Oopsquote:Op maandag 12 oktober 2020 13:42 schreef zalkc het volgende:
[..]
Weet je dat zekerbij de buren is de lease auto ook opgehaald wegens te weinig gebruik
 Dat is toch wel een beetje extreem? Enne...lease auto is een salaris component, dacht ik? Dus dat kan volgens mij niet zomaar?
 Dat is toch wel een beetje extreem? Enne...lease auto is een salaris component, dacht ik? Dus dat kan volgens mij niet zomaar?

quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik begrijp niet helemaal waar dat verhaal dat het in Duitsland ook mis zou gaan vandaan komt. Nee ze hebben daar geen dalende trend. Ja ook daar stijgt het aantal gevallen, net zoals overal in Europa momenteel. Maar om nou te zeggen dat het daar net zo mis is als hier... niet echt, hoor.
[ afbeelding ]

De kosten voor je werkgever lopen dan wel gewoon door overigens (of je moet een goede afkoopclausule hebben geregeld).quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb mn leaseauto ingeleverd toen we hoorden dat het sowieso nog wel de rest van 2020 was en gezegd: Doe mij maar die centjes, gebruiken de auto van mn vrouw wel. Geen seconde spijt van gehad

Hij lag er niet jankend op straat op de grond te slaan met zijn vuistjes toen ze wegreden. Ik gok dat het voorstel vanuit de werkgever en het vervallen van de bijtelling, plus het vooruitzicht op een nieuwe uitzoeken als het weer zo ver is genoeg reden was om akkoord te gaanquote:Op maandag 12 oktober 2020 13:43 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ik heb de auto sowieso niet nodig voor mijn werk, maar als onderdeel van een salarispakket
Kan me overigens niet voorstellen dat dat wettelijk gezien mag, zonder compensatie.

Amerika gaat inderdaad lekker. Ook maatschappelijk gezien.quote:

Ja, dat kan natuurlijk wel, als het in overleg gaat is dat geen probleem, volgens mij.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:46 schreef zalkc het volgende:
[..]
Hij lag er niet jankend op straat op de grond te slaan met zijn vuistjes toen ze wegreden. Ik gok dat het voorstel vanuit de werkgever en het vervallen van de bijtelling, plus het vooruitzicht op een nieuwe uitzoeken als het weer zo ver is genoeg reden was om akkoord te gaan

Opvallend dat grensgebied met Nederland, zou er een relatie zijn?quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:45 schreef Gretzl het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Cijfers zijn gewoon evident, enkele kaartjes en grafieken laten de grote verschillen overduidelijk zien.
In Duitsland gaat het helaas niet zo goed als bijvoorbeeld in Australië, China of Zuid-Korea, maar dat is ook vrijwel niet haalbaar zolang de EU-grenzen moeten open blijven en een groot deel van de rest van Europa er een enorme puinhoop van maakt met hun test- en BCO-beleid.

Was een populaire auto, dus iemand anders wilde 'm graag overnemen. Hij zou de poule in gaan, maar een collega wilde 'm direct hebben, dus win-winquote:Op maandag 12 oktober 2020 13:45 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
De kosten voor je werkgever lopen dan wel gewoon door overigens (of je moet een goede afkoopclausule hebben geregeld).

Its the law. Iedere winkel moet zich daaraan houden in bepaalde staten.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:46 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Amerika gaat inderdaad lekker. Ook maatschappelijk gezien.
Ik zou ook niet zonder masker zo'n winkel in lopen, ik zou hem gewoon links laten liggen. Betalende klanten als hondjes behandelen, tja.

Doe nog eens een uitstekende gok zoals we van jou gewend zijn.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:44 schreef Justin_Case het volgende:
Ik ben zeer benieuwd naar het aantal besmettingen vandaag

Wel goede deal met de leasemaatschappij als je op verzoek mag inleveren.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:46 schreef zalkc het volgende:
[..]
Hij lag er niet jankend op straat op de grond te slaan met zijn vuistjes toen ze wegreden. Ik gok dat het voorstel vanuit de werkgever en het vervallen van de bijtelling, plus het vooruitzicht op een nieuwe uitzoeken als het weer zo ver is genoeg reden was om akkoord te gaan

Hoge bevolkingsdichtheid.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Opvallend dat grensgebied met Nederland, zou er een relatie zijn?

Ik durf het niet te voorspellen eigenlijk maar ik denk dat we rond de 6400 hangen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:48 schreef Dven het volgende:
[..]
Doe nog eens een uitstekende gok zoals we van jou gewend zijn.
Kunnen we strakjes feestvieren in het positiviteitstopic of moeten we gaan hamsteren?

Dit is wel zo'n 'recht' dat je makkelijker kwijt komt dan weer terug krijgt.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, dat kan natuurlijk wel, als het in overleg gaat is dat geen probleem, volgens mij.
 ?!
 ?!

Ach, moet af en toe kunnen, we kunnen niet van covid alleen levenquote:Op maandag 12 oktober 2020 13:48 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Wel goede deal met de leasemaatschappij als je op verzoek mag inleveren.
Anyway, off-topic denk ik.

Respect voor dat gele puntje, is dat Boekel? Dat was in de eerste Golf nog de gemeente met bijna de meeste besmettingen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:45 schreef Gretzl het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Cijfers zijn gewoon evident, enkele kaartjes en grafieken laten de grote verschillen overduidelijk zien.
In Duitsland gaat het helaas niet zo goed als bijvoorbeeld in Australië, China of Zuid-Korea, maar dat is ook vrijwel niet haalbaar zolang de EU-grenzen moeten open blijven en een groot deel van de rest van Europa er een enorme puinhoop van maakt met hun test- en BCO-beleid.

Maaskantjequote:Op maandag 12 oktober 2020 13:50 schreef 297534 het volgende:
[..]
Respect voor dat gele puntje, is dat Boekel? Dat was in de eerste Golf nog de gemeente met bijna de meeste besmettingen.

Genoteerd.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:48 schreef Justin_Case het volgende:
[..]
Ik durf het niet te voorspellen eigenlijk maar ik denk dat we rond de 6400 hangen.

Tussen de 6 en 7.000? 50.000 tests verwerken met een positief percentage van 12-14%. Zoiets?quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:44 schreef Justin_Case het volgende:
Ik ben zeer benieuwd naar het aantal besmettingen vandaag

Bewijs van groepsimmuniteitquote:Op maandag 12 oktober 2020 13:50 schreef 297534 het volgende:
[..]
Respect voor dat gele puntje, is dat Boekel? Dat was in de eerste Golf nog de gemeente met bijna de meeste besmettingen.

De WHO-richtlijn is dat dat niet boven de 5 mag komen.
 De WHO-richtlijn is dat dat niet boven de 5 mag komen.

De stedelijkere gebieden zijn donkerder dan de meer dunbevolkte stukken, zo lijkt het in ieder geval.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]

Inflatie slaat toe.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:53 schreef Tijn het volgende:
Bizar trouwens dat we inmiddels een percentage positieve tests van tegen de 15% inmiddels normaal zijn gaan vindenDe WHO-richtlijn is dat dat niet boven de 5 mag komen.

Wie vindt dit normaal dan?quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:53 schreef Tijn het volgende:
Bizar trouwens dat we inmiddels een percentage positieve tests van tegen de 15% inmiddels normaal zijn gaan vindenDe WHO-richtlijn is dat dat niet boven de 5 mag komen.

De grap is, ook deze data is afkomstig van de GGD's (via het RIVM). Gevolg is dus, dat deze data ook gigantische vertraging laat zien, waar ze niet op corrigeren:quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:45 schreef Gretzl het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Als ze achterlopen met de data, dan zijn het er dus waarschijnlijk nog meer.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
De grap is, ook deze data is afkomstig van de GGD's (via het RIVM). Gevolg is dus, dat deze data ook gigantische vertraging laat zien, waar ze niet op corrigeren:
[ link | afbeelding ]
Volgens deze cijfers zijn er gisteren 6300 gevallen gemeld. Dat klopt, maar die zijn niet van gisteren.
Naast een coronacrisis, economische crisis en weet ik 't wat, hebben we hier ook een datacrisis.

En gecorrigeerd naar bevolkingsdichtheid?quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:45 schreef Gretzl het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Het wordt per stad georganiseerd is de verantwoordelijkheid van de veiligheidsregio in overleg met de CV'squote:Op maandag 12 oktober 2020 13:54 schreef hooibaal het volgende:
Eindhoven en Tilburg hebben carnaval inmiddels afgelast. Waarom doen ze dat per stad en niet gewoon landelijk?

Duitsland heeft net als Nederland het probleem dat het clustert in grote steden, maar omdat het land ook een heel stuk groter is en de steden veel meer verspreid liggen is de kaart ook minder rood. Bij ons liggen zo ongeveer alle grote steden binnen 100 km van elkaar met een enorme kruisbestuiving.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:45 schreef Gretzl het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Dat kan. Maar dan kan 't ook dat de piek al achter ons ligt. We weten het op dit moment niet, en daarom is het zinloos om de cijfers van DE (die wel up to date zijn) te vergelijken met de huidige cijfers van NL. Het kan slechter zijn, het kan beter zijn.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:55 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Als ze achterlopen met de data, dan zijn het er dus waarschijnlijk nog meer.

Logischquote:Op maandag 12 oktober 2020 13:57 schreef Sfancta het volgende:
Carnaval in Limburg is ook afgelast voor 2021, daarnaast ook 11/11.

Ik denk dat je eerder naar bevolkingsdichtheid, mobiele aansluiting en landtype (bergen etc) moet kijken.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]

Carnaval vier je in kleine kringquote:Op maandag 12 oktober 2020 13:54 schreef hooibaal het volgende:
Eindhoven en Tilburg hebben carnaval inmiddels afgelast. Waarom doen ze dat per stad en niet gewoon landelijk?

Kan meteen voor daaropvolgende jaren ook afgelast worden. Dat is pas een goede maatregelquote:Op maandag 12 oktober 2020 13:57 schreef Sfancta het volgende:
Carnaval in Limburg is ook afgelast voor 2021, daarnaast ook 11/11.

Ben het sowieso eens met je, als Limburger zijnde.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:59 schreef appeleibanaan het volgende:
[..]
Kan meteen voor daaropvolgende jaren ook afgelast worden. Dat is pas een goede maatregel

Ironisch genoeg is dat wel wat er gaat gebeuren nu denk ik, gewoon kijken wat er welquote:Op maandag 12 oktober 2020 13:59 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Carnaval vier je in kleine kring

Dat is leuk maar dan kunnen ze het nog steeds normaal vragen. Vind het persoonlijk geen probleem op de plekken waar het verplicht is, ik draag zo'n ding ook in de trein. Tijdens het winkelen kun je echter kiezen en dan ga je toch snel voor de winkel waar je normaal wordt behandeld.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Its the law. Iedere winkel moet zich daaraan houden in bepaalde staten.

Oeps dacht Belgiequote:

En ook de meest nutteloze.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:03 schreef Sfancta het volgende:
Welke maatregelen verwachten jullie? Verplichtje mondkapjesplicht zal de soepelste zijn ben ik bang.

-Verplicht mondkapjes binnenquote:Op maandag 12 oktober 2020 14:03 schreef Sfancta het volgende:
Welke maatregelen verwachten jullie? Verplichtje mondkapjesplicht zal de soepelste zijn ben ik bang.

Die IC's blijven echt wel goed onder controle gelukkig. Weten we nu wat de gemiddelde ligtijd op een verpleegafdeling isquote:Op maandag 12 oktober 2020 14:02 schreef Randier het volgende:
Het totaal aantal opgenomen covidpatiënten bedraagt 1298, 65 meer dan de vorige dag. Daarvan liggen er 1046 buiten de Intensive Care, 60 meer dan gisteren. Op de IC liggen 252 covidpatiënten, 5 meer dan de dag ervoor. Er liggen daarnaast 494 non-covid-patiënten op de IC, 5 meer dan gisteren. De totale IC-bezetting bedraagt daarmee 746, 10 meer dan de vorige dag.
In de afgelopen 24 uur zijn er 19 verplaatsingen geweest tussen de regio’s, waarvan 5 IC-patiënten. Dit blijkt uit de gegevens van het LCPS.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |