Wat mij betreft mogen we lichtpuntjes tijdens deze pandemie prima omarmen. Een lichtpuntje dat de oversterfte af lijkt te vlakken lijkt me gewoon goed nieuws, hoe we dat ook interpreteren. Dat sommige mensen het zien als een reden om de teugels te laten vieren is natuurlijk niet goed, maar zo kunnen we al het positieve nieuws wat er is wel een negatieve spin geven.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 10:54 schreef Natalie het volgende:
[..]
Niet te vroeg juichen. Dit soort koppen kan ook een negatief effect hebben. Sommige mensen zien het als een reden om de teugels meteen weer te laten vieren.
quote:
Nee idd, gewoon wel lekker depressief blijven mokken met zn allen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 10:54 schreef Natalie het volgende:
[..]
Niet te vroeg juichen. Dit soort koppen kan ook een negatief effect hebben. Sommige mensen zien het als een reden om de teugels meteen weer te laten vieren.
Nee dat is niet te zien. Het virus staat bijvoorbeeld niet in die grafiek. Ook volgen de lijnen die je daar neer zet elkaar al amper. En hoe zit dit wereldwijd, met de grafieken in India, in Mexico, in Brazilië, in Florida, in de VS, etcetera. Waarom kijk je alleen naar een geografisch en meteorologische snipper Nederland?quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 10:52 schreef zoost het volgende:
[..]
Je ziet toch als je naar die grafiek kijkt dat het virus hetzelfde patroon volgt als andere jaren. Wil je feiten gaan censureren omdat het niet past in je eigen beeld? Het is hier (nog) geen echoput.
Coronavirus is geen griepvirus. Dit gaat om besmettingen die dodelijk kunnen zijn.quote:Het is m.i. redelijk helder dat het virus in de zomer minder aanwezig was doordat griepvirussen altijd minder aanwezig zijn in de zomer. Niet doordat de maatregelen zo effectief waren.
https://www.sciencedirect(...)ii/S0925753520301703quote:Als je zo overtuigd bent van het effect van bepaalde maatregelen, kun je wellicht even een studie posten welke maatregelen welke effecten hebben. Succes!
Wat zie je er vandaag fris en fruitig uit!quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 11:01 schreef Noek het volgende:
[..]
In deze tijd is elk positief puntje meegenomen. I'll take it!
Dan moet je toch de hele pool individueel opnieuw testen?quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 10:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Is natuurlijk wel ideaal zo'n teststraat.
1. Ademanalyse, heb je virus? Indien ja, doorrijden. Indien nee, weer naar huis.
2. Testen met pool. Indien iemand in pool positief, oproepen voor nog een test
3. Indien negatief, hele pool klaar
Ja, dat bedoelde ik idd, dat je die pool daarna opnieuw oproept. Als je per (bijvoorbeeld) 10 mensen poolt is de kans dat een significant hoeveelheid pools negatief is nog steeds groter dan positief. Waren afgelopen week zo'n 240.000 tests, waarvan zo'n 45.000 positief. Idealiter maak je de pools kleiner, maar dat kan weer grotere impact hebben op de labs (want meer tests te verwerken).quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 11:04 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dan moet je toch de hele pool individueel opnieuw testen?
Op zichzelf eens.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 10:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wat mij betreft mogen we lichtpuntjes tijdens deze pandemie prima omarmen. Een lichtpuntje dat de oversterfte af lijkt te vlakken lijkt me gewoon goed nieuws, hoe we dat ook interpreteren. Dat sommige mensen het zien als een reden om de teugels te laten vieren is natuurlijk niet goed, maar zo kunnen we al het positieve nieuws wat er is wel een negatieve spin geven.
Maar dat ga je dan hoogstwaarschijnlijk altijd moeten doen, met de huidige verspreidingscijfers. Of niet soms?quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 10:51 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee hoor, niet perse, je kunt bijvoorbeeld een hele groep personeelsleden van een zorginstelling tegelijk bij elkaar gooien, is de sample positief, dan moet je de hele groep los testen, is de test negatief, ben je lekker snel klaar.
Afvlakken is misschien niet het juiste woord, laat ik het dan anders benoemen. Er lijken de afgelopen week minder mensen overleden zijn dan 2 weken ervoor, toen het aantal sterftes onder mensen met/door Covid hoger leek te zijn. Puur feitelijk: Er zijn minder mensen overleden. Dat op zichzelf is goed nieuws.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 11:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Op zichzelf eens.
Echter vind ik spreken van een afvlakking na 1 getal dat lager ligt dan weer wat vroeg. Kunnen we het niet gewoon benoemen voor wat het is: een lagere oversterfte dan vorige week?
Mooi dat users vrij zijn om te posten binnen de huidige regels, net zoals men vrij is om iets te geloven en vrij is om te reageren of niet te reageren.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 10:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Heel kort gezegd? Nee. Daar hebben wij geen mandaat voor en ik denk ook niet dat we dat ooit zullen krijgen.
Die kans is in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht een stuk groter dan in Schubbekutteveen of Groningen oid. Pooling heeft momenteel daar best zin, waardoor de labs meer ruimte krijgen voor tests van de 4 grote steden.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 11:08 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar dat ga je dan hoogstwaarschijnlijk altijd moeten doen, met de huidige verspreidingscijfers. Of niet soms?
Andere meningen zul je nou eenmaal tegenkomen op een forum. Mods hebben altijd geroepen dat juist zo belangrijk te vinden. Uiteindelijk hoef je het niet met iedereen eens te zijn hierquote:Op vrijdag 16 oktober 2020 10:29 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nee.
@:Tijger_m : zou het mogelijk zijn om dit soort valse claims ontoelaatbaar te maken als mods? Ik vind het vrij kwalijk dat uitspraken als 'maatregelen hebben maar heel beperkt invloed' hier te pas en te onpas gedaan worden, zonder enige onderbouwing - en dat als dergelijke claims met tegenvoorbeelden worden afgeschoten, die users een dag later weer terug komen en opnieuw beginnen. Hetzelfde vind ik bijvoorbeeld ook met 'buiten kun je niet besmet worden' - je moet onzin niet een onbeperkt podium blijven geven lijkt me, zeker niet omdat dit gaat om een vrij serieuze pandemie.
Wie gaat de kosten dragen voor al deze testen? Wordt dit opgeteld bij het intreekaartje?quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 11:19 schreef _serial_ het volgende:
Afgelopen week kwam er een kaartje van een festival voorbij waar ik regelmatig ben geweest.
Alvast een proefballonnetje over hoe het er uit kan komen zien :
[ afbeelding ]
Dan zijn die service kosten van festivals misschien een keertje ergens op gebaseerd.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 11:22 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Wie gaat de kosten dragen voor al deze testen? Wordt dit opgeteld bij het intreekaartje?
Ik denk dat de meeste festivalsbezoekers graag extra betalen voor de coronatest als ze weer mogen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 11:22 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Wie gaat de kosten dragen voor al deze testen? Wordt dit opgeteld bij het intreekaartje?
Ik hoop dat sneltesten (zolang ze nog niet in de miljoenen beschikbaar zijn) als eerste ingezet gaan worden in de zorg, bezoek van zorginstellingen, onderwijs etc.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 11:19 schreef _serial_ het volgende:
Afgelopen week kwam er een kaartje van een festival voorbij waar ik regelmatig ben geweest.
[ afbeelding ]
Als het echt nodig is uit te leggen wat water is, heb ik een hard hoofd in het succes van welke maatregel dan ookquote:Op vrijdag 16 oktober 2020 11:19 schreef _serial_ het volgende:
[ afbeelding ]
Ja prima maakt mij niet uit, maar dit zou niet afgeschoven mogen worden op de belastingbetaler die geen festival bezoeken.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 11:23 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste festivalsbezoekers graag extra betalen voor de coronatest als ze weer mogen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |