Ik heb die van mij en mijn vrouw online gekocht bij Falke.com, komen in diverse maten, met of zonder metalen clip en met filters. Er is ook een topic met adviezen over mondkapjes bij de sticky topicsquote:Op donderdag 15 oktober 2020 22:10 schreef Sfancta het volgende:
Waar hebben jullie een stoffen mondkapje gekocht?
Ben bij verscheidene winkels geweest, maar nergens verkrijgbaar helaas. Alleen kindermaatjes. Ik ben die papieren met dar ijzerdraadje erin zat, en aangezien het zsm verplicht wordt wil ik graag een simpele zwarte die een beetje goed zit ook.
dOe mAaR gEwOoN dAn DoE jE aL gEk GeNoEgquote:Op donderdag 15 oktober 2020 22:11 schreef zalkc het volgende:
Ik stoor me ook steeds meer aan mensen die onverstoord door blijven gaan met wat ze altijd al deden. Gewoon naar het werk, gewoon met z'n allen boodschappen doen, gewoon je verjaardag vieren, alles net zo lang door blijven doen alsof er niks aan de hand is totdat het je onmogelijk word gemaakt. En het allemaal een beetje weglachen met een opmerking als "ik ga niet meedoen aan al die gekkigheid, allemaal overdreven gedoe"
Zijn we dan echt niet in staat om zelf verantwoordelijkheid te nemen? Moet nu echt eerst alles op slot gaan voordat het lampje gaat branden?
Zalando heeft volop keuze.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 22:10 schreef Sfancta het volgende:
Waar hebben jullie een stoffen mondkapje gekocht?
Ben bij verscheidene winkels geweest, maar nergens verkrijgbaar helaas. Alleen kindermaatjes. Ik ben die papieren met dar ijzerdraadje erin zat, en aangezien het zsm verplicht wordt wil ik graag een simpele zwarte die een beetje goed zit ook.
Omdat de mensen die dat allemaal roepen op tv zich zelf óók niet aan die maatregelen houden.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 22:11 schreef zalkc het volgende:
Ik stoor me ook steeds meer aan mensen die onverstoord door blijven gaan met wat ze altijd al deden. Gewoon naar het werk, gewoon met z'n allen boodschappen doen, gewoon je verjaardag vieren, alles net zo lang door blijven doen alsof er niks aan de hand is totdat het je onmogelijk word gemaakt. En het allemaal een beetje weglachen met een opmerking als "ik ga niet meedoen aan al die gekkigheid, allemaal overdreven gedoe"
Zijn we dan echt niet in staat om zelf verantwoordelijkheid te nemen? Moet nu echt eerst alles op slot gaan voordat het lampje gaat branden?
Voor een groot gedeelte van Duitsland was de vakantie al begonnen, het wemelt er alweer een tijdje van.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 22:11 schreef Elan het volgende:
Heel Nederland nu risicogebied voor Duitsland, dus geen toeristen deze herfstvakantie.
Ik ben het met je eens dat het zo zou moeten werken. Het is helaas de praktijk dat het niet zo werkt en dat veel mensen gewapend met mobiel en internettoegang alles online gooit wat hen wel of juist niet aan staat. Het is iets om actief bij stil te staan, denk ik.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 22:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Jep, en ik vind dat moeilijk te verkroppen. Er zijn procedures voor het afhandelen van overtredingen en er is een plek voor (burger-)journalistiek in het kritisch volgen van die afhandelingen. Het zijn processen die voor buitenstaanders soms frustrerend zijn vanwege hun traagheid, maar die traagheid heeft een functie. Je wil achterhalen wat er aan de hand is zodat je een gefundeerde en gepaste straf toe kunt kennen. Op mij komt alle negatieve publiciteit nu meer als een symbolische daad over dan als een gepaste straf.
Ja dat is een heel tijd zo lijkt me. Er is dus geen verandering van gedrag bij deze mensen. Heel spijtig is dat. Vooral vind ik wel erg voor zorgmedewerkers die nu veel uren moeten maken voor om voor covid-patiënten te zorgen. Van uit jouw verhaal maak ik uit op dat mensen geen respect voor maatregelen te hebben en ook zelfs helemaal geen respect voor anderen.... ze denken helaas aan zichzelf. Ze weten het niet beter dan wij allemaal.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 22:11 schreef zalkc het volgende:
Het is in ieder geval een reden dat ik geen Twitteraccount heb.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 22:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat het zo zou moeten werken. Het is helaas de praktijk dat het niet zo werkt en dat veel mensen gewapend met mobiel en internettoegang alles online gooit wat hen wel of juist niet aan staat. Het is iets om actief bij stil te staan, denk ik.
Ik vind Nanninga sowieso altijd een stuk sterker dan Baudet.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 22:29 schreef Claudia_x het volgende:
Nanninga zit bij GeenStijl. Haar standpunt: ik heb kritiek gehad op het overheidsbeleid, maar we moeten nu van het virus af en ons aan de regels houden. Het is niet de tijd om te gaan kissebissen.
Dat vind ik een stuk sterker dan Baudet.
Dat gaat Thierry niet leuk vinden.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 22:29 schreef Claudia_x het volgende:
Nanninga zit bij GeenStijl. Haar standpunt: ik heb kritiek gehad op het overheidsbeleid, maar we moeten nu van het virus af en ons aan de regels houden. Het is niet de tijd om te gaan kissebissen.
Dat vind ik een stuk sterker dan Baudet.
Ik hoop van harte dat ze Baudet gaat vervangen. Maar ja, ze moet de komende tijd eerst een kindje op de wereld zetten.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 22:31 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik vind Nanninga sowieso altijd een stuk sterker dan Baudet.
Precies, blij dat zij in ieder geval enige realiteitszin heeft. Dit bewijst overigens wel dat het rommelt binnen FvD en dat Nanninga niet meer zo op één lijn zit met de grote Thierry.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 22:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat gaat Thierry niet leuk vinden.
Ow? Is ze zwanger?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 22:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik hoop van harte dat ze Baudet gaat vervangen. Maar ja, ze moet de komende tijd eerst een kindje op de wereld zetten.
Ik vind haar net zo goed hysterisch verschrikkelijk, maar nog altijd wel een paar tandjes beter dan Baudetquote:Op donderdag 15 oktober 2020 22:32 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ow? Is ze zwanger?
Het is verder niet mijn cluppie overigens, maar ik zie/hoor die Nanninga een stuk liever.
Ja, hoogzwanger op dit moment. Ik ben Nanninga-fan.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 22:32 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ow? Is ze zwanger?
Het is verder niet mijn cluppie overigens, maar ik zie/hoor die Nanninga een stuk liever.
Precies waarom ik geen Twitter heb. Helemaal nu zou dat resulteren in een hoop heethoofdige snauwen terwijl ik er een dag later vaak ook anders over zou denken of in elk geval niet meer zo oververhitquote:Op donderdag 15 oktober 2020 22:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is in ieder geval een reden dat ik geen Twitteraccount heb.Fok! is wat dat betreft veiliger, afgeschermder. Ik zou hier niet iets zeggen wat ik in het echt ook niet zou zeggen, maar in het echt zal iets wat ik zeg niet zo gauw een eigen leven gaan leiden en resulteren in ontslag (of weet ik veel wat).
...
Nee, ik voel me genaaid.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 22:19 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ja dat is een heel tijd zo lijkt me. Er is dus geen verandering van gedrag bij deze mensen. Heel spijtig is dat. Vooral vind ik wel erg voor zorgmedewerkers die nu veel uren moeten maken voor om voor covid-patiënten te zorgen. Van uit jouw verhaal maak ik uit op dat mensen geen respect voor maatregelen te hebben en ook zelfs helemaal geen respect voor anderen.... ze denken helaas aan zichzelf. Ze weten het niet beter dan wij allemaal.
Ja, dat kan wel eens een doorbraak betekenen. Niet onmiddelijk maar wel snel, ja.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 22:35 schreef TheVulture het volgende:
Die ademtest nu bij Jinek, dat is wel echt een vondst hoor
Opgewonden standje dat je bent...quote:Op donderdag 15 oktober 2020 22:35 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Precies waarom ik geen Twitter heb. Helemaal nu zou dat resulteren in een hoop heethoofdige snauwen terwijl ik er een dag later vaak ook anders over zou denken of in elk geval niet meer zo oververhit
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |