Ik vroeg me net af of er nog mensen meedoen iddquote:Op vrijdag 6 november 2020 20:16 schreef Piebe het volgende:
Doen we hier ook berichten over Pubquiz?
quote:Op vrijdag 6 november 2020 20:16 schreef Piebe het volgende:
Doen we hier ook berichten over Pubquiz?
Ongetwijfeld.quote:Op vrijdag 6 november 2020 20:29 schreef Sabata het volgende:
[..]
Ik vroeg me net af of er nog mensen meedoen idd
Ik heb de eerste lockdown iets soortgelijks gedaan! Alle nummers die oot in de Top2k stond beluisterd op volgorde van hoogste notering!quote:Op woensdag 4 november 2020 14:32 schreef Cassa95 het volgende:
Mijn project tijdens de lockdown:
Ik ben een groot muziekfan, van de sixties tot de muziek die net een paar weken oud is, en klikte op Spotify dan ook regelmatig de Top2000 lijst aan op Shuffle. Dat hield ik alleen nooit erg lang vol, omdat er zoveel nummers tussen zitten die er niet echt bij passen, die niet bijzonder zijn (30x Coldplay hoeft bijv echt niet), die te nieuw of te hype zijn om klassieker genoemd te mogen worden, of die in een verkeerde versie in de Spotify playlist van NPO Radio 2 staan.
Zo begon ik met alle nummers één voor één luisteren van 2000 tot 1 en voegde steeds meer nummers toe aan een eigen playlist. Hierna ging ik door met de nummers die in de afgelopen jaren in de lijst hebben gestaan en nu niet meer (en wel minstens een aantal jaren in de lijst stonden). Dus eerst de definitieve lijstverlaters in 2019, daarna in 2018, etc. Hiermee ben ik onderhand gekomen tot de laatste definitieve lijstverlater uit 2010 (That's The Way van KC) en heb ik in totaal zo'n 3000 nummers op deze manier beluisterd. Wat vooral opvalt: Dat steeds meer lijstverlaters uit de oertijd van de popmuziek maar net de 2 minuten haalden, dat er steeds meer nummers voorbij komen die ik totaal niet herken en dus vergeten zijn en niet meer worden gedraaid op de radio, en dat een hoop bekende, goed in het gehoor liggende pop/rock nummers uit de 70s/80s/90s van minder bekende bands of artiesten blijkbaar niet bijzonder genoeg zijn om jaar in jaar uit op te stemmen.
Van de 3000 beluisterde nummers heb ik ongeveer de helft toegevoegd aan een playlist. Bijna 90% van 1-1000 staat erin, Zo'n 45% van 1001-2000 en zo'n 20% van de 1000 lijstverlaters die ik al beluisterd heb. Ik ben nog van plan door te gaan met de nummers die voor het laatst in 2009 in de lijst stonden en verder terug om een heerlijk compleet Top2000-klassieker-archief te hebben om mee te shufflen.
Voor de liefhebbers of voor de mensen die boos willen zijn dat bepaalde nummers missen of er juist instaan is hier mijn voorlopige Top 2000 Feeling Shuffle Playlist: Top 2000 Feeling Shuffle Playlist
Excuses, dat is Bridget The Midget van Ray Stevensquote:Op maandag 9 november 2020 21:33 schreef MielMonteur het volgende:
[..]
Ik heb de eerste lockdown iets soortgelijks gedaan! Alle nummers die oot in de Top2k stond beluisterd op volgorde van hoogste notering!
Deze is het slechtste nummer dat er ooit heeft ingestaan
Butterfly Kissesquote:Op maandag 9 november 2020 21:37 schreef MielMonteur het volgende:
[..]
Excuses, dat is Bridget The Midget van Ray Stevens
Die vind ik wel leuk eigenlijkquote:Op maandag 9 november 2020 21:37 schreef MielMonteur het volgende:
[..]
Excuses, dat is Bridget The Midget van Ray Stevens
Dit is zeker geen kwaliteit maar er heeft echt wel slechter in de lijst gestaan wat mij betreftquote:Op maandag 9 november 2020 21:33 schreef MielMonteur het volgende:
[..]
Ik heb de eerste lockdown iets soortgelijks gedaan! Alle nummers die oot in de Top2k stond beluisterd op volgorde van hoogste notering!
Jason Donovan, die was van Mellow Yellow en Atlantis, toch?quote:Op maandag 9 november 2020 21:33 schreef MielMonteur het volgende:
[..]
Ik denk dat the weekend, nothing but thieves, Chris stapleton en dua lipa nog wel op bijval kunnen rekenen. Dan houd je di-rect en dat slappe nummer van Banners over. Als die laatste hoog binnenkomt gaan we lachen.quote:Op dinsdag 10 november 2020 18:27 schreef asco het volgende:
Wat is hét baggernummer van 2020 waar iedereen over gaat klagen dat deze veel te hoog staat?
17 miljoen mensenquote:Op dinsdag 10 november 2020 18:27 schreef asco het volgende:
Wat is hét baggernummer van 2020 waar iedereen over gaat klagen dat deze veel te hoog staat?
Banners?quote:Op dinsdag 10 november 2020 18:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik denk dat the weekend, nothing but thieves, Chris stapleton en dua lipa nog wel op bijval kunnen rekenen. Dan houd je di-rect en dat slappe nummer van Banners over. Als die laatste hoog binnenkomt gaan we lachen.
Daar kon je wel eens gelijk in hebben!quote:Op maandag 9 november 2020 21:33 schreef MielMonteur het volgende:
quote:Op dinsdag 10 november 2020 16:10 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
Jason Donovan, die was van Mellow Yellow en Atlantis, toch?
Dat nummer van Banners komt overigens uit 2017 trouwens.quote:Op dinsdag 10 november 2020 18:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik denk dat the weekend, nothing but thieves, Chris stapleton en dua lipa nog wel op bijval kunnen rekenen. Dan houd je di-rect en dat slappe nummer van Banners over. Als die laatste hoog binnenkomt gaan we lachen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |