1. Dat staat er helemaal nietquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:47 schreef kol7680 het volgende:
Grote nieuw uit die routekaart is dat per morgen dus alle winkels dichtmoeten behalve de supermarkten en drogisterijen. Neef van me werkt in de detailhandel en die hebben gehoord dat ze morgen thuis mogen blijven. Weer paar duizend man dus thuis vanaf morgen.
Waar is dat dan? In het noorden hebben ze allemaal al vakantie.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:55 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik hoor dus net dat scholen deze herfstvakantie open blijven zodat de leerlingen hun achterstanden kunnen wegwerken (als het mag).
Beter regelen ze dat een beetje goed.
Mwoah, dat weet ik niet.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja, dat is helaas nooit te achterhalen.
Ja, ik wil ook niet zeggen dat het makkelijk is, hoor. Ik begrijp ook best het standpunt dat dit nu eenmaal het ondernemersrisico is en dat we altijd nog de bijstand hebben. Al is dat wel een hele zure appel voor mensen die werken in de getroffen sectoren.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De complicatie is dat niemand weet hoe lang die steun moet duren en hoe duur die steun gaat worden. Daar gaan politieke keuzes gemaakt worden en er zullen altijd mensen zijn die dan de lul zijn om het plat te zeggen.
Nog geen linkje. Ik ontvang wekelijks (en bij opschaling vaker) een mailing van het Ministerie van Justitie en Veiligheid over de coronacommunicatie ivm mijn werk. Geen idee ook of ik die mag/kan delen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:51 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Heb je een linkje ofzoiets? Dit klinkt best interessant.
Mijn school blijft dus open.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:56 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Onze regio zit al in de herfstvakantie en zijn gewoon dicht.
Sterkte en werkzequote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:57 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Mijn school blijft dus open.
Moet 12 uur werken
Van Ferd mag dat zei die netquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:57 schreef Benny het volgende:
[..]
Nog geen linkje. Ik ontvang wekelijks (en bij opschaling vaker) een mailing van het Ministerie van Justitie en Veiligheid over de coronacommunicatie ivm mijn werk. Geen idee ook of ik die mag/kan delen.
Absoluut. En ja, ondernemersrisico is een ding maar als ik denk aan zo'n begrip komt pandemie nou niet gelijk bij mij opquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ik wil ook niet zeggen dat het makkelijk is, hoor. Ik begrijp ook best het standpunt dat dit nu eenmaal het ondernemersrisico is en dat we altijd nog de bijstand hebben. Al is dat wel een hele zure appel voor mensen die werken in de getroffen sectoren.
Terechte vraag. Maar we moeten nu dealen met de situatie waarin we nu zitten.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:55 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik vraag me alleen wel af hoeveel steun er nodig was geweest als we het testbeleid op orde hadden en ook BCO op orde hadden.
Dat is ook niet onbeperkt. Dan zou er niemand hoeven te werken, want hee, we hebben gewoon bijstand!quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ik wil ook niet zeggen dat het makkelijk is, hoor. Ik begrijp ook best het standpunt dat dit nu eenmaal het ondernemersrisico is en dat we altijd nog de bijstand hebben. Al is dat wel een hele zure appel voor mensen die werken in de getroffen sectoren.
Ik denk dat dit iets verder gaat dan ondernemersrisico, maar ik begrijp wat je bedoelt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar de meeste mensen willen leven op een iets hogere standaard dan mogelijk is met een bijstandsuitkering.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:59 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat is ook niet onbeperkt. Dan zou er niemand hoeven te werken, want hee, we hebben gewoon bijstand!
Snap ik, maar tegelijk vind ik dat ook wat makkelijk. Ik denk dat als je die analyse nu wel zou maken, je ook betere oplossingen kan krijgen voor de situatie nu.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Terechte vraag. Maar we moeten nu dealen met de situatie waarin we nu zitten.
Bij ons (Utrecht) gaat het ook gewoon dicht.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:56 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Onze regio zit al in de herfstvakantie en zijn gewoon dicht.
Daar doen ze ook genoeg, ze hebben alleen nooit een 'intelligente' lockdown gehad zoals wij en je leest her en der dat dat voornamelijk is gekomen omdat ze er eerder bij waren met de wat simpelere maatregelen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:01 schreef Draak31 het volgende:
Hoe gaat het in Zweden eigenlijk? Daar doen ze toch helemaal niets? Is de pleuris al uitgebroken daar?
Amen!quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:51 schreef EksDeeDeeDee het volgende:
[..]
Zie, jij snapt het. Gegeven de situatie buiten pandemie om, geen probleem, ga naar je evenementen toe en doe lekker wat je wil.
Als we kunnen stoppen met bijna elk bedrijf een "hip, jong bedrijf" maken, waar iedereen z'n leven deelt tot de manier waarop die z'n avondeten heeft zitten kauwen, iets meer respect voor mensen die werk en persoonlijk leven gescheiden willen houden, iets meer respect voor mensen die prima op zichzelf kunnen werken en goed werk leveren, en meer focus op thuiswerken, dan zullen er genoeg mensen overblijven die wel het leven willen delen en naar kantoor komen. De mensen die het willen, behouden hun normaal. De mensen die het niet willen, krijgen een alternatief.
Ze hebben ook geluk gehad dat er nooit zo'n superspreader event als carnaval heeft plaatsgevonden, waardoor ze niet acuut in hoefden te grijpen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:02 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Daar doen ze ook genoeg, ze hebben alleen nooit een 'intelligente' lockdown gehad zoals wij en je leest her en der dat dat voornamelijk is gekomen omdat ze er eerder bij waren met de wat simpelere maatregelen.
SPOILER: top 100 deze reeksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@Elan je staat in de top10 ouwe veelposter.
Klopt. Hier was het de 'perfect storm' terwijl ze daar een vriendelijke lentebriesje hadden.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze hebben ook geluk gehad dat er nooit zo'n superspreader event als carnaval heeft plaatsgevonden, waardoor ze niet acuut in hoefden te grijpen.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:05 schreef Scrummie het volgende:
Genot.SPOILER: top 100 deze reeksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@:Elan je staat in de top10 ouwe veelposter.blablablabla
Een voordeel met dit virus: het kan ook weer exponentieel afnemen.quote:
Ik moet zeggen dat ik -na wat kinderziektes- heel tevreden over het online lesgeven was. Ook nu worden lessen gelivestreamd voor de kinders die thuis zitten met klachten en zij worden ook bij de les betrokken dan. Ik heb ook begrepen dat ze het zo weer op kunnen pakken indien nodig.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Bij ons (Utrecht) gaat het ook gewoon dicht.
Overigens zou dat onderwijs eens goed digitaal op orde brengen ook een goede investering zijn. Vind het nogal hap snap wat er nu staat.
Zal per instelling anders zijn, maar ook daar zou je een minimum aan eisen kunnen stellen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |