Tja, ik zou me theoretisch niet heel ongerust hoeven maken dat ik opgenomen of op de IC beland op mijn leeftijd. Toch zijn er zoveel 'horrorverhalen' van twintigers/dertigers die zeggen drie maanden na besmetting nog steeds niet een trap te kunnen lopen en niet meer weten hoe ze moeten hoofdrekenen dat ik denk, better safe than sorryquote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zit toch net in de verkeerde leeftijdsgroep waarin het ineens toch wel oploopt. Ik blijf dus maar gewoon mijn best doen niet besmet te raken, dan word ik zeker niet ziek.
In maart hadden we dan ook 30.000 besmettingen per dag is berekend en die kwamen toen vanwege de onkunde en snelheid niet aan het licht. Je kunt dat niet 1 op 1 vergelijken.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:39 schreef VoMy het volgende:
[..]
De cijfers van de afgelopen weken, waarin we al 3 weken op een besmettingsniveau van omstreeks half maart zitten maar niet de vergelijkbare ziekenhuisopnames zien als bij de eerste golf.
Jij bent echt de enige die dat denkt.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:38 schreef Za het volgende:
Is er werkelijk niemand die inziet dat zoiets vluchtigs als een virus niet ontvankelijk is voor welke maatregelen dan ook, behalve wellicht het solitair in geïsoleerde kamers plaatsen van de gehele bevolking?
Dit is echt wartaal. Wist je bijvoorbeeld dat de R altijd op zn best 2 weken terug wordt gerekend?quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het moest een dalende trend zijn (en eigenlijk al een R<1 ) anders zouden er nieuwe maatregelen komen. Het lijkt mij heel onwaarschijnlijk dat dat nu nog gaat gebeuren voor die dag.
Aangezien sommige mensen pas na 2 weken symptomen krijgen zou het langer moeten. Ze zijn dan nog eens een week of 2 besmettelijk.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:41 schreef Questular het volgende:
Hoeveel zou 2 weken volledige lockdown opleveren? Reset je dan alles weer redelijk en kun je met een aantal maatregelen weer verder of is dat een utopie?
Hmm, ja daar heb je me. Geschat lijkt me het beste.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:38 schreef VoMy het volgende:
[..]
Wat moet er volgens jou gaan dalen? Gerapporteerde besmettingen? Of geschat aantal besmettingen?
Een reeks spotjes en programma's op TV die zulke gevallen even de revue laten passeren zou helemaal geen kwaad kunnen... zolang mensen niet echt een beeld hebben van wat de gevolgen kunnen zijn van het virus oplopen, blijft men er laconiek over doen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:40 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Tja, ik zou me theoretisch niet heel ongerust hoeven maken dat ik opgenomen of op de IC beland op mijn leeftijd. Toch zijn er zoveel 'horrorverhalen' van twintigers/dertigers die zeggen drie maanden na besmetting nog steeds niet een trap te kunnen lopen en niet meer weten hoe ze moeten hoofdrekenen dat ik denk, better safe than sorry
Er is gewoon teruggerekend door het RIVM hoeveel besmettingen er ongeveer waren destijds.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
In maart hadden we dan ook 30.000 besmettingen per dag is berekend en die kwamen toen vanwege de onkunde en snelheid niet aan het licht. Je kunt dat niet 1 op 1 vergelijken.
Ik heb dat vaak met salades; dat ik ze beter 2 weken eerder op had kunnen eten..quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:42 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dit is echt wartaal. Wist je bijvoorbeeld dat de R altijd op zn best 2 weken terug wordt gerekend?
https://www.corona-lokaal.nl/locatie/Nederlandquote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:44 schreef StateOfMind het volgende:
Iemand trouwens een overzicht van de dagelijkse nieuwe besmettingen van de afgelopen 2 weken sinds de persco?
quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:45 schreef Benny het volgende:
[..]
https://www.corona-lokaal.nl/locatie/Nederland
Wat gek. Hier zie ik juist 90% van de boomers met een mondkapje lopen en de rest niet.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:48 schreef DonDruiper het volgende:
Ik heb nu overal een mondkapje op en zie om mij heen ook bijna iedereen in ieder geval binnen een mondkapje dragen.
Weet je van welke bevolkingsgroep 90% er geen draagt..? Juist, boomers. 60+.
Dat valt mij ook een beetje op... vooral twintigers en dertigers dragen het volgens mij. En ik zie ook meer allochtonen een mondkapje dragen dan Nederlanders...quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:48 schreef DonDruiper het volgende:
Ik heb nu overal een mondkapje op en zie om mij heen ook bijna iedereen in ieder geval binnen een mondkapje dragen.
Weet je van welke bevolkingsgroep 90% er geen draagt..? Juist, boomers. 60+.
Bij wie anders? De wijze van transmissie van dit virus is gewoon bekend. Je wordt niet spontaan ziek, je krijgt het van iemand anders.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:38 schreef Za het volgende:
[..]
Je legt hierbij 100% de schuld bij menselijk gedrag en de oplossing bij onnatuurlijk gedrag.
Ja, dat is wel een feit. Als jij besmettelijk bent en ik heb met jou geen contact, dan kun je me niet besmetten. Als je met niemand contact hebt, kan jouw infectie zich niet verder verspreiden en stopt jouw bijdrage aan de epidemie. Zo eenvoudig is het.quote:Het is geen feit dat een virus "eronder te krijgen" is dmv mensen hun natuurlijk gedrag te ontzeggen, sterker nog het is wel een feit dat hun immuniteit afneemt door dat te doen.
De tijden dat we dachten dat ziekteverwekkers spontaan onstonden of dat we niet begrepen hoe een infectie tot stand kwam ligt al een eeuw achter ons hoor.quote:Is er werkelijk niemand die inziet dat zoiets vluchtigs als een virus niet ontvankelijk is voor welke maatregelen dan ook, behalve wellicht het solitair in geïsoleerde kamers plaatsen van de gehele bevolking?
Tnx! Hoop interessante data. 71% van de mensen in het ziekenhuis overleefd het dus.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:38 schreef Momo het volgende:
[..]
stichting nice pagina beantwoord meeste van die vragen
Het is misschien maar net wat je wil zien.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:48 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Wat gek. Hier zie ik juist 90% van de boomers met een mondkapje lopen en de rest niet.
Denk alleen dat de 5000+ dagen hier nog niet zichtbaar zijn, dus denk dat het nog even duurt voordat de ziekenhuisopnames gaan dalen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:52 schreef Benny het volgende:
[ afbeelding ]
Logaritmisch lijkt het aantal nieuw gemelde ziekenhuisopnames trouwens te stabiliseren en lijkt het hoogtepunt in zicht
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |