In veel landen waar het beter ging, was er sprake van even stricte of zelfs minder stricte maatregelen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 00:04 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Stel nou he.... dat iedereen in zijn eigen huis bleef, geen contacten. Dan raakt er toch ook niemand meer besmet? Het komt toch niet met het drinkwater mee? Of met de wind? Dus dan ligt het toch aan de contacten die mensen hebben?
Natuurlijk ligt het aan contacten. Contacten die we al duizenden jaren leggen en hebben en die men nu in een halfjaartje even probeert af te leren. Je kan prima zeggen dat het aan gedrag ligt - of nouja ik noem het liever de menselijke aard want dit ligt wel even wat dieper - zonder in de verwijtende sfeer te geraken.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 00:04 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Stel nou he.... dat iedereen in zijn eigen huis bleef, geen contacten. Dan raakt er toch ook niemand meer besmet? Het komt toch niet met het drinkwater mee? Of met de wind? Dus dan ligt het toch aan de contacten die mensen hebben?
Die 1,5 m. is gewoon niet heilig. Geen enkele maatregel, denk ik. Alle maatregelen bij elkaar zorgen ervoor dat je je maximaal kan beschermen, maar heilig is het niet.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 00:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Maar toch, als zelfs Aboutaleb besmet raakt, dan geeft dat wel te denken. Misschien is het contact dat we met anderen hebben en waarvan we menen dat het veilig is toch niet zo veilig. Waar dat 'em dan in zit..?
Slaap lekker!quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 00:08 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
In veel landen waar het beter ging, was er sprake van even stricte of zelfs minder stricte maatregelen.
Nu ga ik slapen, beetje keelpijn
Is ook niet meer dan normaal. Wat we nu doen, is tegen onze natuur in en in een normale situatie verre van wenselijk.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 00:08 schreef galantis het volgende:
[..]
Natuurlijk ligt het aan contacten. Contacten die we al duizenden jaren leggen en hebben en die men nu in een halfjaartje even probeert af te leren. Je kan prima zeggen dat het aan gedrag ligt - of nouja ik noem het liever de menselijke aard want dit ligt wel even wat dieper - zonder in de verwijtende sfeer te geraken.
Die bedoelde ik in het algemeen. Ik proef bij jou genoeg nuance dus voel je niet aangesprokenquote:Op vrijdag 16 oktober 2020 00:12 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Is ook niet meer dan normaal. Wat we nu doen, is tegen onze natuur in en in een normale situatie verre van wenselijk.
Haal ik uit de laatste zin dat je me verwijtend over vind komen?
Wat zei ik nou? Niet aan likken!quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 00:19 schreef galantis het volgende:
[..]
Die bedoelde ik in het algemeen. Ik proef bij jou genoeg nuance dus voel je niet aangesproken
Wat van de ene kant een probleem, maar van de andere kant ook een zegen is, is natuurlijk dat het beleid zich achter de voordeur beperkt tot adviezen. Een probleem omdat dit de bestrijding tegen het virus kan bemoeilijken, maar van de andere kant een zegen, want ik moet er niet aan denken dat te pas en te onpas oom agent bij mij naast de bank staat voor een controle.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 23:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jij vindt het overdreven. Maar als iedereen zich nou eens gewoon wél aan de maatregelen houdt, en dus niet vier mensen uitnodigt, maar drie, en niet voor zichzelf (kleine) uitzonderingen
goed praat, zouden we er wellicht een stuk beter voor staan.
Ja van de 20% “herleidbare” besmettingen. Het is bovendien een vermoeden van de patiënt zelf, niet wat bewezen is.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 23:59 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ehm.... even een nieuwtje voor je: Werksituatie is één van de belangrijkste groepen waar mensen besmet raken.
Herstel: na thuissituatie de grootste. 13%
quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 00:26 schreef galantis het volgende:
[..]
Nu ik nog kan proeven heb ik gelukkig geen corona
Zo'n burgemeester staat natuurlijk ook midden in de samenleving. Die gaat continu bij van alles en nog wat langs om te vergaderen, iets te openen, ergens wat te presenteren etc. Ik vind het niet zo raar dat juist publieke personen sneller in aanraking met zo'n virus komen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 00:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Maar toch, als zelfs Aboutaleb besmet raakt, dan geeft dat wel te denken. Misschien is het contact dat we met anderen hebben en waarvan we menen dat het veilig is toch niet zo veilig. Waar dat 'em dan in zit..?
Wel efficiënter misschien als hij het vanuit zijn auto met een megafoon doet. Gewoon hier en daar stoppen en wat roepen: raampje open: "Ja hoor, knip het lint maar door, het is geopend!", raampje dicht, doorrijden naar de woningbouw, raampje weer open: "Sorry, maar die huurverhogingen gaan nu niet door, kan echt niet", raampje weer dicht, doorrijden, raampje open: "Familie de Vries, van harte gefeliciteerd met jullie 50-jarige huwelijk!" en gas....quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 00:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zo'n burgemeester staat natuurlijk ook midden in de samenleving. Die gaat continu bij van alles en nog wat langs om te vergaderen, iets te openen, ergens wat te presenteren etc. Ik vind het niet zo raar dat juist publieke personen sneller in aanraking met zo'n virus komen.
Als Aboutaleb gewoon had thuisgewerkt had-ie het ook niet opgelopen, maar ja, dat kan dan weer niet ofzo
Maar wel op 1,5 meter afstand, zonder handen te schudden, met ontsmetten en het wassen van de handen, en nu ook met het dragen van een mondkapje. Klaarblijkelijk is dat of niet genoeg of is het te moeilijk om te allen tijde de maatregelen na te leven.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 00:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zo'n burgemeester staat natuurlijk ook midden in de samenleving. Die gaat continu bij van alles en nog wat langs om te vergaderen, iets te openen, ergens wat te presenteren etc. Ik vind het niet zo raar dat juist publieke personen sneller in aanraking met zo'n virus komen.
Als Aboutaleb gewoon had thuisgewerkt had-ie het ook niet opgelopen, maar ja, dat kan dan weer niet ofzo
Ja, al die dingen verlagen de kans dat het virus zich verspreidt, maar de kans is zeker niet volledig weggenomen. Dus hoe meer contacten je hebt, hoe groter de kans dat iemand toch besmet raakt, zelfs als de regels in acht worden genomen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 00:35 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Maar wel op 1,5 meter afstand, zonder handen te schudden, met ontsmetten en het wassen van de handen, en nu ook met het dragen van een mondkapje. Klaarblijkelijk is dat of niet genoeg of is het te moeilijk om te allen tijde de maatregelen na te leven.
Wat een vooruitziende blik had de paus eigenlijkquote:Op vrijdag 16 oktober 2020 00:34 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Wel efficiënter misschien als hij het vanuit zijn auto met een megafoon doet. Gewoon hier en daar stoppen en wat roepen: raampje open: "Ja hoor, knip het lint maar door, het is geopend!", raampje dicht, doorrijden naar de woningbouw, raampje weer open: "Sorry, maar die huurverhogingen gaan nu niet door, kan echt niet", raampje weer dicht, doorrijden, raampje open: "Familie de Vries, van harte gefeliciteerd met jullie 50-jarige huwelijk!" en gas....
De paus geeft het mantra 'de zwakkeren moeten zichzelf beschermen' een gezicht.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 00:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat een vooruitziende blik had de paus eigenlijk
[ afbeelding ]
Die was zijn tijd ver vooruit!quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 00:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat een vooruitziende blik had de paus eigenlijk
[ afbeelding ]
Zou wat zijn als onze bestuurders de superspreaders zijn.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 00:40 schreef Tijn het volgende:
Ik denk ook eigenlijk dat de meeste besmettingen plaatsvinden door mensen die zich redelijk goed aan de regels houden. Natuurlijk zijn er ook excessen, maar het gros van de mensen is toch vrij braaf. En toch gaat dat virus als een raket.
Ja, leer de lessen van Trump "How to spread corona in one easy step"quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 00:46 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zou wat zijn als onze bestuurders de superspreaders zijn.
Daarom is het toch goed van Aboutaleb dat-ie een mondkapje draagt. Heeft-ie het in elk geval minder doorgegeven dan anders het geval zou zijn geweest!quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 00:46 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ehm....quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 00:46 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Die omhelzingen nadat hij uit het ziekenhuis kwam!quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 00:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, leer de lessen van Trump "How to spread corona in one easy step"
Kunnen moderne telefoons überhaupt echt uit?quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 00:49 schreef TLC het volgende:
Werkt de corona app ook als je de telefoon uit hebt ?
Ik vermoed van niet.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 00:49 schreef TLC het volgende:
Werkt de corona app ook als je de telefoon uit hebt ?
Schijnbaar zijn ze voor dat evenement getest en heeft dat onterecht voor een gevoel van veiligheid gezorgd. Dat onderstreept het verhaal van Van Dissel over zorgvuldige toepassing van sneltesten.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 00:49 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ehm....
https://www.telegraaf.nl/(...)en-superspread-event
Ja, maar als je de accu er niet uit kan nemen kan je dat natuurlijk nooit met 100% zekerheid zeggen. Behalve met een hamer maar dat is wel heel definitief uit.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 00:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Kunnen moderne telefoons überhaupt echt uit?
Het Witte Huis gebruikt de zgn. Abbott test die een foutmarge van 30% heeft overigens. What could possibly go wrong...quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 00:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Schijnbaar zijn ze voor dat evenement getest en heeft dat onterecht voor een gevoel van veiligheid gezorgd. Dat onderstreept het verhaal van Van Dissel over zorgvuldige toepassing van sneltesten.
quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 00:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, maar als je de accu er niet uit kan nemen kan je dat natuurlijk nooit met 100% zekerheid zeggen. Behalve met een hamer maar dat is wel heel definitief uit.
Dat bedoel ikquote:Op vrijdag 16 oktober 2020 00:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, maar als je de accu er niet uit kan nemen kan je dat natuurlijk nooit met 100% zekerheid zeggen. Behalve met een hamer maar dat is wel heel definitief uit.
Wat versta je onder werken? Als je je tel op vliegtuigmodus zet is er geen dataverkeer.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 00:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat bedoel ik
Nee, maar als je 'm gewoon op standby in je broekzak hebt, is-ie natuurlijk niet echt uit. Het lijkt me dat de app dan wel gewoon werkt, want anders heeft het niet zoveel zin allemaal.
Dat is de hamer waar Rutte het over had, om het virus een spreekwoordelijke klap mee te geven.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 00:55 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Pffwahahahaha! Wat is die daar aan het doen?!
Ik zocht eigenlijk een gifje. Da's Irmadinges die Ruttes big ass hamer nadoet.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 00:55 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Pffwahahahaha! Wat is die daar aan het doen?!
Soms denk ik dat die doven tolken het ter plekke verzinnenquote:Op vrijdag 16 oktober 2020 00:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik zocht eigenlijk een gifje. Da's Irma die Ruttes big ass hamer nadoet.
Ow... ik dacht eh... met een hele grote tandenborstel haar tanden poetsen!quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 00:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is de hamer waar Rutte het over had, om het virus een spreekwoordelijke klap mee te geven.
De klas van m'n zoon heeft laatst een eigen journaal opgenomen en mijn zoon was de doventolk. Ik vond hem in ieder geval met zijn ad hoc-interpretaties erg overtuigend.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 00:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Soms denk ik dat die doven tolken het ter plekke verzinnen
En jij was uiteraard totaal onbevooroordeeld daarinquote:Op vrijdag 16 oktober 2020 00:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De klas van m'n zoon heeft laatst een eigen journaal opgenomen en mijn zoon was de doventolk. Ik vond hem in ieder geval met zijn ad hoc-interpretaties erg overtuigend.
O, dat was vast heel leuk om te kijken!quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 00:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De klas van m'n zoon heeft laatst een eigen journaal opgenomen en mijn zoon was de doventolk. Ik vond hem in ieder geval met zijn ad hoc-interpretaties erg overtuigend.
Dit geeft vast een beter beeld:quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 01:02 schreef Mammietje het volgende:
[..]
O, dat was vast heel leuk om te kijken!
Er was toch ook altijd zo'n programma (was het De lama's ofzo?) waarin dan één cabaretier iets vertelden en eentje die het vertolkte? Was ook altijd hilarisch!
Jaaaaaaaaaaaah, dat is hameren!quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 01:05 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dit geeft vast een beter beeld:
[ twitter ]
quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 01:07 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Jaaaaaaaaaaaah, dat is hameren!![]()
![]()
En omdat het toch donderdagnacht is, nog ff doventolkje pesten kijken:
Dat is, 3% van de bevolking? (Niet zeker hoor) Ik weet niet hoe dat verhoud tot andere landen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 00:57 schreef Tijger_m het volgende:
De VS is vandaag de 8 miljoen corona gevallen gepasseerd. Yeh
Slaap lekkerquote:Op vrijdag 16 oktober 2020 01:15 schreef Tijger_m het volgende:
Ik wens u allen een goede nachtrust toe en morgen gezond weer op
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |