FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Scotty Kilmer: I Just Found the Worst Car Ever Made (A4 2011 2.0T)
Bocajvrijdag 16 oktober 2020 @ 10:24
Scotty Kilmer en Duitse automerken... :D

Ik meen dat deze Audi's schraapveer problemen hadden?
#ANONIEMvrijdag 16 oktober 2020 @ 10:45
Leeft dievieze zweet texaan ook nog ja? :')
pvdplanetvrijdag 16 oktober 2020 @ 18:35
Die gast irriteert mij enorm.
Ja, Toyota's zijn ultra betrouwbaar.
Maar wat hij vergeet is dat die Amerikanen pas aan onderhoud doen alle er een lammpje gaat branden.
Daar kunnen Duitse auto's niet tegen.
Preventief onderhoud, dat is de key.
Bocajzaterdag 17 oktober 2020 @ 11:11
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 18:35 schreef pvdplanet het volgende:
Maar wat hij vergeet is dat die Amerikanen pas aan onderhoud doen alle er een lammpje gaat branden.
Dat moet haast wel...
Captain_Jack_Sparrowzaterdag 17 oktober 2020 @ 21:18
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 10:24 schreef Bocaj het volgende:
Scotty Kilmer en Duitse automerken... :D

Ik meen dat deze Audi's schraapveer problemen hadden?
Het is natuurlijk ook uitermate beschamend dat je als groot Duits automerk, niet eens een fatsoenlijk turbo-blok in elkaar kunt zetten. Een kennis van mij heeft een Q5 gehad met dat blok en het was gewoon lachwekkend. De reactie van de importeur niet, trouwens. Die was ronduit misdadig.
Bocajzaterdag 17 oktober 2020 @ 21:26
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 21:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
De reactie van de importeur niet, trouwens. Die was ronduit misdadig.
Coulance of enige tegemoetkoming zeker ver te zoeken?!
Captain_Jack_Sparrowzaterdag 17 oktober 2020 @ 21:28
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 21:26 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Coulance of enige tegemoetkoming zeker ver te zoeken?!
Er werd een mod kit aangeboden a somma van 300 euro. En dat was nog zonder de werkplaatstijd.
densmeezaterdag 17 oktober 2020 @ 21:32
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 18:35 schreef pvdplanet het volgende:
Die gast irriteert mij enorm.
Ja, Toyota's zijn ultra betrouwbaar.
Maar wat hij vergeet is dat die Amerikanen pas aan onderhoud doen alle er een lammpje gaat branden.
Daar kunnen Duitse auto's niet tegen.
Preventief onderhoud, dat is de key.
Het enige wat die Amerikanen doen is elke 3000 km nieuwe olie erop.
Circle.Of.Filthzondag 18 oktober 2020 @ 10:11
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 21:32 schreef densmee het volgende:

[..]

Het enige wat die Amerikanen doen is elke 3000 km nieuwe olie erop.
Vergis je niet in de gierige Ollander en de corrupte garagist.

Je kent ze wel die je oliefilter oppoetsen en je een nieuwe in rekening brengen.

en erger nog de opgevangen olie bij elkaar gooien in een tank en daaruit van bovenaf olie scheppen die door een zeef laten lopen en ook als nieuwe olie aan de klant rekenen...

En ja dat heb ik bij de Ford dealer gezien. (was wel 30 jaar terug maar toch).

Daarom hebben garagisten ook een hekel aan klanten die een teken zetten op onderdelen want dan moeten ze wel vervangen met nieuw en "verdienen" ze minder aan je.
Hyperdudezondag 18 oktober 2020 @ 10:23
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 10:11 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Vergis je niet in de gierige Ollander en de corrupte garagist.

Je kent ze wel die je oliefilter oppoetsen en je een nieuwe in rekening brengen.

en erger nog de opgevangen olie bij elkaar gooien in een tank en daaruit van bovenaf olie scheppen die door een zeef laten lopen en ook als nieuwe olie aan de klant rekenen...

En ja dat heb ik bij de Ford dealer gezien. (was wel 30 jaar terug maar toch).

Daarom hebben garagisten ook een hekel aan klanten die een teken zetten op onderdelen want dan moeten ze wel vervangen met nieuw en "verdienen" ze minder aan je.
>90% onzin. :)
Circle.Of.Filthzondag 18 oktober 2020 @ 10:24
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 10:23 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

>90% onzin. :)
Helaas is het waar.
Ferzondag 18 oktober 2020 @ 13:28
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 21:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Het is natuurlijk ook uitermate beschamend dat je als groot Duits automerk, niet eens een fatsoenlijk turbo-blok in elkaar kunt zetten. Een kennis van mij heeft een Q5 gehad met dat blok en het was gewoon lachwekkend. De reactie van de importeur niet, trouwens. Die was ronduit misdadig.
Het is maar hoe je bekijkt. De eerste 5 jaar en 200000km zijn ze probleemloos. De restwaarde is daarna ook nog goed. Dus je hoort geen klachten van de leasemaatschappijen en dat zijn net de grootste afnemers van VAG/Pon.

Dat de afgetrapte, slecht onderhouden gevallen daarna snel in elkaar lopen, is voor de markt een klein probleem.
Ferzondag 18 oktober 2020 @ 13:30
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 10:11 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Vergis je niet in de gierige Ollander en de corrupte garagist.

Je kent ze wel die je oliefilter oppoetsen en je een nieuwe in rekening brengen.

en erger nog de opgevangen olie bij elkaar gooien in een tank en daaruit van bovenaf olie scheppen die door een zeef laten lopen en ook als nieuwe olie aan de klant rekenen...

En ja dat heb ik bij de Ford dealer gezien. (was wel 30 jaar terug maar toch).

Daarom hebben garagisten ook een hekel aan klanten die een teken zetten op onderdelen want dan moeten ze wel vervangen met nieuw en "verdienen" ze minder aan je.
Zo’n filter is 3¤ inkoop voor ze. De monteur die hem schoonmaakt kost veel meer. Onzin dus
Circle.Of.Filthzondag 18 oktober 2020 @ 18:18
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 13:30 schreef Fer het volgende:

[..]

Zo’n filter is 3¤ inkoop voor ze. De monteur die hem schoonmaakt kost veel meer. Onzin dus
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 13:30 schreef Fer het volgende:

[..]

Zo’n filter is 3¤ inkoop voor ze. De monteur die hem schoonmaakt kost veel meer. Onzin dus
Nope niet elke monteur is alle uren bezig dus kost dat de garagist niets.

Feit dus.
Pap89zondag 18 oktober 2020 @ 19:36
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 10:11 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Vergis je niet in de gierige Ollander en de corrupte garagist.

Je kent ze wel die je oliefilter oppoetsen en je een nieuwe in rekening brengen.

en erger nog de opgevangen olie bij elkaar gooien in een tank en daaruit van bovenaf olie scheppen die door een zeef laten lopen en ook als nieuwe olie aan de klant rekenen...

En ja dat heb ik bij de Ford dealer gezien. (was wel 30 jaar terug maar toch).

Daarom hebben garagisten ook een hekel aan klanten die een teken zetten op onderdelen want dan moeten ze wel vervangen met nieuw en "verdienen" ze minder aan je.
Echt van die verjaardags complotgekkie praatjes.
Circle.Of.Filthzondag 18 oktober 2020 @ 19:38
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 19:36 schreef Pap89 het volgende:

[..]

Echt van die verjaardags complotgekkie praatjes.
Sure
densmeezondag 18 oktober 2020 @ 21:38
quote:
17s.gif Op zondag 18 oktober 2020 19:38 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Sure
Bullshit, meer dan genoeg in garages geweest van auto tot vrachtwagen en landbouwmachines werkplaatsen en daar staat niemand filters te poetsen of olie door een oude sok te gieten hoor.
Dat zijn dan wel dorpsgarages of kleine dealer bedrijven en niet de kwikfits of euromasters waar ik kind aan huis was of ben
Accordtjemaandag 19 oktober 2020 @ 00:02
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 21:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Het is natuurlijk ook uitermate beschamend dat je als groot Duits automerk, niet eens een fatsoenlijk turbo-blok in elkaar kunt zetten.
Wat verwachte je? Ze kunnen nog niet eens een kentekenplaat fatsoenlijk ophangen. Moet je eens opletten hoe vaak er een plaat van een Volkswagen of een Audi scheef hangt.
Accordtjemaandag 19 oktober 2020 @ 00:17
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 13:28 schreef Fer het volgende:
Het is maar hoe je bekijkt. De eerste 5 jaar en 200000km zijn ze probleemloos. De restwaarde is daarna ook nog goed. Dus je hoort geen klachten van de leasemaatschappijen en dat zijn net de grootste afnemers van VAG/Pon.
Probleemloze VW's en Audi's? Waar koop je die?

Waarom denk je overigens dat de leasemaatschappijen niet klagen? De meeste hebben namelijk gewoon een klote hekel aan de arrogante houding van PON...en terecht. Dat ze de grootste afnemers zijn komt puur omdat de klant graag een Audi of een VW wilt rijden. Niet omdat ze zo tevreden zijn over de kwaliteit van de auto's of de "fantastische" relatie met de importeur.
Circle.Of.Filthmaandag 19 oktober 2020 @ 07:10
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2020 21:38 schreef densmee het volgende:

[..]

Bullshit, meer dan genoeg in garages geweest van auto tot vrachtwagen en landbouwmachines werkplaatsen en daar staat niemand filters te poetsen of olie door een oude sok te gieten hoor.
Dat zijn dan wel dorpsgarages of kleine dealer bedrijven en niet de kwikfits of euromasters waar ik kind aan huis was of ben
Dat jij het noiet gezien hebt betekent niet dat het niet zo is.

Stierenpoep aan jouw :6
Tomatenboermaandag 19 oktober 2020 @ 08:54
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 00:17 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Probleemloze VW's en Audi's? Waar koop je die?

Waarom denk je overigens dat de leasemaatschappijen niet klagen? De meeste hebben namelijk gewoon een klote hekel aan de arrogante houding van PON...en terecht. Dat ze de grootste afnemers zijn komt puur omdat de klant graag een Audi of een VW wilt rijden. Niet omdat ze zo tevreden zijn over de kwaliteit van de auto's of de "fantastische" relatie met de importeur.
Veel leasemaatschappijen zijn onderdeel van de PON holding zelf, dát is de reden waarom ze niet klagen (en ze Volkswagen producten goedkoper kunnen aanbieden).
Accordtjemaandag 19 oktober 2020 @ 20:31
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 08:54 schreef Tomatenboer het volgende:
Veel leasemaatschappijen zijn onderdeel van de PON holding zelf, dát is de reden waarom ze niet klagen (en ze Volkswagen producten goedkoper kunnen aanbieden).
In 2019 had de top 10 leasemaatschappijen ongeveer 75% van de leasemarkt. Dat waren zo'n 825.000 contracten. Daarvan waren er zo'n 150.000 van VWPFS (PON). Dat is 18%. Betekent dat 82% van die 825.000 dus niet in handen was van PON.

Overigens is het in de leasewereld gewoon algemeen bekend dat PON een arrogante k*t organisatie is. De leasemaatschappijen hebben daar echter relatief weinig last van zelf, omdat de klant uiteindelijk toch betaalt.
Captain_Jack_Sparrowzaterdag 24 oktober 2020 @ 06:57
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 13:28 schreef Fer het volgende:

Het is maar hoe je bekijkt. De eerste 5 jaar en 200000km zijn ze probleemloos.
Nee, hoor. Die generatie verbruikte een liter olie per 1000 km bijna vanaf het moment dat ze de showroom uitreden. En die auto werd gewoon conform boekje bij de dealer onderhouden.
Ferzaterdag 24 oktober 2020 @ 09:53
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 06:57 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Nee, hoor. Die generatie verbruikte een liter olie per 1000 km bijna vanaf het moment dat ze de showroom uitreden. En die auto werd gewoon conform boekje bij de dealer onderhouden.
Heb jij er een gehad dan?
Captain_Jack_Sparrowzaterdag 24 oktober 2020 @ 09:54
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 09:53 schreef Fer het volgende:

[..]

Heb jij er een gehad dan?
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 21:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

Een kennis van mij heeft een Q5 gehad met dat blok en het was gewoon lachwekkend. De reactie van de importeur niet, trouwens. Die was ronduit misdadig.