Dat is al iets! Ik ben benieuwd hoe het de komende dagen gaat zijn. En dan bedoel ik ook met de mogelijkheid om te reserveren (zijn slots snel vol ja/nee). We gaan het zien.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:04 schreef JanGroen het volgende:
Inmiddels is de maximale bezetting van normale (bemande) clubs omlaag gebracht naar 9 leden per kwartier
Tijdens het trainen hoefde het niet hè. Alleen bij het lopen van het ene gedeelte naar het andere.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 14:17 schreef SEMTEX het volgende:
Mijn BF verplicht ook mondkapjes, ik zie het aantal reserveringsslots ook flink dalen. [edit: ah, zie hele post over het niet kunnen verplichten. Ik zie het wel. Onze BF is sinds kort een 24/7 BF en de bezetting is na 21:15/21:30 al een stuk minder. Ik kan prima krachttrainen met mondkapje, denk ik. Ga het gewoon proberen. ]
Is dat bij elke bf?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:04 schreef JanGroen het volgende:
Inmiddels is de maximale bezetting van normale (bemande) clubs omlaag gebracht naar 9 leden per kwartier.
Zijn er live groepslessen dan kunnen er 5 leden met de uitbreiding “live groepslessen. ( + ¤ 4,99 per 4 weken) extra reserveren per kwartier.
Ja, maar dat is best kut, denk ik. Continue op-af gaat ook irriteren, dus is het handiger als ik hem ophoud. Ik ga het vanavond ervaren. Zag vorige week al iemand squaten met zo'n papieren maskertje op. Heb zelf een stoffen die redelijk fijn zit en waar ik alle kanten mee op kan.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 14:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Tijdens het trainen hoefde het niet hè. Alleen bij het lopen van het ene gedeelte naar het andere.
quote:Op donderdag 15 oktober 2020 18:13 schreef Welten het volgende:
Tip: die papieren dingen zijn véél luchtiger. Ik ben van de zomer in Spanje geweest en daar moest ik de hele dag, ook op straat, een mondkapje op. Ik heb ook een stoffen kapje (want veel hipper ditdat) maar het was daar 44 graden en dan was zo'n papieren ding echt véél fijner.
Ik heb in die tijd ook in sportscholen in Spanje en Portugal getraind en daar moest je inderdaad ook bij het verplaatsen in de gym je mondkapje op. In de praktijk had men die alleen op bij het binnenkomen en weg gaan. Niemand trainde mét kapje op.
Ik ga ook niet mét kapje op trainen. Zeker bij zware lifts is het gewoon onprettig (qua ademhaling) en het is warm.
Voor zover ik weet worden er geen papieren maskers verkocht. Bedoelen jullie de maskers voor éénmalig gebruik? Dat zijn meestal 3-lagige melt-blown maskers: de buitenste lagen zijn waterafstotend, de middelste is een filter van melt-blown plastic. De herbruikbare maskers zijn meestal geweven katoen.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 18:25 schreef JanGroen het volgende:
Die papieren mondkapjes zijn luchtiger omdat ze bij de mondhoeken helemaal openstaan en daardoor zijn ze ook een stuk minder effectief dan mondkapjes die rondom helemaal aansluiten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bij melt-blown maskers zijn er openingen tussen de afzonderlijke vezels, in katoenen maskers liggen de katoenvezels van één draad dicht opeen, zijn er enkel openingen tussen de draden.
De melt-blown vezels zijn dunner (1 a 2 micron) dan katoenen vezels (15-20 micron), en veel dunnder dan de gesponnen katoendraden.
Melt-blown materiaal is dus veel "luchtiger", al betekent dat niet noodzakelijk dat het ook makkelijker ademt: het is een 3-dimensionaal weefsel, de lucht moet "zig-zaggen" om erdoor te gaan, en kleinere openingen veroorzaken in verhouding meer luchtweerstand (omdat lucht viscositeit heeft: de lucht die tegen de vezels botst remt de lucht eromheen af).are we infinite or am I alone
Ik ben gisterenavond geweest en ik was er wel te spreken over. Lekker rustig, veel meer de ruimte. Top, op deze manier.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 20:33 schreef TheVulture het volgende:
Net voor het eerst geweest sinds de lockdown, was volgens mij wel strakker ingeregeld met de app van BF, het was in ieder geval minder druk dan normaal. Ook dringend advies om mondkapjes te dragen bij binnenkomst en loopbewegingen. Daar hield nog lang niet iedereen zich aan helaas, maar goed...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Nu moet ik mijn trainingsschema weer gaan aanpassen
Als je harder traint ben je al moe bij 90 minutenquote:Op vrijdag 16 oktober 2020 22:31 schreef Mazikeen het volgende:
Nu moet ik mijn trainingsschema weer gaan aanpassen
Ik ben al moe na 60 minutenquote:Op vrijdag 16 oktober 2020 22:58 schreef JanGroen het volgende:
[..]
Als je harder traint ben je al moe bij 90 minuten.
quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 22:31 schreef Mazikeen het volgende:
2 uur reserven kan niet meerWat doe jij 2 uur lang in de sportschool?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Nu moet ik mijn trainingsschema weer gaan aanpassenF.K.A. SuperwormJim
Cardio, kracht en cardio.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 12:59 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Wat doe jij 2 uur lang in de sportschool?
Ik weet van een aantal mensen dat ze het nu niet meer aandurven/niet fijn vinden, vooral in de seniorengroep die ik train. Maximum aantallen weet ik niet, ik mag er nog steeds 25 in de zaal.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 19:29 schreef JanGroen het volgende:
Niet prettig meer vinden of niet hebben kunnen reserveren vanwege het beperktere maximum aantal bezoekersaantallen?
Nee bah. Dat kan ik ook thuis doenquote:Op zaterdag 17 oktober 2020 18:04 schreef JanGroen het volgende:
Uurtje Bodypump en je hebt alle spiergroepen in 60 minuten getraind.
Wordt dat gecontroleerd dan?quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 22:31 schreef Mazikeen het volgende:
2 uur reserven kan niet meer
Nu moet ik mijn trainingsschema weer gaan aanpassen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |