abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196083824
Hahaha _O-

Ik stond gisteren voor de spiegel wat aan te passen. Komt meneer aangesjeesd en gaat voor me staan en kijkt in de spiegel. “Ik ben ook wel mooi hoor! }:|:')

En hij had dinsdag bij de opvang 2 zeepflacons losgedraaid (dingen losdraaien is z’n nieuwste update blijkbaar :')) bij de wc’s in de wasbak gekieperd en de kraan aangezet. Ze waren vast heel blij met m die dag :')
pi_196099020
Haha wat een draak!

De heren zijn vandaag wennen op de peutergroep. Gelukkig ging het wegbrengen vanmorgen al beter. Toen we eenmaal binnen waren stopten ze allebei met gillen. Maar daarvoor liep ik wel met twee krijsende peuters aan de hand...
pi_196109353
Nou toch maar even mn hart luchten want ik ben vandaag met een naar gevoel vertrokken bij het kdv.
Al begin van de dag werd ik door 1 van de leidsters gevraagd, of ze mij mocht bellen om een afspraak te maken voor een gesprek. Ik gaf hierop aan dat is prima, ik ben vandaag thuis dus te bereiken. Geen telefoon gehad voor ik de kinderen ging ophalen.

Kaylee deed nog al lang over het verzamelen van haar spullen dus ik vroeg tussen neus en lippen door, joh waar gaat het eigenlijk over. Zegt de leidster ja daar ga ik nu niet inhoudelijk op in, daar willen we in prive over praten, maar we maken ons een beetje zorgen over de jongens.

Hier schrok ik van, naar ons weten hebben ze het daar leuk. Dat staat ook in elk dagboek verhaaltje, dat ze een fijne dag hebben gehad en leuk hebben gespeeld. Zo af en toe word er niet geslapen, en Vincent vind een nee horen erg moeilijk en schiet dan in een driftbui, maar dat lijkt mij peuter eigen.

Ik gaf gelijk aan dat als het om het lopen van Jeremy gaat dat het gesprek niet nodig is. Hij moet een bril, hii ziet links vrij weinig daarom loopt hij altijd met de rechterkant van zijn hoofd naar voren gedraaid. Daarop gaf de leidster aan dat ze dit herkende maar dat dit niet de essentie van het gesprek zou zijn, en dat ze er over op wilde houden want ze vond het al moeilijk genoeg.

Ik heb nu aangedrongen dat zij maandag gelijk belt voor een afspraak, maar dat het gesprek wat mij betreft ook gelijk maandag plaats vind. Het bellen ging ze maandag doen, maar of het gesprek er dan ook kwam kon zij niet beloven.

Wij zitten nu ons gek te denken waar het gesprek eventueel over zou kunnen gaan. Hebben we iets essentiels gemist de afgelopen tijd? Waarom makem zij zich zorgen, als wij dat als ouders niet doen..
Ze worden elke week gewassen en in schone kleding gebracht dus het kan ook niet om hygiene gaan...

Sorry, dit is een heel lang verhaal geworden. Maar wellicht kunnen jullie mee denken...
  Manager PR/Moderator zaterdag 7 november 2020 @ 00:57:23 #129
269689 crew  Viv
pi_196110100
@aapieannie Wat een ontzettend nare manier om jullie weekend in te gaan. Echt heel onprofessioneel aangepakt van ze. Begin er dan maandag pas over, als het niet zo dringend is. Of spreek niet alvast uit dat er zorgen zijn. :X Ze hadden het desnoods kunnen verpakken alsof ze alle ouders een extra gelegenheid tot overleg willen bieden, om rustiger van gedachten te kunnen wisselen dan tijdens de overdracht.

Ik hoop dat het lukt om dit los te laten voor nu, want je kan hier he-le-maal niks mee zo. :*
pi_196111408
Ik kan je er niet mee helpen, aapieannie, maar ik sluit me helemaal aan bij Viv. Vooral onprofessioneel op deze manier.
Dit weekend maar proberen niet teveel mee bezig te zijn :*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_196112207
Mee eens, nu zit je het hele weekend in spanning.
Er zo omheen draaien slaat nergens op. Als het echt zo belangrijk was dan hadden ze vrijdag wel tijd gemaakt om te bellen en anders mond dicht houden.

Ik herken dat totaal niet van de PSZ. L is daar niet de makkelijkste (zeg maar gerust de moeilijkste) dus we hebben regelmatig bij het ophalen even kort overleg bij het hek. Meestal toevallig wanneer ik wat later ben of omdat L niet mee wil en ik toch al sta te wachten. Soms hebben ze onderling overlegd dat de ene juf op de kinderen let zodat de andere met mij (of een andere ouder) kan overleggen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Elleska op 07-11-2020 09:47:11 ]
pi_196112270
Wat vreselijk onhandig aangepakt van ze aapieannie, ze zouden moeten weten dat zo'n aankondiging alleen al best veel spanning op kan leveren bij ouders. Het zou ze sieren om daar wat sensitiever mee om te gaan of direct een mogelijkheid te creëren om even met jullie te kunnen praten, nu een belafspraak maken zodat er dan er afspraak kan worden gemaakt... Waarom zo nodeloos ingewikkeld?

Wij hebben ook eens een gesprek gehad over zorgen die ze hadden. Wij hebben n onwijs stuiterend/struikelend/nietstilzittend/motorisch onhandig jongetje. Ze wilden toen met ons bespreken dat ze dat zagen en vroegen onze toestemming om hem te mogen laten observeren. Dat hebben ze inmiddels gedaan en hij heeft nu een indicatie voor vve, en kinderfysio zodat ze hem wat meer 1 op 1 kunnen begeleiden op de punten die hij lastig vind. Heeft voor ons (en hem) prima uitgepakt :) geen idee of iets dergelijks ook bij jullie aan de orde kan zijn, maar ik wilde even n voorbeeldje geven van een gesprek wat we best spannend vonden maar wat uiteindelijk heel fijn was.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_196112294
quote:
6s.gif Op vrijdag 6 november 2020 23:59 schreef aapieannie het volgende:
Nou toch maar even mn hart luchten want ik ben vandaag met een naar gevoel vertrokken bij het kdv.
Al begin van de dag werd ik door 1 van de leidsters gevraagd, of ze mij mocht bellen om een afspraak te maken voor een gesprek. Ik gaf hierop aan dat is prima, ik ben vandaag thuis dus te bereiken. Geen telefoon gehad voor ik de kinderen ging ophalen.

Kaylee deed nog al lang over het verzamelen van haar spullen dus ik vroeg tussen neus en lippen door, joh waar gaat het eigenlijk over. Zegt de leidster ja daar ga ik nu niet inhoudelijk op in, daar willen we in prive over praten, maar we maken ons een beetje zorgen over de jongens.

Hier schrok ik van, naar ons weten hebben ze het daar leuk. Dat staat ook in elk dagboek verhaaltje, dat ze een fijne dag hebben gehad en leuk hebben gespeeld. Zo af en toe word er niet geslapen, en Vincent vind een nee horen erg moeilijk en schiet dan in een driftbui, maar dat lijkt mij peuter eigen.

Ik gaf gelijk aan dat als het om het lopen van Jeremy gaat dat het gesprek niet nodig is. Hij moet een bril, hii ziet links vrij weinig daarom loopt hij altijd met de rechterkant van zijn hoofd naar voren gedraaid. Daarop gaf de leidster aan dat ze dit herkende maar dat dit niet de essentie van het gesprek zou zijn, en dat ze er over op wilde houden want ze vond het al moeilijk genoeg.

Ik heb nu aangedrongen dat zij maandag gelijk belt voor een afspraak, maar dat het gesprek wat mij betreft ook gelijk maandag plaats vind. Het bellen ging ze maandag doen, maar of het gesprek er dan ook kwam kon zij niet beloven.

Wij zitten nu ons gek te denken waar het gesprek eventueel over zou kunnen gaan. Hebben we iets essentiels gemist de afgelopen tijd? Waarom makem zij zich zorgen, als wij dat als ouders niet doen..
Ze worden elke week gewassen en in schone kleding gebracht dus het kan ook niet om hygiene gaan...

Sorry, dit is een heel lang verhaal geworden. Maar wellicht kunnen jullie mee denken...
Kan je nu niet even bellen? Ik weet hier dat de eigenaresse op zaterdag aanwezig is voor administratieve dingen. Je kunt het altijd proberen. Ik zou er helemaal gek van worden als ze me zo tot maandag lieten wachten. En ik denk dat als je dit uit zou leggen ze meteen snappen waarom je belt op zaterdag.
pi_196113104
Ik heb er in ieder geval niet slecht van geslapen, want ik word pas net wakker haha!

Ik gok dat het idd zo iets zal zijn over het niet kunnen stil zitten en het onhandig zijn.

We weten het niet, we zien het wel. Maar vrij onhandig om dit zo op vrijdag te doen...
pi_196113784
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 09:35 schreef Adrian4 het volgende:

[..]

Kan je nu niet even bellen? Ik weet hier dat de eigenaresse op zaterdag aanwezig is voor administratieve dingen. Je kunt het altijd proberen. Ik zou er helemaal gek van worden als ze me zo tot maandag lieten wachten. En ik denk dat als je dit uit zou leggen ze meteen snappen waarom je belt op zaterdag.
Vriend heeft dit net geprobeerd, maar er is niemand aanwezig. En de mailbox waar je heen word geleid is ook vol, dus we kunnen ook geen bericht achterlaten.

Als ze maandag voor 12 uur niet hebben gebeld zal ik dat zelf doen.
  zaterdag 7 november 2020 @ 12:06:54 #136
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_196113936
want ze vond het al moeilijk genoeg :')

Ik denk dat ik hier toch wel pissig was geworden.
Blijkbaar niet zo moeilijk om er een weekend mee te wachten, dus dan zal het wel niets bijzonders zijn.
En als het wel allemaal zo erg is dan is de aanpak zeer onproffesioneel.
pi_196114016
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 12:06 schreef SacreCoeur het volgende:
want ze vond het al moeilijk genoeg :')

Ik denk dat ik hier toch wel pissig was geworden.
Blijkbaar niet zo moeilijk om er een weekend mee te wachten, dus dan zal het wel niets bijzonders zijn.
En als het wel allemaal zo erg is dan is de aanpak zeer onproffesioneel.
Normaal heb ik mn mondje wel bij me, maar hier stond ik toch even met mn mond vol tanden zegmaar..
En omdat er ook kinderen bij waren ben ik er zelf ook verder niet op in gegaan behalve de dingen die ik dan wel heb gevraagd.

Ik ga het voor nu los laten, hou jullie wel op de hoogte haha!

Nu met Jeremy naar de brillenwinkel een mooie bril voor hem uitzoeken!
pi_196114194
Ik begrijp dat je met je mond vol tanden stond. Het ligt niet aan jou dat dit gek overkomt/voelt..
Ben nu erg benieuwd hoe of wat, waarom het zo knullig moest..
pi_196115372
Dat is erg naar aapie, stom aangepakt vooral zeg.

Hier worden we een beetje moedeloos van KDV en poep. Juul komt of thuis met een luier vol poep of doorlek vlekken in haar kleding of ze stinkt enorm naar poep. Kortom poep.
We hebben het aangekaart bij het ophalen, telefonisch met de mentor van Juul en via de App. Geen idee wat nu nog. Verder zijn we supertevreden, Juul komt ook altijd vrolijk thuis en gaat er met veel plezier heen.

Juul is al een week lekker moe, ze slaapt goed en lang genoeg maar ze is gewoon moe. Daardoor wordt ze lamlending en knuffelt ze enorm veel vooral met haar grote broer. O+
pi_196116152
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 14:05 schreef exode het volgende:
Dat is erg naar aapie, stom aangepakt vooral zeg.

Hier worden we een beetje moedeloos van KDV en poep. Juul komt of thuis met een luier vol poep of doorlek vlekken in haar kleding of ze stinkt enorm naar poep. Kortom poep.
We hebben het aangekaart bij het ophalen, telefonisch met de mentor van Juul en via de App. Geen idee wat nu nog. Verder zijn we supertevreden, Juul komt ook altijd vrolijk thuis en gaat er met veel plezier heen.

Juul is al een week lekker moe, ze slaapt goed en lang genoeg maar ze is gewoon moe. Daardoor wordt ze lamlending en knuffelt ze enorm veel vooral met haar grote broer. O+
Zijn ze aangesloten bij een overkoepelende organisatie? Wellicht zou je het dan daar nog eens kunnen neerleggen. Het is gewoon niet tof om haar altijd vies of muf terug te krijgen...

Wat misschien nog zou kunnen helpen, een grotere maat luiers met wat meer absorptie? Als ze daar minder vaak verschonen en ze daardoor doorlekt kan dat daardoor miss nog een beetje helpen?

Los daarvan is t natuurlijk gewoon stom van ze :D
pi_196118924
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 15:07 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Zijn ze aangesloten bij een overkoepelende organisatie? Wellicht zou je het dan daar nog eens kunnen neerleggen. Het is gewoon niet tof om haar altijd vies of muf terug te krijgen...

Wat misschien nog zou kunnen helpen, een grotere maat luiers met wat meer absorptie? Als ze daar minder vaak verschonen en ze daardoor doorlekt kan dat daardoor miss nog een beetje helpen?

Los daarvan is t natuurlijk gewoon stom van ze :D
De luiers zijn niet van ons, dus dat moeten ze zelf zien zeg maar. Juul doet exact hetzelfde als B deed als ze heeft gepoept. Het niet zeggen en juist wat wegblijven zodat je het niet altijd ruikt. Dus ik snap wel dat ze het wel eens over het hoofd zien. Maar als je haar dan verschoont, pak even reservekleding die altijd in haar tas zit.

Het is niet meer zo erg als een paar weken geleden dan kwam ze ook echt met rode billen terug. Dat is gelukkig niet meer.
pi_196120409
Nou dat is ook wel een ding idd @exode
Zeker omdat jullie er al vaker wat van hadden gezegd. Hopelijk gaat ze het beter in de gaten houden!
pi_196123319
Ik heb een kleine ergernis met de peuterspeelzaal. Geen idee of ik er echt wat mee moet.

Als Banaan in zijn broek plast en ze vragen waarom, dan zegt hij "omdat ik dat leuk vind". Ze hebben hem toen al eens zelf zijn kleertjes uit laten trekken.

Ik zou eigenlijk willen dat ze hem helpen naar een ander antwoord, zoals "het was een ongelukje" of "het plasje kwam heel snel".

Als je hem namelijk zou vragen waarom hij van de trap valt dan zou hij ook zeggen "omdat ik dat leuk vind". Ik snap eigenlijk dus niet waarom ze dit antwoord accepteren als waarheid. ;(

Denk dat ik ze maandag er toch even over bel want dat zit me niet zo lekker.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_196123364
Zou hij überhaupt echt al het "waarom" van zoiets kunnen doorzien? Ik heb t idee dat t kapiteintje dat echt nog niet heeft, zijn leven overkomt hem een beetje heb ik t gevoel :+
pi_196123406
Ik vind de hele “waarom”-vraag maar raar in deze...
Protège moi de mes désirs.
pi_196126927
Wat een rare en vooral omslachtige gang van zaken Aapie. Vragen om een belafspraak om een afspraak te kunnen maken :’) en dan ook nog eens dat zo onhandig onder woorden brengen. Ik zou dat bij het gesprek zeker ook bespreken, ongeacht waar dat inhoudelijk over gaat. En mochten ze het dan bagataliseren dan mag je daar best een klacht over indienen imo, en dan vooral zodat ze dat de volgende keer (bij iemand anders) beter aanpakken.

PKM, wat vind je er precies vervelend aan? Mijn meiden zouden zomaar hetzelfde kunnen zeggen (als ze al wat zouden zeggen, meestal gingen ze dan ‘uit’) en wellicht vindt hij het ook daadwerkelijk leuk op dat moment. Ik zie de toegevoegde waarde van deze vraag als open vraag stellen aan een peuter niet direct, maar ik zie ook geen kwaad in een nietszeggend antwoord krijgen. “Het was een ongelukje” schaar ik overigens in diezelfde categorie, met als enige verschil dat hij daarbij wel laat zien dat hij weet dat het niet zo hoort, en bij “vind ik leuk” niet.

