Wederom dit. Tandarts, mondhygienist, fysiotherapie, psychische zorg etc etc etc. Legio zaken die nu al uit het basispakket zijn gehaald en alleen maar via aanvullende verzekering te krijgen zijn en dat zullen er alleen maar meer worden. Maar meneer hooibaal ziet liever dat het eigen risico word afgeschaft, da's pas een stap in de goede richtingquote:Op vrijdag 9 oktober 2020 18:12 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Hoeveel mensen kunnen nu de tandarts al niet meer betalen? Hoeveel mensen gaan maar niet naar de huisarts omdat ze hun eigen risico niet kunnen betalen?
En ja, mensen zijn sociale dieren. Logisch gedrag dus.

Waarom heeft de zorg een probleem als we het virus zijn gang laten gaan en accepteren dat er mensen overlijden?quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 18:11 schreef hooibaal het volgende:
We hebben in Nederland de zorgkosten vrij aardig gecollectiveerd. Alleen het eigen risico moet nog worden afgeschaft, maar verder heeft iedereen dezelfde rechten op zorg. Ook in een pandemie trouwens, dus daarom moeten we het virus bedwingen om het zorgsysteem in bedrijf te houden. Als je nu ineens van alles gaat toestaan, dan heeft de zorg pas echt een probleem.

Ja dat is een hele grote kans op, helaas.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 17:53 schreef mir1986 het volgende:
Ja, ga lekker de mensen maar opsluiten in huis. Dat is goed voor het immuunsysteem en het mentale welzijn van de mensen.
En ervoor zorgen dat mensen elkaar weer thuis opzoeken. Ik kom geregeld in de sauna en als het ergens goed geregeld is dan is het daar wel. Komen ook nauwelijks besmettingen vandaan en dan toch de sauna weer gaan sluiten. Wanneer zorgen ze er nou voor dat de mensen in hun thuissituatie geen grote feestjes meer houden. Daar ligt het probleem en bij het sporten.
Heel Nederland gaat failliet zo.

je klinkt echt als een boomer van in de 70 of iemand die als een kluizenaar op zolder zit bij mama. Feit, mensen zijn sociale dieren en hebben behoefte aan sociaal contact. Dat gedrag is niet asociaal, maar normaal. Proberen dat te verbieden is iets wat je allicht in een politie staat als China kan doen, maar in Nederland gaat je dat gewoon niet lukken tenzij je dezelfde maatregelen gaat nemen als een politie staat. Gaat niet gebeuren dus.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 18:14 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Nee, gedrag dat zorgt voor een verdere verspreiding van het virus is noch logisch, noch sociaal. Het is asociaal.

Omdat ze het aantal coronapatiënten nu al nauwelijks aankunnen en ook al 'gewone' patiënten naar huis moeten sturen. Als je maatregelen gaat versoepelen wordt dat nog veel erger.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 18:15 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Waarom heeft de zorg een probleem als we het virus zijn gang laten gaan en accepteren dat er mensen overlijden?
Dan zou het juist de uitvaartbranche zijn die het niet meer bij kan benen.

Omdat je zieke mensen niet kunt laten creperen. Je weet wel, de Eed van Hippocrates enzo. Dokters helpen elke patiënt die zich aanmeldt zo goed als ze kunnen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 18:15 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Waarom heeft de zorg een probleem als we het virus zijn gang laten gaan en accepteren dat er mensen overlijden?

Bruno Martins Indi is in ieder geval vast terugquote:

Dit dus, we voorkomen nu 6000 doden, maar hebben straks geen betaalbare gezondheidszorg meer. De komende jaren zal er veel bezuinigd moeten gaan worden. Ook al zegt de Tweede Kamer, nee er zal niet bezuinigd worden. Dat is alleen maar om zieltjes te winnen voor de tweede kamer verkiezingen in maart 2021quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 18:15 schreef Harlon het volgende:
[..]
Wederom dit. Tandarts, mondhygienist, fysiotherapie, psychische zorg etc etc etc. Legio zaken die nu al uit het basispakket zijn gehaald en alleen maar via aanvullende verzekering te krijgen zijn en dat zullen er alleen maar meer worden. Maar meneer hooibaal ziet liever dat het eigen risico word afgeschaft, da's pas een stap in de goede richting

Dat is echt volgens mij echt geen hevige maatregel, maar halfbakken! Maar dat zorgt meestal voor mensen die op een zaterdag overdag meest gaan shoppen dan op een koopavond...quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 18:14 schreef Freecky28 het volgende:
[..]
Hevigste maatregel , koopavonden winkels dicht

Dit is wel een interessant punt. Ik ben wel benieuwd wat er gebeurt als het volgende virus zich aankondigt, elke 5 jaar komt er wel weer wat nieuws langs. Gaan we dan weer met z'n allen panieken.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 18:14 schreef mir1986 het volgende:
[..]
[..]
Dit inderdaad en het zal niet bij dit ene virus blijven. Over een paar jaar is er een ander virus en dan begint het circus weer van voren af aan. Alle sectoren lekker kapot maken en de helft van het land werkloos. Daar gaat ons welvaartsniveau.

Er is een eeuw lang geen pandemie op deze schaal geweest en nu zou het opeens om de 5 jaar raak zijn? Ik geloof daar helemaal niks van.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 18:21 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Dit is wel een interessant punt. Ik ben wel benieuwd wat er gebeurt als het volgende virus zich aankondigt, elke 5 jaar komt er wel weer wat nieuws langs. Gaan we dan weer met z'n allen panieken.

Je hoeft helemaal geen eigen risico te betalen als je naar de huisarts gaat.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 18:12 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Hoeveel mensen kunnen nu de tandarts al niet meer betalen? Hoeveel mensen gaan maar niet naar de huisarts omdat ze hun eigen risico niet kunnen betalen?
En ja, mensen zijn sociale dieren. Logisch gedrag dus.

Ik kwam hier en daar al wat dingen tegen op twitter van bijvoorbeeld Omtzigt die aangaf dat er best bij geleend kon worden ivm de lage rente, maar dat de staatsschuld toch echt niet onbeperkt op mag lopen. Die gaf aan dat er dus wel degelijk bezuinigd moet gaan worden als het echt een harde recessie wordt.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 18:20 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Dit dus, we voorkomen nu 6000 doden, maar hebben straks geen betaalbare gezondheidszorg meer. De komende jaren zal er veel bezuinigd moeten gaan worden. Ook al zegt de Tweede Kamer, nee er zal niet bezuinigd worden. Dat is alleen maar om zieltjes te winnen voor de tweede kamer verkiezingen in maart 2021

100 jaar geleden vielen er 50 miljoen doden.. we zitten nu op 1 miljoen doden. Dat lijkt me een wereld van verschil.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 18:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er is een eeuw lang geen pandemie op deze schaal geweest en nu zou het opeens om de 5 jaar raak zijn? Ik geloof daar helemaal niks van.

Een consult van de huisarts zit inderdaad niet in het eigen risico, de medicatie of vervolgbehandeling echter wel als deze al uberhaupt wordt vergoed.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 18:22 schreef Blueheeler het volgende:
[..]
Je hoeft helemaal geen eigen risico te betalen als je naar de huisarts gaat.

Mexicaanse griep, sars, mers, swine-flu, etc..etc. Het hoeft niet eens een full-blown pandemie te zijn, alleen al het moment dat er een nieuw virusje is gespot. Ik zie de krantenkoppen al voor me.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 18:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er is een eeuw lang geen pandemie op deze schaal geweest en nu zou het opeens om de 5 jaar raak zijn? Ik geloof daar helemaal niks van.

Ik heb het niet over de huisarts, maar over de vervolgstappen in het ziekenhuis.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 18:22 schreef Blueheeler het volgende:
[..]
Je hoeft helemaal geen eigen risico te betalen als je naar de huisarts gaat.

Klopt en dat eigen risico kan je ook per maand betalen. Neemt niet weg dat ik vind dat het eigen risico weg zou moeten, zeker voor de minima.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 18:23 schreef Harlon het volgende:
[..]
Een consult van de huisarts zit inderdaad niet in het eigen risico, de medicatie of vervolgbehandeling echter wel als deze al uberhaupt wordt vergoed.

En de tandartszorg weer in het basispakket. Veel mensen hebben geen idee hoe belangrijk het gebit is voor je algehele gezondheid. Slechte tanden zorgt voor een slechter immuunsysteem. Er zijn mensen die die 40¤ per maand niet kunnen missen. En volgend jaar of het jaar daarop zal het eigen risico weer oplopen. Dan zal het echt geen 385 euro meer zijn.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 18:25 schreef Blueheeler het volgende:
[..]
Klopt en dat eigen risico kan je ook per maand betalen. Neemt niet weg dat ik vind dat het eigen risico weg zou moeten, zeker voor de minima.

Niet bij iedere verzekering en het afschaffen is niet te doen, dat kost je miljarden per jaar. Zorg is nu al veel te duur.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 18:25 schreef Blueheeler het volgende:
[..]
Klopt en dat eigen risico kan je ook per maand betalen. Neemt niet weg dat ik vind dat het eigen risico weg zou moeten, zeker voor de minima.

Ik mag toch hopen dat ze leren van deze pandemie en een actieplan klaar hebben voor de volgende uitbraak. We hebben nu de mazzel dat het een relatief mild virus is. De volgende pandemie kan de Spaanse griep 2.0 zijn die vooral huishoud in jongeren en jongvolwassenen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 18:21 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Dit is wel een interessant punt. Ik ben wel benieuwd wat er gebeurt als het volgende virus zich aankondigt, elke 5 jaar komt er wel weer wat nieuws langs. Gaan we dan weer met z'n allen panieken.

Niet raar dat de zorg zo duur is. Wordt met geld gesmetenquote:Op vrijdag 9 oktober 2020 18:28 schreef Harlon het volgende:
[..]
Niet bij iedere verzekering en het afschaffen is niet te doen, dat kost je miljarden per jaar. Zorg is nu al veel te duur.

Als de farmaceutische industrie dan eens wat minder geld gaat verdienen. Evenals de apotheker, de chirurg, de anesthesist, het management. Dan zullen de kosten alweer een stuk lager zijn.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 18:28 schreef Harlon het volgende:
[..]
Niet bij iedere verzekering en het afschaffen is niet te doen, dat kost je miljarden per jaar. Zorg is nu al veel te duur.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |