Koopavonden verbieden vind ik zo dom iets. Ik doe mijn boodschappen al jaren tussen 20.00 en 21.00 omdat het dan lekker rustig is in de supermarkten. Door dat te verbeiden zorg je juist voor dat mensen korter de tijd hebben om boodschappen te doen wat weer meer drukte veroorzaakt.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:16 schreef Da_Sandman het volgende:
Als er dinsdag als verwacht alleen maar aan de knoppen gedraaid wordt (koopavond verbieden, horeca wellicht 's avonds dicht) dan geeft het kabinet wel het juiste signaal, dat ze zich niet gek laten maken door het gestaar naar die besmettingsaantallen.
Je hebt het dus niet gezien.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:15 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat was gisteren ja, toen leken de cijfers stabiel, vandaag weer +500
Ik verwacht dinsdag dan ook zeer ingrijpende maatregelen. Of ze allemaal even terecht zijn weet ik niet, maar in die persco van Rutte gisteren proefde je de irritatie en het besef van “als men niet wil horen, dan maar voelen” want Rutte “schuwt niets om de volksgezondheid op orde te brengen/houden”quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:21 schreef Elan het volgende:
Je marge op andere facetten van de samenleving waar je wel nog enige controle over kunt uitoefenen is maar heel beperkt en zal dus ingrijpend moeten zijn.
En dan de hele winter, één jaar of tot er een vaccin is allemaal met de dikke kont op de bank zitten? Dat zal de volksgezondheid ook niet bevorderen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:18 schreef Da_Sandman het volgende:
Amateursport mag wel aan banden worden gelegd overigens, niet te doen zo. Te veel verantwoordelijkheid ook bij de bestuursleden/vrijwilligers.
Nee. Juist een hele logische maatregel.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:22 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Koopavonden verbieden vind ik zo dom iets. Ik doe mijn boodschappen al jaren tussen 20.00 en 21.00 omdat het dan lekker rustig is in de supermarkten. Door dat te verbeiden zorg je juist voor dat mensen korter de tijd hebben om boodschappen te doen wat weer meer drukte veroorzaakt.
Ja, dat vind ik echt onbegrijpelijk. Spreiden is juist goed.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:22 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Koopavonden verbieden vind ik zo dom iets. Ik doe mijn boodschappen al jaren tussen 20.00 en 21.00 omdat het dan lekker rustig is in de supermarkten. Door dat te verbeiden zorg je juist voor dat mensen korter de tijd hebben om boodschappen te doen wat weer meer drukte veroorzaakt.
Jawel.quote:
Dus enerzijds is het lekker rustig maar als de koopavond af wordt geschaft wordt het overdag ineens veel drukker.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:22 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Wie zegt dat dit ook voor supermarkten geldt? Wellicht enkel voor normale winkels.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:22 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Gelukkig ben je dat nietquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:24 schreef hooibaal het volgende:
De belangrijke mannen zijn de massa in de media duidelijk aan het opwarmen voor zeer strenge maatregelen vanaf dinsdag. Als ik een horeca-ondernemer was dan zou ik mijn levering van de groothandel voor maandag maar vast afzeggen.
Ik denk, als het er al komt, dat supermarkten worden uitgesloten. De openingstijden staan eigenlijk altijd al los van de koopavonden bij andere winkels.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:22 schreef ipa84 het volgende:
[..]
En jij paar weken terug de lockdownies belachelijk maken tjacka! Heb je nu mooi de deksel op de neusquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:23 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Nee. Juist een hele logische maatregel.
Er zijn meer manieren om in conditie te blijven.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:23 schreef maan_man het volgende:
[..]
En dan de hele winter, één jaar of tot er een vaccin is allemaal met de dikke kont op de bank zitten? Dat zal de volksgezondheid ook niet bevorderen.
quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:22 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd denk ik dat amateur sport het eerst eraan gaat.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:23 schreef maan_man het volgende:
[..]
En dan de hele winter, één jaar of tot er een vaccin is allemaal met de dikke kont op de bank zitten? Dat zal de volksgezondheid ook niet bevorderen.
Zelfs als ze dinsdag alles wat ze kunnen van stal halen en per direct alle horeca en sportclubs sluiten is het maar te hopen of het voldoende blijkt, want het hele bewustzijn van mensen is compleet anders dan in maart.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:23 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik verwacht dinsdag dan ook zeer ingrijpende maatregelen. Of ze allemaal even terecht zijn weet ik niet, maar in die persco van Rutte gisteren proefde je de irritatie en het besef van “als men niet wil horen, dan maar voelen” want Rutte “schuwt niets om de volksgezondheid op orde te brengen/houden”
Ja, wie doet dat? Hoeveel mensen gebruiken dat ding niet dagen/weken aan een stuk?quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:13 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Het zijn wegwerpmaskers. Je haalt ze uit de verpakking, zet ze op je smoel en gooit ze daarna weg.
Ik hoef inderdaad echt geen controle achter mijn voordeur voor dit nee.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:10 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Want jij wil graag kunnen blijven door feesten?
Iedereen zeurt alleen maar om extra maatregelen, maar de olifant in de kamer wordt steeds weggemoffeld onder het mom van 'OVERHEID MAG NIET ACHTER MIJN VOORDEUR'-gezeik.
Het valt te proberen lijkt me.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Zelfs als ze dinsdag alles wat ze kunnen van stal halen en per direct alle horeca en sportclubs sluiten is het maar te hopen of het voldoende blijkt, want het hele bewustzijn van mensen is compleet anders dan in maart.
We hebben wereldwijd kunnen zien dat het wel degelijk effect heeft. Alleen zijn hier de maatregelen te slap en de mensen te eigenwijs. Dus moeten er een paar tandjes worden bijgeschakeld.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:26 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Waarom gaan wij in dit land verder borduren op dode sporen zoals de horeca steeds meer beperken, sporten beperken , etc. Indien dit effect zou hebben moest dit toch wel blijken uit de cijfers inmiddels? Waarom wordt er gedacht dat wanneer je de horeca meer opzadelt met onzinnige maatregelen of zelfs sluit, er wel een ommekeer zou komen in de oh zo verschrikkelijke aantallen van besmettingen? Het is inmiddels wel duidelijk dat je op een dood spoor zit dan toch? Immers je had wel effect moeten zien bij de laatst genomen maatregelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |