Bron voor die 1%?quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 18:45 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dat klopt, maar in het slechtste geval dat we iedere laten creperen sterft er 1% (daar ben ik overigens niet voor). Dan kom je dus nooit aan 400k doden.

Zelfs al zet je vol in op de economie. De geglobaliseerde wereldmotor hapert. En de zuidelijke landen leggen de rekening neer in Brussel. We zouden altijd geraakt worden.quote:

En die mag dus nog wel meer naar de klote. Geen probleem dat straks de armeren de gezondheidszorg niet meer kunnen betalen en daarmee dus overlijden. Dat zullen er een stuk meer zijn dan de 13.000 mensen die nu in de ziekenhuizen zijn beland.quote:

Europa is tot 2 keer toe volledig aan puin geschoten, daar zijn we ook overheen gekomen. De helft van Nederland heeft onder water gestaan, ook daar zijn we overheen gekomen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 18:40 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Die kans is reëel als we alles op alles blijven zetten om alle mensen met het COVID in leven te houden.
Geld pompen in de economie is niet eeuwig houdbaar, evenals een eeuwige lockdown.

Ik geloof er ook niks van dat er een manier is om geen economische schade op te lopen tijdens een pandemie. Maar ik denk wel dat je de schade beperkt houdt door het aantal besmettingen niet uit de hand te laten lopen. Hoe meer mensen besmet raken, hoe meer de samenleving immers op slot moet en hoe groter de schade is.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 18:47 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Zelfs al zet je vol in op de economie. De geglobaliseerde wereldmotor hapert. En de zuidelijke landen leggen de rekening neer in Brussel. We zouden altijd geraakt worden.

Goedzo.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 18:48 schreef Ven1972 het volgende:
in Utrecht is er een inval gedaan bij iemand thuis waar ook een duur huisfeestje was... geen 1,5 meter afstand van elkaar gehouden en waren er 9 mensen zijn huis, allemaal boete gekregen van de politie.
Bron: AD.nl
https://www.ad.nl/utrecht(...)boetes-uit~a2cf9312/

Veel te voorbarig. Effect van maatregelen is nog niet zichtbaar. En met schijnmaatregelen als horeca dicht, sport dicht en koopavonden weg moeten ze niet aannkomen zetten.quote:

[hier in trouw staan alle belangrijke statistieken op een rij]quote:

Ik vrees echt dat de schade te groot is geworden zodat er onnodig te veel besmettingen erg snel opliepen in paar weken. Die schade kunnen we echt niet meer repareren. We moeten echt heel zuinigjes leven komende jaren.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 18:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik geloof er ook niks van dat er een manier is om geen economische schade op te lopen tijdens een pandemie. Maar ik denk wel dat je de schade beperkt houdt door het aantal besmettingen niet uit de hand te laten lopen. Hoe meer mensen besmet raken, hoe meer de samenleving immers op slot moet en hoe groter de schade is.

Gezondheidszorg zal altijd wel voldoende gefinancieerd worden verwacht ik. Maarja gíng het maar alleen om geld.. niet dus. Er is een bredere zin gewoon een stevige kaalslag gaande op de algehele sociaal-maatschappelijke infrastructuur.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 18:48 schreef mir1986 het volgende:
[..]
En die mag dus nog wel meer naar de klote. Geen probleem dat straks de armeren de gezondheidszorg niet meer kunnen betalen en daarmee dus overlijden. Dat zullen er een stuk meer zijn dan de 13.000 mensen die nu in de ziekenhuizen zijn beland.

Die worden stuk voor stuk geseponeerd, da's alleen maar extra werk voor justitie. Tenzij het PV voor geluidsoverlast is hebben ze niets gedaan wat niet mocht.quote:

Die kans is reëel als we alles op alles blijven zetten om alle mensen met het COVID in leven te houden.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 18:37 schreef Jaeger85 het volgende:
Hoe kom je erbij dat miljoenen mensen gaan verhongeren?
Omdat door een (te lange) lockdown teveel bedrijven op de fles zijn gegaan?quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 18:39 schreef Tijn het volgende:
Waarom zou er geen werk zijn wanneer deze pandemie is overgewaaid?

Ja, drm snap ik dat alles loslaten of snel weer een beloning willen na een korte periode van maatregelrn niet.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 18:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik geloof er ook niks van dat er een manier is om geen economische schade op te lopen tijdens een pandemie. Maar ik denk wel dat je de schade beperkt houdt door het aantal besmettingen niet uit de hand te laten lopen. Hoe meer mensen besmet raken, hoe meer de samenleving immers op slot moet en hoe groter de schade is.

Extra maatregelen komen alleen als de komende dagen geen effect zichtbaar is. Daarnaast is niet bekend welke in dat geval genomen worden.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 18:49 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Veel te voorbarig. Effect van maatregelen is nog niet zichtbaar. En met schijnmaatregelen als horeca dicht, sport dicht en koopavonden weg moeten ze niet aannkomen zetten.

Zolang de zorg niet overspoeld wordt niet nee. Anders wel.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 18:49 schreef Harlon het volgende:
[..]
[hier in trouw staan alle belangrijke statistieken op een rij]
sterftepercentage van Corona is ver onder de 1%, dus zelfs in het ergste geval ga je niet boven de 25k doden uit komen.

Ja echt zeker, daar voelen ze wel wat het is niet door beugel kan. Ik denk dat ze nooit van leren, echter gaan ze ook volgende keer het zelfde doen bij iemand anders thuis.quote:

Wat dan weer een beetje jammer is is de boete van nog " maar" 95 euro. Een avond flink stappen, festival of concert ben je het ook kwijt. Dan nu maar ff zo aftikken voor een avond "lol". Pakkans is wss ook nog klein, dus het gokken waard.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 18:48 schreef Ven1972 het volgende:
in Utrecht is er een inval gedaan bij iemand thuis waar ook een duur huisfeestje was... geen 1,5 meter afstand van elkaar gehouden en waren er 9 mensen zijn huis, allemaal boete gekregen van de politie.
Bron: AD.nl
https://www.ad.nl/utrecht(...)boetes-uit~a2cf9312/

Die zijn wel nodig en Rutte gaf dat min of meer ook toe vanmiddag. Het huidige pakket is simpelweg niet afdoende en ja, dat kun je nu al zeggen en hoeven we niet nog een week op te wachten.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 18:49 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Tx! Laten we duimen dat extra maatregelen niet nodig zijn.

Dank voor je heldere uiteenzetting. Dit is precies wat ik bedoel.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 18:51 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Die kans is reëel als we alles op alles blijven zetten om alle mensen met het COVID in leven te houden.
Geld pompen in de economie is niet eeuwig houdbaar, evenals een eeuwige lockdown.
[..]
Omdat door een (te lange) lockdown teveel bedrijven op de fles zijn gegaan?
Op een gegeven moment stort de boel als een kaartenhuis is elkaar.
Als bijvoorbeeld de horeca te lang dicht gaat, gaan de uitbaters op den duur failliet.
De leveranciers en bierbrouwers volgen daarna ook, gevolgd door de pandeigenaren. Wat een wissel trekt op de banken, die de hypotheken hebben gefinancieerd van de pandeigenaren.
Als mensen niet lang niet meer naar kantoor hoeven, gaan bedrijven hun panden afstoten, wat ook weer nadelig is voor pandeigenaren en financieerders.
Schoonmakers en cateraars moeten dan ook mensen ontslaan, er zijn immers geen panden meer om te cateren en schoon te maken.
Dat alles zorgt ook nog eens dat de grondprijzen gaan dalen. Daardoor dalen de woningprijzen ook, waardoor mensen weer onder water komen met hun hypotheek.
Daardoor gaan mensen minder verhuizen, worden minder nieuwe huizen gebouwd en komt de bouw stil te liggen.
Door het stil liggen van de bouwen vallen ook de fabrieken stil die grondstoffen moeten aanleveren.
Voor je het weet staan mensen massaal in de rij voor een uitkering, terwijl de inkomsten gekelderd zijn van de overheid én er nog steeds extra geld naar de zorg moet.
Als gevolg daarvan gaan de uitkeringen omlaag, kunnen mensen de hypotheek en huur niet betalen en wordt de situatie nog erger.

https://www.nu.nl/uitleg-(...)-vijf-grafieken.htmlquote:

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |