abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 oktober 2020 @ 22:40:54 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_195665291
quote:
Jodelconcert in Zwitsers kanton leidt tot honderden besmettingen: “Helft van de tests is positief”

Een jodelconcert in het Zwitserse kanton Schwyz lijkt het aantal coronabesmettingen in de regio flink te hebben opgedreven. Zeshonderd mensen woonden het concert in de bergvallei eind september bij, mondmaskers waren niet verplicht. De aanwezigen dienden wel afstand van elkaar te houden, maar dat volstond dus niet om er een 'superspreader event' van te maken. Er is sprake van honderden besmettingen bij de aanwezigen en hun omgeving.

Van de mensen die een test ondergingen test de helft positief. “Dit is extreem”, aldus ziekenhuisdirecteur Franziska Föllmi. “De explosie in het aantal gevallen in Schwyz is een van de ergste in heel Europa”, voegt de prominente Zwitserse arts Reto Nüesch eraan toe.

"We ontdekten negen dagen na de optredens dat meerdere mensen van de groep besmet waren", vertelt organisator Beat Hegner op de Zwitserse televisie. De regio telt inmiddels 1.238 besmettingsgevallen, half september waren het er nog maar 500.

Dagrecord
Alleen woensdag al kwamen er 94 besmettingen bij, twee keer zoveel als een dag eerder. Het overbelaste ziekenhuis in het landelijke kanton vroeg al aan de bevolking om mondmaskers te dragen en bijeenkomsten te mijden.

De autoriteiten in het kanton verplichten mondmaskers enkel bij evenementen waar meer dan vijftig personen aanwezig zijn en waar geen afstand gehouden kan worden. Winkelen zonder mond- en neusbedekking kan er nog. Zwitserland meldde gisteren 1.346 nieuwe besmettingen, dat is een dagrecord.

https://www.hln.be/buiten(...)s-positief~a6edc178/

---------------------

Tja, 1,5 meter afstand werkt blijkbaar niet als je met grote hoeveelheden mensen bijeenkomt. Het lijkt mij verstandig de uitzondering van de kerken te heroverwegen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_195665322
Laten we het verdubbelen en 3 meter afstand bewaren. 14.gif
pi_195665376
quote:
mondmaskers waren niet verplicht
Kijk dat is gewoon waar het fout gaat natuurlijk. Zou het met een verplichting anders zijn afgelopen? Geen idee, maar snel verplichten voor de zekerheid! Ik wil geen superspread event hier. Pas de grondwet maar aan hoor!
pi_195665378
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 22:40 schreef Starhopper het volgende:

[..]

---------------------

Tja, 1,5 meter afstand werkt blijkbaar niet als je met grote hoeveelheden mensen bijeenkomt. Het lijkt mij verstandig de uitzondering van de kerken te heroverwegen.
Voor het zingen de kerk uit in ieder geval, anderhalf meter van elkaar staan en als een idioot gaan jodelen lijkt mij idd niet zo verstandig.

Masker: helpt wellicht beter dan zonder masker
Gewoon je bek houden: helpt wellicht beter dan jodelen
pi_195665479
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 22:40 schreef Starhopper het volgende:.
Het lijkt mij verstandig kerken te heroverwegen.
Dat is ook nog een optie

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-10-2020 22:49:03 ]
  donderdag 15 oktober 2020 @ 22:49:39 #6
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_195665499
In een gesloten ruimte is geen enkele afstand veilig omdat het virus zich via aerosolen verspreidt. Zelfs een lapje voor je mond gaat niet veel uitrichten.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_195665690
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 22:45 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Kijk dat is gewoon waar het fout gaat natuurlijk. Zou het met een verplichting anders zijn afgelopen? Geen idee, maar snel verplichten voor de zekerheid! Ik wil geen superspread event hier. Pas de grondwet maar aan hoor!
:') tuurlijk, geef maar weg die rechten.
pi_195665892
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 22:40 schreef Starhopper het volgende:

Het lijkt mij verstandig de uitzondering van de kerken te heroverwegen.
Dit betekent dat we de grondwet moeten heroverwegen :{
En als dat hiervoor kan, wie bepaalt wat er nog meer aangepast mag worden en waar de grens ligt?

Als mensen en instellingen hun verantwoordelijkheid nemen en adviezen opvolgen hoeft er ook minder dichtgetimmerd te worden met regels en handhaving. Zoals het in de persco ook werd gezegd: je hoeft niet te doen wat er nog wel mag, wees verstandig en houd je ook aan de gedachte van de regels.
  donderdag 15 oktober 2020 @ 23:23:32 #9
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_195666173
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 23:07 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Dit betekent dat we de grondwet moeten heroverwegen :{
En als dat hiervoor kan, wie bepaalt wat er nog meer aangepast mag worden en waar de grens ligt?

Als mensen en instellingen hun verantwoordelijkheid nemen en adviezen opvolgen hoeft er ook minder dichtgetimmerd te worden met regels en handhaving. Zoals het in de persco ook werd gezegd: je hoeft niet te doen wat er nog wel mag, wees verstandig en houd je ook aan de gedachte van de regels.
Kerken gaan gewoon door met dit soort grote bijeenkomsten. Ze hebben lak aan het advies. Je hoeft de grondwet niet te heroverwegen. Je kan prima de kerken tijdelijk dichtgooien dmv een noodverordening. Ze hebben de vrijheid hun godsdienstige bijeenkomst via een livestream te volgen. Het geloven zelf gaat niet verboden worden.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_195666291
quote:
84s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 23:23 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Kerken gaan gewoon door met dit soort grote bijeenkomsten. Ze hebben lak aan het advies. Je hoeft de grondwet niet te heroverwegen. Je kan prima de kerken tijdelijk dichtgooien dmv een noodverordening. Ze hebben de vrijheid hun godsdienstige bijeenkomst via een livestream te volgen. Het geloven zelf gaat niet verboden worden.
Dit voorjaar riep het Reformatorisch Dagblad mensen zelfs op om juist massaal naar de kerk te gaan:

https://joop.bnnvara.nl/n(...)massaal-naar-de-kerk

Er zit echt een draadje los als je de adviezen in de wind slaat simpelweg omdat het mag van de grondwet of omdat het moet van de pastoor of dominee.

Een paar weken thuis moeten bidden is niks vergeleken bij het lijden van Christus en je hoeft er ook niet je zondagse kleren bij aan ;)
pi_195666761
Daar gaat de theorie van Maurice de Hond.
pi_195666767
Lekker handig weer
Zonder wrijving geen glans
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 00:04:21 #13
319979 Fok-it
All is well
pi_195666780
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 22:42 schreef Socios het volgende:
Laten we het verdubbelen en 3 meter afstand bewaren. 14.gif
Daar kom jij zonder corona ook wel aan.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_195666789
Daarom zijn mondkapjes op school ook een grap, als je daarna met 20 personen 2 uurtjes in een klaslokaal mag zitten.
.
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 00:07:16 #15
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_195666816
Covid19 haat muziek -O-
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: