Of door een (asymptomatisch) collega. Of door hangende aersolen in een ruimte op zijn werk. We weten het niet.quote:Op maandag 12 oktober 2020 10:25 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het komt niet door de lucht thuis aanwaaien.
Wellicht via een huisgenoot.
Of bij het tv programma Jinek, waar hij de laatste tijd vaak te gast is.quote:Op maandag 12 oktober 2020 10:28 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Of door een (asymptomatisch) collega. Of door hangende aersolen in een ruimte op zijn werk. We weten het niet.
Met Gommers en Famke Louise.quote:Op maandag 12 oktober 2020 10:31 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Of bij het tv programma Jinek, waar hij de laatste tijd vaak te gast is.
Wie deze heeft uitgeschreven heeft echt een hekel aan mensen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 09:52 schreef maan_man het volgende:
[ instagram ]
Ik zag op een post voorbij komen van Katja Schuurmans. Van de ene kan altijd een beetje moeite met bekende Nederlandse die kanalen in zetten om gelijk te halen. Jij kunt natuurlijk niet zien wat er al aan vooraf is gegaan. Maar om nu om 22:03 al schriftelijk waarschuwingen (de opmaak voor een boete) te gaan uitdelen. Juridisch 100% correct, maar een beetje redelijkheid zorgt er ook voor de je de meewerkendheid niet verliest.
En dat filmpje van die agenten. Doe gewoon je lichten uit en ga weg, terwijl men niks fout doet.
Ik zou haar maar gerust stellen dat dat niet gaat gebeuren. Zelf ben ik eerder bezorgt dat er weinig gaat veranderen en Rutte blijft volhouden in kansloze adviezen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 10:38 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Zijn er meer mensen die morgen als een soort D-Day zien? Een collega van mij is helemaal panisch dat het 'morgen helemaal fout gaat en we in een totale lockdown gaan'
Sta er zelf wel nuchterder inmaar vroeg het me zo af!
quote:Burgemeester Ahmed Aboutaleb heeft coronavirus
https://www.ad.nl/binnenl(...)oronavirus~a3bb536e/
Nee, zie het niet als een D-Day, deze periode duurt nog wel langer dan alleen komende 2 weken of een maand. Er zal nog wel meer goeds of slechts gebeuren. Zelf ben ik er ook nuchter onder omdat ik redelijk introvert ben, m'n baan prima thuis kan uitvoeren, kroeg en stappen een ding van het verleden is, dus de veranderingen voor mij zijn heel anders dan voor een 21 jarige die net begonnen is met studeren en nog elk weekend stapt en afhankelijk is van OV want geen rijbewijs en/of auto. Dat vergeet ik ook wel eens dus moet mezelf soms er wel even aan herinneren dat mijn leven niet de standaard is.quote:Op maandag 12 oktober 2020 10:38 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Zijn er meer mensen die morgen als een soort D-Day zien? Een collega van mij is helemaal panisch dat het 'morgen helemaal fout gaat en we in een totale lockdown gaan'
Er is al lang uitgelekt dat de maatregelen wel mee vallen. Ook de IC druk is niet heel extreem momenteel, dus totaal geen reden tot paniek.quote:Op maandag 12 oktober 2020 10:38 schreef -_Guitarist_- het volgende:
De angst is aardig opgevoerd, op zich ook wel goed. Leert de kudde weer van dat de teugels aangetrokken moeten blijven. Voor de rest is het wel weer zorgwekkend dat de nuancering steeds lijkt te verdwijnen. Als straks de cijfers drie dagen dalen worden de vakanties alweer geboekt bij wijze van spreken.quote:Op maandag 12 oktober 2020 10:38 schreef -_Guitarist_- het volgende:
De afgelopen twee weken waren vooral D-day: gingen de mensen hun gedrag voldoende aanpassen om de verspreiding af te remmen. Het antwoord op die vraag is inmiddels wel duidelijk, en wat er morgen gebeurt is daar een logisch gevolg op.quote:Op maandag 12 oktober 2020 10:38 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Jaaa, niet te stoppen.quote:
quote:Op maandag 12 oktober 2020 09:36 schreef DireStraits7 het volgende:
Gisteren Gommers bij Met Het Oog op Morgen (NPO Radio 1): volgens hem voorspellen hun modellen ~2k IC-patiënten eind november. En ook zwakte hij zijn wens voor een volledige lockdown wat af onder het mom van 'ik snap dat het kabinet een bredere afweging moet maken' (vanwege economische en sociale gevolgen).
Als we kijken bij NICE, dan is het aantal patiënten op de IC afgelopen 17 dagen grofweg verdubbeld. Nu zit het iets boven de 270 (om 10:44). Verdubbelen we dat nog 3x dan kom je wel wat boven de 2000 uit en daarvoor zijn dan nog ongeveer 50 (=3*17) dagen nodig. Dan zou je inderdaad eind november, begin december op 2000 IC-patiënten zitten.quote:Op maandag 12 oktober 2020 10:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Heb jij misschien enig idee hoe ze tot die modellen komen? Wat het percentage IC opname versus ziekenhuisopname is enzo. Als 5% van de ziekenhuisopnames leidt tot een IC-opname, zou dat betekenen dat we 10.000 COVID-patiënten in het ziekenhuis hebben liggen eind november, dat klinkt niet logisch. Het lijkt wel of ze geen rekening houden met afname.
Ik mis eigenlijk een 'key' veld in de data, maar weet niet hoe de bron data eruit ziet. Het lijkt alsof de daadwerkelijk regel overeen komt met een positieve test, en daar later aanpassingen in gedaan worden. Meldingen met een meldingsdatum van 21 september, staan bijvoorbeeld ook op overlijdensweek 41. Week 41 is vorige week, en 21 september is week 39, dus de regels worden aangepast. Ik zou eigenlijk wel 's willen grasduinen in de database achter CoronIT, maar dat gaan ze niet oké vindenquote:Op maandag 12 oktober 2020 10:22 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik heb nog wat gegoogled, en je hebt 3 types, waarvan de vertaling zichtbaar was in die grafiek:
[..]
Ook hier geldt dat het voor ons gissen is hoe de patronen in de verwerking zijn, en dus ook niet duidelijk is hoe compleet of incompleet de data is.
Nou.. zo duidelijk is het nu eigenlijk ook weer niet. Anecdotische waarnemingen en onduidelijk testbeleid geeft genoeg stof tot discussie over interpretatie van de cijfers.quote:Op maandag 12 oktober 2020 10:43 schreef hooibaal het volgende:
[..]
De afgelopen twee weken waren vooral D-day: gingen de mensen hun gedrag voldoende aanpassen om de verspreiding af te remmen. Het antwoord op die vraag is inmiddels wel duidelijk, en wat er morgen gebeurt is daar een logisch gevolg op.
Een man, maar dat maakt verder niet uitquote:Op maandag 12 oktober 2020 10:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ik nam trouwens zomaar aan dat het een vrouwelijke collega is die met doomscenario's bezig is. Kan natuurlijk ook gewoon een man zijn.
Hij woont op een paar meter afstand van een groot studentenhuis waar meerdere keren massale feesten zijn gehouden.Aboutaleb maakte zich al eerder openlijk zorgen dat die groep studenten voor heel veel besmettingen zou zorgen.quote:
In eerste instantie moet je je niet zo doodstaren op wat er van dag tot dag gebeurt.quote:Op maandag 12 oktober 2020 10:46 schreef Cesare-Borgia het volgende:
In eerste instantie denk je gisteren srabiel, vandaag en morgen dalen als het effect heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |