Gelukkig dacht een zekere Brabantse kerk vandaag dat doen wij even dunnetjes over met 200 manquote:Op zondag 18 oktober 2020 20:07 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ja het komt door dat ze ook veelvuldig hebben gezongen tijdens de kerkdienst. Paar weken geleden waren 3 x 600 man in de kerk.... niet te geloven zeg... Dat heeft wel gezorgd voor verdere verspreiding.
Ja, dat ook, ze houden helemaal niet aan de adviezen, dus zorgwekkend.quote:Op zondag 18 oktober 2020 20:08 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Gelukkig dacht een zekere Brabantse kerk vandaag dat doen wij even dunnetjes over met 200 man
En nog lekker de kerken uitzondering geven hoor
Ach je hebt wat van die wappie virologen die nog steeds roepen dat het gemaakt is. Waarschijnlijk voor aandacht of politieke gewin. Maar overal ter wereld is dit virus nu aanwezig, dus dan was het echt wel al aangetoond dat het niet natuurlijk ontstaan is. Plus als je een virus maakt wil je dat het extreem dodelijk is om makkelijk uit te laten doven. Want je wilt niet dat het als een boemerang terug komt naar je eigen bevolking.quote:
Ik zag een nieuwe op Feesboek voorbij komen, namelijk dat de griepprik dit jaar stiekem al een covid-19-vaccin is en dat zo de zwakkeren in de samenleving opgeruimd gaan worden. Of gechipt. Weet ik het.quote:Op zondag 18 oktober 2020 20:02 schreef zalkc het volgende:
[..]
Je moet wel je verse complot elke dag op facebook ophalen, complotten van 3 maanden terug zijn not done
Niet zo vreemd vanuit de reformatorische hoek. Inentingen worden al tientallen jaren gemeden, verzekeringen soms ook en je hebt nog een enkeling die gewetensbezwaar heeft qua belasting (en succesvol). Hun lot ligt in Gods hand.quote:Op zondag 18 oktober 2020 20:10 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ja, dat ook, ze houden helemaal niet aan de adviezen, dus zorgwekkend.
Nee joh, dat vaccin heeft een stof in zich wat nodig is om 5G te ondersteunen, door dat stofje worden alle mensen een soort van transmitter om het netwerk te versterken. 5G is namelijk veel minder sterk als dat ze hoopten en ze hebben nu dat vaccin nodig om wereldwijde dekking te krijgen. Duh...quote:Op zondag 18 oktober 2020 20:12 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik zag een nieuwe op Feesboek voorbij komen, namelijk dat de griepprik dit jaar stiekem al een covid-19-vaccin is en dat zo de zwakkeren in de samenleving opgeruimd gaan worden. Of gechipt. Weet ik het.
Hoe kon ik de factor van 5G vergeten?quote:Op zondag 18 oktober 2020 20:18 schreef zalkc het volgende:
[..]
Nee joh, dat vaccin heeft een stof in zich wat nodig is om 5G te ondersteunen, door dat stofje worden alle mensen een soort van transmitter om het netwerk te versterken. 5G is namelijk veel minder sterk als dat ze hoopten en ze hebben nu dat vaccin nodig om wereldwijde dekking te krijgen. Duh...
Ik wil best zo'n chip, hoor, maar ik moet wel een goede internet snelheid hebben anders hou ik het wel bij mijn normale smartphonequote:Op zondag 18 oktober 2020 20:12 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik zag een nieuwe op Feesboek voorbij komen, namelijk dat de griepprik dit jaar stiekem al een covid-19-vaccin is en dat zo de zwakkeren in de samenleving opgeruimd gaan worden. Of gechipt. Weet ik het.
Hm, dat is zonde. Hadden ze beter 4G in je bloed kunnen doen. Als je dan in een afgesloten ruimte bent (bij voorkeur in een kooi van Faradayquote:Op zondag 18 oktober 2020 20:18 schreef zalkc het volgende:
[..]
Nee joh, dat vaccin heeft een stof in zich wat nodig is om 5G te ondersteunen, door dat stofje worden alle mensen een soort van transmitter om het netwerk te versterken. 5G is namelijk veel minder sterk als dat ze hoopten en ze hebben nu dat vaccin nodig om wereldwijde dekking te krijgen. Duh...
Chippen is voor demente bejaarden best handig. Net zoals met weggelopen huisdieren makkelijk terug te brengen.quote:Op zondag 18 oktober 2020 20:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik wil best zo'n chip, hoor, maar ik moet wel een goede internet snelheid hebben anders hou ik het wel bij mijn normale smartphone
"Iemand een broodje bakpao? Bel me!"quote:Op zondag 18 oktober 2020 20:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hm, dat is zonde. Hadden ze beter 4G in je bloed kunnen doen. Als je dan in een afgesloten ruimte bent (bij voorkeur in een kooi van Faraday) heb je ook geen magnetron meer nodig, dat is toch wel winst zou ik zeggen.
Ik zie wel kansen. Mannetje of 20 in een bus, allemaal eten dat nog in de magnetron moet mee. Tegen de tijd dat ze thuis zijn is 't warm en 'doorgekookt'.quote:Op zondag 18 oktober 2020 20:27 schreef Qarrad het volgende:
[..]
"Iemand een broodje bakpao? Bel me!"
Maximaal 30 man hè, mét mondkapjesquote:Op zondag 18 oktober 2020 20:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik zie wel kansen. Mannetje of 20 in een bus, allemaal eten dat nog in de magnetron moet mee. Tegen de tijd dat ze thuis zijn is 't warm en 'doorgekookt'.
Multitasken 2.0
Nog beter. 30 bakken kant en klare bami mee, 30 van die hondenbrokkensateetjes en hoppa, hele maaltijd klaar. Als ik die chip dan ook nog kan gebruiken om in het OV Netflix te streamen op mijn netvlies ben ik om. Doe mij die chip!quote:
Ja en ze hebben het aantal cycli verhoogd nadat ze maar op 1 gen gingen testen.quote:Op zondag 18 oktober 2020 18:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee, PCR doet een soort vermenigvuldiging per cyclus. Hoe meer cycli (NL is nu 35, was 30) hoe groter de kans dat je dood virus vindt. Op veel plekken wordt 30 geadviseerd, dat lijkt een soort gulden middenweg.
Volgens mij heeft @:ipa84 hier wel meer verstand van.
- Om tijd te besparenquote:De PCR-testen voor SARS-CoV-2 in Nederland zijn oorspronkelijk gericht op twee targets: het E-gen en het RdRP-gen (Corman 2020). Met de ervaring die daarmee is opgedaan, hebben de meeste laboratoria ervoor gekozen om alleen nog voor het meest gevoelige E-gen te testen om tijd te besparen en het gebruik van reagentia bij schaarste in te perken. Inmiddels is de RdRP-gen-PCR SARS-CoV-2 specifiek en vergelijkbaar gevoelig als de E-gen-PCR gemaakt (zie bijlage Aanvullende informatie diagnostiek voor details). De amplificatiecurve dient goed te worden beoordeeld bij de hogere Ct-waardes (zeker bij een Ct van >35). Is de curve afwijkend, onbetrouwbaar of moeilijk te interpreteren, dan is zeker bij een epidemiologisch onverwachte positieve uitslag confirmatie nodig.
Ik denk dat er teveel "winner's bias" zal zijn. Als alles achter de rug is is iedereen al lang weer blij en gaat verder als voorheen. Je zult nog een tijdje op de balie handgel zien staan de komende jaren, en misschien dat ouderen in het griep seizoen een mondkapje opdoen.quote:Op zondag 18 oktober 2020 21:04 schreef Tijger_m het volgende:
Ik weet dat we hier nog lang niet uit zijn, covid dus, maar wat zouden de lessen voor een toekomstige pandemie moeten zijn?
Zal een toekomstige regering wel meteen de grenzen dicht gooien, bijvoorbeeld? Gaan we voorzieningen in de Grondwet opnemen zodat er bij een volgende pandemie wel zaken verplicht kunnen worden die nu niet kunnen?
Dingen die 'nu niet kunnen' kunnen niet vanwege de vrijheid van vereniging, de vrijheid van onderwijs, de vrijheid van religie, het recht op persoonlijke levenssfeer en nog zo wat van die dingen. Stuk voor stuk zaken die ik graag in de grondwet zou willen laten.quote:Op zondag 18 oktober 2020 21:04 schreef Tijger_m het volgende:
Ik weet dat we hier nog lang niet uit zijn, covid dus, maar wat zouden de lessen voor een toekomstige pandemie moeten zijn?
Zal een toekomstige regering wel meteen de grenzen dicht gooien, bijvoorbeeld? Gaan we voorzieningen in de Grondwet opnemen zodat er bij een volgende pandemie wel zaken verplicht kunnen worden die nu niet kunnen?
Vergeet niet dat het al een pandemie was voordat de eerste besmetting in NL gemeld werd. Hoe kansrijk denk je dat maatregelen waren geweest?quote:Op zondag 18 oktober 2020 21:20 schreef Ven1972 het volgende:
Ik vind dat als er een volgende pandemie uitbreekt dan dat de OMT de beslissing moet nemen samen met de premier, en hi moet dan op dezelfde dag alsnog persconferentie te houden om ons op de hoogte te stellen wat de maatregelen zijn. Want er is veel te veel overleg met diverse lagen over maatregelen, dat duurt allemaal te lang en kost ook te veel tijd... zo hou je het virus helemaal niet meer onder controle.
De democratie afschaffen ja? Lijkt me een bizar idee.quote:Op zondag 18 oktober 2020 21:20 schreef Ven1972 het volgende:
Ik vind dat als er een volgende pandemie uitbreekt dan dat de OMT de beslissing moet nemen samen met de premier, en hi moet dan op dezelfde dag alsnog persconferentie te houden om ons op de hoogte te stellen wat de maatregelen zijn. Want er is veel te veel overleg met diverse lagen over maatregelen, dat duurt allemaal te lang en kost ook te veel tijd... zo hou je het virus helemaal niet meer onder controle.
Ze hebben gewoon schijt aan de overheid.quote:Op zondag 18 oktober 2020 20:10 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ja, dat ook, ze houden helemaal niet aan de adviezen, dus zorgwekkend.
Dat kan ja. Maar het is wel ongrondwettelijk.quote:Op zondag 18 oktober 2020 21:24 schreef Janneke141 het volgende:
Je kunt, om maar een voorbeeld te noemen, ook het aantal mensen in een kerk beperken of ze zelfs sluiten, alleen niet met een noodverordening.
Dan kun je ook de zaak omdraaien en nu evalueren: met de kennis van nu, zouden we dan nog steeds ongeremd inreizen toelaten, met name vanuit de brandhaarden van dat moment?quote:Op zondag 18 oktober 2020 21:24 schreef zalkc het volgende:
[..]
Vergeet niet dat het al een pandemie was voordat de eerste besmetting in NL gemeld werd. Hoe kansrijk denk je dat maatregelen waren geweest?
Jij bent jurist toch? Is het sluiten van scholen dan niet ook ongrondwettelijk?quote:Op zondag 18 oktober 2020 21:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat kan ja. Maar het is wel ongrondwettelijk.
Ja is het ook, maar het gaat echt wel om mensenlevens hoor. Soms is het nodig dat een leider per direct beslissing moet nemen in landsbelang, want als er te veel tijd verloren gaat zijn de gevolgen zeer groot en is impact op ons ook zeer groot.quote:Op zondag 18 oktober 2020 21:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De democratie afschaffen ja? Lijkt me een bizar idee.
Zelfs nu. De maatregels is gewoon dweilen met de kraan open. Of je moet echt zeer ingrijpend gaan ingrijpen, hele land op slot, mensen hun banen kwijt, dikke economische schade, GGD moet een enorme inhaalslag maken als het weer normaal wordt, of het gewoon doen zoals nu en dan maar meer besmettingen maar wel nog een normaal leven voor velen.quote:Op zondag 18 oktober 2020 21:24 schreef zalkc het volgende:
[..]
Vergeet niet dat het al een pandemie was voordat de eerste besmetting in NL gemeld werd. Hoe kansrijk denk je dat maatregelen waren geweest?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |