Volgens mij is stichting NICE juist snel met hun cijfers?quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:25 schreef Za het volgende:
[..]
23 totale toename.
Wellicht wat verlate meldingen, gisteren totale toename 4 dag ervoor 5.
Ja en 200 meer dan eergister. Dat is niet megaveel en ook niet dusdanig schokkend dat je direct alles overhoop moet gooien om een persconferentie in te plannen.quote:
Ik had nog goede hoop dat de tweede golf hier in Tilburg mee zou vallen omdat we in de eerste golf er al behoorlijk van langs hadden gekregen. Maar de afgelopen week is het ook hier gewoon weer omhoog aan het knallen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:18 schreef _serial_ het volgende:
#COVID19NL statistieken t.o.v. gisteren:
Positief getest: 6854
Totaal: 181498 (+6845 ivm -9 corr.)
Opgenomen: 58
Totaal: 13359
Opgenomen op IC*: 41
Huidig: 277
Totaal: 3592
* bewezen of verdacht
(stichting-nice.nl)
Overleden: 12
Totaal: 6596
Gemeentes met +10 of meer besmettingen (na +25 in spoiler)
590 Amsterdam
439 Rotterdam
286 Den Haag
183 Utrecht
116 Groningen
92 Tilburg
Dan ga je 5 kilometer joggen? Het ging mij er om dat je prima buiten je conditie kunt onderhouden dus dat een tijdelijke onderbreking wat dat aan gaat echt geen schadelijke effecten hoeft te hebben.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:24 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Daar kun je ook niet meteen van de een op andere dag mee beginnen he... juist hardlopen moet je zorgvuldig opbouwen ivm blessures
Dit is de verdeling van deze cijfers sinds 1 oktober:quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:15 schreef Benny het volgende:
6845 nieuwe positieve testen
225 nieuwe ziekenhuisopnames
34 nieuwe IC-opnames
12 nieuwe overlijdens
Daar ben ik het dan weer mee eensquote:Op maandag 12 oktober 2020 14:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Dan ga je 5 kilometer joggen? Het ging mij er om dat je prima buiten je conditie kunt onderhouden dus dat een tijdelijke onderbreking wat dat aan gaat echt geen schadelijke effecten hoeft te hebben.
Ik doe nu mijn tweede studie, en ik merk ook dat ik en mijn mede studenten fysiek onderwijs heel erg missen. Vooral omdat je nu vrijwel alles zelf doet, en je een uurtje per week een online college hebt in plaats van 12 uur.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:19 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Blijkbaar zijn hier dus nogal wat tegenstanders van. Studenten die zich niet kunnen motiveren of depressief worden zonder fysieke lessen. Recent was er ook al een protest omtrent dit gebeuren. Zulke studenten zien liever dat er nog een paar duizend besmettingen per dag erbij komen, als zij maar face-to-face colleges kunnen krijgen.
6 oktober zaten we nog op 4500 en nu dus 6800, ik zie een weinig positieve trend.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:27 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja en 200 meer dan eergister. Dat is niet megaveel en ook niet dusdanig schokkend dat je direct alles overhoop moet gooien om een persconferentie in te plannen.
Aan de ene kant moeten we hopen op een afvlakking - alsof de cijfers zo simpel te duiden zijn - en als er dan een groei is van 3% per dag over 2 dagen, dan is het al totale paniek bij sommigen.
Het is net Wie van de 3... welke cijfers zijn er nu correctquote:
Waar kijk ik naar?quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dit is de verdeling van deze cijfers sinds 1 oktober:
[ link | afbeelding ]
Hier overigens de overlijdens die daadwerkelijk van de afgelopen weken zijn volgens deze data:
[ link | afbeelding ]
Denk nou eens wat breder zeg, je hebt te maken met verenigingsleven in de breedste zin van het woord. Dat is en de sport en het sociaal-maatschappelijke. Genoeg mensen die bij een biljartclub zitten of dammen. Sporten is niet altijd intensief bewegen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Dan ga je 5 kilometer joggen? Het ging mij er om dat je prima buiten je conditie kunt onderhouden dus dat een tijdelijke onderbreking wat dat aan gaat echt geen schadelijke effecten hoeft te hebben.
Zo valt het wel enigszins meequote:Op maandag 12 oktober 2020 14:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
Hier overigens de overlijdens die daadwerkelijk van de afgelopen weken zijn volgens deze data:
[ link | afbeelding ]
2 oktober blijft vooralsnog staan als piekdag. Voor wat het waard is.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
quote:
Kortom, we hebben nu geen andere mogelijkheid dan de R ver onder de 1 te krijgen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, dat was Gommers.
Hij geeft helemaal niets aan, hij geeft echt duiding aan de cijfers, en dat is alles.
Hij geeft 3 scenarios: als er niets verandert, de huidige lijn gaat dan richting 4500 klinische patienten eind november. Als we de R naar 1 krijgen, gaan we richting 3400 klinische patienten eind november. Als we naar een R van onder 1 gaan, gaan we richting 2400 klinische patienten eind november.
Bij deze getallen moet je ongeveer 1/3e optellen, omdat er op elk moment ook een aantal verdachte patienten in het ziekenhuis ligt dat nog op een uitslag wacht en die moet je vooralsnog ook afgezonderd verplegen. En een kleine schil om mensen op te vangen die 24/7 binnen kunnen komen en dus opgevangen moeten worden.
Ja, dus? Daar ging het helemaal niet om. Ik verbaasde me erover dat mensen door deze dagcijfers opeens gingen roepen dat er vanavond al een persconferentie moest komen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:29 schreef Simmertje het volgende:
[..]
6 oktober zaten we nog op 4500 en nu dus 6800, ik zie een weinig positieve trend.
Daarom moeten de vorige maatregelen ook worden teruggedraaid, die werken blijkbaar niet. Tijd voor andere maatregelen zoals een sluiting van kappers, verplichtte vakantie van de productiesector met 2 weken in combinatie met een dubbele herfstvakantie voor scholen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:29 schreef Simmertje het volgende:
[..]
6 oktober zaten we nog op 4500 en nu dus 6800, ik zie een weinig positieve trend.
Getuige de wijze waarop die leeftijdsgroep bij heeft gedragen aan het aantal besmettingen zou je denken dat daar a groepsimmuniteit bereikt zou moeten zijnquote:Op maandag 12 oktober 2020 14:30 schreef roos94 het volgende:
Wedden dat hogescholen en uni's gewoon openblijven![]()
Koekoek
Als de plannen besproken zijn (deze middag), waarom dan nog een dag extra wachten? Dit deden ze 2 weken geleden ook. Het gaat om het signaal en dat staat op URGENT.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:31 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, dus? Daar ging het helemaal niet om. Ik verbaasde me erover dat mensen door deze dagcijfers opeens gingen roepen dat er vanavond al een persconferentie moest komen.
Ah oke, even over het hoofd gezien.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:31 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, dus? Daar ging het helemaal niet om. Ik verbaasde me erover dat mensen door deze dagcijfers opeens gingen roepen dat er vanavond al een persconferentie moest komen.
De R nu weet je pas morgen over 2 weken.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:26 schreef Jojoke het volgende:
Het bereiken van een R van 0,9 is niet echt gelukt. Wat is de R nu wel?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |