Als dat na 20.00 uur was: Nee.quote:Op zondag 18 oktober 2020 23:31 schreef vosss het volgende:
[..]
Die alcohol staat achter in een bus/vrachtwagentje. En wordt via de oprit netjes achter de voordeur afgeleverd.
Dat zou gewoon moeten mogen imo.
Als dat niet mag, mocht ik dan gisteravond ook niet een krat bier achter in mn auto zetten en naar mn broertje rijden om die bak daar uit te laden en op te zuipen?
Nee, dat mocht niet en ik heb de politie gebeld om je alsnog een bekeuring te laten gevenquote:Op zondag 18 oktober 2020 23:31 schreef vosss het volgende:
[..]
Die alcohol staat achter in een bus/vrachtwagentje. En wordt via de oprit netjes achter de voordeur afgeleverd.
Als dat niet mag, mocht ik dan gisteravond ook niet een krat bier achter in mn auto zetten en naar mn broertje rijden om die bak daar uit te laden en op te zuipen?
Mijn oprit is geen openbare ruimte. De binnenplaats van mijn broertje ook niet. Waarom zou dat niet mogen?quote:
Ik bel ook nog ff om jouw aangifte kracht bij te zetten...quote:Op zondag 18 oktober 2020 23:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat mocht niet en ik heb de politie gebeld om je alsnog een bekeuring te laten geven
Trudy gaat ook in op goedbedoelde adviezen van wetenschappers. Ik snap dat het uit een goed hart komt, maar er zijn mogelijke neveneffecten waar we beter even bij stil kunnen staan.quote:Op zondag 18 oktober 2020 23:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het hoeft niet per se van de overheid te komen, natuurlijk, en ik zie ook geen nut in dwang, hooguit in voorlichting, ik denk dat het meer van uit de mensen zelf moet komen maar dat corona mischien wel een grotere bewustwording mee brengt.
Ja, er is een dunne lijn tussen voor jezelf zorgen en egoisme en dat laatste gaat niet helpen, natuurlijk. En als goed voor jezelf zorgen betekent dat je anderen, buiten de covid setting, gaat buitensluiten dan schiet dat natuurlijk niet op.
Omdat de regel juist hierom in het leven is geroepen. Illegale feestjes tegengaan. Jongeren met kratten bier op de fiets op weg naar het park. Dat.quote:Op zondag 18 oktober 2020 23:32 schreef vosss het volgende:
[..]
Mijn oprit is geen openbare ruimte. De binnenplaats van mijn broertje ook niet. Waarom zou dat niet mogen?
Ok, het eerste punt heb je gelijk in en dat was stom van mij, ze kunnen inderdaad hun logistiek niet van de ene op de andere dag op die manier aanpassen.quote:Op zondag 18 oktober 2020 23:29 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Of niet - en gewoon accepteren dat het rare tijden zijn en dat ook AH doet wat het kan. Het lijkt mij een gigantische logistieke operatie om elke dag weer de bezorgingen rond te krijgen. Daar ga je niet zomaar een mikadostokje uit trekken.
Toen mijn corona-uitslag maar op zich liet wachten jeukten mijn handen om te bellen en te vragen hoe het ermee stond. Wat me ervan weerhield was het beeld van al die Nederlanders die uit een verlangen om hun recht te halen het systeem overbelasten dat de aandacht beter kan richten op de tijdige afhandeling van het testen.
Met de auto op Deckers ben je in de openbare ruimte.quote:Op zondag 18 oktober 2020 23:32 schreef vosss het volgende:
[..]
Mijn oprit is geen openbare ruimte. De binnenplaats van mijn broertje ook niet. Waarom zou dat niet mogen?
Dat is technisch gezien inderdaad niet de bedoeling nu.quote:Op zondag 18 oktober 2020 23:31 schreef vosss het volgende:
[..]
het moment van bestellen zou genomen moeten worden, niet bezorgtijdquote:Op zondag 18 oktober 2020 23:12 schreef Kyran het volgende:
Even bitchen ...Berichtje van AH.
[..]
Dit gaat toch helemaal voorbij aan waarom zo'n maatregel genomen wordt? Door dit soort belachelijke dingen te doen jaag je burgers op de kast en gaat men schoppen tegen maatregels.
Dat is geen bier.quote:Op zondag 18 oktober 2020 23:36 schreef Claudia_x het volgende:
En ik neem aan dat je wel gewoon 0% bier kunt kopen? Tijd om de overstap te maken!
Eh nope. Je betaald bij aflevering dus dan is dat de aankooptijdquote:Op zondag 18 oktober 2020 23:36 schreef THEFXR het volgende:
[..]
het moment van bestellen zou genomen moeten worden, niet bezorgtijd
Ik vel er geen oordeel over - ik ben geen bierdrinker. Alcoholvrije wijn is niet te zuipen, maar ik heb van kenners begrepen dat alcoholvrije bier heel aardig is.quote:
Dat is wel heel onmogelijk om te handhaven als je dat wil he?quote:Op zondag 18 oktober 2020 23:36 schreef THEFXR het volgende:
[..]
het moment van bestellen zou genomen moeten worden, niet bezorgtijd
quote:Op zondag 18 oktober 2020 23:38 schreef Tijn het volgende:
Wat een gezeur over die slots, johJe kunt ook afhalen, he? Plaats je even een aparte bestelling voor je alcohol op een moment voor 8 uur, haal je dan je kratje bier op, opgelost.
Ik zou het eerlijk gezegd niet meer weten, laatste keer dat ik 0,0 dronk was het nog gewon malt, maar bier drinken zonder minstens aangeschoten te worden vind ik sowieso onzinnigquote:Op zondag 18 oktober 2020 23:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vel er geen oordeel over - ik ben geen bierdrinker. Alcoholvrije wijn is niet te zuipen, maar ik heb van kenners begrepen dat alcoholvrije bier heel aardig is.
de maatregel op zich is al dwaasquote:Op zondag 18 oktober 2020 23:38 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dat is wel heel onmogelijk om te handhaven als je dat wil he?
Mogen mensen dan ook met kratten bier over straat? Ze hebben het smiddags al gekocht? Werkt toch niet?
waarschijnlijk hebben mensen die online betellen geen auto of rijbewijsquote:Op zondag 18 oktober 2020 23:38 schreef Tijn het volgende:
Wat een gezeur over die slots, johJe kunt ook afhalen, he? Plaats je even een aparte bestelling voor je alcohol op een moment voor 8 uur, haal je dan je kratje bier op, opgelost.
En het rammelt wel behoorlijk achter op de fiets...quote:Op zondag 18 oktober 2020 23:41 schreef THEFXR het volgende:
[..]
waarschijnlijk hebben mensen die online betellen geen auto of rijbewijs
Want dat heb je nodig om boodschappen te doen? Wondere wereld.quote:Op zondag 18 oktober 2020 23:41 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Je kunt ook een extra levering plaatsen voor alleen je alcohol natuurlijk. Moet je wel aan het minimumbedrag komen, nou poe poe, wat een strafquote:Op zondag 18 oktober 2020 23:41 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Laat mij raden zonder het te lezen; Science!quote:Op zondag 18 oktober 2020 23:41 schreef Claudia_x het volgende:
Hoppa: Waarom is alcoholvrij bier ineens zoveel lekkerder dan vroeger?
moet je dus 2x thuis zijnquote:Op zondag 18 oktober 2020 23:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je kunt ook een extra levering plaatsen voor alleen je alcohol natuurlijk. Moet je wel aan het minimumbedrag komen, nou poe poe, wat een straf
Welnee. Bestellen gaat puur om het gemak, tijdwinst, en het niet zelf je winkelwagentje vol moeten gooien, fysiek. Ik denk dat dat veel vaker de redenen zijn dan geen auto of rijbewijs.quote:Op zondag 18 oktober 2020 23:41 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Dat zou uitgerekend nu geen probleem moeten zijnquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |