abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195686006
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:48 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ik snap jouw gedachtegang, en ik acht die ook waarschijnlijk. Maar er zijn ook andere tegenkrachten zoals dit soort figuren. We gaan straks pleitbezorgers krijgen voor het preventief invoeren van mondkapjes omdat we daarmee ook andere virussen remmen. Daarom bestrijd ik te vuur en te zwaard dat mondkapje.

Heeft weinig met recalcitrantie te maken, maar zie het gebeuren dat we ook ná corona hiermee blijven zitten. En ik ben mij serieus kapot geschrokken hoe makkelijk mensen om te buigen zijn.
Er zit natuurlijk een verschil tussen een mondkapjesplicht en mensen die ze vrijwillig dragen. Die plicht gaat eraf zodra de cijfers dat toelaten of zodra en een wijdverspreid vaccin is. Daar ben ik van overtuigd.

Er zullen zeker mensen zijn die de mondkapjes blijven dragen, maar dat zal een minderheid zijn. En dat is hun keuze. Ik zou me dus niet druk maken daarover. Mochten er, wanneer alles een beetje normaal is geworden dankzij een vaccin, nog steeds mensen zijn die pleitten voor een mondkapjesplicht dan zullen die niet veel steun gaan krijgen. En zodra de noodwet niet meer van kracht is heeft de politiek ook geen middel om de mondkapjesplicht in stand te houden. Als ze dat al zouden willen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195686016
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:49 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Waarom afscheid daarvan nemen? Ze werken immers goed tegen vele andere soorten virussen die zich ook laten overdragen door aerosolen. Kleine moeite zo'n kapje toch?
Voor een griep heb ik geen angst, voor iets wat langdurige schade aan kan richten en mij op de IC kan doen belanden wel.
pi_195686032
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:49 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Echt irritant ja. Ook nog geen oplossing gevonden. }:|
Mijn vrouw heeft vandaag bij de AH een mondkapje gekocht met zo'n ventielschijfje erin, dat leek goed te werken om beslaan te voorkomen. Merk wat er op staat is FashionMask
pi_195686038
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:50 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Jemig. Ik merk wel wat slordigheid bij sommige mensen, maar daar blijft het bij.
Mijn moeder shockeerde me afgelopen weekend. Zag haar voor de 2e keer vanaf dit gedoe (zodra er één van ons ook maar beetje snotterig is, wordt de afspraak weer verzet) en ik doe de deur open, ze zet een mondkapje op en geeft me een knuffel! Heb toch maar ff toegeknepen, was wel weer eens lekker. O+ Maar was toch de dagen erna bang dat ik ziek zou worden en dat ik haar aangestoken zou hebben. }:|
Het is ook zo dubbel. Ze is op leeftijd, dus niet doen. Maar als ze aan iets anders gaat, heb je het niet meer gedaan! Ik ben dit jaar toch wel voor dilemma's gesteld die ik vorig jaar niet had kunnen verzinnen.
pi_195686044
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:

Er zullen zeker mensen zijn die de mondkapjes blijven dragen, maar dat zal een minderheid zijn. En dat is hun keuze. Ik zou me dus niet druk maken daarover. Mochten er, wanneer alles een beetje normaal is geworden dankzij een vaccin, nog steeds mensen zijn die pleitten voor een mondkapjesplicht dan zullen die niet veel steun gaan krijgen. En zodra de noodwet niet meer van kracht is heeft de politiek ook geen middel om de mondkapjesplicht in stand te houden. Als ze dat al zouden willen.
Nou ja, we hebben wel een nikabverbod - en met een reden. Het idee is dat in bijvoorbeeld het openbaar vervoer mensen elkaar moeten kunnen aankijken en herkennen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195686047
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:49 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Echt irritant ja. Ook nog geen oplossing gevonden. }:|
kapje wat hoger, bril over het kapje heen zetten, niet eronder.
pi_195686081
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:58 schreef THEFXR het volgende:

[..]

kapje wat hoger, bril over het kapje heen zetten, niet eronder.
Ook geprobeerd. Afwasmiddel, scheerschuim...
Net allemaal herwasbare dingen aangeschaft, zit er geen ijzerdraadje in... }:|
pi_195686090
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:58 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Mijn moeder shockeerde me afgelopen weekend. Zag haar voor de 2e keer vanaf dit gedoe (zodra er één van ons ook maar beetje snotterig is, wordt de afspraak weer verzet) en ik doe de deur open, ze zet een mondkapje op en geeft me een knuffel! Heb toch maar ff toegeknepen, was wel weer eens lekker. O+ Maar was toch de dagen erna bang dat ik ziek zou worden en dat ik haar aangestoken zou hebben. }:|
Het is ook zo dubbel. Ze is op leeftijd, dus niet doen. Maar als ze aan iets anders gaat, heb je het niet meer gedaan! Ik ben dit jaar toch wel voor dilemma's gesteld die ik vorig jaar niet had kunnen verzinnen.
Ik weet eigenlijk niet of ik het knuffelen met mijn moeder zou laten als ik een warme band met haar zou hebben. Da's een voordeel van wees zijn: ik hoef niet meer over dat soort zaken na te denken. :+ Ik weet wel dat het onmogelijk voor me is om het niet met mijn kinderen te doen. Zelfs de afgelopen week lukte het niet. En als gevolg van het vele geknuffel ben ik altijd degene die verkouden is en luizen heeft.
pi_195686093
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 01:02 schreef Mammietje het volgende:

[..]

dat ijzerdraadje moet je erg goed over je neus heen klemmen
pi_195686106
quote:

[..]

Lenzen! *O*
pi_195686112
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 01:03 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik weet eigenlijk niet of ik het knuffelen met mijn moeder zou laten als ik een warme band met haar zou hebben. Da's een voordeel van wees zijn: ik hoef niet meer over dat soort zaken na te denken. :+ Ik weet wel dat het onmogelijk voor me is om het niet met mijn kinderen te doen. Zelfs de afgelopen week lukte het niet. En als gevolg van het vele geknuffel ben ik altijd degene die verkouden is en luizen heeft.
:D En weer, heel herkenbaar, dat laatste dan. ;)
pi_195686115
quote:

[..]

Werkt dat spul wat motorrijders op hun helm/vizier doen niet? :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_195686124
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 01:05 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Lenzen! *O*
Ja, vingers in mijn ogen steken in de ochtend? Gaat nooit gebeuren :P
pi_195686129
quote:
5s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 01:06 schreef vosss het volgende:

[..]

Nee, vliegen werkt niet :D
pi_195686132
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 01:04 schreef THEFXR het volgende:

[..]

dat ijzerdraadje moet je erg goed over je neus heen klemmen
Dat lukt niet als ie er niet in zit he? :+
Zijn er inmiddels al soort van klemmetjes daarvoor op de markt eigenlijk?
pi_195686142
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 01:07 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Dat lukt niet als ie er niet in zit he? :+
Zijn er inmiddels al soort van klemmetjes daarvoor op de markt eigenlijk?
Wasknijpers? :D
pi_195686146
quote:
5s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 01:06 schreef vosss het volgende:

[..]

O verdomd.... wat een goed idee van je! :s)
Hoe heeft dat spul ook alweer? :{
pi_195686152
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 01:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Haha, serieus? Daar ben je toch zo overheen?
pi_195686153
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 01:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

_O-
Eigenlijk wel dat ja! :D
pi_195686162
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 01:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wasknijpers? :D
Niet zo van dat grappig he?! }:|
pi_195686164
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 01:08 schreef Mammietje het volgende:

[..]

O verdomd.... wat een goed idee van je! :s)
Hoe heeft dat spul ook alweer? :{
Geen idee :D
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_195686168
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 01:09 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Haha, serieus? Daar ben je toch zo overheen?
Nee, hoor, dat gaat hem niet worden. Ik zie mijn vrouw bezig met die dingen en dan lopen echt de rillingen over mijn rug, mischien als je het doet dat het gevoel weggaat maar alleen het idee kan ik al niet aan wennen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-10-2020 01:11:41 ]
pi_195686182
twitter
pi_195686196
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 01:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee, hoor, dat gaat hem niet worden. Ik zie mijn vrouw bezig met die dingen en dan lopen echt de rillingen over mijn rug, mischien als je het doet dat het gevoel weggaat maar alleen het idee kan ik al niet wennen.
Hier ook niet! Moest een keer onderzoek bij een oogcentrum. Moest er zo'n apparaat één seconde met de punt (zo goed als? () tegen je lens aan. Hij begon met 2 wattenstaafjes en een half uur later waren ze met 2 man met blote handen mijn ogen aan het open proberen te houden! En ik wilde echt heeeeeeeeeel graag meewerken zodat het voorbij was, maar mijn oogreflexen dachten daar heel anders over. }:|
pi_195686199
quote:
En dat is met wat, 10 miljoen inwoners? Ugh, dat is wel erg veel per dag, ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')