abonnement Unibet Coolblue
pi_195552234
Hey hallo! :)

Ik heb het net even geprobeerd op Tweakers, maar ik voel me niet erg prettig bij de overdreven regelzucht die je daar hebt. :')

Het zal altijd een soort sekte blijven daar. :*

Gezien ik werkloos ben (#bijstandboy), ben ik de afgelopen maand hardcore aan het programmeren geweest omdat ik een idee heb voor een nieuw open-source project. Gezien ik hier op een openbaar forum aan het posten ben, zal ik even discreet moeten zijn over de inhoud van het project. Dat komt allemaal wel zodra mensen zich kunnen inschrijven voor de gesloten bètaversie.

Geen zin om slapende honden wakker te maken in Silicon Valley. :D

Hoe dan ook; het project is dus geschreven in Laravel 8 en ik maak gebruik van ReactPHP om methodes asynchroon uit te kunnen voeren. Later moet het ook mogelijk worden om federatiekoppelingen tussen server te creëren en moet de database trackerless via torrents worden verspreidt.

Het frustrerende is dat ik momenteel tegen de 'beperkingen' van PHP aan loop, maar dat ik onmogelijk nu alles nog kan gaan zitten herschrijven in C#. Ik heb er bovendien nog veel te weinig ervaring mee om er iets zinnigs mee te kunnen maken.

.NET Core is echter wel de toekomst, en merk dat PHP functioneel en qua syntax (ook belangrijk) helemaal prima is, maar dat de taal gewoon echt achterloopt op de feiten op het gebied van extreme berekeningen en andere dingen die ik mis. Zo moet je bijvoorbeeld improviseren met ReactPHP en moet je workarounds verzinnen wanneer je bijvoorbeeld een bepaald type datastructuur mist om vanuit een functie te returnen. :') _O-

Ik overweeg dus om het onderdeel dat ik nu functioneel werkend heb niet meer aan te passen, en nieuwe onderdelen te gaan schrijven in C#, met als gevolg: twee totaal verschillende codebases in één project. Op het moment dat ik een core library van mijn project aanpas, kan dat dus van invloed zijn op wat geschreven is in .NET.
Denk bijvoorbeeld maar aan de 30 Eloquent-models en alle relaties tussen objecten. Of de helper functies die ik gemaakt heb. Daar moet ik dus nog even naar kijken, maar ik ga er vanuit dat ik door blijf gaan met Laravel/PHP.

Ik ben dus serieus op zoek naar PHP- en/of C# ontwikkelaars die de wereld willen veranderen en de macht af willen pakken van de overheid en grote techbedrijven. Deze macht hoort immers bij de internetgebruikers te liggen. :)

De voorwaarden:
- Je hebt (vrije) tijd en bent bereid een langere periode betrokken te zijn.

- Je bent een echte ninja in PHP, of C#: ik kijk het even aan. PHP werkt en er valt altijd meer te hacken. Als je goed bent met C#, kun je me ook een DM sturen.

- Het project is geheim; net zo lang totdat het af is en draait. Als je een lul bent die graag klept gaat het niet werken. Je houdt dus je mond tegen iedereen, zelfs tegen je oma. :X

- Je háát de technologiesekte: je begrijpt dat bijvoorbeeld Google en Amazon het kwaad zijn, en waarom dat zo is.

- Je respecteert de strenge open-source licentie. Er mag geen geld aan worden verdiend, tenzij het een donatie betreft om alles up te houden.

- Je bent je bewust van de groeiende controle en invloed die de overheid en bedrijven op ons internet hebben. Je wilt dat die bedrijven over een paar jaar smekend vragen om genade, terwijl ze op de grond dood liggen te bloeden. ^O^ :Y)
Dit is je doel, net zo lang tot het ons als team gelukt is.


- De afgehakte tentakels van deze evil bedrijven kunnen we later altijd nog opbakken met gewokte groenten.

- No bullshit en don't be evil.

Het project heeft een codenaam: die krijg je bij het sturen van een DM. De echte naam wordt later pas bekend gemaakt.

DM me indien je interesse hebt: ik zal je dan wat meer vertellen en we kunnen even sparren over PHP en C#.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2020 21:08:13 ]
pi_195561560
Voor extreme berekeningen kun je altijd externe programma's gebruiken ipv PHP.

Zelf al jaren geen PHP meer gedaan dus kan sowieso niet helpen.
pi_195562178
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 10:28 schreef kun_bbongal het volgende:
Voor extreme berekeningen kun je altijd externe programma's gebruiken ipv PHP.

Zelf al jaren geen PHP meer gedaan dus kan sowieso niet helpen.
Precies. Het algoritme wat ernaast moet gaan draaien bestaat nog niet, dus het kan ook in C# of C++. Java mag ook; het hangt echt af van de talen die worden beheerst door vrijwilligers.

Uiteindelijk is iedere gecompileerde OOP taal hetzelfde. PHP hoort daar ook bij, maar er missen gewoon nog wat features :D

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2020 11:28:58 ]
pi_195585318
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 19:25 schreef DevFreak het volgende:

- Je respecteert de strenge open-source licentie. Er mag geen geld aan worden verdiend, tenzij het een donatie betreft om alles up te houden.

Welke licentie gebruik je, er zijn bij mijn weten weinig licenties die geld verdienen verbieden.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_195586538
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 11:51 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Welke licentie gebruik je, er zijn bij mijn weten weinig licenties die geld verdienen verbieden.
Heb gekozen voor Apache, maar ik denk dat ik nog wat strenger ga dan dat. De voorwaarden over geld verdienen komen later wel; die staan al in het manifest. ^O^

Er zijn nogal wat soorten licenties met ieder voor- en nadelen, dus moet er nog wat dieper induiken.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 12-10-2020 13:05:08 ]
pi_195586738
Hoe kun je als programmeur in de bijstand zitten?
pi_195587175
quote:
5s.gif Op maandag 12 oktober 2020 13:18 schreef Farenji het volgende:
Hoe kun je als programmeur in de bijstand zitten?
auti

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_195604750
Ik kan sowieso niet helpen, maar wel een vraagje, is er een tijdspanne waarin je denkt dat het af is als wat mensen helpen? Ben wel benieuwd naar het eindresultaat.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 13-10-2020 10:37:22 ]
pi_195605532
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 10:36 schreef phoenyx het volgende:
Ik kan sowieso niet helpen, maar wel een vraagje, is er een tijdspanne waarin je denkt dat het af is als wat mensen helpen? Ben wel benieuwd naar het eindresultaat.
Het is wel een vrij geavanceerd project, dus als alles meezit en ik krijg wind in de zeilen door hulp van anderen is het over een jaartje af schat ik zo.

Een goedwerkende bèta heb ik het dan over :)
  zondag 18 oktober 2020 @ 23:37:11 #10
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_195722972
quote:
7s.gif Op maandag 12 oktober 2020 13:04 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Heb gekozen voor Apache, maar ik denk dat ik nog wat strenger ga dan dat. De voorwaarden over geld verdienen komen later wel; die staan al in het manifest. ^O^

Er zijn nogal wat soorten licenties met ieder voor- en nadelen, dus moet er nog wat dieper induiken.
Apache is slecht voor wat je wilt, het is een permissive licentie die juist bedrijven in staat stelt om de software te gebruiken. Ook in closed source en geld verdienen kan al helemaal. AGPL of GPLv3 komt het dichtste in de buurt van wat je wilt bereiken.

Er bestaat volgens mij geen gangbare FOSS licentie die monetair gewin tegengaat, het is dan niet meer Free.

https://opensource.org/osd

quote:
6. No Discrimination Against Fields of Endeavor
The license must not restrict anyone from making use of the program in a specific field of endeavor. For example, it may not restrict the program from being used in a business, or from being used for genetic research.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_195815407
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2020 23:37 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Apache is slecht voor wat je wilt, het is een permissive licentie die juist bedrijven in staat stelt om de software te gebruiken. Ook in closed source en geld verdienen kan al helemaal. AGPL of GPLv3 komt het dichtste in de buurt van wat je wilt bereiken.

Er bestaat volgens mij geen gangbare FOSS licentie die monetair gewin tegengaat, het is dan niet meer Free.

https://opensource.org/osd
[..]

Ik heb het inderdaad een beetje uitgezocht en kwam tot dezelfde conclusie :P

Ik zie het wel zodra de tijd rijp is.
pi_195815427
Maar mensen kom op nou, is er niemand die Google jankend op de grond wil zien liggen over een paar jaar?
pi_195815741
Veel te weinig info om kostbare tijd aan te besteden 🤷‍♂️
pi_195816114
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 22:46 schreef investeerdertje het volgende:
Veel te weinig info om kostbare tijd aan te besteden 🤷‍♂️
Dan stuur je me even een DM... Zoals staat in de OP.
pi_195816254
quote:
82s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 23:07 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Dan stuur je me even een DM... Zoals staat in de OP.
Ja dag, doe je pitch maar lekker in het openbaar.
pi_195816321
quote:
13s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 23:14 schreef Farenji het volgende:

[..]

Ja dag, doe je pitch maar lekker in het openbaar.
Dacht 't niet. Dan gaat iedereen aan de haal met mijn idee. :r

Bovendien geen zin om slapende honden wakker te maken.
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 03:26:02 #17
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_195818671
Dan kan je lang wachten denk ik. Succes ermee, ik ben vooral benieuwd naar je licentie. Als je een gangbare licemtie wilt denk ik dat je uitkomt op een Creative commons licentie, al zijn die vooral bedoeld voor culturele dingen, teksten, kunst, muziek en niet echt voor code. Maar je kan daarmee wel commercieel gebruik tegengaan.

En anders mag je er zelf eentje gaan maken.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_195819453
quote:
13s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 23:14 schreef Farenji het volgende:

[..]

Ja dag, doe je pitch maar lekker in het openbaar.
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 03:26 schreef slacker_nl het volgende:
Dan kan je lang wachten denk ik. Succes ermee, ik ben vooral benieuwd naar je licentie. Als je een gangbare licemtie wilt denk ik dat je uitkomt op een Creative commons licentie, al zijn die vooral bedoeld voor culturele dingen, teksten, kunst, muziek en niet echt voor code. Maar je kan daarmee wel commercieel gebruik tegengaan.

En anders mag je er zelf eentje gaan maken.
Nou... Dat project heeft nogal wat voeten in de aarde en ik ben er al langer dan een maand mee bezig nu, en heb wel zin om even wat anders te gaan doen. Ik ga vandaag aan de slag met met mijn nieuwe YouTube-clone. Als ik een beetje doorwerk heb ik over een weekje misschien een werkende alpha-versie.

Mensen die mee willen werken zijn van harte welkom. :)
pi_195819510


Let's create something awesome. _O_

Vandaag en morgen de views opbouwen, volgende week de backend.
pi_195822838
quote:
80s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 22:31 schreef DevFreak het volgende:
Maar mensen kom op nou, is er niemand die Google jankend op de grond wil zien liggen over een paar jaar?
in de wereld waar advertenties niet meer bestaan en webservers gratis zijn ofzo?
pi_195823469
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 12:49 schreef mschol het volgende:

[..]

in de wereld waar advertenties niet meer bestaan en webservers gratis zijn ofzo?



Er is vast wel een bedrijf die tegen vermelding van hun naam een tijdje gratis of met korting wil hosten.

Maar: misschien is het een idee om de dienst betaald te maken vanaf x aantal views. Dat ze bijvoorbeeld een euro betalen per duizend weergaven. Ik noem maar iets.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 24-10-2020 13:30:22 ]
pi_195823647
Is er iemand die voor mij een logo zou willen maken met Gimp/PhotoShop?

Ik ben daar heel slecht in.

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 24-10-2020 13:38:31 ]
pi_195824207
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 13:24 schreef DevFreak het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Er is vast wel een bedrijf die tegen vermelding van hun naam een tijdje gratis of met korting wil hosten.

Maar: misschien is het een idee om de dienst betaald te maken vanaf x aantal views. Dat ze bijvoorbeeld een euro betalen per duizend weergaven. Ik noem maar iets.
begrijp me niet verkeerd, prima als je hoopt een succesformule te hebben maar google jankend op de grond gaat wat ver.. ik ben wel voor minder grote bedrijven
pi_195824306
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 14:12 schreef mschol het volgende:

[..]

begrijp me niet verkeerd, prima als je hoopt een succesformule te hebben maar google jankend op de grond gaat wat ver.. ik ben wel voor minder grote bedrijven
Ik vind dat Google opgedeeld zou moeten worden in losse bedrijven. Lastig verhaal.

Ik probeerde net in te loggen bij YouTube; forceren ze je een teelfoonummer op te geven, anders kun je niet bij je account komen... :r
pi_195827653
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 14:18 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Ik vind dat Google opgedeeld zou moeten worden in losse bedrijven. Lastig verhaal.

Ik probeerde net in te loggen bij YouTube; forceren ze je een teelfoonummer op te geven, anders kun je niet bij je account komen... :r
apart, ik kan er gewoon zonder telefoon nummer op..?
wel een recovery email erin, maar dat is gewoon een ander mail adres dat op mijn hoofdmail binnenkomt :D
pi_195829302
Dan krijg je alsnog hetzelfde probleem als bij fok. Je zit toch met een hoop kosten voor hosting en een ddos filter.
pi_195830312
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 16:46 schreef mschol het volgende:

[..]

apart, ik kan er gewoon zonder telefoon nummer op..?
wel een recovery email erin, maar dat is gewoon een ander mail adres dat op mijn hoofdmail binnenkomt :D
Is een account van inmiddels 12 jaar oud, maar ik kom er ineens niet in. Verdachte activiteiten. Enzo.

Binnenkort maar even een verzoekje indienen tot verwijdering. Ze krijgen mijn nummer NIET. :( :r
pi_195830450
Plaats het eerst maar eens op Github
pi_195830532
quote:
86s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 13:38 schreef DevFreak het volgende:
Is er iemand die voor mij een logo zou willen maken met Gimp/PhotoShop?

Ik ben daar heel slecht in.
Ben ik ook slecht in maar je kan fiver proberen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_195830749
quote:
16s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 18:50 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ben ik ook slecht in maar je kan fiver proberen.
Betalen voor zoiets simpels als een logo? :') _O-
pi_195830766
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 19:02 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Betalen voor zoiets simpels als een logo? :') _O-
Uh, ja. :{
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_195830803
quote:
16s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 19:03 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Uh, ja. :{
Nooit begrepen. Je pakt een potlood en hop je hebt een logo. :P

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 24-10-2020 19:10:40 ]
pi_195830849
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 19:05 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Nooit begrepen. Je pakt een potlood en hop je hebt een logo.
Voor een goed logo heb je wel wat skills nodig. :) Als je die niet hebt kan je beter gewoon een paar euro neerleggen dan dat amateuristische gedoe mi.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_195830914
quote:
16s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 19:08 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Voor een goed logo heb je wel wat skills nodig. :) Als je die niet hebt kan je beter gewoon een paar euro neerleggen dan dat amateuristische gedoe mi.
Het voelt verkeerd om geld uit te geven aan iemand met een bullshit-job. Misschien dat ik gek ben. Ik zal er over nadenken. :)
pi_195830990
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 19:12 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Het voelt verkeerd om geld uit te geven aan iemand met een bullshit-job. Misschien dat ik gek ben. Ik zal er over nadenken. :)
Nouja ik vind grafisch ontwerpen wel een vakgebied gewoon. Vind er zelf niks aan ook om te doen. :+ Maar je wil wel een goede vectorafbeelding die herkenbaar is en blablabla. :P Ik kan het niet iig.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_195831081
quote:
16s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 19:17 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nouja ik vind grafisch ontwerpen wel een vakgebied gewoon. Vind er zelf niks aan ook om te doen. :+ Maar je wil wel een goede vectorafbeelding die herkenbaar is en blablabla. :P Ik kan het niet iig.
Oké true. Je hebt gewoon gelijk. Het is tegenwoordig een vak apart. :D

Maar dat is denk ik toch meer voor echte bedrijven die vectors nodig hebben voor reclames, billboards enzo.
pi_195831164
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 19:23 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Oké true. Je hebt gewoon gelijk. Het is tegenwoordig een vak apart. :D

Maar dat is denk ik toch meer voor echte bedrijven die vectors nodig hebben voor reclames, billboards enzo.
Nouja je schaalt tegenwoordig van een kleine telefoon tot wen ultra wide monitor met web apps. Maarja is maar net wat je het waard vindt.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_195831219
quote:
16s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 19:27 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nouja je schaalt tegenwoordig van een kleine telefoon tot wen ultra wide monitor met web apps. Maarja is maar net wat je het waard vindt.
Kun je niet gewoon een plaatje en wat tekst droppen in Gimp en het exporteren naar een vector? :D
pi_195831486
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 18:46 schreef osodevo het volgende:
Plaats het eerst maar eens op Github
Wat? De video website? Staat op Gitlab.

Github is tegenwoordig van Microsoft. :7

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 24-10-2020 19:46:06 ]
pi_195831561
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 19:30 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Kun je niet gewoon een plaatje en wat tekst droppen in Gimp en het exporteren naar een vector? :D
Geen idee. :o

Dacgt dat je aan de slag moest met illustrator.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_195831951
pi_195838771
quote:
:D :D :D _O-

_O_
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')