abonnement Unibet Coolblue
pi_195715357
Hallo
in mijn woonkamer had ik een lekke rafiator buis. stond boven aan mijn prio lijst. Dus afdopjes zijn er. mijn zoon loopt er net tegen aan en hij begint echt te lekken.

maar goed druk er af radiator er af. de buis komt 10cm boven de grond allemaal roestig. dus kan nergens een knel koppeling plaatsen. nu kan ik op die plaats nergens onder de grond.

Ik moet dus een gat hakken vanuit mijn kelder. maar twijfel of deze dragend is.

Haaks op deze muur lopen vloer balken met de muur mee geen. lijkt mij dat hij alleen dragend is bij de vloer balken? anders zou de vloer zelf onderdeel zijn van de draag constructie? is mijn gedachte goed?
pi_195715461
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2020 16:05 schreef Nico987 het volgende:
Ik moet dus een gat hakken vanuit mijn kelder. maar twijfel of deze dragend is.

Haaks op deze muur lopen vloer balken met de muur mee geen. lijkt mij dat hij alleen dragend is bij de vloer balken? anders zou de vloer zelf onderdeel zijn van de draag constructie? is mijn gedachte goed?
Ik kan me slecht voorstellen hoe het zit. Je kan niet onder de grond, maar wel in de kelder en van daaruit "hakken"? In een houten vloer??
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 18 oktober 2020 @ 16:25:08 #3
493062 ILoveYourPeriod
Do you love me? @Questionmark
pi_195715872
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2020 16:05 schreef Nico987 het volgende:
Hallo
in mijn woonkamer had ik een lekke rafiator buis.

Heb je vloerverwarming?
pi_195717043
Ik heb een kelder die alleen onder de hal loopt. daar zit een baksteen muur aan de zijde van de woonkamer. Die muur is dragen. weet ik nu zeker want kwam een betonnenbalk tegen. Dus dat is ook geen kwik fix.

ik heb dus toch de buis zo laag afgezaagd dat ik er nog bij kan toen goed geschuurd en vervolgens de eind kap er op gezet. het bleek alleen 14 te zijn.
Hij lekt nu ietsje, maar dat neem ik op zondag half 6 even voor lief.
morgen maar een 14mm koppeling zoeken en nog eens proberen en komend weekend een leuk in de grond maken. Ik zie alleen geen andere mogelijkheid dan deze midden in de woonkamer te maken.

De lekkage zit in de voorkamer, in de achterkamer kan ik wel alleen staat er een muur waar ooit de ensuite deuren zaten.
pi_195719268
14 mm is erg oud, dat hij verroest is waarschijnlijk omdat hij al ff ietwat lek was / dan wel is geweest . Denk een koppeling maken en dan met nieuw stukje weer aansluiten ? Of is het deel wat de vloer in gaat ook compleet kaas ? dan zul je idd moeten hakken(wel raar want cv leidingen zetten uit en krimpen dus behoren ietwat ruimte te hebben). Mooiste is kijken of je ergens onder de vloer kan komen .
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_195720852
Ik laat de radiator daar vervallen.
We stoken zodra het kouder wordt op hout, en omdat hij dus al lek was stond hij al uit, miste hem niet als de cv wel aangaat. We willen daar tzt de tv neer zetten of de bank. Ik kon hem er zo aftillen. Net onder de koppeling zat 5mm heel dun ijzer.

Ik kan onder de gasmeter met een lampje en telefoon eem filmpje maken om te kijken. Wat ik daar kan zien loopt er een redelijk nieuwe leiding. Mijn plan was het om de leiding gewoon een stuk omhoog te trekken maar na 10 cm zat het vast.

Ik denk dat dat de leiding is vervangen, maar de radiator niet dus dat er onder de grond een verloop zit.

Dus ik moet onder de grond. De aannemer die hier in de buurt woont en heel veel huizen verbouwt gevraagd waarvoor het muurtje dient en of er een stuk uit kan.

Ws dan dinsdag onder de grond, en hakken, doel is om dan de hele aftakking te verwijderen.

Ik hoop alleen dat het gat dat ik in de kelder groot genoeg is met mijn omvang.
pi_195722340
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 21:26 schreef Nico987 het volgende:
Ik laat de radiator daar vervallen.
We stoken zodra het kouder wordt op hout, en omdat hij dus al lek was stond hij al uit, miste hem niet als de cv wel aangaat. We willen daar tzt de tv neer zetten of de bank. Ik kon hem er zo aftillen. Net onder de koppeling zat 5mm heel dun ijzer.

Ik kan onder de gasmeter met een lampje en telefoon eem filmpje maken om te kijken. Wat ik daar kan zien loopt er een redelijk nieuwe leiding. Mijn plan was het om de leiding gewoon een stuk omhoog te trekken maar na 10 cm zat het vast.

Ik denk dat dat de leiding is vervangen, maar de radiator niet dus dat er onder de grond een verloop zit.

Dus ik moet onder de grond. De aannemer die hier in de buurt woont en heel veel huizen verbouwt gevraagd waarvoor het muurtje dient en of er een stuk uit kan.

Ws dan dinsdag onder de grond, en hakken, doel is om dan de hele aftakking te verwijderen.

Ik hoop alleen dat het gat dat ik in de kelder groot genoeg is met mijn omvang.
Als je hem geheel wil laten vervallen , is het dan niet een idee om hem naar beneden te duwen en op een ander punt kompleet af te doppen ? daar wara je er wel goed en redelijk makkelijk bij kan ? Scheelt gaten maken in muren onder de vloer :P
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_195722642
de buis komt van beneden.
pi_195725242
De vraag die bij mij opkomt. Waarom kom je er niet bij? Dat is toch ooit onder de vloer gelegd, dus er moet toegang zijn of ooit zijn geweest wat later dicht is gemaakt.

Daar is toch ooit een mannetje geweest onder die vloer om die leiding daar in te proppen. Eerst verwarmingsleidingen leggen dan de vloer erboven dichttimmeren lijkt me niet de meest gangbare manier van werken.

Daar zal toch ergens een verborgen luikje zijn om onder die vloer te komen.
pi_195725926
Als die er al is, dan ligt daar nu een vloer overheen.
Er was een luikje in de woonkamer, maar daarmee kom je niet voor. Ik vermoed dat de vloer er ooit uit is geweest, of dat de parketvloer er ook overheen gelegt is. waarover inmiddels nog 12mm osb ligt en een houtenvloer opgespijkert is.
pi_195746001
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 09:58 schreef Nico987 het volgende:
Als die er al is, dan ligt daar nu een vloer overheen.
Er was een luikje in de woonkamer, maar daarmee kom je niet voor. Ik vermoed dat de vloer er ooit uit is geweest, of dat de parketvloer er ook overheen gelegt is. waarover inmiddels nog 12mm osb ligt en een houtenvloer opgespijkert is.
Jammer dat jij de prijs moet betalen voor stommiteit van vorige bewoners. Les 1 verborgen leidingen altijd toegankelijk laten voor eventueel onderhoud.

Is de ruimte van onderaf geheel ommuurd, dan zijn dat mogelijk dragende muren. Daar waar de vloerbalken niet op rusten is mogelijk een gefundeerde muur doorgetrokken naar boven. Maar dat moet dan toch duidelijk zijn.

Wat je eventueel kunt doen wanneer je het boven de vloer niet meer gefikst krijgt is achterhalen in welke richting de vloerbalken liggen. En dan van onderen tussen 2 balken in een mangat in de muur kappen.. Dan kun je erin.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')