Ja, al die jonge kinderen met boerka's en nikaabsquote:Op zondag 11 oktober 2020 13:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom hoor je daar nooit wat over bij lichtgetinte Nederlanders?
Ik geloof niet dat dit bij de gemiddelde moslim puur aan de huidskleur ligt. Heb ook vaker berichten gelezen dat boerka's en niqaabs niet echt gunstig zijn hiervoor.
quote:Allochtone kinderen vaker vitamine D-tekort
Meer dan de helft van de jonge kinderen van Marokkaanse, Surinaamse, Turkse of Kaapverdische afkomst kampt met een ernstig tekort aan vitamine D
Kan allerlei oorzaken hebben natuurlijk, van genetische tot aan minder vaak buiten komen.quote:Op zondag 11 oktober 2020 14:02 schreef Dven het volgende:
[..]
Ja, al die jonge kinderen met boerka's en nikaabs
[..]
Ik ben haast doorschijnend wit met sproeten en heb een chronisch vitamine D tekort.quote:Op zondag 11 oktober 2020 14:04 schreef Tijn het volgende:
Hoe donkerder je huidskleur, hoe moeilijker het is om genoeg vitamine D aan te maken. Maar het is voor iedereen verstandig om wat extra bij te slikken, zeker nu mensen niet zoveel buiten zijn.
Als 'buitenlander' is het natuurlijk eerst en vooral je eigen schuld, volgens sommigen.quote:Op zondag 11 oktober 2020 14:04 schreef Monolith het volgende:
[..]
Kan allerlei oorzaken hebben natuurlijk, van genetische tot aan minder vaak buiten komen.
LCPS.quote:247 covidpatiënten op IC, 986 in kliniek
Het totaal aantal opgenomen covidpatiënten bedraagt 1233, 43 meer dan de vorige dag. Daarvan liggen er 986 buiten de Intensive Care, 31 meer dan gisteren. Op de IC liggen 247 covidpatiënten, 12 meer dan de dag ervoor. Er liggen daarnaast 489 non-covid-patiënten op de IC, 31 minder dan gisteren. De totale IC-bezetting bedraagt daarmee 736, 19 minder dan de vorige dag.
Inderdaad, ik heb ook absoluut geen idee waarom dit überhaupt tot een discussie zou moeten leiden. Alsof je iemand moet uitleggen dat de aarde rond is.quote:Op zondag 11 oktober 2020 14:04 schreef Tijn het volgende:
Hoe donkerder je huidskleur, hoe moeilijker het is om genoeg vitamine D aan te maken.
Waar zie jij daar een discussie over dan?quote:Op zondag 11 oktober 2020 14:06 schreef Dven het volgende:
[..]
Inderdaad, ik heb ook absoluut geen idee waarom dit überhaupt tot een discussie zou moeten leiden. Alsof je iemand moet uitleggen dat de aarde rond is.
volgens mij was 'de verwachting' dat er nu tussen de 400 en 700 zouden liggen. Maar jammer dat er weer een toename te zien is na de kleine afname van gister.quote:Voorzitter Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg: ‘Het aantal opgenomen covidpatiënten stijgt door, dit is conform de verwachting. Van hen ligt 51% in het westen van het land (roaz regio’s Noord-West, West en Zuid-West). Patiënten worden vanuit deze regio’s verplaatst over het gehele land.’
quote:Op zondag 11 oktober 2020 14:02 schreef Dven het volgende:
[..]
Ja, al die jonge kinderen met boerka's en nikaabs
[..]
quote:Huidskleur en leefstijl
Het verschil tussen de Nederlandse kinderen en kinderen met een andere etnische afkomst is groot. Dit kan liggen aan hun getinte huidskleur, maar ook aan een andere leefstijl. "Kinderen met voldoende vitamine D-waarden keken minder televisie, hadden een gezonder eetpatroon op jongere leeftijd, speelden meer buiten en fietsten vaker naar school dan kinderen met een vitamine D-tekort", zegt Trudy Voortman, een van de auteurs.
Bijna niemand komt "genoeg" buiten, de overgrote meerderheid van de mensen heeft een tekort, zeker in de winter. Onze moderne levensstijl staat het over het algemeen niet toe dat je de hele middag in de zon zit. Met even een ommetje tijdens de lunchpauze kom je er niet, zeker niet met normale kleding aan.quote:Op zondag 11 oktober 2020 14:05 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Ik ben haast doorschijnend wit met sproeten en heb een chronisch vitamine D tekort.
En ja, ik kom genoeg buiten.
Het is een belangrijke plek om samen te komen, dus ook om besmet te raken dat is inmiddels vanuit de gemeenschap zelf ook onderkend en heeft aanleiding gegeven tot maatregelen en er een aantal (gedeeltelijk) te sluiten.quote:Op zondag 11 oktober 2020 13:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik wacht nog steeds op een bron waaruit blijkt dat de moskees de schuld zouden zijn van deze oplevingen.
IC-baas: 'Voornamelijk COVID-patiënten met niet-westerse achtergrond op IC'quote:Op zondag 11 oktober 2020 14:09 schreef xFriendx het volgende:
Ik heb een Marokkaanse collega die best vaak naar bruiloften gaat. Er is altijd wel weer een neef, nicht, oma of verre familievriend die jarig is of gaat trouwen. Laatst was ze ook naar een bruiloft en er werd volop met elkaar gedanst, gezoend, handen geschud etc. Als al die bezoekers dag later even bij de buuf op de koffie gaan dan kan verspreiding snel gaan.
Niet om moslims te bashen, normaal vind ik het wel wat hebben dat ze zo met elkaar begaan zijn alleen in deze tijden komt dat 2x zo hard terug.
Veel buitenlanders werken bv in slachthuizen.quote:Op zondag 11 oktober 2020 14:04 schreef Monolith het volgende:
[..]
Kan allerlei oorzaken hebben natuurlijk, van genetische tot aan minder vaak buiten komen.
In de zomermaanden nog wel maar daarbuiten wordt het inderdaad lastig.quote:Op zondag 11 oktober 2020 14:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Bijna niemand komt "genoeg" buiten, de overgrote meerderheid van de mensen heeft een tekort, zeker in de winter. Onze moderne levensstijl staat het over het algemeen niet toe dat je de hele middag in de zon zit. Met even een ommetje tijdens de lunchpauze kom je er niet, zeker niet met normale kleding aan.
Klopt helemaal. En standaard zit in een lab niet vitamine D. Veel mensen hebben zonder het te weten een tekort.quote:Op zondag 11 oktober 2020 14:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Bijna niemand komt "genoeg" buiten, de overgrote meerderheid van de mensen heeft een tekort, zeker in de winter. Onze moderne levensstijl staat het over het algemeen niet toe dat je de hele middag in de zon zit. Met even een ommetje tijdens de lunchpauze kom je er niet, zeker niet met normale kleding aan.
Dit is in andere landen overigens ook al iets dat al bijna een half jaar aan de gang isquote:Op zondag 11 oktober 2020 14:11 schreef Mammietje het volgende:
[..]
IC-baas: 'Voornamelijk COVID-patiënten met niet-westerse achtergrond op IC'
Het zijn vanuit cultuur vaak wel grootschalige feesten, al zal het bij Hollanders net zo goed voorkomen .quote:Op zondag 11 oktober 2020 14:09 schreef xFriendx het volgende:
Ik heb een Marokkaanse collega die best vaak naar bruiloften gaat. Er is altijd wel weer een neef, nicht, oma of verre familievriend die jarig is of gaat trouwen. Laatst was ze ook naar een bruiloft en er werd volop met elkaar gedanst, gezoend, handen geschud etc. Als al die bezoekers dag later even bij de buuf op de koffie gaan dan kan verspreiding snel gaan.
Niet om moslims te bashen, normaal vind ik het wel wat hebben dat ze zo met elkaar begaan zijn alleen in deze tijden komt dat 2x zo hard terug.
Ja rustig aan, hoor. We zijn er hier net achter dat mondkapjes misschien een goed idee zijn.quote:Op zondag 11 oktober 2020 14:13 schreef Dven het volgende:
[..]
Dit is in andere landen overigens ook al iets dat al bijna een half jaar aan de gang is
Ja, ik had het ook al vaker gelezen.quote:Op zondag 11 oktober 2020 14:13 schreef Dven het volgende:
[..]
Dit is in andere landen overigens ook al iets dat al bijna een half jaar aan de gang is
Ik zie dat in mijn omgeving ook wel moet ik zeggen. Maar ook veel moslims die wel de richtlijnen volgen.quote:Op zondag 11 oktober 2020 14:09 schreef xFriendx het volgende:
Ik noteer: geen bron.quote:Op zondag 11 oktober 2020 14:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is een belangrijke plek om samen te komen, dus ook om besmet te raken dat is inmiddels vanuit de gemeenschap zelf ook onderkend en heeft aanleiding gegeven tot maatregelen en er een aantal (gedeeltelijk) te sluiten.
https://www.at5.nl/artike(...)-vanwege-coronavirusquote:Samenwerkingsverband Islamitische Organisaties Regio Haaglanden (SIORH) adviseert aan de 23 moskeeën, die bij hun zijn aangesloten om ook na 1 juli de deuren nog gesloten te houden. Tijdens een ledenvergadering werd vorige week gekeken hoe de geldende coronamaatregelen in de praktijk in de moskeeën kunnen worden toegepast. Hierin stond de veilige en verantwoorde heropening van de moskeeën centraal. Al heel snel bleek dit een lastige zaak vertelt Abdelhamid Bouzzit van SIOR Haaglanden op Den Haag FM.
https://www.rijnmond.nl/n(...)op-coronamaatregelenquote:Volgens de moskee is het in de praktijk niet haalbaar om 'op basis van willekeur' maximaal dertig bezoekers toe te laten. Er is daarom gekozen voor een hele sluiting. 'Wij van Moskee Taqwa willen de ouderen en kwetsbare personen in onze samenleving beschermen'.
De Blauwe Moskee gaat de komende drie weken elke vrijdag dicht. 'Dit doen wij uit voorzorg en veiligheid voor ons allen én is een weloverwogen besluit geweest', laat hoofdimam Yassin Elforkani weten. In de moskee waren mondkapjes al verplicht.
Overigens: ik sluit jouw verlaring niet uit, maar er is vooralsnog geen enkel bewijs voor. Waar wél bewijs voor is zijn bv. grootschalige bruiloften.quote:Andere moskeeën in Rotterdam houden geen grote bijeenkomst, om besmettingen met het coronavirus te voorkomen. Er geldt geen verbod op het offerfeest, maar er zullen controles bij moskeeën plaatsvinden.
Zo laat de Vereniging Marokkaanse Moskeeën Zuid Nederland in een brief aan haar achterban weten in nog maar drie van de veertien moskeeën het offerfeest te zullen vieren.
Tja je kunt moeilijk zeggen dat valt mee. Maar heel verkeerd is dit niet zeker als je naar de cijfers van België vanochtend keek.quote:Op zondag 11 oktober 2020 14:17 schreef Benny het volgende:
Update van 11 oktober:
- 6373 nieuw gemelde positieve testen
- 94 nieuwe ziekenhuisopnames
- 16 nieuwe IC-opnames
- 17 nieuwe overlijdens
Er liggen op dit moment 1233 mensen met COVID in het ziekenhuis, waarvan 247 op de IC.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er zijn nog maar 6 gemeentes met 0 besmettingen
Er zijn 13 gemeentes met 1 besmetting
Er zijn 84 gemeentes met 2-5 besmettingen
Er zijn 68 gemeentes met 6-9 besmettingen
[ Bericht 2% gewijzigd door _serial_ op 11-10-2020 14:27:46 ]wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Klopt. De zondag is volgens mij wel vaker wat lager uitgevallen. En er hebben de afgelopen twee weken sowieso dagen tussen gezeten waarop het leek af te vlakken, waarbij de dag daarna opeens weer een flinke stijging kwam.quote:
Beetje het patroon inderdaad; piekdag, dan 2 dagen 'minder'/stabiel, en dan weer een piekdag.quote:Op zondag 11 oktober 2020 14:20 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Klopt. De zondag is volgens mij wel vaker wat lager uitgevallen. En er hebben de afgelopen twee weken sowieso dagen tussen gezeten waarop het leek af te vlakken, waarbij de dag daarna opeens weer een flinke stijging kwam.
Maar, om positief te eindigen: elke daling is op dit moment mooi meegenomen!
Net als in de eerste golf was het ook beetje dezelfde patroon.quote:Op zondag 11 oktober 2020 14:21 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Beetje het patroon inderdaad; piekdag, dan 2 dagen 'minder'/stabiel, en dan weer een piekdag.
(Bijna) heel Twente is inmiddels donkerroodquote:Op zondag 11 oktober 2020 14:20 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Volgens mij is dat voor het eerst dat mijn gemeente in dat lijstje staat
Zo! Drenthe bezig met een inhaalslag?quote:Op zondag 11 oktober 2020 14:19 schreef _serial_ het volgende:
#COVID19NL statistieken t.o.v. gisteren:
Positief getest: 6378
Totaal: 174653 (+6373 ivm -5 corr.)
Opgenomen: 54
Totaal: 13301 (+53 ivm -1 corr.)
Opgenomen op IC*: 17
Huidig: 254
Totaal: 3551
* bewezen of verdacht
(stichting-nice.nl)
Overleden: 17
Totaal: 6584
Gemeentes met +10 besmettingen
420 Amsterdam
376 Rotterdam
273 Den Haag
234 Utrecht
99 Breda
94 Groningen
77 Leiden
74 Eindhoven
70 Zaanstad
65 Zoetermeer
64 Almere
61 Roosendaal
55 Nijmegen
55 Haarlemmermeer
54 Dordrecht
52 Leeuwarden
52 Emmen
49 Katwijk
48 Westland
47 Alphen aan den Rijn
47 Delft
45 Hengelo
45 Arnhem
45 Gouda
44 Enschede
43 Amersfoort
43 Bergen op Zoom
41 Haarlem
41 Tilburg
40 Vlaardingen
40 Helmond
39 s-Hertogenbosch
39 Venlo
37 Purmerend
37 Schiedam
37 Hoeksche Waard
36 Hoogeveen
36 Altena
34 Alkmaar
34 Krimpenerwaard
33 Ede
33 Nissewaard
32 Apeldoorn
30 Gooise Meren
29 Almelo
29 Capelle aan den IJssel
29 Ridderkerk
29 Oss
28 Amstelveen
28 Barendrecht
27 Zwijndrecht
27 Oosterhout
27 Lansingerland
27 Bladel
27 Zuidplas
26 Rijswijk
26 Veldhoven
26 Vijfheerenlanden
25 Assen
25 Edam-Volendam
25 Hilversum
25 Stichtse Vecht
25 Leidschendam-Voorburg
24 Weert
24 Súdwest-Fryslân
23 Huizen
23 Etten-Leur
23 Rucphen
22 Barneveld
22 Harderwijk
22 Diemen
21 Zwolle
21 Krimpen aan den IJssel
21 Noordwijk
21 Bodegraven-Reeuwijk
20 Doetinchem
20 Beverwijk
20 Maassluis
20 Waddinxveen
20 Venray
20 Hof van Twente
20 Kaag en Braassem
19 Oldenzaal
19 Zeist
19 Waadhoeke
18 Deventer
18 Nijkerk
18 Soest
18 Valkenswaard
18 Borger-Odoorn
17 Tubbergen
17 Houten
17 Veenendaal
17 Maastricht
17 Aa en Hunze
17 Peel en Maas
17 Meierijstad
16 De Bilt
16 IJsselstein
16 Woerden
16 Dinkelland
15 Borne
15 Heemskerk
15 Heerhugowaard
15 Velsen
15 Gorinchem
15 Leiderdorp
15 Waalwijk
15 Horst aan de Maas
15 Teylingen
15 Schouwen-Duiveland
15 Bergeijk
15 Sittard-Geleen
15 West Betuwe
14 Hendrik-Ido-Ambacht
14 Albrandswaard
14 Eersel
14 Utrechtse Heuvelrug
14 Oost Gelre
14 Halderberge
14 Twenterand
14 Cranendonck
14 Moerdijk
14 Berkelland
14 Pijnacker-Nootdorp
14 Berg en Dal
14 Westerkwartier
14 Molenlanden
13 Heerenveen
13 Coevorden
13 Nieuwegein
13 De Ronde Venen
13 Steenbergen
13 Lelystad
13 Leudal
13 Landerd
13 Goeree-Overflakkee
13 De Fryske Marren
12 Buren
12 Culemborg
12 Maasdriel
12 Wijchen
12 Langedijk
12 Alblasserdam
12 Papendrecht
12 Woensdrecht
12 Noordenveld
12 Bronckhorst
11 Smallingerland
11 Losser
11 Heumen
11 Renkum
11 Nunspeet
11 Leusden
11 Oostzaan
11 Schagen
11 Nieuwkoop
11 Oegstgeest
11 Westvoorne
11 Voorschoten
11 Deurne
11 Sint-Michielsgestel
11 Uden
11 Gemert-Bakel
11 De Wolden
11 Westerveld
11 Lingewaard
11 Rijssen-Holten
11 Hollands Kroon
10 Wierden
10 Aalten
10 Tiel
10 Wageningen
10 Wijk bij Duurstede
10 Aalsmeer
10 Hellevoetsluis
10 Hillegom
10 Reimerswaal
10 Wormerland
10 Oude IJsselstreek
10 Reusel-De Mierden
10 Tynaarlo
10 Eijsden-Margraten
10 Het Hogeland
Er zijn nog maar 6 gemeentes met 0 besmettingen
Er zijn 13 gemeentes met 1 besmetting
Er zijn 84 gemeentes met 2-5 besmettingen
Er zijn 68 gemeentes met 6-9 besmettingen
En nog een fijne gedachte:quote:Op zondag 11 oktober 2020 14:20 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Klopt. De zondag is volgens mij wel vaker wat lager uitgevallen. En er hebben de afgelopen twee weken sowieso dagen tussen gezeten waarop het leek af te vlakken, waarbij de dag daarna opeens weer een flinke stijging kwam.
Maar, om positief te eindigen: elke daling is op dit moment mooi meegenomen!
Klopt, het is snel gegaan hier.quote:Op zondag 11 oktober 2020 14:22 schreef Benny het volgende:
[..]
(Bijna) heel Twente is inmiddels donkerrood
van Dissel verwachtte medio oktober: 2200 Covid-patienten in het ziekenhuis en 400 op de IC.quote:Op zondag 11 oktober 2020 14:17 schreef Benny het volgende:
Update van 11 oktober:
- 6373 nieuw gemelde positieve testen
- 94 nieuwe ziekenhuisopnames
- 16 nieuwe IC-opnames
- 17 nieuwe overlijdens
Er liggen op dit moment 1233 mensen met COVID in het ziekenhuis, waarvan 247 op de IC.
Niet meer nu het testen volgens mij 24/7 doorgaat.quote:Op zondag 11 oktober 2020 14:24 schreef DireStraits7 het volgende:
Kan iemand bevestigen of ontkennen dat het weekend-effect ook een rol speelt bij het aantal gemelde besmettingen? Ik kan het namelijk niet terugvinden in de cijfers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |