Waar kan dat?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 15:57 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Heb je overwogen een melding te doen bij de veiligheidsregio? Door dit soort rotte appels moet straks de hele branche dicht.
Dat deden ze in 40/45 ook waar de joden bij elkaar verstopt zaten.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 16:00 schreef maily het volgende:
[..]
Niet meer naartoe gaan en melding maken. Desnoods met foto's of film.
Van Joden kun je niet ziek wordenquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 18:06 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Dat deden ze in 40/45 ook waar de joden bij elkaar verstopt zaten.
Lekker figuur ben jij, laat mensen zelf hun keuze maken en de agenten de boel handhaven en niet de burgers.
Jij denkt dat al die sporters daar ziek worden en richting de IC gaan?quote:
Gewone gezonde mensen kunnen ook corona krijgen en daaraan overlijden.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 18:09 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Jij denkt dat al die sporters daar ziek worden en richting de IC gaan?
Sterker nog hun zijn juist gezonder en maken daardoor minder kans.
Een hele dikke 80+er gaat richting de IC... maar die ging toch al dood?
met een kans van 0.00000001%.....quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 18:10 schreef maily het volgende:
[..]
Gewone gezonde mensen kunnen ook corona krijgen en daaraan overlijden.
Het gaat erom dat ze anderen kunnen besmetten die wel in de risicogroep vallen. Het is allemaal wel erg ingewikkeld he.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 18:09 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Jij denkt dat al die sporters daar ziek worden en richting de IC gaan?
Sterker nog hun zijn juist gezonder en maken daardoor minder kans.
Een hele dikke 80+er gaat richting de IC... maar die ging toch al dood?
Dat is doodsimpel op te lossen zit je in een risico groep HOU dan AFSTAND en blijf THUIS!quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 18:27 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Het gaat erom dat ze anderen kunnen besmetten die wel in de risicogroep vallen. Het is allemaal wel erg ingewikkeld he.
Dat werkt toch niet in de praktijk simpele. Er zijn 6 miljoen mensen die in de risicogroep vallen (aantal personen dat in aanmerking komt voor de griepprik).quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 18:28 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Dat is doodsimpel op te lossen zit je in een risico groep HOU dan AFSTAND en blijf THUIS!
Dat doen ze dus niet...
Het is blijkbaar ingewikkeld ....quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 18:30 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Dat werkt toch niet in de praktijk simpele. Er zijn 6 miljoen mensen die in de risicogroep vallen (aantal personen dat in aanmerking komt voor de griepprik).
Is het ook nooit geweestquote:
Het werd tijd.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:24 schreef luxerobots het volgende:
Straks dus verplicht mondkapjes in openbare gebouwen en in winkels...
Heeft daar niks mee te maken, in de rest van Europa zijn cafes open MET mondkapjes, en dat werkt. Ik ben in 5 of 6 Europese landen geweest in de zomer. In Nederland hoefde dat zonodig niet, terwijl het wel infecties tegengaat. Het gaat om de 1.5 meter en mondkapjesadvies die niet nageleefd worden, Nederlanders luisteren niet, en dan krijgen we de shit waar we nu in zitten.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:50 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
als je zo bang bent kan je beter niet naar een cafe gaan.
Volgens mij gaat het in landen met een plicht ook niet zo lekker nu hoorquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:45 schreef jakosi het volgende:
[..]
Heeft daar niks mee te maken, in de rest van Europa zijn cafes open MET mondkapjes, en dat werkt. Ik ben in 5 of 6 Europese landen geweest in de zomer. In Nederland hoefde dat zonodig niet, terwijl het wel infecties tegengaat. Het gaat om de 1.5 meter en mondkapjesadvies die niet nageleefd worden, Nederlanders luisteren niet, en dan krijgen we de shit waar we nu in zitten.
Ja dit dusquote:Op woensdag 14 oktober 2020 08:00 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het in landen met een plicht ook niet zo lekker nu hoor
Ik denk als je niet had gereisd, dat meer had bijgedragen dan het dragen van het mondkapje overigens.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:45 schreef jakosi het volgende:
[..]
Heeft daar niks mee te maken, in de rest van Europa zijn cafes open MET mondkapjes, en dat werkt. Ik ben in 5 of 6 Europese landen geweest in de zomer. In Nederland hoefde dat zonodig niet, terwijl het wel infecties tegengaat. Het gaat om de 1.5 meter en mondkapjesadvies die niet nageleefd worden, Nederlanders luisteren niet, en dan krijgen we de shit waar we nu in zitten.
Ik vind ook dat er veel meer gekeken moet worden naar hoe groot een bron is en hoeveel impact een sluiting heeft.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 08:44 schreef raptorix het volgende:
Ik ben voor strenge maatregelen, maar het is weer volledige willekeur:
-Sportscholen open, buiten sporten in een groep verboden.
-We mogen nog steeds vliegen (voor de fun)
-Geen oplegging tot thuiswerken voor bedrijven, hier had men ook gewoon harde regels op kunnen stellen
-Restaurants allemaal dicht, terwijl 95% van de restaurants het meer dan prima op orde hebben
Je vergeet even voor het gemak dat er ook mensen zijn in essentiële beroepen die afhankelijk zijn van het OV.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 09:19 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ov zal wel alleen een advies zijn net als eerder dit jaar. Zal niets veranderen bijna waarschijnlijk dus omdat verder alles open blijft. Mensen zonder auto gaan echt niet accepteren dat zij niet naar pathe of artis of efteling of museum mogen en mensen met auto wel.
En dat gaat ook gewoon mogen, dus boeit zo'n advies/dringende oproep/hoe ze het gezeik ook willen noemen niets.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |