abonnement Unibet Coolblue
  User die altijd boos en kwaad is 2022 zondag 18 oktober 2020 @ 00:35:15 #1
491163 Viesdik
pi_195705075
In onwenselijk toekomstbeeld. We raken nog meer van elkaar vervreemd.
Mensen zijn mensen mensen. Altijd al geweest.
Vroeger zochten we elkaar op in de kerk, nu steeds meer in de vorm van horeca en festivals.
Sportverenigingen en overige verenigingen en natuurlijk op werk.
Dat is niet meer zo.
Mensen zijn momenteel niet meer verenigbaar enkel nog in de kerk.
Dat is opmerkelijk.

Maar het huidige beleid is de nieuwe toekomstige maatschappij.
Dat is realiteit.
Je hoeft in feite niet meer het huis uit te gaan. Mensen worden gestimuleerd om thuis te werken en thuis boodschappen te doen en thuis eten te bestellen..

Door de lockdown valt dat dus feitelijk te realiseren.
De nieuwe wereldorde is doelbewust bezig om een 2-lagen systeem te creëren in onze maatschappij.
Een 2-lagen systeem waarin de middenklasse wordt weggevaagd.
Je merkt nu al dat horeca ondernemingen failliet raken en winkels in de problemen komen.
De stimulans om online kleren te kopen wordt met dergelijk beleid alleen maar groter.
Mensen worden middels angst ontraden een winkel en horeca gelegenheid te bezoeken met alle consequenties dien.
Ik heb het immers 6 maanden geleden al voorspeld. Mijn grootste angst is nu de realiteit.
Een mondkapjesplicht!
Mensen gaan elkaar op straat veroordelen op het wel of niet dragen van mondkapjes.

Maar het gaat veel verder! Mensen worden niet eens meer aangemoedigd, maar met angsten opgedrongen een nog individualistischere leven in te gaan. Een leven die het moeilijker maakt om te socializen. Een leven die stimuleert meer binnen te blijven.

En dit alles onder de ongeloofwaardigheid en corruptie van onze gekozen volksvertegenwoordigers.
De media die hier een gigantische grote rol in speel. Ze vertellen ons immers enkel wat we moeten weten en niet wat we willen weten! Wij moeten namelijk weten hoeveel mensen er besmet zijn en hoeveel mensen er dagelijks worden opgenomen in het ziekenhuis.
Maar ondertussen weten wij niet hoeveel bedden in totaal bezet zijn en hoeveel mensen op dagbasis uit het ziekenhuis zijn ontslagen.

En even ervan uitgaan dat alles echt zo dramatisch is als gezegd wordt..
Is het acceptabel en begrijpelijk dat een overheid een land op slot zet, vrijheden desastreus inperkt en mensen gedragsregels oplegt, wanneer een capaciteitstekort van ziekenhuisbedden dreigt te ontstaan?

Ik zou dat nooit accepteren, tenzij er sprake is van echt een gigantische grote en gevaarlijke ramp..
pi_195705088
"mensen mensen" :r
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_195705321
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 00:35 schreef Viesdik het volgende:

Maar het gaat veel verder! Mensen worden niet eens meer aangemoedigd, maar met angsten opgedrongen een nog individualistischere leven in te gaan. Een leven die het moeilijker maakt om te socializen. Een leven die stimuleert meer binnen te blijven.
Ik zie het probleem niet.
Google is your friend, abuse your friends
pi_195705750
Gelukkig heb ik niet zulke pussy's in mijn omgeving.
Mensen die hieraan beginnen maak ik gelijk belachelijk en ben bereid het contact te verbreken met zulke meelopers.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_195705915
Ik haakte af bij "nieuwe wereldoorde". Wat een onzin.

Behalve de 10.000+ taalvouten, is dit gewoon een hoop complot gezwam.

Hoé vaak moeten Rutte en de Jonge nog roepen dat ze zelf ook gek worden van die 1,5m en dat ze zo snel mogelijk al die regels weer afschaffen en Rutte specifiek dat hij weer wilt knuffelen (letterlijk een of twee keer per persconferentie) en als vanouds naar een concert of festival wil en de clubs weer open wilt gooien zsm?

Denk je dat die mensen zelf niet graag vrienden maken, idd naar een concert gaan, een theater gezoeken etc?

En zelfs binnen het tijdelijke beleid nu tot een vaccin breed is uitgerold (over ongeveer een jaar waarschijnlijk dus) is de bedoeling absoluut NIET dat je elkaar niet ontmoet. Je mag nu nog steeds op bezoek bij elkaar, naar de bioscoop, theater, museum, pretpark, sportschool, seksclub, dierentuin, etc etc. Zo snel mogelijk willen ze de restaurants, clubs, etc weer open doen.

Dat van spullen en eten kopen heb je an sich gelijk in, maar dat gebeurde al jaren. Het is nu alleen (iets) versneld. Iets, want die bouwmarkten die recordomzetten draaien zijn volgens mij toch offline meerendeels, bijvoorbeeld ;) En de horeca en terrassen zaten stampvol de afgelopen maanden binnen de regels... of het overgrote meerendeel wat ik zag in Amsterdam iig gewoon bijna als vanouds, er bestonden geen regels.

Spullen kopen online IS gewoon fijn, heb net een super cute roze mechanisch keyboard en gamingmuis gekregen van aliexpress, en een roze Miku sakura figuur, waarom zou ik in godsnaam ooit naar een *winkelstraat* gaan? Het is toch geen 1500 meer?

Thuiswerken geld hetzelfde voor, lijkt me fijn als mensen straks na de pandemie gewoon kunnen blijven kiezen wat ze fijn willen, nu iedereen toch heeft moeten kunnen zien dat het kan...

Dus nee, ik maak me echt geen zorgen op de wat langere termijn (vanaf een jaar van nu). Pandemie over, vrijheid terug, feest. En dan de fijne dingen die we hebben ontdekt (minder autos in straten, meer leuke buitenterrassjes, thuiswerken voor wie wilt, minder drukte in de spits in ov, en ga zo maar door) graag houden. :)
#WeesGeenWhales
pi_195705966
Ik zelf ben socialer dan ooit sinds maart.

Elke dag bel ik een kennis op die ik al even niet gesproken had en 2x per week bel ik met mensen waarvan ik weet dat ze het erg moeilijk hebben in deze tijd.

Wat betreft je vraag : Ja dat is acceptabel. Een virus als dit de vrije hand geven is pas krankzinnig.
Een bevolking die massaal ziekenhuisopname nodig heeft en langdurige ernstige klachten krijgt van een mild ziekteverloop is pas desastreus voor het onderlinge vertrouwen, sociale banden en de economie (Oh, en niet te vergeten je zorgpremie)

Straks als de vaccins en ademtesten volop beschikbaar zijn gaan we weer lekker los.

En even een wedervraag. Is een mondkapjesplicht werkelijk je grootste angst?
pi_195706033
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 00:35 schreef Viesdik het volgende:
En dit alles onder de ongeloofwaardigheid en corruptie van onze gekozen volksvertegenwoordigers.
De media die hier een gigantische grote rol in speel. Ze vertellen ons immers enkel wat we moeten weten en niet wat we willen weten! Wij moeten namelijk weten hoeveel mensen er besmet zijn en hoeveel mensen er dagelijks worden opgenomen in het ziekenhuis.
Maar ondertussen weten wij niet hoeveel bedden in totaal bezet zijn en hoeveel mensen op dagbasis uit het ziekenhuis zijn ontslagen.
https://www.stichting-nice.nl/ voor de beddenbezetting en levend-ontslagen patiënten.
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/netherlands/ voor het aantal besmettingen en doden (genezen mag ivm privacy niet ofzo)
pi_195706181
We leren elkaar juist wat beter kennen. Namelijk Wie er verraders en schapen zijn.
pi_195706283
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 02:29 schreef MAY-be het volgende:
Ik zelf ben socialer dan ooit sinds maart.

Elke dag bel ik een kennis op die ik al even niet gesproken had en 2x per week bel ik met mensen waarvan ik weet dat ze het erg moeilijk hebben in deze tijd.

Wat betreft je vraag : Ja dat is acceptabel. Een virus als dit de vrije hand geven is pas krankzinnig.
Een bevolking die massaal ziekenhuisopname nodig heeft en langdurige ernstige klachten krijgt van een mild ziekteverloop is pas desastreus voor het onderlinge vertrouwen, sociale banden en de economie (Oh, en niet te vergeten je zorgpremie)

Straks als de vaccins en ademtesten volop beschikbaar zijn gaan we weer lekker los.

En even een wedervraag. Is een mondkapjesplicht werkelijk je grootste angst?
Met de kennis van nu zijn de regels pas krankzinnig. En Nederland word niet massaal opgenomen voor covid19. Dus overdrijf maar niet zo.
pi_195706358
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2020 03:28 schreef CopyOK het volgende:
En Nederland word niet massaal opgenomen voor covid19.
Omdat we ingrijpen ja...

quote:
Met de kennis van nu zijn de regels pas krankzinnig.
Hoezo? Hoe meer we weten hoe gemener het virus blijkt te zijn.
pi_195706695
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 03:38 schreef MAY-be het volgende:

[..]

Omdat we ingrijpen ja...
[..]

Hoezo? Hoe meer we weten hoe gemener het virus blijkt te zijn.

Grootst mogelijke onzin. Er wordt namelijk al een paar maanden geschermd met oplopende besmettingscijfers. Maar in verhouding worden er vrijwel geen zieken meer opgenomen op IC's. Hoe verklaar je dat dan?
  zondag 18 oktober 2020 @ 05:31:42 #12
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_195706709
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2020 05:25 schreef CopyOK het volgende:

[..]

Grootst mogelijke onzin. Er wordt namelijk al een paar maanden geschermd met oplopende besmettingscijfers. Maar in verhouding worden er vrijwel geen zieken meer opgenomen op IC's. Hoe verklaar je dat dan?
De mensen met verhoogd risico (overgewicht, andere zwakheden) zijn beter geïnformeerd, dus extra voorzichtig, vormen een kleiner deel van het totale aantal besmettingen.

De behandelmethoden hebben zich verder ontwikkeld, ook al zou ik dan meer opnamen verwachten, maar minder IC.

De echte zwakkeren die op de IC zouden komen zijn al dood...?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_195706727
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2020 05:25 schreef CopyOK het volgende:

[..]

Grootst mogelijke onzin. Er wordt namelijk al een paar maanden geschermd met oplopende besmettingscijfers. Maar in verhouding worden er vrijwel geen zieken meer opgenomen op IC's. Hoe verklaar je dat dan?
In het begin werd je alleen getest als je heel ernstig ziek was. Nu kan iedereen zich laten testen.
Dat we veel meer besmettingen tov IC opnames hebben is daarom te verwachten.
Maar ook het aantal IC opnames loopt weer flink op. Zie de link die ik eerder hier gepost heb.
pi_195706872
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 03:07 schreef CopyOK het volgende:
We leren elkaar juist wat beter kennen. Namelijk Wie er verraders en schapen zijn.
_O-
pi_195706930
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 03:07 schreef CopyOK het volgende:
We leren elkaar juist wat beter kennen. Namelijk Wie er verraders en schapen zijn.
Deel je unieke mening?! Of je bent eigenlijk gewoon een mak schaapje die de 'oppositie' volgt. :')

Oppositie tijdens een pandemie is nogal vreemd, maar je hebt altijd wappies natuurlijk.
  zondag 18 oktober 2020 @ 08:19:45 #16
173997 Redcoon
Verdomd heet!
pi_195707139
Je begon met een interessant stukje over hoe Corona de individualisering in Nederland naar nieuwe hoogtes stuwt. Individualisering is een gezwel dat best vaker aangekaart mag worden.

Maar toen begon je te brabbelen over een nieuwe wereldorde.

Jammer.
  zondag 18 oktober 2020 @ 08:24:42 #17
173997 Redcoon
Verdomd heet!
pi_195707167
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2020 05:25 schreef CopyOK het volgende:

[..]

Grootst mogelijke onzin. Er wordt namelijk al een paar maanden geschermd met oplopende besmettingscijfers. Maar in verhouding worden er vrijwel geen zieken meer opgenomen op IC's. Hoe verklaar je dat dan?
Omdat ze door betere behandelmethodes nu massaal op de reguliere verpleegafdelingen liggen. Dus de druk op de zorg is er nog steeds.
pi_195707169
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 00:35 schreef Viesdik het volgende:
In onwenselijk toekomstbeeld. We raken nog meer van elkaar vervreemd.
Mensen zijn mensen mensen. Altijd al geweest.
Vroeger zochten we elkaar op in de kerk, nu steeds meer in de vorm van horeca en festivals.
Sportverenigingen en overige verenigingen en natuurlijk op werk.
Dat is niet meer zo.
Mensen zijn momenteel niet meer verenigbaar enkel nog in de kerk.
Dat is opmerkelijk.

Maar het huidige beleid is de nieuwe toekomstige maatschappij.
Dat is realiteit.
Je hoeft in feite niet meer het huis uit te gaan. Mensen worden gestimuleerd om thuis te werken en thuis boodschappen te doen en thuis eten te bestellen..

Door de lockdown valt dat dus feitelijk te realiseren.
De nieuwe wereldorde is doelbewust bezig om een 2-lagen systeem te creëren in onze maatschappij.
Een 2-lagen systeem waarin de middenklasse wordt weggevaagd.
Je merkt nu al dat horeca ondernemingen failliet raken en winkels in de problemen komen.
De stimulans om online kleren te kopen wordt met dergelijk beleid alleen maar groter.
Mensen worden middels angst ontraden een winkel en horeca gelegenheid te bezoeken met alle consequenties dien.
Ik heb het immers 6 maanden geleden al voorspeld. Mijn grootste angst is nu de realiteit.
Een mondkapjesplicht!
Mensen gaan elkaar op straat veroordelen op het wel of niet dragen van mondkapjes.

Maar het gaat veel verder! Mensen worden niet eens meer aangemoedigd, maar met angsten opgedrongen een nog individualistischere leven in te gaan. Een leven die het moeilijker maakt om te socializen. Een leven die stimuleert meer binnen te blijven.

En dit alles onder de ongeloofwaardigheid en corruptie van onze gekozen volksvertegenwoordigers.
De media die hier een gigantische grote rol in speel. Ze vertellen ons immers enkel wat we moeten weten en niet wat we willen weten! Wij moeten namelijk weten hoeveel mensen er besmet zijn en hoeveel mensen er dagelijks worden opgenomen in het ziekenhuis.
Maar ondertussen weten wij niet hoeveel bedden in totaal bezet zijn en hoeveel mensen op dagbasis uit het ziekenhuis zijn ontslagen.

En even ervan uitgaan dat alles echt zo dramatisch is als gezegd wordt..
Is het acceptabel en begrijpelijk dat een overheid een land op slot zet, vrijheden desastreus inperkt en mensen gedragsregels oplegt, wanneer een capaciteitstekort van ziekenhuisbedden dreigt te ontstaan?

Ik zou dat nooit accepteren, tenzij er sprake is van echt een gigantische grote en gevaarlijke ramp..
Voor de rest is alles goed met je?

Ik ben alleen erg benieuwd waarop je "ongeloofwaardigheid en corruptie van onze gekozen volksvertegenwoordigers" baseerd.

Daarnaast is gewoon alle data te vinden, zoals hier ook gemeld is en wordt.
pi_195707181
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2020 05:25 schreef CopyOK het volgende:

[..]

Grootst mogelijke onzin. Er wordt namelijk al een paar maanden geschermd met oplopende besmettingscijfers. Maar in verhouding worden er vrijwel geen zieken meer opgenomen op IC's. Hoe verklaar je dat dan?
Daarom hebben we nu een lichte lockdown?

Je hebt hebt de cijfers gemist die er dagelijks zijn? Waarbij aangegeven wordt, hoeveel opnames en IC opnames zijn?
Waarbij ze ongeveer iedere 2 weken verdubbelen? En voordat maatregelen wat effect hebben, je 2 weken verder bent?
pi_195707212
wel benieuwd hoe die nieuwe wereldorde dan wordt. leg even uit, TS.
pi_195707305
Over een paar jaar liggen we in die bakken van de matrix
.
pi_195707746
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 02:29 schreef MAY-be het volgende:
Ik zelf ben socialer dan ooit sinds maart.

Elke dag bel ik een kennis op die ik al even niet gesproken had en 2x per week bel ik met mensen waarvan ik weet dat ze het erg moeilijk hebben in deze tijd.

Wat betreft je vraag : Ja dat is acceptabel. Een virus als dit de vrije hand geven is pas krankzinnig.
Een bevolking die massaal ziekenhuisopname nodig heeft en langdurige ernstige klachten krijgt van een mild ziekteverloop is pas desastreus voor het onderlinge vertrouwen, sociale banden en de economie (Oh, en niet te vergeten je zorgpremie)

Straks als de vaccins en ademtesten volop beschikbaar zijn gaan we weer lekker los.

En even een wedervraag. Is een mondkapjesplicht werkelijk je grootste angst?
Is echt niet zo dat je buiten zo een ding op moet hoor , moet wel toegeven dat als je een winkel binnenloopt zonder het schaapjesvolk je aankijkt alsof je hun gaat omleggen?
Moet er zo om lachen 😂
  Moderator zondag 18 oktober 2020 @ 09:44:15 #23
236264 crew  capricia
pi_195707801
De nieuwe wereldorde is niets voor COR. Kan beter in BNW.
Definitely not CIA
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')