---------------------quote:Jodelconcert in Zwitsers kanton leidt tot honderden besmettingen: “Helft van de tests is positief”
Een jodelconcert in het Zwitserse kanton Schwyz lijkt het aantal coronabesmettingen in de regio flink te hebben opgedreven. Zeshonderd mensen woonden het concert in de bergvallei eind september bij, mondmaskers waren niet verplicht. De aanwezigen dienden wel afstand van elkaar te houden, maar dat volstond dus niet om er een 'superspreader event' van te maken. Er is sprake van honderden besmettingen bij de aanwezigen en hun omgeving.
Van de mensen die een test ondergingen test de helft positief. “Dit is extreem”, aldus ziekenhuisdirecteur Franziska Föllmi. “De explosie in het aantal gevallen in Schwyz is een van de ergste in heel Europa”, voegt de prominente Zwitserse arts Reto Nüesch eraan toe.
"We ontdekten negen dagen na de optredens dat meerdere mensen van de groep besmet waren", vertelt organisator Beat Hegner op de Zwitserse televisie. De regio telt inmiddels 1.238 besmettingsgevallen, half september waren het er nog maar 500.
Dagrecord
Alleen woensdag al kwamen er 94 besmettingen bij, twee keer zoveel als een dag eerder. Het overbelaste ziekenhuis in het landelijke kanton vroeg al aan de bevolking om mondmaskers te dragen en bijeenkomsten te mijden.
De autoriteiten in het kanton verplichten mondmaskers enkel bij evenementen waar meer dan vijftig personen aanwezig zijn en waar geen afstand gehouden kan worden. Winkelen zonder mond- en neusbedekking kan er nog. Zwitserland meldde gisteren 1.346 nieuwe besmettingen, dat is een dagrecord.
https://www.hln.be/buiten(...)s-positief~a6edc178/
Kijk dat is gewoon waar het fout gaat natuurlijk. Zou het met een verplichting anders zijn afgelopen? Geen idee, maar snel verplichten voor de zekerheid! Ik wil geen superspread event hier. Pas de grondwet maar aan hoor!quote:mondmaskers waren niet verplicht
Voor het zingen de kerk uit in ieder geval, anderhalf meter van elkaar staan en als een idioot gaan jodelen lijkt mij idd niet zo verstandig.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 22:40 schreef Starhopper het volgende:
[..]
---------------------
Tja, 1,5 meter afstand werkt blijkbaar niet als je met grote hoeveelheden mensen bijeenkomt. Het lijkt mij verstandig de uitzondering van de kerken te heroverwegen.
Dat is ook nog een optiequote:Op donderdag 15 oktober 2020 22:40 schreef Starhopper het volgende:.
Het lijkt mij verstandig kerken te heroverwegen.
quote:Op donderdag 15 oktober 2020 22:45 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Kijk dat is gewoon waar het fout gaat natuurlijk. Zou het met een verplichting anders zijn afgelopen? Geen idee, maar snel verplichten voor de zekerheid! Ik wil geen superspread event hier. Pas de grondwet maar aan hoor!
Dit betekent dat we de grondwet moeten heroverwegenquote:Op donderdag 15 oktober 2020 22:40 schreef Starhopper het volgende:
Het lijkt mij verstandig de uitzondering van de kerken te heroverwegen.
Kerken gaan gewoon door met dit soort grote bijeenkomsten. Ze hebben lak aan het advies. Je hoeft de grondwet niet te heroverwegen. Je kan prima de kerken tijdelijk dichtgooien dmv een noodverordening. Ze hebben de vrijheid hun godsdienstige bijeenkomst via een livestream te volgen. Het geloven zelf gaat niet verboden worden.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 23:07 schreef spinazieruiker het volgende:
[..]
Dit betekent dat we de grondwet moeten heroverwegen![]()
En als dat hiervoor kan, wie bepaalt wat er nog meer aangepast mag worden en waar de grens ligt?
Als mensen en instellingen hun verantwoordelijkheid nemen en adviezen opvolgen hoeft er ook minder dichtgetimmerd te worden met regels en handhaving. Zoals het in de persco ook werd gezegd: je hoeft niet te doen wat er nog wel mag, wees verstandig en houd je ook aan de gedachte van de regels.
Dit voorjaar riep het Reformatorisch Dagblad mensen zelfs op om juist massaal naar de kerk te gaan:quote:Op donderdag 15 oktober 2020 23:23 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Kerken gaan gewoon door met dit soort grote bijeenkomsten. Ze hebben lak aan het advies. Je hoeft de grondwet niet te heroverwegen. Je kan prima de kerken tijdelijk dichtgooien dmv een noodverordening. Ze hebben de vrijheid hun godsdienstige bijeenkomst via een livestream te volgen. Het geloven zelf gaat niet verboden worden.
Daar kom jij zonder corona ook wel aan.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 22:42 schreef Socios het volgende:
Laten we het verdubbelen en 3 meter afstand bewaren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |