abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 januari 2003 @ 13:02:01 #1
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_8025031
We hebben geleerd van het verleden. Mensen schijten niet meer uit het raam op elkaars hoofd, we pissen weliswaar nog steeds in het drinkwater maar weten het tegenwoordig voor consumptie te filteren, en de gewoonte om je geliefde een appel cadeau te doen die je onder je al anderhalf jaar ongewassen oksel met jouw feromonen hebt doordrenkt zien we tegenwoordig als niet fris.

Gelukkig maar, we leven allemaal een stukje langer, en angst voor de pest hoeven we ook niet meer te hebben. Hygiëne is een groot goed!

Maar kom op mensen! Je kunt best eens een dagje níet douchen zonder meteen een gevaar voor de volksgezondheid te worden. Als je even geen schone sokken hebt, gaan ze nog best een dagje langer mee.

Ik zit vol verbazing fok! te lezen, ik zie kotssmileys vanwege handdoeken die meer dan één keer worden gebruikt. Schaamhaar is "onhygiënisch", en überhaupt moet er voor het neuken eigenlijk gedouched worden. Schoon is geil. What's next? Neuken in witte rubberen pakken? Handschoenen aan in de tram, want die stangen om je aan vast te houden zijn natuurlijk hartstikke onfris

Sorry, maar fuck de hygiënepolitie. Ik douche elke dag, maar soms sla ik wel eens een dagje over. Ik maak niet elke dag de plee schoon. Als mijn was nog niet droog is, ja echt, draag ik soms wel eens twee dagen dezelfde onderbroek!

Kom maar op met die kotssmileys.

Bassist, drummer & percussionist gezocht voor akoestische band! Zie topic [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/477979]Muzikanten gezocht![/url] of mail naar lightningbugs@rock.com!
  dinsdag 21 januari 2003 @ 13:04:09 #2
28309 Wunk
Komt gewoon door die konijnen
pi_8025076
Deugniet
pi_8025095

Je hebt gelijk hoor...Ik gebruik handdoeken ook wel twee keer en ik hou mijn sokken ook weleens langer dan een dag aan...ben er nog nooit ziek van geworden in ieder geval...en als ik 2 dagen niet douche..so what?

Zolang je niet stinkt is alles wel ok dacht ik...

pi_8025148
Je moest eens weten wat mijn record dezelfde-onderbroek-dragen is.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_8025156

Oke, even serieus. Je hebt in zeker zin wel gelijk, soms wordt er echt super overdreven wat betreft hygiene.

Ik weet ook wel dat het misschien ook weer niet NODIG is om elke dag te douchen.. Een dag naar school gaan... Nou, echt zweten doe ik er niet van..
Maar na een uurtje sporten wil ik toch wel douchen
Ligt dus ook zeker aan de activiteit die je hebt gedaan of wel of niet douchen smerig of niet smerig is.

Maar, het belangrijkste--> ik, en ik denk velen met mij, douchen omdat

A) het gewoon lekker na een lange dag
B) het voor sommigen de enige manier is om écht wakker te worden..

Als je elke dag doucht dan gaat het volgens mij echt niet meer om het "schoon zijn"... Tis gewoon een gewoonte geworden voor velen!
Dus, of je het nou smetvrees kan noemen?

[Dit bericht is gewijzigd door Athanasia op 21-01-2003 13:08]

dinsdag 21 januari 2003 @ 13:08:14 #6
14889 sundae
Tienes una sonrisa muy bonita
pi_8025161
quote:
Op dinsdag 21 januari 2003 13:02 schreef Kwark het volgende:
Maar kom op mensen! Je kunt best eens een dagje níet douchen zonder meteen een gevaar voor de volksgezondheid te worden. Als je even geen schone sokken hebt, gaan ze nog best een dagje langer mee.
Tuurlijk kan dat, maar het is wel ff lekker om te douchen meestal. En als dat een dagje niet kan, is het heus geen ramp, of vies of wat dan ook. Maar je voelt je natuurlijk wel lekker fris als je net onder de douche uit komt
En voor mijn part doe je je sokken 3 dagen aan, zolang je ze maar niet door je schoenen heen ruikt
Work like you don't need the money, Dance like nobody's watching, Love like you've never been hurt before...
pi_8025178
2 dagen je mn sokken aan is echt geen goed idee, er komt dan een heel vreemd luchtje vanaf.. Maar handdoeken gebruik ik wel 2 keer of meer, als je je gedouched hebt ben je schoon, op de handdoek zit derhalve slechts water wat gewoon opdroogt..
Big dick.
pi_8025202
Hoe schoner je leeft, hoe meer kans je hebt om ziek te worden van bacterieen.
pi_8025213
quote:
Op dinsdag 21 januari 2003 13:07 schreef Lucille het volgende:
Je moest eens weten wat mijn record dezelfde-onderbroek-dragen is.

Ik gooi ze na 1 keer dragen meteen weg!

Maar ja het fenomeen toiletpapier is hier nog niet zo doorgedrongen

pi_8025216
quote:
Op dinsdag 21 januari 2003 13:10 schreef Conflict het volgende:
Klopt.....
  dinsdag 21 januari 2003 @ 13:11:01 #11
10233 Peewee
Introducing 'me'
pi_8025219
Nou,..
Dan wordt het hoog tijd dat we de "kotssmileygebruikers" op de kop gaan schijten.
Bumperklever - nietsnut - af en toe gelukkig
Du Riechst So Gut
pi_8025235
quote:
Neuken in witte rubberen pakken?
Latex
pi_8025329
quote:
Dus is het een kwestie van het vinden van de juiste balans: Wel schoon leven, niet dusdanig overdreven schoon dat je erg vatbaar wordt voor bacterien/ziektes.

De trend neigt tegenwoordig naar het laatste, moet iedereen lekker zelf weten.

Nog even en dan krijg tmen van die heerlijk Amerikaanse toestanden (Check eens de koelkast van een gemiddeld Amerikaans gezin, die zijn helemaal panisch mbt hygiene)

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_8025343
Ik heb de vervelende gewoonte om 30 op een dag mijn handen te wassen
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  dinsdag 21 januari 2003 @ 13:18:07 #15
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_8025354
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  dinsdag 21 januari 2003 @ 13:18:16 #16
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_8025359
quote:
Op dinsdag 21 januari 2003 13:16 schreef DIGGER het volgende:

[..]

Dus is het een kwestie van het vinden van de juiste balans: Wel schoon leven, niet dusdanig overdreven schoon dat je erg vatbaar wordt voor bacterien/ziektes.

De trend neigt tegenwoordig naar het laatste, moet iedereen lekker zelf weten.

Nog even en dan krijg tmen van die heerlijk Amerikaanse toestanden (Check eens de koelkast van een gemiddeld Amerikaans gezin, die zijn helemaal panisch mbt hygiene)

Dat voorbeeld van die stangen in de tram komt dus ook letterlijk uit Amerika...al was het daar de metro
Bassist, drummer & percussionist gezocht voor akoestische band! Zie topic [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/477979]Muzikanten gezocht![/url] of mail naar lightningbugs@rock.com!
pi_8025363
quote:
Ik gooi ze na 1 keer dragen meteen weg!
dure hobby
pi_8025396
Wie gooit eten weg dat tijdens het koken op de grond valt en wie gooit het weer terug in de pan?
  dinsdag 21 januari 2003 @ 13:22:32 #19
14889 sundae
Tienes una sonrisa muy bonita
pi_8025433
quote:
Op dinsdag 21 januari 2003 13:20 schreef Lucille het volgende:
Wie gooit eten weg dat tijdens het koken op de grond valt en wie gooit het weer terug in de pan?
In de pan, na het ff afgespoeld te hebben. Het huis is niet vies, en je moet het toch nog bakken.
Ben er iig nog nooit ziek van geworden hoor
Work like you don't need the money, Dance like nobody's watching, Love like you've never been hurt before...
pi_8025436
Het maar 1x gebruiken van een handdoek is inderdaad de grootste onzin. Het is namelijk de bedoeling, dat je na het douchen schoom bent. Dus ik vraag me af waar zo'n handdoek überhaupt smerig van wordt. Mits je hem natuurlijk wel ergens fris hangt te drogen.

Het is niet voor niks dat hotels hun gasten vragen om handdoeken ook meer dan 1x te gebruiken (en als je dat dan probeert, zul je zien dat ze de volgende ochtend toch zijn vervangen ). En dit terwijl juist dit soort bedrijven ontzettend bang zijn om ook maar iets onhygiënisch binnen te krijgen ...

dinsdag 21 januari 2003 @ 13:24:39 #21
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_8025471
quote:
dat gooi ik weg...want ik stofzuig niet vaak genoeg

ik ben trouwens wel benieuwd naar dat record...

dinsdag 21 januari 2003 @ 13:25:37 #22
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_8025497
smetvrees is een bron van allergieen, als je alles altijd maar schoon maakt komt je afweersysteem niet genoeg in actie, gevolg daarvan is dat je hyperreactie kunt krijgen op andere stoffen.

Echt bewezen is dit geloof ik nog niet - maar ik hoorde laatst een vriend van mij, student geneeskunde in zijn laatste jaar, hetzelfde beweren.

Siamo Tutti Antifascisti!
pi_8025520
Vorig jaar op Rock Werchter ........ehhh 4 dagen niet gewassen & gedouched......alleen tandenpoetsen. Maakt mij op dat moment dan helemaal niet uit.

maar ow wat kan een douche dan lekker zijn als je weer thuis bent..........

dinsdag 21 januari 2003 @ 13:29:45 #24
5673 heijx
Qui que boue
pi_8025581
* heijx is de laatste tien jaar niet ziek geweest.
Als heel de stad zware griep heeft, heb ik een dagje keelpijn. Ik schrijf dat mede toe aan mijn jeugd in een niet steriel huis. Mijn moeder had geen Dreft Ultra Hygiëne, Lysol of Ajax met actieve zuurstof. We hadden gewoon groene zeep en er werd gedouched wanneer dat nodig was, niet omdat conventies voorschrijven dat dit elke dag moet gebeuren.

Ik voorspel als reactie op die nieuwe golf van "hygiënische schoonmaakmiddelen" een hele generatie met allergieën, astma en lage weerstand over een paar jaar.

maar goed, da's mijn mening

Security isn't a dirty word, Blackadder!
Crevice is... but security isn't.
pi_8025709
quote:
Op dinsdag 21 januari 2003 13:29 schreef heijx het volgende:
* heijx is de laatste tien jaar niet ziek geweest.
Als heel de stad zware griep heeft, heb ik een dagje keelpijn. Ik schrijf dat mede toe aan mijn jeugd in een niet steriel huis. Mijn moeder had geen Dreft Ultra Hygiëne, Lysol of Ajax met actieve zuurstof. We hadden gewoon groene zeep en er werd gedouched wanneer dat nodig was, niet omdat conventies voorschrijven dat dit elke dag moet gebeuren.

Ik voorspel als reactie op die nieuwe golf van "hygiënische schoonmaakmiddelen" een hele generatie met allergieën, astma en lage weerstand over een paar jaar.

Zwervers zijn dus nooit ziek
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_8025790
quote:
Op dinsdag 21 januari 2003 13:29 schreef heijx het volgende:

Niet alleen de jouwe, het is pratijk en gebeurt nu al, het aantal allergieen is flink getegen de afgelopen jaren.

Mensen denken heel goed bezig te zijn voor hun gezondheid maar zijn dat in feite niet omdat ze volledig doorslaan mbt de hygiene.

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  dinsdag 21 januari 2003 @ 13:42:33 #27
5673 heijx
Qui que boue
pi_8025811
quote:
Op dinsdag 21 januari 2003 13:36 schreef Steve-O het volgende:

[..]

Zwervers zijn dus nooit ziek

Merk op dat er een heel scala aan mogelijkheden bestaat tussen "steriel" en "onder de brug".
Niet alles is zwart-wit, misschien moet je die zonnebril es afzetten
Security isn't a dirty word, Blackadder!
Crevice is... but security isn't.
  dinsdag 21 januari 2003 @ 13:52:40 #28
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_8026006
Ben nooit ziek (*afklop*) heb geen vage allergieën en werd tijdens maanden reizen en van alles eten (ook in minder "kosjere" tenten) ook nooit ziek, volgens mij onder meer door 5 jaar niet-al te frisse (understatement) studentenhuizen.

Ik haat schoonmaken en vind dat ik vaak wat nuttigers te doen heb. Mijn handdoeken verwissel ik dus slechts 1x in de drie dagen, mijn koelkast heb ik het laatst schoongemaakt... uhm... ik zou het niet meer weten en ik héb niet eens een stofzuiger, alleen zo'n swifferding dat ik gebruik als het begint zichtbaar te worden dat het nodig is...

Call me a slob ... Nee, mijn huis is niet zo schoon als dat van mijn moeder. Maar ik heb een reuze-gezellig sociaal leven!

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_8026151
quote:
Op dinsdag 21 januari 2003 13:24 schreef Kwark het volgende:

ik ben trouwens wel benieuwd naar dat record...

Een week dus, tijdens een vakantie in de rimboe van Alaska, waar gewoon geen voorzieningen waren en we maar 1 jerrycan met water hadden voor een week
pi_8026731
Ik moet zeggen dat ik er ook niet echt strak op let ofzo.
En ja ik doe soms langer met een paar sokken dan 1 dag en dat geld ook wel eens voor m'n onderbroeken , maar who cares.

Ziek worden doe ik bijna nooit, misschien 1 keer in de 3 jaar ofzo, en dan is het een griepje wat met een dag of twee weer voorbij is.
(Nu ben ik dus toevallig een keer ziek voor het eerst sinds 4 jaar dacht ik).

Protected by Witchcraft
  dinsdag 21 januari 2003 @ 15:21:22 #31
18875 BDisOKE
Spend some quality time...
pi_8027700
quote:
Ik douche elke dag,
quote:
maar soms sla ik wel eens een dagje over.

Ontopic, gebeurd regelmatig dat je je vasthouod in de tram of metro en dat je dan bijna blijft plakken... best ranzig toch?

with a demon of mine...
BDisOKE.nl mijn werk
Mijn games...
  dinsdag 21 januari 2003 @ 15:48:57 #32
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_8028313
quote:
Op dinsdag 21 januari 2003 15:21 schreef BDisOKE het volgende:

[..]

[..]

dinsdag 21 januari 2003 @ 15:58:32 #33
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_8028495
quote:
Bij ons kan je van de grond eten ... er ligt genoeg.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_8028569
quote:
Mwa, wel als het op de kookplaat valt. Valt mee denk je? Kom maar eens naar de gemiddelde kookplaat in een studentenflat kijken
  dinsdag 21 januari 2003 @ 16:17:37 #35
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_8028894
Vorig jaar ergens.. zie ik t haarelastiekje van m'n zus in onze achtertuin liggen (fijn op ons terras, tegels enzo) Dus ik raap 'm op en geef hem aan aan haar met de mededeling: 'Hij lag op het terras.' Raad eens wat mevrouw doet... De gooit 'm in de afvalbak. Dus ik kijk dr verbaast aan, zegt ze: ' 'k Doe 'm niet meer in m'n haar. Hij is vies.'
Ons terras is schoon, maar goed. Dan gooit ze hem toch ff onder de kraan ofzo? Maar nee...

Met voedsel is ze nog erger. Ze doorzoekt haar brood (vers uit de zak) van boven naar onder op.. (ja, waarop eigenlijk?) en ziet ze een vreemd gevormd pitje dan gooit ze dat brood weg.
Ik hoop dat ze er overheen groeit! (ze is inmiddels 20 btw)

(Un)masking for the greater good.
  dinsdag 21 januari 2003 @ 16:20:20 #36
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_8028943
ik heb absoluut geen smetvrees...

ik hecht gewoon veel waarde aan persoonlijke hygiëne.

Dus elke dag schone onderbroek+sokken, elke dag douchen, meerdere keren per dag deo en 's ochtends een luchje

lijkt mij de normaalste zaak van de wereld..............

dinsdag 21 januari 2003 @ 16:24:56 #37
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_8029047
Elke dag schone sokken?
Die dingen zitten toch maar aan je voeten, dat is een heel eind van je neus af
lege ton
pi_8029480
quote:
Op dinsdag 21 januari 2003 16:24 schreef nonzz het volgende:
Elke dag schone sokken?
Die dingen zitten toch maar aan je voeten, dat is een heel eind van je neus af
Hangt van de geur af (en de kwaliteit van de sokken). Sommige sokken die meuren bij mij echt op 4 meter afstand.
pi_8029782
Je moet zo veel mogelijk met bacterien en andere ziekteverwekkers in aanraking komen (binnen bepaalde grenzen natuurlijk) anders word je een kasplantje. Weerstand kweken, daar gaat het om!

Daarom gebruik ik ook nooit desinfecterende zeep, dat is bovendien heel slecht voor je huid. Ik douche wel vrijwel elke dag, maar ik gebruik nooit zeep ofzo, alleen water is veel beter. Op vakantie in verre landen eet ik vrijwel alles, en ik poets meestal meteen vanaf de eerste dag mijn tanden met gewoon kraanwater, dat heb ik ook in Afrika gedaan. Ik ben vrijwel nooit ziek op vakantie, terwijl de smetvrezers die niets "vreemds" aten, en constant hun handen desinfecteerden en niks met hun handen aten veel vaker ziek waren.

Unox, the worst operating system.
  dinsdag 21 januari 2003 @ 17:00:10 #40
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_8029863
quote:
dat verklaarad mijn weinig ziek zijn dus!
Op dinsdag 17 april 2007 14:13 schreef Gia het volgende over haar kinderen:
al zitten die op het vmbo, ze denken in ieder geval logischer dan goofup.
  dinsdag 21 januari 2003 @ 17:05:09 #41
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_8029969
quote:
ik laat het altijd liggen...
Op dinsdag 17 april 2007 14:13 schreef Gia het volgende over haar kinderen:
al zitten die op het vmbo, ze denken in ieder geval logischer dan goofup.
  dinsdag 21 januari 2003 @ 17:49:25 #42
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_8030919
blij te horen dat er toch nog mensen met wat common sense rondlopen hier
pi_8030941
quote:
Op dinsdag 21 januari 2003 17:05 schreef Goofup het volgende:

[..]

ik laat het altijd liggen...

Ik laat het langer liggen, kan het meer stof vangen, en dan gooi ik het in de pan! Beetje resistentie is niet erg

Tomdiedom!
  woensdag 22 januari 2003 @ 13:46:09 #44
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_8046429
Gelukkig heeft de natuur er wat op gevonden... het immuunsysteem; een niet te onderschatten verdedigingslinie van de mens tegen bacteriën, virussen e.d.
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
  woensdag 22 januari 2003 @ 13:49:16 #45
32831 ramsesii
Geen steen maar wel een KEI
pi_8046517
ik voel mezelf niet echt prettig als ik niet gedoucht heb 'sochtens.. en schone onderbroek en sokken is eigenlijk bij mij oo kwel een must ....
Ik ben niet gladjes, eerder harig.
Weet waar ik het over heb want ik ben meerderjarig.
  woensdag 22 januari 2003 @ 13:55:55 #46
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_8046671
quote:
Op dinsdag 21 januari 2003 16:42 schreef Lucille het volgende:

[..]

Hangt van de geur af (en de kwaliteit van de sokken). Sommige sokken die meuren bij mij echt op 4 meter afstand.

Je krijgt zo weer een heel ander beeld van het Get-the-Picture-meisje!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_8046720
quote:
De kok van ons restaurant. En de bediening schraapt het van de worden in speciale bakken (groente/friet).
  woensdag 22 januari 2003 @ 14:21:58 #48
38991 Marshall_2002
Eyes upon you, till time comes
pi_8047261
quote:
Op woensdag 22 januari 2003 13:49 schreef ramsesii het volgende:
ik voel mezelf niet echt prettig als ik niet gedoucht heb 'sochtens.. en schone onderbroek en sokken is eigenlijk bij mij oo kwel een must ....
Wanneer ga je dat eens ten uitvoere brengen dan?
Zodra wij menen dat de aarde plat is, staan we zelf op het randje
  woensdag 22 januari 2003 @ 15:58:19 #49
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_8049145
"ranzig": het meest misbuikte woord van de laatste tien jaar.
  woensdag 22 januari 2003 @ 16:08:18 #50
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_8049358
quote:
Op woensdag 22 januari 2003 15:58 schreef Kwark het volgende:
"ranzig": het meest misbuikte woord van de laatste tien jaar.
Dat werd door ons meestal gebruikt voor een huisgenoot die de avond tevoor te veel had gedronken en daarom zijn tentamen miste... zoiets!
  woensdag 22 januari 2003 @ 16:12:27 #51
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_8049443
quote:
Op woensdag 22 januari 2003 16:08 schreef Hik het volgende:

[..]

Dat werd door ons meestal gebruikt voor een huisgenoot die de avond tevoor te veel had gedronken en daarom zijn tentamen miste... zoiets!

Als ie te brak was bedoel je
pi_8049544
quote:
idd Lucille da's ook een goeie, met z'n allen naar de "smaakpolitie" kijken, veel dingen daar zijn wel terecht hoor, maar wanneer men echt naleeft wat er in die HACCP boeken staat... damn dan gaan we allemaal dood!
m.a.w. als iedereen zó hygienisch werkt, wennen wij aan 'steriel' voedsel, ga dan nog maar eens naar een zonnig land op vakantie, dan ben je binnen 3 dagen ziek, want je kan helemaal niet meer tegen die bacterieen!

btw leuk topic!

... oh en ;r op mensen die smeetvrees trekjes hebben, stel je niet zo aan

I've decided to keep this taperecorder with me at all times, maybe 1 day I can explain all the strange things happening to me, the lack of sleep, the loss of time, but most of all the sensational never being lonely, always being watched...
pi_8050454
quote:
Op dinsdag 21 januari 2003 16:56 schreef Schorpioen het volgende:
Je moet zo veel mogelijk met bacterien en andere ziekteverwekkers in aanraking komen (binnen bepaalde grenzen natuurlijk) anders word je een kasplantje. Weerstand kweken, daar gaat het om!

Daarom gebruik ik ook nooit desinfecterende zeep, dat is bovendien heel slecht voor je huid. Ik douche wel vrijwel elke dag, maar ik gebruik nooit zeep ofzo, alleen water is veel beter. Op vakantie in verre landen eet ik vrijwel alles, en ik poets meestal meteen vanaf de eerste dag mijn tanden met gewoon kraanwater, dat heb ik ook in Afrika gedaan. Ik ben vrijwel nooit ziek op vakantie, terwijl de smetvrezers die niets "vreemds" aten, en constant hun handen desinfecteerden en niks met hun handen aten veel vaker ziek waren.

Yep ik ook: alles eten, vaak met handen eten, weinig zeep, put-water drinken...
Moest wel een keer water uit de rivier de Niger drinken (daar kan de gevreesde rivierblindheid in zitten) en kon het niet koken, had van een een andere tropenreiziger een potje pillen om dat water te desinfecteren meegekregen: meteen was mn hele imuniteitssysteem om zeep. Heeft me weken gekost om weerstand terug te krijgen.
Maar verder... liep ik in Banjul op de markt te snacken vliegt er zo'n kreeftrode hoteltoerist op me af: "dont do that you can get sick". Heb 'm even uitgelegd dat je in de tropen de eerste paar weken uit de zon moet blijven omdat je anders ziek kan worden. Ik woonde daar een half jaar en douchte mij als de allochtonen 2 x per dag. Met 1 emmer water wel te verstaan. Ik heb daar prima geleefd met een gemiddeld waterverbruik van 25 liter per dag. Voor mijn wekelijkse wasje had ik nog eens 40 liter nodig. In dat wasje: o.a. 7 een dag gedragen onderbroekjes. Omdat het daar snel droogt had ik ook maar 1 handdoek. Mijn voeten droogden vanzelf. De zeep was een bonk ruwe 'groene' bruine pindazeep. Zeep gewonnen uit pinda's. Om vernieling van mijn haar te voorkomen waste ik het zo min mogelijk. dat doe ik nog.
Hier in Nederland doe ik een jaar met een stukje zeep en een kwartaal met een fles sjampoo. Mijn uitzet telt hier zes badhandoeken. Alleen als ik in het zwembad ben geweest gaat ie meteen na 1x gebruik in de was.

Wat mij opvalt kwa smetvrezerigheid is dat zelfs hier mensen water in flessen kopen. Sommige mensen drinken alleen nog water uit een verpakking terwijl de wereld blij zou zijn met zulk goed drinkwater uit de kraan.

Mijn handen van de tramstangen, winkeldeurknoppen enzovoorts was ik altijd zo snel mogelijk. Dat heb ik mij als voormalig nagelbijter aangeleerd. Dat bijten leerde ik mijzelf trouwens vanwege mijn reizen af. In West-Afrika loop je nl de hele dag handjes te schudden.

En als hier iemand met aftershave op mij heeft gekust (vreemde manier van begroeten hier) ga ik meestal ook even mijn gezicht afspoelen in het dichtst bijzijnde toilet. Ik ben nogal smetvrezend voor het zg axe-effect

De geur van de meeste 'zeep & verzorgingsproducten' staat mij trouwens tegen. Zelf gebruik ik Neutaal en azijn als ontkalker c/q wasverzachter.

o ja heel belangrijk detail: mijn geitenwollensokken draag ik 2 dagen achter elkaar. Anklets dagelijks en nylonkousen verschoon ik soms zelfs halverwege de dag. De rest van mijn kleren ruik ik altijd even aan als er geen vlek op zit. Zolang het fris is, is het niet vuil. Handoeken gaan ook een paar keer mee behalve na het zwembad. Dat vind ik nou echt een beetje onhygienisch: badgoed wordt altijd meteen uitgewassen. Maar daar zie je het vuil ook rondslingeren. Ik ga daar ook nooit zitten of in het bubbelbad: eeeeeek De kans op voetschimmel of geslachtsziekten die wil ik wel koste wat het kost vermijden. Badhuizen zijn bronnen van ziektes en huidaaandoeningen. Als mijn onderbroekje op de grond valt trek ik het dan ook niet meer aan.

In het ziekenhuis, was ik vorig jaar voor een paar dagen, heb ik me ook niet gedouched. Juist in zo'n totaal gedesinfecteerde omgeving leven namelijk de gemeenste bacterien. Ik heb lekker gewacht tot thuis. In mijn eigen douche heb ik me toen wel helemaal afgeschrobt met zeep. Maar dat betrof dus een uitzonderlijk microbiologisch verdachte situatie.

pi_8054986
quote:
Op woensdag 22 januari 2003 16:17 schreef Perfect_Survivor het volgende:
oh en ;r op mensen die smeetvrees trekjes hebben, stel je niet zo aan
Hm, beetje lomp .

Ik heb niet echt smetvrees, maar ik neig er wel naar. En da's best lastig.
Het is ook heel inconsequent hoor, totaal niet logisch.
Zo is mijn huis echt niet superschoon, de douche bv heb ik al zeker 3 maanden niet meer gepoetst . Stofzuigen doe ik 1 keer in de week.

Maar ik zal nooit bv een boterham gewoon op tafel leggen, daar moet een bordje onder. Laat staan dat ik eten van de grond terug in de pan zou doen!
Deurklinken, kranen, stoplichtknopjes, openbare telefoons (YUK, die hoorn... *griezel*), de trein.... Als ik ooit eens met de trein ga, doe ik daarna meteen mijn kleding in de was.

Openbare toiletten: bij alles wat ik aanraak gebruik ik een stukje toiletpapier. In een restaurant poets ik het bestek met mijn servet. Maar het bord lik ik dan wel weer met mijn vinger schoon.

Zo'n ijsje dat met een bolletjesschep wordt geschept... Aan de andere kant maakt het me niet uit om een ijsje (voorverpakt) met een kind te delen.

Oh, en haren van vreemden, gadver, als ik in een winkel kleding pas, en er zit een haar op hoef ik het al niet meer te hebben.

Ik weet dat het overdreven is, het is niet reeel, daar ben ik me echt wel van bewust. Ik ben ook aan het proberen om het minder te laten worden, maar dat valt nog niet zo mee... .

"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_8055002
En trouwens, ik ben nauwelijks ziek .
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 22 januari 2003 @ 21:09:56 #56
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_8055275
quote:
als mijn hamburge tijdens het barbequeen op de grond valt bak ik hem ook niet meer hoor. niet omdat ik smetvrees ofzo zou hebben maar ik heb liever een HAMBURGER en geen ZANDBURGER.

verder kan je best eten dat op de grond valt weer in de pan doen, zolang j het dan maar goed heet maakt als je vloer smerig is. zoniet dan maakt het niet zoveel uit.
en als topcistarter doelt op mij dat ik et idioot vind om 2 keer een handdoek te gebruiken; dan is het ding nat en neemt bijna geen water meer op. bij mij dan.
dan neem ik wel een hemd en droog ik me daar mee af.
en die stangen in de tram zijn ook smerig ja, tenmiunste, sommige, als je daar je vinger overheen haalt heb je de inhoudb van een hele frituurpan op je vinger.
ik weetr niet waarom mensen zoveel vet afstoten hoor.
maar ik pak me er wel gewoon aan vast.
anders pleur ik om.
maar ze zijn soms wel vettig.

woensdag 22 januari 2003 @ 21:15:53 #57
24184 speedfreakssj
pi_8055404
quote:
Op dinsdag 21 januari 2003 16:56 schreef Schorpioen het volgende:

zo ben ik dus ook. nmiet zeiken gewoon in demodder baggeren en als je vies word dan maak je je schoon. en met vies bedoel ik dan wel dat je de moddervegen op je gezicht hebt.
modder op je handen? wat zand is genoeg.
  woensdag 22 januari 2003 @ 21:25:25 #58
24184 speedfreakssj
pi_8055580
quote:
Op woensdag 22 januari 2003 17:03 schreef Lurky het volgende:

[..]

Yep ik ook: alles eten, vaak met handen eten, weinig zeep, put-water drinken...
Moest wel een keer water uit de rivier de Niger drinken (daar kan de gevreesde rivierblindheid in zitten) en kon het niet koken, had van een een andere tropenreiziger een potje pillen om dat water te desinfecteren meegekregen: meteen was mn hele imuniteitssysteem om zeep. Heeft me weken gekost om weerstand terug te krijgen.
Maar verder... liep ik in Banjul op de markt te snacken vliegt er zo'n kreeftrode hoteltoerist op me af: "dont do that you can get sick". Heb 'm even uitgelegd dat je in de tropen de eerste paar weken uit de zon moet blijven omdat je anders ziek kan worden. Ik woonde daar een half jaar en douchte mij als de allochtonen 2 x per dag. Met 1 emmer water wel te verstaan. Ik heb daar prima geleefd met een gemiddeld waterverbruik van 25 liter per dag. Voor mijn wekelijkse wasje had ik nog eens 40 liter nodig. In dat wasje: o.a. 7 een dag gedragen onderbroekjes. Omdat het daar snel droogt had ik ook maar 1 handdoek. Mijn voeten droogden vanzelf. De zeep was een bonk ruwe 'groene' bruine pindazeep. Zeep gewonnen uit pinda's. Om vernieling van mijn haar te voorkomen waste ik het zo min mogelijk. dat doe ik nog.
Hier in Nederland doe ik een jaar met een stukje zeep en een kwartaal met een fles sjampoo. Mijn uitzet telt hier zes badhandoeken. Alleen als ik in het zwembad ben geweest gaat ie meteen na 1x gebruik in de was.

Wat mij opvalt kwa smetvrezerigheid is dat zelfs hier mensen water in flessen kopen. Sommige mensen drinken alleen nog water uit een verpakking terwijl de wereld blij zou zijn met zulk goed drinkwater uit de kraan.

Mijn handen van de tramstangen, winkeldeurknoppen enzovoorts was ik altijd zo snel mogelijk. Dat heb ik mij als voormalig nagelbijter aangeleerd. Dat bijten leerde ik mijzelf trouwens vanwege mijn reizen af. In West-Afrika loop je nl de hele dag handjes te schudden.

En als hier iemand met aftershave op mij heeft gekust (vreemde manier van begroeten hier) ga ik meestal ook even mijn gezicht afspoelen in het dichtst bijzijnde toilet. Ik ben nogal smetvrezend voor het zg axe-effect

De geur van de meeste 'zeep & verzorgingsproducten' staat mij trouwens tegen. Zelf gebruik ik Neutaal en azijn als ontkalker c/q wasverzachter.

o ja heel belangrijk detail: mijn geitenwollensokken draag ik 2 dagen achter elkaar. Anklets dagelijks en nylonkousen verschoon ik soms zelfs halverwege de dag. De rest van mijn kleren ruik ik altijd even aan als er geen vlek op zit. Zolang het fris is, is het niet vuil. Handoeken gaan ook een paar keer mee behalve na het zwembad. Dat vind ik nou echt een beetje onhygienisch: badgoed wordt altijd meteen uitgewassen. Maar daar zie je het vuil ook rondslingeren. Ik ga daar ook nooit zitten of in het bubbelbad: eeeeeek De kans op voetschimmel of geslachtsziekten die wil ik wel koste wat het kost vermijden. Badhuizen zijn bronnen van ziektes en huidaaandoeningen. Als mijn onderbroekje op de grond valt trek ik het dan ook niet meer aan.

In het ziekenhuis, was ik vorig jaar voor een paar dagen, heb ik me ook niet gedouched. Juist in zo'n totaal gedesinfecteerde omgeving leven namelijk de gemeenste bacterien. Ik heb lekker gewacht tot thuis. In mijn eigen douche heb ik me toen wel helemaal afgeschrobt met zeep. Maar dat betrof dus een uitzonderlijk microbiologisch verdachte situatie.

is dat ondersye stukje nou van iemand anders ofzo?

het is zo verschillend van het bovenste.

Ik was mijn handen alleen met zeep als ik iets heb schoongemaakt of heb geschoten.
dat schoonmaken houd dan het van lood ontdoen.
Ik ben niet snel ergens vies van maar ik heb liever geen lood of onverbrand kruit aan mijn handen.

verder ben ik in parijs niet in de douche of bad geweest. Het was er bijzonder smerig maar eik was het meer het idee dat de badkuip of de douche wel eens zouden kunnen knappen. was nogal oud.
en het water hebbik niet gedronken. ten eerste was het smerig en ten 2e had ik een paar liter cola.

woensdag 22 januari 2003 @ 21:26:00 #59
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_8055593
Je hebt helemaal gelijk !!!

Ik mag overigens ook graag uit m'n neus eten !!! Met name in de file !

Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_8056601
offtopic
quote:
Op woensdag 22 januari 2003 21:25 schreef speedfreakssj het volgende:
is dat ondersye stukje nou van iemand anders ofzo?
het is zo verschillend van het bovenste.
Dat stukje is van mijn alterego.

ontopic
Al die mensen die hun handoek meteen in de wasmachine gooien... eh draaien die dan een wasje van 1 handdoek of laten ze hun moeder er voor opdraaien? Wacht dan maar tot ze op zichzelf wonen. Dan wordt er wel bezuinigd op was. Het studentenleven is totaal ranzig.

woensdag 22 januari 2003 @ 22:12:34 #61
24184 speedfreakssj
pi_8056649
quote:
Op woensdag 22 januari 2003 22:10 schreef Lurky het volgende:
offtopic
[..]

Dat stukje is van mijn alterego.

ontopic
Al die mensen die hun handoek meteen in de wasmachine gooien... eh draaien die dan een wasje van 1 handdoek of laten ze hun moeder er voor opdraaien? Wacht dan maar tot ze op zichzelf wonen. Dan wordt er wel bezuinigd op was. Het studentenleven is totaal ranzig.

eh, meestal wacht je tot er een machien vol zit?

ik weet niet hoeveel handdoeken jullie hebben maar ik heb er wel meer dan 1 hoor.

pi_8057125
quote:
Op woensdag 22 januari 2003 22:12 schreef speedfreakssj het volgende:

[..]

ik weet niet hoeveel handdoeken jullie hebben maar ik heb er wel meer dan 1 hoor.

Lezen! Ik zei in eerdere post dat ik er 6 heb, en natuurlijk nog keukenhanddoeken, wchanddoeken, vaatdoeken en washandjes: die worden inderdaad elke dag verschoond.

Was spaart men op tot er een machine vol is ja. Omdat er niet altijd handdoeken worden gewassen doe je die in de wasmand en van daar uit sorteer je het in 3 wassen: wit, bont en fijn. Om een machine vol te krijgen moet je dus wel meerdere handdoeken en kledingstukken enzo hebben. Mijn machine heeft een kapaciteit van 5 kilo droge textiel. Reken maar uit hoevel geitenwollensokken ik heb om een machine fijne was mee te vullen.

Een handdoek die gebruikt is hang ik te drogen. Zoals je ook dagelijks je bed lucht. Of verschoon je dat ook iedere dag? Slapen is nl een stuk viezer dan je afdrogen.

Natte handdoeken in de wasmand doen is onfris: dat gaat broeien dus drogen die eerst naast de wasmand. In praktijk is dat dus mn washandje wat altijd op het 'vuile was rekje' naast de wasmand hangt, en mn zwemhandoek. Mijn was is mijn trots maar daar ga ik echt niet elke dag mee in de weer.

Vroeger had ik geen wasmachine en spaarde nog meer op want de machines in de wasserette zijn groter dan huishoudmachines. Als je daar elke 14 dagen een middag mag doorbrengen leer je echt wel geen onnodige was te maken. Nogmaals: wacht maar tot het studentenleven begint

Studenten die hun moeder laten wassen en met zo'n meurende tas vol vuile sokken en sportkleding in de trein zitten: dat is pas ranzig! wat ongelooflijk beschamend is dat. Zo'n brallerige jongen van 2 meter die geen wasmachine kan bedienen.

[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 22-01-2003 22:35]

woensdag 22 januari 2003 @ 22:32:16 #63
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_8057129
quote:
Op woensdag 22 januari 2003 22:12 schreef speedfreakssj het volgende:

[..]

op de een of andere manier verdwijnen langzaam maar zeker al mijn handdoeken...één voor één. Net als mijn sokken, aanstekers, balpennen en belangrijke administratie. Waar blijven die dingen!?

Het is een groot mysterie.

pi_8434335
Dat al die andere mensen chloordoekjes gebruiken tegen onzichtbaar vuil en zetmeelresten vind ik prima, moeten ze zelf weten. Maar dat ze mij erop aankijken dat ik wel iets beters te doen heb dan mij druk maken om niks irriteert me wel lichtelijk. Of nog erger, hoe je al niet afgeslacht wordt om het feit dat ik nog liever hier ter plekke verrek dan mij door een schoonheidsspecialiste (=beul der moderne tijden) periodiek te laten mishandelen/harsen. Ik denk er dan sterk over om een geweer te kopen, en een hoop kogels.
I say we line em all up and gun em all down, and we all celebrate when they hit the ground ~Transplants, We trust in you
  maandag 19 mei 2003 @ 00:30:49 #65
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_10524965
Nog zo'n voorbeeld:
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 19:48 schreef Swami_Twelvinchalami het volgende:
Roltrappen zijn vies.

Als ik met de roltrap ga (en ik zeg áls, het liefst neem ik de trap) dan vermijd ik ieder contact met die 'zwarte band' waar je je hand op moet laten rusten. Ik heb namelijk nog nóóit iemand gezien die die dingen schoonmaakt. Voor zover ik weet bestaat het beroep "roltrappen-zwartebanden-schoonmaker" niet.
Stel je voor: Iemand niest, en houdt netjes zijn hand voor zijn mond. Vervolgens neemt hij de roltrap, legt zijn hand op die zwarte band, en smeert zijn snot daar dus aan af. Of denk aan een zwerver op station Utrecht-Centraal die eerst met zijn handen in een vuilnisbak graait op zoek naar voedsel en daarna met de roltrap naar de stationshal gaat.

Ben ik de enige die die zwarte band nooit vastpakt? Of zijn er nog meer fokkers met dezelfde afwijking?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')