quote:Op donderdag 15 oktober 2020 23:35 schreef Mammietje het volgende:
Ik ben bang dat ik geen knal ga hebben aan die app want ik heb mijn foon echt nooit mee als ik de deur uitga.
quote:Op donderdag 15 oktober 2020 23:30 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Oh boy, je klinkt precies als mijn IT-collega's. En als je dan grip probeert te krijgen op wat de encryptietoepassingen zeggen over veiligheid, dan krijg je van weer een andere collega een lezing over andere vormen van encryptie waar het aan schort en weer een andere collega die uitlegt dat de kwaaie overheid altijd overal bij kan en weer een collega die stelt dat nooit iets geheel veilig is. Ik heb inmiddels wel geleerd dat het tijd kost om je te verdiepen in hoe veilig iets is en dat een belangrijk component vertrouwen in de leverancier is.
O thuis dan weer wel. Voor als de kids appen.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 23:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik ook
Ik heb hem wel meestal in mijn zak maar grappig genoeg in huis bijna nooit bij de hand.
Oh, dat hoeft niet meer, in Windows kun je nu gewoon je Android phone met je PC of laptop verbinden en zolang je phone wifi heeft krijg je de meldingen binnen op je computer. Reuze handigquote:Op donderdag 15 oktober 2020 23:41 schreef Mammietje het volgende:
[..]
O thuis dan weer wel. Voor als de kids appen.
Feitelijk heb ik dat ding daarvoor. Anders bel ik liever met de vaste foon.
Dat tast het hele testbeleid aan. Oorspronkelijk was het ook de bedoeling dat iedereen getest kon worden, ongeacht klachten. Maar dat ging al snel ten onder aan het succes (en slecht inkoopbeleid).quote:Op donderdag 15 oktober 2020 23:40 schreef Claudia_x het volgende:
[..]!
Ik ben ook zo iemand. Ik heb bovendien geen nauwe contacten buiten mijn gezin, dus appgebruik heeft sowieso geen zin. Wat ik daarnaast betreurenswaardig vind is dat de testcapaciteit onvoldoende is om mensen te laten testen die volgens de app in contact zijn geweest met iemand met corona. Dat tast de effectiviteit van de app ernstig aan, maar dat zou in de nabije toekomst kunnen veranderen.
En daarnaast zijn er nog wat privacybezwaren.
Ik ben zo iemand die aan gebruikers uit moet leggen hoe veilig bepaalde IT-oplossingen zijn. Bij ons is dit al maandenlang het thema van de dag en het lukt me maar niet om er een helder verhaal over te krijgen. Lastige materie is het. Ik weet inmiddels wel dat ik nooit moet zeggen dat iets 'veilig' is.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 23:41 schreef zalkc het volgende:
[..]guilty, zal het erger maken, ik werk ook nog voor de overheid en de afdeling die vroeger een etage hoger zat heeft de coronaMelder in beheer.
Mijn ervaring is wel dat ik vaak zat dingen tegenkwam die misbruikt konden worden, maar niemand die de tijd of de zin heeft om dat te gaan doen99% van de levens is verschrikkelijk saai te noemen. En ik heb aan best spannende systemen gewerkt
Na alle Justitie taken heb ik bewust voor EZK gekozen omdat ik de strafketen wel beu was. Even geen al te gevoelige data
Dat is toch je eigen keuze.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 22:37 schreef zalkc het volgende:
[..]
Nee, ik voel me genaaid.
Ik werk al thuis vanaf maart en heb geen collega gezien sinds dat moment. Ik draag braaf mijn mondkapje vanaf het advies, doe 1 keer in de week boodschappen in mijn eentje, ga niet voor de lol wat shoppen, de enige die ik aangeraakt heb sinds maart zijn mijn dochter van 3 en mijn vrouw (okay, 1 keer liep er een keer iemand tegen me op die niet oplette), ik was blij in juni dat ik weer 1 keer de week naar mijn kroegje kon, waar ik altijd braaf de 1.5 meter heb gehouden en buiten heb gezeten als het weer het toe liet, geen verjaardag gevierd, in de zomer wel naar centerparcs geweest maar bewust de drukte vermeden (kleine wil wel een keertje zwemmen).
Ik heb me dus niet als een heilige gedragen maar heb wel heel bewust de adviezen gevolgd en vaak nog iets strikter erin geweest zelfs. Ik ben niet meteen bang voor het virus, en ik heb een goede indicatie dat ik het in maart al gehad heb, kennis had het ook en ik had zelf koorts, smaakverlies en keelpijn, knap beroerd van geweest een paar dagen. Helaas was testen toen niet mogelijk. Maar ik doe het juist zodat andere mensen ook de ruimte hebben om hun ding te kunnen doen. Je doet het niet voor jezelf in eerste instantie je doet het voor de samenleving.
En ja dan baal ik er behoorlijk van dat een stel asociale varkens die overal schijt aan hebben er nu voor zorgen dat ik weer weken mijn postcode niet meer uitkom. Blijkbaar is de samenleving niet in staat om mij ruimte te bieden, waarom zou ik dan nog wat doen voor de samenleving?
Maar goed, over een paar weken zal het kwartje wel weer vallen als er weer zwaardere maatregelen zijn. Misschien dat ze dan weer ruimte voor elkaar kunnen gaan maken.
Een richtlijn is een richtlijn. Let wel: ik vind het zeer dom en respectloos om de richtlijn met voeten te treden en nu huisfeestjes te gaan organiseren.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 23:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jij vindt het overdreven. Maar als iedereen zich nou eens gewoon wél aan de maatregelen houdt, en dus niet vier mensen uitnodigt, maar drie, en niet voor zichzelf (kleine) uitzonderingen
goed praat, zouden we er wellicht een stuk beter voor staan.
Ach, hij hangt er nu standaard aan de oplader. Kost me niet zoveel moeite. Dat wat jij zegt op de pc zetten, dat eh.... klinkt weer te ingewikkeld. Ben al blij dat ik de uit/aan knop weet te vinden.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 23:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, dat hoeft niet meer, in Windows kun je nu gewoon je Android phone met je PC of laptop verbinden en zolang je phone wifi heeft krijg je de meldingen binnen op je computer. Reuze handig
Ik heb er wel vertrouwen in dat dit op den duur goed gaat komen. De blaastesten zijn in dit verband een mooie ontwikkeling.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 23:43 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dat tast het hele testbeleid aan. Oorspronkelijk was het ook de bedoeling dat iedereen getest kon worden, ongeacht klachten. Maar dat ging al snel ten onder aan het succes (en slecht inkoopbeleid).
Zeker. Dat klinkt heel goed en tijdsbesparend.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 23:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb er wel vertrouwen in dat dit op den duur goed gaat komen. De blaastesten zijn in dit verband een mooie ontwikkeling.
Maar dat is toch gewoon omdat mensen in andere landen zich ook nog steeds sociaal gedragen? Als iedereen even een paar weken in z'n huis blijft zitten, wordt dat virus ook niet verder verspreid en zakken de aantallen als een baksteen.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 23:46 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Ik heb het al zo vaak gepost, maar het is te makkelijk om de huidige besmettingsaantallen enkel en alleen af te schrijven op gedrag. Kijk naar de besmettingen in andere Europese landen die nu ook gestaag oplopen.
Het is lastig, misschien wel vergelijkbaar met het virus. Het is niet zo dat 1 maatregel het veilig maakt, en er spelen heel veel factoren. Daarnaast moet het wel werkbaar blijven en moet je de creativiteit van gebruikers niet onderschatten. Heb je printscreen uitgeschakeld, gaan ze foto's van het beeldscherm makenquote:Op donderdag 15 oktober 2020 23:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ben zo iemand die aan gebruikers uit moet leggen hoe veilig bepaalde IT-oplossingen zijn. Bij ons is dit al maandenlang het thema van de dag en het lukt me maar niet om er een helder verhaal over te krijgen. Lastige materie is het. Ik weet inmiddels wel dat ik nooit moet zeggen dat iets 'veilig' is.
Het liefst zou ik een Snowden in m'n team hebben. Uiteindelijk is dat belangrijk, dat je een aantal goede mensen bij elkaar kunt zetten die je vertrouwt en die zich op de materie kunnen storten. Ik denk dat we inmiddels wel zover zijn, maar dat heeft veel tijd gekost.
Tenzij het toch de wind is, Tijn. Je weet het maar nooit. Of 5G.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 23:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar dat is toch gewoon omdat mensen in andere landen zich ook nog steeds sociaal gedragen? Als iedereen even een paar weken in z'n huis blijft zitten, wordt dat virus ook niet verder verspreid en vallen de aantallen als een baksteen.
Ja als iedereen binnen blijft en de aantallen blijven toch oplopen, hebben die aluhoedjes misschien toch een punt hahaquote:Op donderdag 15 oktober 2020 23:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tenzij het toch de wind is, Tijn. Je weet het maar nooit. Of 5G.
Het is veel wijder verspreid deze keer.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 23:55 schreef Minimunt het volgende:
Ik hoor van veel meer mensen dat ze besmet zijn of in quarantaine moeten i.t.t de eerste golf
Denken jullie dat de tweede golf erger gaat zijn, wetende dat het griepseizoen er ook aan zit te komen?
Volgens mij is de werkvloer een van de grootste bekende besmettingsbronnen, hoor.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 23:56 schreef Fer het volgende:
Het is toch opvallend, dat er relatief weinig mensen besmet zijn geraakt in werksituaties, terwijl er normaal zakelijk met elkaar omgegaan is.
Ehm.... even een nieuwtje voor je: Werksituatie is één van de belangrijkste groepen waar mensen besmet raken.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 23:56 schreef Fer het volgende:
Als mensen nou eens iets minder klef lopen te doen of dronken in elkaar oor lopen te tetteren zou het ook al een hoop schelen.
Het is toch opvallend, dat er relatief weinig mensen besmet zijn geraakt in werksituaties, terwijl er normaal zakelijk met elkaar omgegaan is.
Dit forum stond dagen, zo niet wekenlang vol met mensen die onze cijfers verklaarden door te stellen dat wij significant lakser en tgendraadser zijn dan onze oosterburen. Geldt dit dan ook voor Tsjechen, vraag ik me afquote:Op donderdag 15 oktober 2020 23:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar dat is toch gewoon omdat mensen in andere landen zich ook nog steeds sociaal gedragen? Als iedereen even een paar weken in z'n huis blijft zitten, wordt dat virus ook niet verder verspreid en vallen de aantallen als een baksteen.
Stel nou he.... dat iedereen in zijn eigen huis bleef, geen contacten. Dan raakt er toch ook niemand meer besmet? Het komt toch niet met het drinkwater mee? Of met de wind? Dus dan ligt het toch aan de contacten die mensen hebben?quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 00:00 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Dit forum stond dagen, zo niet wekenlang vol met mensen die onze cijfers verklaarden door te stellen dat wij significant lakser en tgendraadser zijn dan onze oosterburen. Geldt dit dan ook voor Tsjechen, vraag ik me af![]()
Gedrag speelt ongetwijfeld een rol, echter zal de tijd (lees: meer onderzoek) uitwijzen wat er nu in veel Europese landen gaande is. Wellicht speelt het weer een grote rol, misschien zit men nu veel meer in slecht geventileerde ruimtes dan in de zomer.
Mijn punt is dat de panische gedragsroepers enigzins pas op de plaats moeten maken, zeker gezien het feit dat dit vaak ook de mensen zijn die de onvoorspelbaarheid en onbegrip van het virus gebruiken als argument in het promoten van een lockdown.
Maar toch, als zelfs Aboutaleb besmet raakt, dan geeft dat wel te denken. Misschien is het contact dat we met anderen hebben en waarvan we menen dat het veilig is toch niet zo veilig. Waar dat 'em dan in zit..?quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 00:04 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Stel nou he.... dat iedereen in zijn eigen huis bleef, geen contacten. Dan raakt er toch ook niemand meer besmet? Het komt toch niet met het drinkwater mee? Of met de wind? Dus dan ligt het toch aan de contacten die mensen hebben?
Klopt, dat werkt heel raar in je hoofd. Kennelijk een soort geestelijk voorbereiden op... of afstomping, ik weet niet zo goed wat het is.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 00:04 schreef Minimunt het volgende:
Ik weet nog dat ik deze video begin maart keek en het langzaam zag oplopen. Toen er 20 doden bijkwamen was iedereen in de chat al behoorlijk aangeslagen. Als je de getallen nu ziet denk je 'mwah'. Raar hoe snel het kan lopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |