abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195563499
De studenten de schuld geven mag dan natuurlijk weer wel

Hypocriet gedrag weer hier
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_195563506
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 12:23 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Geert _O_

Gewoon een uitstekend punt.
In februari waren het de roomblanke Hollanders die gingen carnavallen en wintersporten terwijl een deel van de wereld al in ellende zat. Ik word zo misselijk van die populisten die Covid aangrijpen voor politiek gewin.
pi_195563510
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 12:24 schreef Elan het volgende:

[..]

Geertgod. Allochtonen hebben ook gewoon schijt, je ziet precies alle kansenwijken in de toplijstjes qua ratio besmettingen.
Viel me laatst op in Amsterdam, Zuid had de minste stijging in positieve besmettingen. Lees ik later dat dat de rijke stinkerts buurt is.
pi_195563512
quote:
'Veel IC-patiënten hebben niet-westerse achtergrond'
Het lijkt erop dat het merendeel van de covid-patiënten op de intensive cares in de vier grote steden van niet-westerse afkomst is. Het hoofd van de IC-afdeling van het Amsterdam UMC locatie VUmc, Armand Girbes, concludeert dat uit een rondgang langs IC's in die steden. Dat meldt het VPRO-programma Argos op zijn website.

"Als je kijkt naar de verschillen en overeenkomsten met de eerste golf, dan valt op dat wij nu voornamelijk patiënten hebben met een niet-westerse achtergrond, waarbij het ook zo is dat zij de Nederlandse taal niet helemaal machtig zijn." Naar aanleiding daarvan informeerde hij bij ziekenhuizen in Rotterdam, Den Haag en Utrecht hoe het daar was en die deelden zijn ervaring.

Girbes roept op tot verder onderzoek. De uitkomsten daarvan kunnen volgens hem mogelijk bijdragen aan de bestrijding van het coronavirus. Hij roept de overheid op eens goed te kijken naar de informatievoorziening aan mensen die het Nederlands niet of niet goed machtig zijn. "Hoe goed hebben wij ons best gedaan om ook die groepen te bereiken? Ik heb het niet tot in de details uitgezocht, maar mijn indruk is dat daar misschien nog wel wat lacunes zitten."

In het Amsterdam UMC loopt al een onderzoek naar de invloed van etniciteit op de verspreiding van het virus. Daarin wordt ook gekeken naar de mate waarin deze groepen beschermende maatregelen nemen en of de overheid hen goed weet te bereiken. De resultaten daarvan worden begin volgende maand verwacht.

Je verwacht dit natuurlijk niet.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195563516
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 12:25 schreef Simmertje het volgende:

[..]

In februari waren het de roomblanke Hollanders die gingen carnavallen en wintersporten terwijl een deel van de wereld al in ellende zat.
Daar is dan óók geen woord aan gelogen.
pi_195563521
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2020 12:25 schreef Mortaxx het volgende:

Studenten zijn per definite blank of zo? Wat is dit nu weer?
pi_195563526
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 12:26 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Waarom altijd die focus op kleur?
pi_195563529
Is al begonnen met dat ellendige Suikerfeest, toen liep het overal in Europa alweer op als een malle van de tientallen naar de honderden besmettingen in twee weken tijd.

Lekker knus naar de moskee daarna gezellig met 50 man in je sociale huurwoning om te vreten. Uiteraard zonder afstand te houden want als je Covid krijgt is dat de wil van God.

Dat zie je ook bij die figuren in Staphorst.
blablablabla
pi_195563530
Trust me, straks met sinterklaas en kerst zijn het juist weer de Nederlandse gezinnen die voor de meeste besmettingen zorgen. Aangezien dat de enige momenten zijn dat wij gezellig doen met de gehele familie :')
  Moderator zondag 11 oktober 2020 @ 12:27:32 #100
236264 crew  capricia
pi_195563536
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2020 12:25 schreef Mortaxx het volgende:

Ik heb liever dat we helemaal niemand de schuld geven. We zitten allemaal in dit schuitje.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195563539
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 12:27 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Waarom altijd die focus op kleur?
Waar stel jij een vraag aan mij die je aan jezelf moet stellen?
pi_195563540
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 12:13 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Er staat niets over de verhouding tussen die twee. Dat kan 90:10 zijn, maar ook 10:90.
[..]

Nee hoor. Ook het RKI heeft als basismaatregelen afstand houden en handen wassen. Ventilatie is belangrijk, maar blijft ondergeschikt aan die basis.
Als het op 1 lijn zetten is dit hetzelfde zonder extra toelichting dat het niet zo zou zijn. Kan immers ook 90-10 de andere kant op zijn anders.

Daarom hebben de Duitsers ook de AHA + L

quote:
AHA+L-Formel = Abstand, Hygiene, Alltagsmasken + Lüften!

Nach aktuellen Erkenntnissen sind Aerosole der Hauptübertragungsweg des neuartigen Corona-Virus. Aerosole sind feinste Partikel in der Luft, die beim Atmen, Sprechen, Husten oder Niesen ausgestoßen werden und an denen Viren anhaften können. Sie können über die Atemluft in die Atemwege anderer Personen gelangen oder über den Kontakt mit Oberflächen übertragen werden.

Lijkt een beter uitgangspunt dan handen stuk wassen en afstand houden gezieb wat we nu weten.
pi_195563547
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 12:21 schreef Breekfast het volgende:
Geert weet zelfs Covid weer zo te framen dat het over immigratie/moslims gaat. Henk en Ingrid zijn het slachtoffer van de buitenlanders :')

[ twitter ]
[ twitter ]
https://nl.wikipedia.org/(...)%20in%20hun%20huizen.

Het is van alle tijden.
Vroeger kregen Rebecca en Salomon de schuld van de pest, daar waar Aleida en Gijsbert het slachtoffer waren.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  zondag 11 oktober 2020 @ 12:27:52 #104
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195563548
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 12:21 schreef Breekfast het volgende:
Geert weet zelfs Covid weer zo te framen dat het over immigratie/moslims gaat. Henk en Ingrid zijn het slachtoffer van de buitenlanders :')

[ twitter ]
[ twitter ]
Geert of niet, het is wel opvallend
pi_195563556
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 12:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Waar stel jij een vraag aan mij die je aan jezelf moet stellen?
:?

Ik heb het nergens over kleur, daar zal je mij nou... nooit op kunnen betrappen eigenlijk.
pi_195563558
quote:

[..]

Waarom begin jij nu over huidskleur?
Jij bent het zonnetje!!!
  Moderator zondag 11 oktober 2020 @ 12:28:52 #107
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_195563567
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 12:27 schreef Elan het volgende:
Is al begonnen met dat ellendige Suikerfeest, toen liep het overal in Europa alweer op als een malle van de tientallen naar de honderden besmettingen in twee weken tijd.

Lekker knus naar de moskee daarna gezellig met 50 man in je sociale huurwoning om te vreten. Uiteraard zonder afstand te houden want als je Covid krijgt is dat de wil van God.

Dat zie je ook bij die figuren in Staphorst.
Hmmm. Maar is een IC bed opeisen dan opeens ook "de wil van God" ?
pi_195563572
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 12:25 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Viel me laatst op in Amsterdam, Zuid had de minste stijging in positieve besmettingen. Lees ik later dat dat de rijke stinkerts buurt is.
Klopt ja al speelt sociale onderklasse natuurlijk ook een rol in gedrag behalve afkomst. Men spreekt amper Nederlands, vaker klein behuisd, en waarschijnlijk ook gewoon niet al te slim..
blablablabla
pi_195563584
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 12:27 schreef Tarado het volgende:

[..]

Geert of niet, het is wel opvallend
Als zo'n IC-baas het ook gewoon expliciet benoemt.... Die komt dagelijks op die afdelingen, wij niet.
blablablabla
  zondag 11 oktober 2020 @ 12:30:32 #110
3542 Gia
User under construction
pi_195563593
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 12:21 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]

Corona is niet tegen racisme.
Kan dat liggen aan de taal niet machtig zijn, dus de maatregelen niet snappen? Of toch een cultuurdingetje, knuffelen, kussen ter begroeting, moskeebezoek met teveel mensen.

Geloof niet dat niet westerse mensen vatbaarder zijn.
pi_195563601
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 12:27 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

https://nl.wikipedia.org/(...)%20in%20hun%20huizen.

Het is van alle tijden.
Vroeger kregen Rebecca en Salomon de schuld van de pest, daar waar Aleida en Gijsbert het slachtoffer waren.
Vroeger geloofde men het omdat god het zei volgens de spreker, nu gelukkig niet meer
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195563606
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 12:30 schreef Gia het volgende:

[..]

Kan dat liggen aan de taal niet machtig zijn, dus de maatregelen niet snappen? Of toch een cultuurdingetje, knuffelen, kussen ter begroeting, moskeebezoek met teveel mensen.

Of gewoon mokerdom zijn
Jij bent het zonnetje!!!
pi_195563611
quote:

[..]

Vreemde conclusie.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195563615
Ik ben tegen racisme
Groot fan van User Wotte
pi_195563624
quote:

[..]

Dat is natuurlijk de grote vraag, als het dermate opvallend is dat zoveel patiënten van niet westerse achtergrond zijn, moet je daar toch eens goed naar gaan kijken, mosterd na de maaltijd, dat dan weer wel.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195563625
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 12:27 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Daarom hebben de Duitsers ook de AHA + L

quote:
AHA+L-Formel = Abstand, Hygiene, Alltagsmasken + Lüften!

Nach aktuellen Erkenntnissen sind Aerosole der Hauptübertragungsweg des neuartigen Corona-Virus. Aerosole sind feinste Partikel in der Luft, die beim Atmen, Sprechen, Husten oder Niesen ausgestoßen werden und an denen Viren anhaften können. Sie können über die Atemluft in die Atemwege anderer Personen gelangen oder über den Kontakt mit Oberflächen übertragen werden.

Lijkt een beter uitgangspunt dan handen stuk wassen en afstand houden gezieb wat we nu weten.
Ook daar zie je dat handen wassen nog altijd zeer belangrijk is. Je kunt allicht beargumenteren dat er in Nederland te weinig aandacht voor ventilatie is, maar ik heb nog altijd geen bewijs gezien dat aerogene verspreiding de belangrijkste route is.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195563633
quote:

[..]

Doe een rondje in zuid-oost of Nieuw-West en het probleem is je erg snel duidelijk.
Groot fan van User Wotte
  zondag 11 oktober 2020 @ 12:33:12 #118
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195563638
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 12:30 schreef Elan het volgende:

[..]

Als zo'n IC-baas het ook gewoon expliciet benoemt.... Die komt dagelijks op die afdelingen, wij niet.
al verrast het me niet
pi_195563643
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 12:25 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Alle delen van Amsterdam kennen een heel groot percentage sociale huur.
pi_195563649
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 12:33 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Alle delen van Amsterdam kennen een heel groot percentage sociale huur.
Oke, en nu?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')