Je hebt toch ook kortdurend zorgverlof? Als mijn dochter ziek is kan ik dat opnemen, heb geloof ik 10 dagen per jaar ofzo. Of heb je dat niet in alle sectoren?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:13 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nou daar zeg je wat. Er zijn dus een boel mensen die inderdaad door hun verlofuren heen zijn (en dan niet eens door vakantie maar door de sluiting van kdv's de vorige lockdown) en waarvan de werkgever ook hun productie nodig heeft en niet veel mee wil en/of kan geven. Dan zit je dus echt met de handen in het haar want je brood komt in gevaar. Niet dat ik het goedpraat.
Van mij mag je hoor, ik vind dat jij goed je best doet. Maar Rutmeister heeft nou eenmaal die regels gemaakt. Maar als je mijn zegen vraagt, die heb je. Corona komt uit de natuur, jij brengt het dan slechts terug.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:19 schreef DW457 het volgende:
[..]
Maar maar maar mijn tent is ook een soort thuis, toch?
Ik geloof dat dat bijvoorbeeld bij flexwerkers een stuk minimaler is dan die 10 dagen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je hebt toch ook kortdurend zorgverlof? Als mijn dochter ziek is kan ik dat opnemen, heb geloof ik 10 dagen per jaar ofzo. Of heb je dat niet in alle sectoren?
quote:"You see what is happening in Europe. Almost all countries are tightening the measures. We will do it as late and as softly as possible, so as not to interfere with people's normal lives. We must comply with the measures that have been ordered.
Wordt juridisch wel een ding, aangezien de testuitslag een medische uitslag is en dus onder beroepsgeheim e.d. valt..quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:21 schreef Qarrad het volgende:
Ze zijn nu aan het bekijken of er een sanctie zoals een boete opgelegd kan worden aan mensen die zich niet houden aan hun quarantaine nadat ze positief getest zijn. Eindelijk.
Het wordt nog eens wat in Nederland.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:21 schreef Qarrad het volgende:
Ze zijn nu aan het bekijken of er een sanctie zoals een boete opgelegd kan worden aan mensen die zich niet houden aan hun quarantaine nadat ze positief getest zijn. Eindelijk.
Die link had ik niet, ik ben uit gegaan van deze, als in: ontsteking van de hartspier: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/hartschade-topsporters-na-corona-infectie-onderzoek-onder-meer-patienten-volgt~b231502e/quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:18 schreef Dven het volgende:
[..]
De hartstichting is het niet met jou eens. Verder ga ik jouw betoog negeren.
Wat is kortdurend zorgverlof en is dat betaald?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je hebt toch ook kortdurend zorgverlof? Als mijn dochter ziek is kan ik dat opnemen, heb geloof ik 10 dagen per jaar ofzo. Of heb je dat niet in alle sectoren?
Met welk tegendeel werd je geconfronteerd?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:13 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Nee, maar er zijn zat voorbeelden waarbij de media aantoonbaar een bepaald beeld manipuleert. In het begin wilde ik het ook niet geloven. Eerlijk? Ik was tot ergens in april echt pro corona maatregelen. Als je wat oudere posts van mij in die periode op zou zoeken, zou je dat zien.
Maar als je op den duur steeds vaker geconfronteerd wordt met het tegendeel (en ja, ik ben zelf ook wat gaan grasduinen).. tja, dat was voor mij het moment om wat kritischer te gaan kijken.
En vervolgens word je als je niet uit kijkt weg gezet als complotgekkie, egoist, ik heb bloed aan mijn handen en weet ik wat niet meer.
Nouja, de ene schade is de andere schade niet en een litteken zal in de regel verkleinen maar zelden ondanks dat verdwijnen. Zie ongetwijfeld alle littekens die jij vandaag de dag ook nog hebt van je jongere jaren.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die link had ik niet, ik ben uit gegaan van deze, als in: ontsteking van de hartspier: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/hartschade-topsporters-na-corona-infectie-onderzoek-onder-meer-patienten-volgt~b231502e/
Dank voor die link, dat geeft wat extra perspectief.
https://www.rijksoverheid(...)-recht-op-zorgverlofquote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:24 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Wat is kortdurend zorgverlof en is dat betaald?
quote:Wanneer kortdurend zorgverlof
Als u uw zieke kind wilt verzorgen, heeft u recht op kortdurend zorgverlof. Voorwaarde is dat uw kind verzorging nodig heeft. En u bent gezien de concrete omstandigheden de enige die uw kind zorg kan geven. Kan iemand anders de verzorging op zich nemen, bijvoorbeeld de andere ouder? Dan heeft u geen recht op kortdurend zorgverlof. Ligt uw kind bijvoorbeeld in het ziekenhuis, kunt u meestal geen kortdurend zorgverlof opnemen. Want uw kind krijgt al verzorging.
Op de eerste ziektedag kunt u voor uw kind calamiteitenverlof en ander kort verzuimverlof opnemen. Bijvoorbeeld voor een kind dat plotseling ziek is geworden op school en dat u moet ophalen. Calamiteitenverlof en ander kort verzuimverlof is onder andere voor plotselinge situaties die u meteen moet oplossen.
Verlof melden bij uw werkgever
U meldt het verlof zo spoedig mogelijk bij uw werkgever. Uw werkgever kan u achteraf vragen om bewijs dat het verlof nodig was. U kunt dan bijvoorbeeld een doktersverklaring laten zien.
quote:Werknemers kunnen recht hebben op calamiteitenverlof of kort verzuimverlof voor spoedeisende, onvoorziene of bijzondere persoonlijke omstandigheden. Dit verlof kan van een paar uren tot een paar dagen duren, afhankelijk van de situatie. De werkgever betaalt het salaris door tijdens het verlof.
Gezellig. Ik ga zondag met de kinderen naar een pretpark.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:07 schreef Perrin het volgende:
[..]
Mijn ouders zijn vandaag met de kinderen van mijn zus naar de dierentuin
Niet juist, er moet altijd worden gekeken naar de werkelijke arbeidsduur per week. Bij een flexwerker is de rekensom ietswat lastiger wellicht, maar wijkt niet af t.o.v. van een fulltimer.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:22 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik geloof dat dat bijvoorbeeld bij flexwerkers een stuk minimaler is dan die 10 dagen.
Dat is zeker waar. Ik kan me voorstellen dat als je hartspier al verzwakt is je wellicht grotere kans loopt op een hartaandoening in de toekomst. Ik heb alleen geen idee of een ontsteking van je hartspier daar ook onder valt.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:26 schreef Dven het volgende:
[..]
Nouja, de ene schade is de andere schade niet en een litteken zal in de regel verkleinen maar zelden ondanks dat verdwijnen. Zie ongetwijfeld alle littekens die jij vandaag de dag ook nog hebt van je jongere jaren.
Ik had hier nog nooit van gehoord...quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)-recht-op-zorgverlof
[..]
[..]
Ik hoop dat het dan droog is voor je.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:28 schreef Jappie81 het volgende:
[..]
Gezellig. Ik ga zondag met de kinderen naar een pretpark.
Struisvogel!quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is zeker waar. Ik kan me voorstellen dat als je hartspier al verzwakt is je wellicht grotere kans loopt op een hartaandoening in de toekomst. Ik heb alleen geen idee of een ontsteking van je hartspier daar ook onder valt.
Noem me een struisvogel, ik kies ervoor om (voor mezelf) er vanuit te gaan dat het allemaal wel goed komt
Individualisme heet datquote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:30 schreef Draak31 het volgende:
Waarom zijn er eigenlijk zo veel mensen zo eigenwijs? Heeft dat met onzekerheid te maken? Eindelijk het gevoel hebben dat zij het heft in eigen handen nemen? Indruk maken op willekeurige vreemden? Ik vind het een apart fenomeen. Het doet mij erg denken aan brugklassers die zich willen bewijzen tijdens hun 1e jaar op een nieuwe school.
Puberale opstandigheid.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:30 schreef Draak31 het volgende:
Waarom zijn er eigenlijk zo veel mensen zo eigenwijs? Heeft dat met onzekerheid te maken? Eindelijk het gevoel hebben dat zij het heft in eigen handen nemen? Indruk maken op willekeurige vreemden? Ik vind het een apart fenomeen. Het doet mij erg denken aan brugklassers die zich willen bewijzen tijdens hun 1e jaar op een nieuwe school.
Omdat met name deze generatie altijd alles in de schoot geworpen heeft gekregen en nooit met schaarste te maken heeft gehad. Nu worden vrijheden opeens aan banden gelegd en dat trekt men niet.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:30 schreef Draak31 het volgende:
Dan is dat gelukkig veranderd, want eerst werd het berekend op grond van de lengte van je arbeidsovereenkomst. Ik heb enkele jaren terug toen mijn mijn ex-partner een operatie moest ondergaan verlof moeten opnemen op een lullig aantal uren zorgverlof na in ieder geval.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:28 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Niet juist, er moet altijd worden gekeken naar de werkelijke arbeidsduur per week. Bij een flexwerker is de rekensom ietswat lastiger wellicht, maar wijkt niet af t.o.v. van een fulltimer.
Omdat we opgevoed zijn met het idee dat onze beleving centraal staat en serieus genomen moet worden gecombineerd met minimaal tegengas in de vorm van handhaving.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:30 schreef Draak31 het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |