abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 16:56:53 #1
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195695858
En hier weer verder.
Wullie bin KOEL Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 16:57:39 #2
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195695878
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 16:49 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Omgekeerd zie ik veel vaker het omgekeerde gebeuren
Mondkapje op en fuckit, die 1,5 meter doen we niet meer.

Mensen zonder mondkapje houden naar mijn idee veel vaker netjes de 1,5 meter als de mensen met.
Helaas merk ik dat mensen die denken dat een mondkapje niet nodig is ook nogal wat moeite hebben afstand te houden, en als je er dan wat van zegt (van die afstand) dan krijg je te horen dat je "minder naar het nieuws moet kijken".

Ik heb nou al een paar keer gehad dat iemand rakelings langs me heen liep en geen mondkapje droeg.
Overigens was dat op punten waar wel makkelijk afstand gehouden had kunnen worden, wat op een hoop plekken in supermarkten helemaal niet mogelijk is.
Wullie bin KOEL Soneal
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 17:01:27 #3
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195695946
Voor de liefhebber nog een drietal leuke filmpjes:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200717_95148173
Wullie bin KOEL Soneal
pi_195696022
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 16:49 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Omgekeerd zie ik veel vaker het omgekeerde gebeuren
Mondkapje op en fuckit, die 1,5 meter doen we niet meer.

Mensen zonder mondkapje houden naar mijn idee veel vaker netjes de 1,5 meter als de mensen met.
Dat is dus ook echt mijn ervaring. Zowel hier als in Itali waar ik een maand geleden was. Waar het gebruik van mondkapjes al veel langer gedaan wordt. Iemand wilde mij zelfs een hand geven met een mondkapje op.. 8)7
  Moderator zaterdag 17 oktober 2020 @ 17:15:21 #5
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_195696189
Ik merkte het ook. Met mondkapje op gaan ze opeens weer in je aura staan. Flikker op.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 17:17:46 #6
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_195696225
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 16:57 schreef Leandra het volgende:

[..]

Helaas merk ik dat mensen die denken dat een mondkapje niet nodig is ook nogal wat moeite hebben afstand te houden, en als je er dan wat van zegt (van die afstand) dan krijg je te horen dat je "minder naar het nieuws moet kijken".

Ik heb nou al een paar keer gehad dat iemand rakelings langs me heen liep en geen mondkapje droeg.
Overigens was dat op punten waar wel makkelijk afstand gehouden had kunnen worden, wat op een hoop plekken in supermarkten helemaal niet mogelijk is.
Wat een sukkels.

Hier opvallend veel met een mondkapje. Viel meer op als iemand er geen op had.
94257
478969
I'm here to turn up the volume
pi_195696257
Jumbo. 90% draagt nu een mondkapje. Op wat kerels van middelbare leeftijd na. Die blijf je altijd houden. Ze zijn zichtbaar tegen de regels, en zoeken elkaar zelfs op om tegen elkaar te zeggen dat mondkapjes onzin zijn. :')

Ik denk zelf dat de mondkapjes ook weinig helpen, maar zet er een op uit respect naar een ander.

Deurbeleid is sinds gisteren aangepast. Je staat nu tot 15min. in de rij om binnen te komen. Binnen in de winkel is het eigenlijk maar slecht geregeld. Maar dat is wel met meer dingen bij je Jumbo.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_195696285
quote:
3s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 17:17 schreef aloa het volgende:

[..]

Wat een sukkels.

Hier opvallend veel met een mondkapje. Viel meer op als iemand er geen op had.
Zoals ik hierboven ook al schrijf val je nu op zonder mondkapje. Dat mensen zo'n ding niet op willen en alle maatregelen in twijfel trekken moeten ze zelf weten, maar val mij daar niet mee lastig. De volgende die op mijn tenen komt staan omdat het allemaal niet zo belangrijk is kan echt een beuk verwachten.
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 17:25:02 #9
307331 aloa
pi_195696320
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 17:22 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Zoals ik hierboven ook al schrijf val je nu op zonder mondkapje. Dat mensen zo'n ding niet op willen en alle maatregelen in twijfel trekken moeten ze zelf weten, maar val mij daar niet mee lastig. De volgende die op mijn tenen komt staan omdat het allemaal niet zo belangrijk is kan echt een beuk verwachten.
Zo denk ik er ook over :Y

Ik vond het wel opvallend dat een aantal karren vol zaten met bier.
94257
478969
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 17:25:47 #10
307331 aloa
pi_195696330
En bij de AH maken ze de karren weer schoon.
94257
478969
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 17:26:29 #11
65846 Bocaj
#TrumpForever
pi_195696340
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 17:20 schreef Stoorzendert het volgende:
Deurbeleid is sinds gisteren aangepast. Je staat nu tot 15min. in de rij om binnen te komen.
:o :o Waar is dat? Centrum A'dam of Rotterdam?
Count Every Legal Vote—No More, No Less!
pi_195696359
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 17:26 schreef Bocaj het volgende:

[..]

:o :o Waar is dat? Centrum A'dam of Rotterdam?
Oss. Maar ik was daar ook om 18.00uur. Spitsuur dus. Iets wat ik normaal gesproken niet doe.
pi_195696379
quote:
3s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 17:25 schreef aloa het volgende:

[..]

Ja dat komt door die idiote opmerking van de politievakbond :') Heb ook maar een extra kratje gepakt. :P De rekken bier zaten overigens gewoon goed gevuld.
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 17:31:06 #14
65846 Bocaj
#TrumpForever
pi_195696416
quote:
3s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 17:25 schreef aloa het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 17:28 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Ja dat komt door die idiote opmerking van de politievakbond :') Heb ook maar een extra kratje gepakt. :P De rekken bier zaten overigens gewoon goed gevuld.
En dan kom ik aan met mijn schamele six-pack Amstel bier! :') (Wat veel lijkt op Cola als je neit goed kijkt!)
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 17:32:40 #15
307331 aloa
pi_195696447
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 17:28 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Hier niet echt.
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 17:31 schreef Bocaj het volgende:

[..]

[..]

En dan kom ik aan met mijn schamele six-pack Amstel bier! :') (Wat veel lijkt op Cola als je neit goed kijkt!)
Dat had ik ook ja _O- Ik had Dommelsch overigens.
94257
478969
pi_195696515
quote:
Ik denk zelf dat de mondkapjes ook weinig helpen, maar zet er een op uit respect naar een ander.
Wat heeft het dragen van een mondkapje met respect te maken? Hadden we twee weken geleden allemaal nog geen respect voor elkaar en nu opeens wel? Nee het is puur kuddegedrag, men doet het alleen omdat de rest het ook doet.
“If a law is unjust, a man is not only right to disobey it, he is obligated to do so.”
Innocent until proven guilty. Healthy until proven sick.
pi_195696519
quote:
Jumbo. 90% draagt nu een mondkapje. Op wat kerels van middelbare leeftijd na. Die blijf je altijd houden. Ze zijn zichtbaar tegen de regels, en zoeken elkaar zelfs op om tegen elkaar te zeggen dat mondkapjes onzin zijn. :')

Deurbeleid is sinds gisteren aangepast. Je staat nu tot 15min. in de rij om binnen te komen. Binnen in de winkel is het eigenlijk maar slecht geregeld. Maar dat is wel met meer dingen bij je Jumbo.
Wel met 1,5 meter afstand in de rij ?

En ik zie juist vooral jongeren zonder mondkapje. en de kassa medewerker gaf de bon gewoon in mijn handen.
Ik draag er zelf ook 1 trouwens
pi_195696540
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 17:36 schreef macca728 het volgende:

[..]

Wel met 1,5 meter afstand in de rij ?

En ik zie juist vooral jongeren zonder mondkapje. en de kassa medewerker gaf de bon gewoon in mijn handen.
Ik draag er zelf ook 1 trouwens
Daar wordt niet echt op gelet, maar iedereen is wel verplicht een winkelwagentje te pakken. Dus daarmee borgen ze dat eigenlijk.
pi_195696563
Ik bedoelde buiten eigenlijk, maar wellicht heb je dan al een karretje
pi_195696573
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 17:36 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Wat heeft het dragen van een mondkapje met respect te maken? Hadden we twee weken geleden allemaal nog geen respect voor elkaar en nu opeens wel? Nee het is puur kuddegedrag, men doet het alleen omdat de rest het ook doet.
Omdat het hele idee van een mondkapje is dat jij een ander niet besmet. Of die conclusie juist is weet ik niet. Daar zijn deskundige voor, en zij zeggen dat het wel degelijk effect heeft. Omdat ik dat in twijfel zou trekken betekend dat niet dat ik geen mondkapje hoef te dragen. Een ander gelooft er misschien wel in. Daarvoor zet ik uit respect naar een ander ook een mondkapje op. Dat is weloverwogen en geen kuddegedrag vanuit mijn zijde.

Je mag je natuurlijk afvragen of bepaalde maatregelen nodig zijn. Maar het is hier altijd net zoals met voetbal 17mio dokters of bondscoaches. Deze maatregel belemmerd jou niet in je doen of laten dus ik zie het probleem niet zo.
pi_195696740
Het belemmert mensen wel, sommige hebben moeite met ademhalen, brildragers last van beslagen brilglazen.

Los daarvan, uit respect naar anderen inderdaad op doen.
pi_195696760
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 17:50 schreef macca728 het volgende:
Het belemmert mensen wel, sommige hebben moeite met ademhalen, brildragers last van beslagen brilglazen.

Los daarvan, uit respect naar anderen inderdaad op doen.
Daar zijn inmiddels ook oplossingen voor.
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 17:52:20 #23
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_195696765
quote:
Blijkbaar niet slecht genoeg om je naar een andere supermarkt te laten gaan ;)

Hier bij de AH is het business as usual. Met de aanvulling van een medewerker die politie agent staat de spelen bij de ingang.
So we just called him Fred
pi_195696772
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 17:39 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Deze maatregel belemmerd jou niet in je doen of laten dus ik zie het probleem niet zo.
Vrees er wel voor binnenkort. Je weet hoe sommige mensen zijn als je niet in het gareel loopt. Ik heb begrip voor mensen die zo'n ding willen dragen, maar heb dan aub ook begrip de andere kant op. Want het normaliseren van zo'n oncomfortabel, straatbeeldbepalend onding, is geen kleinigheid. En dat terwijl het misschien niet eens, of een heel klein beetje, helpt.
“If a law is unjust, a man is not only right to disobey it, he is obligated to do so.”
Innocent until proven guilty. Healthy until proven sick.
pi_195696779
sorry verkeerde topic
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=HooeZrC76s0" rel="nofollow" target="_blank">God is an ever receding pocket of scientific ignorance, that’s getting smaller and smaller as time goes on</a>
pi_195696783
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 17:52 schreef Fred het volgende:

[..]

Blijkbaar niet slecht genoeg om je naar een andere supermarkt te laten gaan ;)

Hier bij de AH is het business as usual. Met de aanvulling van een medewerker die politie agent staat de spelen bij de ingang.
Ik bestel meestal boodschappen bij de AH. De Jumbo ligt hier op loopafstand, dus daar ga ik meestal even snel naartoe als ik snel iets nodig heb. (kratje bier ofzo B:)B )
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 17:54:17 #27
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_195696797
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 17:53 schreef Stoorzendert het volgende:
Ik bestel meestal boodschappen bij de AH. De Jumbo ligt hier op loopafstand, dus daar ga ik meestal even snel naartoe als ik snel iets nodig heb. (kratje bier ofzo B:)B )
Maar als je respect hebt voor anderen zou je dat laatste toch niet moeten doen?
De beste manier om anderen te beschermen is thuis blijven ;)
So we just called him Fred
pi_195696813
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 17:52 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Vrees er wel voor binnenkort. Je weet hoe sommige mensen zijn als je niet in het gareel loopt. Ik heb begrip voor mensen die zo'n ding willen dragen, maar heb dan aub ook begrip de andere kant op. Want het normaliseren van zo'n oncomfortabel, straatbeeldbepalend onding, is geen kleinigheid. En dat terwijl het misschien niet eens, of een heel klein beetje, helpt.
Ik ga er natuurlijk wel vanuit dat het een tijdelijke maatregel is he? Als dit blijvend zou zijn heb ik (en waarschijnlijk vele andere) er wel moeite mee, en vervalt het draagvlak. Voor nu gewoon opzetten en afwachten hoe het verloopt.
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 17:56:03 #29
307331 aloa
pi_195696829
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 17:52 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Al helpt het maar weinig, kan toch zinvol zijn...
94257
478969
pi_195696839
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 17:54 schreef Fred het volgende:

[..]

Maar als je respect hebt voor anderen zou je dat laatste toch niet moeten doen?
De beste manier om anderen te beschermen is thuis blijven ;)
Ook ik heb grenzen. ;) Thuisblijven is momenteel geen maatregel. Als ik de deur uitga volg ik de maatregelen voor nu wel op.
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')