abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195664589
Waar hebben jullie een stoffen mondkapje gekocht?

Ben bij verscheidene winkels geweest, maar nergens verkrijgbaar helaas. Alleen kindermaatjes. Ik ben die papieren met dar ijzerdraadje erin zat, en aangezien het zsm verplicht wordt wil ik graag een simpele zwarte die een beetje goed zit ook.
pi_195664602
Heel Nederland nu risicogebied voor Duitsland, dus geen toeristen deze herfstvakantie.
blablablabla
  donderdag 15 oktober 2020 @ 22:11:59 #128
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195664621
Ik stoor me ook steeds meer aan mensen die onverstoord door blijven gaan met wat ze altijd al deden. Gewoon naar het werk, gewoon met z'n allen boodschappen doen, gewoon je verjaardag vieren, alles net zo lang door blijven doen alsof er niks aan de hand is totdat het je onmogelijk word gemaakt. En het allemaal een beetje weglachen met een opmerking als "ik ga niet meedoen aan al die gekkigheid, allemaal overdreven gedoe"

Zijn we dan echt niet in staat om zelf verantwoordelijkheid te nemen? Moet nu echt eerst alles op slot gaan voordat het lampje gaat branden?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_195664634
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 22:10 schreef Sfancta het volgende:

Ben bij verscheidene winkels geweest, maar nergens verkrijgbaar helaas. Alleen kindermaatjes. Ik ben die papieren met dar ijzerdraadje erin zat, en aangezien het zsm verplicht wordt wil ik graag een simpele zwarte die een beetje goed zit ook.
Ik heb die van mij en mijn vrouw online gekocht bij Falke.com, komen in diverse maten, met of zonder metalen clip en met filters. Er is ook een topic met adviezen over mondkapjes bij de sticky topics
  donderdag 15 oktober 2020 @ 22:14:22 #130
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195664688
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 22:11 schreef zalkc het volgende:
Ik stoor me ook steeds meer aan mensen die onverstoord door blijven gaan met wat ze altijd al deden. Gewoon naar het werk, gewoon met z'n allen boodschappen doen, gewoon je verjaardag vieren, alles net zo lang door blijven doen alsof er niks aan de hand is totdat het je onmogelijk word gemaakt. En het allemaal een beetje weglachen met een opmerking als "ik ga niet meedoen aan al die gekkigheid, allemaal overdreven gedoe"

Zijn we dan echt niet in staat om zelf verantwoordelijkheid te nemen? Moet nu echt eerst alles op slot gaan voordat het lampje gaat branden?
dOe mAaR gEwOoN dAn DoE jE aL gEk GeNoEg 8)7
pi_195664713
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 22:10 schreef Sfancta het volgende:

Zalando heeft volop keuze.
pi_195664738
quote:

Omdat de mensen die dat allemaal roepen op tv zich zelf óók niet aan die maatregelen houden.

De studio's van Jinek en Op1 zitten weer vol met mensen die komen vertellen dat mensen thuis de regels moeten volgen 8)7
So we just called him Fred too
pi_195664749
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 22:11 schreef Elan het volgende:
Heel Nederland nu risicogebied voor Duitsland, dus geen toeristen deze herfstvakantie.
Voor een groot gedeelte van Duitsland was de vakantie al begonnen, het wemelt er alweer een tijdje van.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195664769
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 22:08 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Jep, en ik vind dat moeilijk te verkroppen. Er zijn procedures voor het afhandelen van overtredingen en er is een plek voor (burger-)journalistiek in het kritisch volgen van die afhandelingen. Het zijn processen die voor buitenstaanders soms frustrerend zijn vanwege hun traagheid, maar die traagheid heeft een functie. Je wil achterhalen wat er aan de hand is zodat je een gefundeerde en gepaste straf toe kunt kennen. Op mij komt alle negatieve publiciteit nu meer als een symbolische daad over dan als een gepaste straf.
Ik ben het met je eens dat het zo zou moeten werken. Het is helaas de praktijk dat het niet zo werkt en dat veel mensen gewapend met mobiel en internettoegang alles online gooit wat hen wel of juist niet aan staat. Het is iets om actief bij stil te staan, denk ik.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 15 oktober 2020 @ 22:19:50 #135
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195664836
quote:

Ja dat is een heel tijd zo lijkt me. Er is dus geen verandering van gedrag bij deze mensen. Heel spijtig is dat. Vooral vind ik wel erg voor zorgmedewerkers die nu veel uren moeten maken voor om voor covid-patiënten te zorgen. Van uit jouw verhaal maak ik uit op dat mensen geen respect voor maatregelen te hebben en ook zelfs helemaal geen respect voor anderen.... ze denken helaas aan zichzelf. Ze weten het niet beter dan wij allemaal.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_195664972
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 22:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat het zo zou moeten werken. Het is helaas de praktijk dat het niet zo werkt en dat veel mensen gewapend met mobiel en internettoegang alles online gooit wat hen wel of juist niet aan staat. Het is iets om actief bij stil te staan, denk ik.
Het is in ieder geval een reden dat ik geen Twitteraccount heb. :+ Fok! is wat dat betreft veiliger, afgeschermder. Ik zou hier niet iets zeggen wat ik in het echt ook niet zou zeggen, maar in het echt zal iets wat ik zeg niet zo gauw een eigen leven gaan leiden en resulteren in ontslag (of weet ik veel wat).

Het lijkt mij oprecht moeilijk om nu een ondernemer in de horeca te zijn. Hoe moet je in hemelsnaam controle houden over al die mensen in je etablissement? In dat verband vond ik dit een goed stuk: De Librije wordt achtervolgd door onzekerheid: ‘Ik ben panisch voor dat virus. Als het zo doorgaat, is het klaar’

Een uitspraak van Thérèse: ‘Elke keer als Rutte op televisie kwam, kreeg ik het te kwaad. Dertig jaar hebben we lief en leed gedeeld om deze zaak op te bouwen. Nu kreeg ik het gevoel dat binnen een maand alles kon worden afgebroken. Je ziet alles door je handen glippen.’
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195665027
Onze horeca-bobo nu bij Jinek, laat beelden zien van zijn eigen kroeg waar eigenlijk een beetje hetzelfde gebeurde als in Den Haag op het moment dat de muziek uitging en mensen recalcitrant worden.

Daarmee is het eigenlijk wel bewezen dat de goede keuze is gemaakt om die horeca dicht te mikken, want deze groep mensen verneukt het. Dan kun je als horeca wel boos en gefrustreerd zijn op de overheid, maar dit is echt alleen maar op te lossen door mensen te beperken in hun vrijheid.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_195665069
Nanninga zit bij GeenStijl. Haar standpunt: ik heb kritiek gehad op het overheidsbeleid, maar we moeten nu van het virus af en ons aan de regels houden. Het is niet de tijd om te gaan kissebissen.

Dat vind ik een stuk sterker dan Baudet.
pi_195665095
quote:
14s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 22:29 schreef Claudia_x het volgende:
Nanninga zit bij GeenStijl. Haar standpunt: ik heb kritiek gehad op het overheidsbeleid, maar we moeten nu van het virus af en ons aan de regels houden. Het is niet de tijd om te gaan kissebissen.

Ik vind Nanninga sowieso altijd een stuk sterker dan Baudet.
pi_195665096
quote:
14s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 22:29 schreef Claudia_x het volgende:

Dat gaat Thierry niet leuk vinden.
pi_195665106
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 22:31 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik vind Nanninga sowieso altijd een stuk sterker dan Baudet.
Ik hoop van harte dat ze Baudet gaat vervangen. Maar ja, ze moet de komende tijd eerst een kindje op de wereld zetten.
pi_195665118
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 22:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat gaat Thierry niet leuk vinden.
Precies, blij dat zij in ieder geval enige realiteitszin heeft. Dit bewijst overigens wel dat het rommelt binnen FvD en dat Nanninga niet meer zo op één lijn zit met de grote Thierry.
pi_195665124
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 22:31 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik hoop van harte dat ze Baudet gaat vervangen. Maar ja, ze moet de komende tijd eerst een kindje op de wereld zetten.
Ow? Is ze zwanger?
Het is verder niet mijn cluppie overigens, maar ik zie/hoor die Nanninga een stuk liever.
pi_195665136
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 22:32 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ow? Is ze zwanger?
Het is verder niet mijn cluppie overigens, maar ik zie/hoor die Nanninga een stuk liever.
Ik vind haar net zo goed hysterisch verschrikkelijk, maar nog altijd wel een paar tandjes beter dan Baudet
pi_195665156
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 22:32 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ow? Is ze zwanger?
Ja, hoogzwanger op dit moment. Ik ben Nanninga-fan.
pi_195665178
Die ademtest nu bij Jinek, dat is wel echt een vondst hoor _O_
  donderdag 15 oktober 2020 @ 22:35:52 #147
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195665185
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 22:24 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het is in ieder geval een reden dat ik geen Twitteraccount heb. :+ Fok! is wat dat betreft veiliger, afgeschermder. Ik zou hier niet iets zeggen wat ik in het echt ook niet zou zeggen, maar in het echt zal iets wat ik zeg niet zo gauw een eigen leven gaan leiden en resulteren in ontslag (of weet ik veel wat).

...
Precies waarom ik geen Twitter heb. Helemaal nu zou dat resulteren in een hoop heethoofdige snauwen terwijl ik er een dag later vaak ook anders over zou denken of in elk geval niet meer zo oververhit :P
  donderdag 15 oktober 2020 @ 22:37:03 #148
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195665207
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 22:19 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Ja dat is een heel tijd zo lijkt me. Er is dus geen verandering van gedrag bij deze mensen. Heel spijtig is dat. Vooral vind ik wel erg voor zorgmedewerkers die nu veel uren moeten maken voor om voor covid-patiënten te zorgen. Van uit jouw verhaal maak ik uit op dat mensen geen respect voor maatregelen te hebben en ook zelfs helemaal geen respect voor anderen.... ze denken helaas aan zichzelf. Ze weten het niet beter dan wij allemaal.
Nee, ik voel me genaaid.

Ik werk al thuis vanaf maart en heb geen collega gezien sinds dat moment. Ik draag braaf mijn mondkapje vanaf het advies, doe 1 keer in de week boodschappen in mijn eentje, ga niet voor de lol wat shoppen, de enige die ik aangeraakt heb sinds maart zijn mijn dochter van 3 en mijn vrouw (okay, 1 keer liep er een keer iemand tegen me op die niet oplette), ik was blij in juni dat ik weer 1 keer de week naar mijn kroegje kon, waar ik altijd braaf de 1.5 meter heb gehouden en buiten heb gezeten als het weer het toe liet, geen verjaardag gevierd, in de zomer wel naar centerparcs geweest maar bewust de drukte vermeden (kleine wil wel een keertje zwemmen).

Ik heb me dus niet als een heilige gedragen maar heb wel heel bewust de adviezen gevolgd en vaak nog iets strikter erin geweest zelfs. Ik ben niet meteen bang voor het virus, en ik heb een goede indicatie dat ik het in maart al gehad heb, kennis had het ook en ik had zelf koorts, smaakverlies en keelpijn, knap beroerd van geweest een paar dagen. Helaas was testen toen niet mogelijk. Maar ik doe het juist zodat andere mensen ook de ruimte hebben om hun ding te kunnen doen. Je doet het niet voor jezelf in eerste instantie je doet het voor de samenleving.

En ja dan baal ik er behoorlijk van dat een stel asociale varkens die overal schijt aan hebben er nu voor zorgen dat ik weer weken mijn postcode niet meer uitkom. Blijkbaar is de samenleving niet in staat om mij ruimte te bieden, waarom zou ik dan nog wat doen voor de samenleving?

Maar goed, over een paar weken zal het kwartje wel weer vallen als er weer zwaardere maatregelen zijn. Misschien dat ze dan weer ruimte voor elkaar kunnen gaan maken.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_195665215
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 22:35 schreef TheVulture het volgende:
Die ademtest nu bij Jinek, dat is wel echt een vondst hoor _O_
Ja, dat kan wel eens een doorbraak betekenen. Niet onmiddelijk maar wel snel, ja.
pi_195665216
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 22:35 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Precies waarom ik geen Twitter heb. Helemaal nu zou dat resulteren in een hoop heethoofdige snauwen terwijl ik er een dag later vaak ook anders over zou denken of in elk geval niet meer zo oververhit :P
Opgewonden standje dat je bent... :7 :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')