijn erg mooi.
Ik vind van dit specifieke doek de achtergrondkleur niet helemaal lekker bij de andere kleuren passen.



De achtergrondkleur vind ik te bruin. En in combinatie met de vloer te flets.

We hebben nog eens door de wandkleden gescrolld en beide vinden we deze toch ook erg mooi. Eigenlijk vond ik die vanaf het begin al mooier, maar omdat ik dacht dat Schaap het niets zou vinden, had ik hem niet eens aangewezen :D

And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196273236
Kom net deze tegen. Deze zou opzich best kunnen met de muurkleur.
https://www.instagram.com/p/CHcWaS0jrW-/?igshid=19e4rah13h7ui
Protège moi de mes désirs.
pi_196273835
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2020 16:38 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Kom net deze tegen. Deze zou opzich best kunnen met de muurkleur.
https://www.instagram.com/p/CHcWaS0jrW-/?igshid=19e4rah13h7ui
Bedankt voor de link. Daar zitten ook hele mooie tussen. Heel veel van Koson, daar ben ik dol op, maar ook andere mooie werken. We gaan ze eens rustig bekijken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196275168
Om op prikborden terug te komen: bij Ikea hebben ze nu een memobord met spelden.


I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')