Exode, ik zou het nogmaals aangeven bij de leidsters, maar dit ook met Juul zelf bespreken. Ze is groot genoeg om dat nu te begrijpen, zeker als je uitlegt dat ze daardoor pijnlijke billen krijgt en kinderen misschien niet meer met/naast haar willen spelen omdat ze stinkt. Als het kleine vlekjes op rompers zijn en dit max een uur voor het ophalen is gebeurt begrijp ik overigens ook wel dat ze niet helemaal gaan omkleden. Bij kleine vlekjes deed ik dat overigens thuis ook niet, tenzij je dat duidelijk rook, of het nog vroeg op de dag was :@
pi_196128799
@FlyingFish de waarom vraag vind ik niet erg, die stel ik zelf ook vaak zat.

Wat ik vervelend vind is dat ze hem zeggen dat als hij het leuk vindt, hij dan ook maar zelf zijn broek uit moet trekken. Ik zie dat toch als een soort straf voor iets waar hij waarschijnlijk niets aan kon doen. Hij gaat namelijk, voor zover ik weet, wel steeds braaf mee om te plassen.

Ik probeer in ieder geval juist begripvol te zijn. Dan denk ik als hij daar "straf" krijgt dat we niet op een lijn zitten.
Ik weet ook niet zeker of het daarmee te maken heeft, maar hij geeft het de laatste tijd slechter aan wanneer hij gepoept heeft met rode billen als gevolg.

Sowieso wil ik even horen hoe ze het doen, daar is nou eigenlijk niet de tijd voor met ophalen. Ik heb nog wel meer vragen en ongetwijfeld hebben zij ook nog wel wat te vertellen want volgens mij hebben ze werk zat aan hem. ;)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_196129700
quote:
3s.gif Op zaterdag 7 november 2020 20:50 schreef PKM het volgende:
Ik heb een kleine ergernis met de peuterspeelzaal. Geen idee of ik er echt wat mee moet.

Als Banaan in zijn broek plast en ze vragen waarom, dan zegt hij "omdat ik dat leuk vind". Ze hebben hem toen al eens zelf zijn kleertjes uit laten trekken.

Ik zou eigenlijk willen dat ze hem helpen naar een ander antwoord, zoals "het was een ongelukje" of "het plasje kwam heel snel".

Als je hem namelijk zou vragen waarom hij van de trap valt dan zou hij ook zeggen "omdat ik dat leuk vind". Ik snap eigenlijk dus niet waarom ze dit antwoord accepteren als waarheid. ;(

Denk dat ik ze maandag er toch even over bel want dat zit me niet zo lekker.
Ik denk eigenlijk dat als Mijm deze vraag zou krijgen hij zou zeggen: ‘Als ik moest plassen.’ Een peuter kan volgens mij nog moeilijk oorzaak-gevolg benoemen en zeker niet bij een vraag over plassen.

Verder een hele :O goede morgen allemaal. Mijm had vanaf een uur of 5 wel genoeg geslapen en heeft mij wakker gehouden }:| vervolgens nog doorgelekt en dus ook al fris gedoucht. Mijn 18-jarige ik lacht me keihard uit om deze zondagochtend :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_196129731
In mijn cursus “communiceren met kinderen” heb ik geleerd dat tot een bepaalde leeftijd kinderen niks kunnen met “Waarom...?” en je daarom “Hoe komt het dat......?” veel beter kunt stellen. Ik merk thuis nog weinig verschil, ik krijg op beide vragen geen antwoord.

(8>

Goedemorgen boks met LeSage
pi_196129799
Ik stelde de waarom vraag ook wel eens maar daar kwam ook niks of niks zinnigs op. Ik zou het ook even bespreken PKM als ze aan dat antwoord consequentie hangen.

Ik heb ook een kleine plasergernis op het kdv, hij mag blijkbaar alleen naar de wc als ie moet maar plast dan over z’n kleren heen omdat ie z’n piemeltje niet naar beneden duwt. Na 4x natte kleren in 1 week zeiden ze dat ze hem niet meer alleen naar de wc laten gaan. Deze week ging het daar weer op mis. Ze bezorgen zichzelf er ook extra werk mee met telkens omkleden :')

Ik zou me echt opvreten na dat gesprek vrijdag Aapie, succes daarmee deze week!

En ook vervelend van Juul, kdv en poep. Ook nog maar een keer bespreken denk ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')