Gelukkig maar, we leven allemaal een stukje langer, en angst voor de pest hoeven we ook niet meer te hebben. Hygiëne is een groot goed!
Maar kom op mensen! Je kunt best eens een dagje níet douchen zonder meteen een gevaar voor de volksgezondheid te worden. Als je even geen schone sokken hebt, gaan ze nog best een dagje langer mee.
Ik zit vol verbazing fok! te lezen, ik zie kotssmileys vanwege handdoeken die meer dan één keer worden gebruikt. Schaamhaar is "onhygiënisch", en überhaupt moet er voor het neuken eigenlijk gedouched worden. Schoon is geil. What's next? Neuken in witte rubberen pakken? Handschoenen aan in de tram, want die stangen om je aan vast te houden zijn natuurlijk hartstikke onfris
Sorry, maar fuck de hygiënepolitie. Ik douche elke dag, maar soms sla ik wel eens een dagje over. Ik maak niet elke dag de plee schoon. Als mijn was nog niet droog is, ja echt, draag ik soms wel eens twee dagen dezelfde onderbroek!
Kom maar op met die kotssmileys.
Je hebt gelijk hoor...Ik gebruik handdoeken ook wel twee keer en ik hou mijn sokken ook weleens langer dan een dag aan...ben er nog nooit ziek van geworden in ieder geval...en als ik 2 dagen niet douche..so what?
Zolang je niet stinkt is alles wel ok dacht ik...
Oke, even serieus. Je hebt in zeker zin wel gelijk, soms wordt er echt super overdreven wat betreft hygiene.
Ik weet ook wel dat het misschien ook weer niet NODIG is om elke dag te douchen.. Een dag naar school gaan... Nou, echt zweten doe ik er niet van..
Maar na een uurtje sporten wil ik toch wel douchen
Ligt dus ook zeker aan de activiteit die je hebt gedaan of wel of niet douchen smerig of niet smerig is.
Maar, het belangrijkste--> ik, en ik denk velen met mij, douchen omdat
A) het gewoon lekker na een lange dag
B) het voor sommigen de enige manier is om écht wakker te worden..
Als je elke dag doucht dan gaat het volgens mij echt niet meer om het "schoon zijn"... Tis gewoon een gewoonte geworden voor velen!
Dus, of je het nou smetvrees kan noemen?
[Dit bericht is gewijzigd door Athanasia op 21-01-2003 13:08]
quote:Tuurlijk kan dat, maar het is wel ff lekker om te douchen meestal. En als dat een dagje niet kan, is het heus geen ramp, of vies of wat dan ook. Maar je voelt je natuurlijk wel lekker fris als je net onder de douche uit komt
Op dinsdag 21 januari 2003 13:02 schreef Kwark het volgende:
Maar kom op mensen! Je kunt best eens een dagje níet douchen zonder meteen een gevaar voor de volksgezondheid te worden. Als je even geen schone sokken hebt, gaan ze nog best een dagje langer mee.
quote:
Op dinsdag 21 januari 2003 13:07 schreef Lucille het volgende:
Je moest eens weten wat mijn record dezelfde-onderbroek-dragen is.
Ik gooi ze na 1 keer dragen meteen weg!
Maar ja het fenomeen toiletpapier is hier nog niet zo doorgedrongen
quote:Klopt.....
Op dinsdag 21 januari 2003 13:10 schreef Conflict het volgende:
Hoe schoner je leeft, hoe meer kans je hebt om ziek te worden van bacterieen.
quote:Latex
Op dinsdag 21 januari 2003 13:02 schreef Kwark het volgende:
Neuken in witte rubberen pakken?
quote:Dus is het een kwestie van het vinden van de juiste balans: Wel schoon leven, niet dusdanig overdreven schoon dat je erg vatbaar wordt voor bacterien/ziektes.
Op dinsdag 21 januari 2003 13:10 schreef Conflict het volgende:
Hoe schoner je leeft, hoe meer kans je hebt om ziek te worden van bacterieen.
De trend neigt tegenwoordig naar het laatste, moet iedereen lekker zelf weten.
Nog even en dan krijg tmen van die heerlijk Amerikaanse toestanden (Check eens de koelkast van een gemiddeld Amerikaans gezin, die zijn helemaal panisch mbt hygiene)
quote:Dat voorbeeld van die stangen in de tram komt dus ook letterlijk uit Amerika...al was het daar de metro
Op dinsdag 21 januari 2003 13:16 schreef DIGGER het volgende:[..]
Dus is het een kwestie van het vinden van de juiste balans: Wel schoon leven, niet dusdanig overdreven schoon dat je erg vatbaar wordt voor bacterien/ziektes.
De trend neigt tegenwoordig naar het laatste, moet iedereen lekker zelf weten.
Nog even en dan krijg tmen van die heerlijk Amerikaanse toestanden (Check eens de koelkast van een gemiddeld Amerikaans gezin, die zijn helemaal panisch mbt hygiene)
quote:In de pan, na het ff afgespoeld te hebben. Het huis is niet vies, en je moet het toch nog bakken.
Op dinsdag 21 januari 2003 13:20 schreef Lucille het volgende:
Wie gooit eten weg dat tijdens het koken op de grond valt en wie gooit het weer terug in de pan?
Het is niet voor niks dat hotels hun gasten vragen om handdoeken ook meer dan 1x te gebruiken (en als je dat dan probeert, zul je zien dat ze de volgende ochtend toch zijn vervangen ). En dit terwijl juist dit soort bedrijven ontzettend bang zijn om ook maar iets onhygiënisch binnen te krijgen ...
quote:dat gooi ik weg...want ik stofzuig niet vaak genoeg
Op dinsdag 21 januari 2003 13:20 schreef Lucille het volgende:
Wie gooit eten weg dat tijdens het koken op de grond valt en wie gooit het weer terug in de pan?
ik ben trouwens wel benieuwd naar dat record...
Echt bewezen is dit geloof ik nog niet - maar ik hoorde laatst een vriend van mij, student geneeskunde in zijn laatste jaar, hetzelfde beweren.
maar ow wat kan een douche dan lekker zijn als je weer thuis bent..........
Ik voorspel als reactie op die nieuwe golf van "hygiënische schoonmaakmiddelen" een hele generatie met allergieën, astma en lage weerstand over een paar jaar.
maar goed, da's mijn mening
quote:Zwervers zijn dus nooit ziek
Op dinsdag 21 januari 2003 13:29 schreef heijx het volgende:
* heijx is de laatste tien jaar niet ziek geweest.
Als heel de stad zware griep heeft, heb ik een dagje keelpijn. Ik schrijf dat mede toe aan mijn jeugd in een niet steriel huis. Mijn moeder had geen Dreft Ultra Hygiëne, Lysol of Ajax met actieve zuurstof. We hadden gewoon groene zeep en er werd gedouched wanneer dat nodig was, niet omdat conventies voorschrijven dat dit elke dag moet gebeuren.Ik voorspel als reactie op die nieuwe golf van "hygiënische schoonmaakmiddelen" een hele generatie met allergieën, astma en lage weerstand over een paar jaar.
maar goed, da's mijn mening
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |