Dat zeg ik ook niet. En ik roep niet om maatregelen. Ik zeg alleen dat ik denk dat de discussie naar de voorgrond zal komen en dat er mogelijk best wat meer nadruk op kan komen te liggen in de toekomst.quote:Op zondag 18 oktober 2020 22:27 schreef zalkc het volgende:
[..]
1 van de dingen die in de huidige regeerperiode echt wel een stap vooruit heeft gemaakt is het gezonder leven aspect. Natuurlijk nog niet de heilige graal, maar de sigaretten zijn verstopt en er is ingezet op suikervermindering. Er si best wel wat gebeurd als je het vergelijkt met voorgaande kabinetten. Natuurlijk is er nog meer nodig, maar je kunt moeilijk de mensen brocoli door de strot duwen, dat werkt averechts.
Ja, ik zat vandaag ook al te mijmeren. Daar loopt iedereen dan, met een mondkapje op voor de volksgezondheid. Maar ondertussen is het gebruik van gif nog gemeengoed in veel landbouwsectoren, wordt er sowieso teveel aan stikstof en CO2 uitstoten, met allerlei nadelige gevolgen voor de mensen, eet iedereen vlees en suiker, zijn er duizenden verkeersongelukken per jaar vanwege te hard rijden omdat autorijden de norm is, en is iedereen die dit soort zaken probeert te beteugelen een soort betuttelende linkse hitler. En zo zijn er nog tal van voorbeelden te bedenken.quote:Op zondag 18 oktober 2020 22:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet. En ik roep niet om maatregelen. Ik zeg alleen dat ik denk dat de discussie naar de voorgrond zal komen en dat er mogelijk best wat meer nadruk op kan komen te liggen in de toekomst.
De ironie... Ook wel triest eigenlijk.quote:Op zondag 18 oktober 2020 22:33 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, ik zat vandaag ook al te mijmeren. Daar loopt iedereen dan, met een mondkapje op voor de volksgezondheid. Maar ondertussen is het gebruik van gif nog gemeengoed in veel landbouwsectoren, wordt er sowieso teveel aan stikstof en CO2 uitstoten, met allerlei nadelige gevolgen voor de mensen, eet iedereen vlees en suiker, zijn er duizenden verkeersongelukken per jaar vanwege te hard rijden omdat autorijden de norm is, en is iedereen die dit soort zaken probeert te beteugelen een soort betuttelende linkse hitler. En zo zijn er nog tal van voorbeelden te bedenken.
Maar wel straks boetes uitdelen als je geen mondkapje op hebt, want tegen corona strijden we opeens wel samen.
Het een heeft niets met het ander te maken en dat snap je hopelijk best wel.quote:Op zondag 18 oktober 2020 22:33 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, ik zat vandaag ook al te mijmeren. Daar loopt iedereen dan, met een mondkapje op voor de volksgezondheid. Maar ondertussen is het gebruik van gif nog gemeengoed in veel landbouwsectoren, wordt er sowieso teveel aan stikstof en CO2 uitstoten, met allerlei nadelige gevolgen voor de mensen, eet iedereen vlees en suiker, zijn er duizenden verkeersongelukken per jaar vanwege te hard rijden omdat autorijden de norm is, en is iedereen die dit soort zaken probeert te beteugelen een soort betuttelende linkse hitler. En zo zijn er nog tal van voorbeelden te bedenken.
Maar wel straks boetes uitdelen als je geen mondkapje op hebt, want tegen corona strijden we opeens wel samen.
?quote:Op zondag 18 oktober 2020 22:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het een heeft niets met het ander te maken en dat snap je hopelijk best wel.
Dat er op meer vlakken dingen niet goed gaan is geen vrijbrief om dan maar net te doen alsof het allemaal geen waarde heeft. Eerder het tegenoverstelde.
Dat lijkt jouw post te insinueren voor mij. Terwijl deze discussie startte op dit vlak met een onderzoek naar mortaliteit waarin, als je het leest, duidelijk gemaakt word dat juist zaken als vervuiling een grote doodsoorzaak zijn. Het is niet een of/of, het moet een en/en worden en ja, daar zijn we nog niet, helaas.quote:
Nogal logisch toch? De dingen die je noemt zijn niet besmettelijk, dus dan is het ook een stuk minder dringend om dat aan te pakken.quote:Op zondag 18 oktober 2020 22:33 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik weet niet wat jij denkt dat mijn post insinueert, maar wat ik denk dat mijn post insinueerde was dat we aangaande corona een stuk dwingender lijken te zijn en kunnen zijn, tot ver in de persoonlijke sferen, terwijl dit bij alle andere problemen waar men op de lange termijn ziek van wordt en wat drukt op de levensverwachting - en op die van de wereld om ons heen - alles behalve doortastend zijn en vooral altijd excuses verzinnen waarom er niet echt maatregelen hoeven te komen.quote:Op zondag 18 oktober 2020 22:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat lijkt jouw post te insinueren voor mij. Terwijl deze discussie startte op dit vlak met een onderzoek naar mortaliteit waarin, als je het leest, duidelijk gemaakt word dat juist zaken als vervuiling een grote doodsoorzaak zijn. Het is niet een of/of, het moet een en/en worden en ja, daar zijn we nog niet, helaas.
Ik hoop dat we daar wel over na gaan denken na covid.
Lijkt me nogal logisch. Zoals Tijn al zegt, heeft dit nu ook hogere prioriteit vanwege de besmettelijkheid.quote:Op zondag 18 oktober 2020 23:02 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik weet niet wat jij denkt dat mijn post insinueert, maar wat ik denk dat mijn post insinueerde was dat we aangaande corona een stuk dwingender lijken te zijn en kunnen zijn, tot ver in de persoonlijke sferen, terwijl dit bij alle andere problemen waar men op de lange termijn ziek van wordt en wat drukt op de levensverwachting - en op die van de wereld om ons heen - alles behalve doortastend zijn en vooral altijd excuses verzinnen waarom er niet echt maatregelen hoeven te komen.
Omdat we het bij corona opeens wel samen zouden moeten willen doen.
Waarom is dat iets? Auto-ongelukken zijn ook niet besmettelijk, maar ze drukken de levensverwachting en sowieso de leefbaarheid voor alle mensen wel. Hetzelfde met fijnstof van intensieve veeteelt dat wordt veroorzaakt doordat mensen graag in enorme hoeveelheden vlees willen kunnen eten voor weinig geld - niet besmettelijk, zorgt er wel voor dat iedereen last krijgt van zijn longen en/of Q-koorts.quote:Op zondag 18 oktober 2020 23:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nogal logisch toch? De dingen die je noemt zijn niet besmettelijk, dus dan is het ook een stuk minder dringend om dat aan te pakken.
Maar dat is omdat corona een snel invallende crisis situatie is, CO2 zie je niet, hoor je niet, gaat niemand direct aan dood als het in de atmosfeer zit.quote:Op zondag 18 oktober 2020 23:02 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik weet niet wat jij denkt dat mijn post insinueert, maar wat ik denk dat mijn post insinueerde was dat we aangaande corona een stuk dwingender lijken te zijn en kunnen zijn, tot ver in de persoonlijke sferen, terwijl dit bij alle andere problemen waar men op de lange termijn ziek van wordt en wat drukt op de levensverwachting - en op die van de wereld om ons heen - alles behalve doortastend zijn en vooral altijd excuses verzinnen waarom er niet echt maatregelen hoeven te komen.
Omdat we het bij corona opeens wel samen zouden moeten willen doen.
Het verbaast me ook met het klimaat zo hoog op de agenda, dat er aan het begin van de crisis dit soort zaken niet meteen zijn opgepakt. We hebben gezien tenslotte hoe de luchtkwaliteit opknapte tijdens de lockdown. Anderzijds had dit de wappies weer in de kaart gespeeld, want "Kijk, dubbele agenda". Lastig.quote:Op zondag 18 oktober 2020 23:07 schreef VoMy het volgende:
[..]
Waarom is dat iets? Auto-ongelukken zijn ook niet besmettelijk, maar ze drukken de levensverwachting en sowieso de leefbaarheid voor alle mensen wel. Hetzelfde met fijnstof van intensieve veeteelt dat wordt veroorzaakt doordat mensen graag in enorme hoeveelheden vlees willen kunnen eten voor weinig geld - niet besmettelijk, zorgt er wel voor dat iedereen last krijgt van zijn longen en/of Q-koorts.
Aparte leeswijze. Ik weet nog altijd niet waar jullie het precies over hebben.quote:Op zondag 18 oktober 2020 23:06 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Lijkt me nogal logisch. Zoals Tijn al zegt, heeft dit nu ook hogere prioriteit vanwege de besmettelijkheid.
Ik had hem trouwens ook zo gelezen als Tijger. Staat ook duidelijk: "We doen dit en dat niet, maar wel..."
Corona is ook een direct eigen belang mee gemoeid, "Ik wil niet ziek worden". Dat landbouwgif, bijvoorbeeld, je net zo ziek kan maken op de lange termijn word niet ingezien. Dat is echt een heel groot probleem met zaken die niet een direct hard gevolg hebben voor mensen.quote:Op zondag 18 oktober 2020 23:09 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Het verbaast me ook met het klimaat zo hoog op de agenda, dat er aan het begin van de crisis dit soort zaken niet meteen zijn opgepakt. We hebben gezien tenslotte hoe de luchtkwaliteit opknapte tijdens de lockdown. Anderzijds had dit de wappies weer in de kaart gespeeld, want "Kijk, dubbele agenda". Lastig.
Dit gaat toch helemaal voorbij aan waarom zo'n maatregel genomen wordt? Door dit soort belachelijke dingen te doen jaag je burgers op de kast en gaat men schoppen tegen maatregels.quote:Extra informatie over bezorging van alcoholische dranken.
De nieuwe maatregel met een overheidsverbod op verkoop van alcoholische dranken na 20.00 uur heeft ook invloed op je online bestelling. Vanaf 15 oktober 2020 bezorgen we in bezorgblokken met een eindtijd na 20.00 uur geen alcoholische dranken.
Voorbeeld: kies je een bezorgmoment met bezorging tussen 18.00 en 21.00 uur, dan bezorgen we het gehele bezorgmoment geen alcohol.
Als het virus niet besmettelijk was geweest, hadden we geen maatregelen hoeven hebben.quote:Op zondag 18 oktober 2020 23:11 schreef VoMy het volgende:
[..]
Aparte leeswijze. Ik weet nog altijd niet waar jullie het precies over hebben.
De prioriteit die er is komt ook niet van de besmettelijkheid, maar van de aanwezigheid van het virus zelf. Daarom veranderen de maatregelen ook terwijl de besmettelijkheid van het virus niet wijzigt.
Zou aan de hiervan nu ook dat spotje zijn over jaarlijks je bloeddruk laten testen vanaf je 40e?quote:Op zondag 18 oktober 2020 22:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik denk dat ze nu wat meer op de voorgrond zullen treden, met name het gezonder leven aspect, ik heb vandaag al eerder een link gepost naar een nieuw, wereldwijd onderzoek naar mortaliteit. De grootste killer wereldwijd? (pre covid) hoge bloeddruk. Nummer 2, roken gerelateerde aandoeningen.
https://arstechnica.com/s(...)oronavirus-pandemic/
Maar dat is geen overheidsmaatregel, toch? Dat is toch een online shop die weigert om zich aan een situatie aan te passen?quote:Op zondag 18 oktober 2020 23:12 schreef Kyran het volgende:
Even bitchen ...
[..]
Dit gaat toch helemaal voorbij aan waarom zo'n maatregel genomen wordt? Door dit soort belachelijke dingen te doen jaag je burgers op de kast en gaat men schoppen tegen maatregels.
Het onderzoek is net uitgekomen dus vermoedelijk niet direct maar dat hoge bloeddruk een grote doodsoorzaak is was al wel bekent in Nederland, volgens mij.quote:Op zondag 18 oktober 2020 23:13 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Zou aan de hiervan nu ook dat spotje zijn over jaarlijks je bloeddruk laten testen vanaf je 40e?
Tuurlijk komt het wel door de besmettelijkheid. Als het niet of veel minder besmettelijk was hadden wij geen maatregelen hoeven nemen. Dat is gewoon een feit. Als het niet voor overbelasting van de zorg had gezorgd hadden wij ook geen of in ieder geval veel minder maatregelen hoeven te nemenquote:Op zondag 18 oktober 2020 23:11 schreef VoMy het volgende:
[..]
Aparte leeswijze. Ik weet nog altijd niet waar jullie het precies over hebben.
De prioriteit die er is komt ook niet van de besmettelijkheid, maar van de aanwezigheid van het virus zelf. Daarom veranderen de maatregelen ook terwijl de besmettelijkheid van het virus niet wijzigt.
Je wil gewoon niet zelf met een volle kar in de Gall&Gall gezien worden he?!quote:Op zondag 18 oktober 2020 23:12 schreef Kyran het volgende:
Even bitchen ...Berichtje van AH.
[..]
Dit gaat toch helemaal voorbij aan waarom zo'n maatregel genomen wordt? Door dit soort belachelijke dingen te doen jaag je burgers op de kast en gaat men schoppen tegen maatregels.
Ja, het is ook echt een klacht tegen AH en niet de overheid. De maatregel die door de overheid is genomen is gewoon begrijpelijk, maar dan heb je dus winkels zoals AH die het dan op zo'n manier gaan invullen.quote:Op zondag 18 oktober 2020 23:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar dat is geen overheidsmaatregel, toch? Dat is toch een online shop die weigert om zich aan een situatie aan te passen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |