Veel opties, veel aannames, zo overbodig.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 09:30 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Of negatief getest, 2 weken later hetzelfde dan gewoon gaan.
Of pusherige manager die handen te kort komt.
Veel opties.
Het beleid moet kloppen als eerst.
Zodra dat goed zit kan je een R laag houden met een bevolking die zich aan de maatregelen houdt. Wij falen in beide opzichten hard helaas.
Niet overbodig. Besnette zorgmedewerker op locatie aan het werk is een groot probleem.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 09:31 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Veel opties, veel aannames, zo overbodig.
Ja het ligt aan onze volksaard.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 09:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
Maar wij zijn in Nederland zo lekker eigenwijs en daarom gaat het zo slecht? Want in Spanje, Frankrijk, de UK, België en zelfs Duitsland gaat het allemaal wel de goede kant op?
Het strafbaar maken dat je gaat werken is ook een oplossing. Eerst de medewerkers en als die moet dan de persoon van wie die moet.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 09:35 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Niet overbodig. Besnette zorgmedewerker op locatie aan het werk is een groot probleem.
Oorzaak, oplossing zodat het zo min mogekijk voorkomt is noodzakelijk.
Redenen waarom mensen met klachten gaab werken bespreekbaar maken js noodzakelijk wil je het oplossen toch?
Waar ik me vooral zorgen over maak is het gemak waarmee nu weer geroepen wordt om zeer ingrijpende maatregelen. Na de eerste golf hoorde ik bijna alleen maar commentaar van mensen dat we een eventuele tweede golf absoluut anders aan moeten pakken en veel meer oog moesten hebben voor nevenschade. Alsof men die uitspraken alweer vergeten is.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 08:15 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind het ook nog veel te vroeg om te praten over het virus vier maanden laten rondgaan onder de minder kwetsbaren en de kwetsbaren afzonderen. We zitten nu in een tweede golf. Een golf die er anders uitziet dan de eerste. Dit is het begin daarvan, we weten nog niet hoe die zich ontwikkelt. Misschien lopen de besmettingen enorm op, maar blijft de zorg steken op zoals het nu is: vol, maar niet te vol, veel zieken, maar niet te veel ernstig zieken. Misschien blijft het behapbaar. En dan kun je verder kijken hoe ermee om te gaan. Ik denk dat we sowieso eerst dit najaar en de komende winter moeten kijken hoe een en ander zich ontwikkelt voordat we dramatische (want dat zijn het) maatregelen nemen die de maatschappij van elkaar gaan scheiden.
Maarja, als je het niet weet? Sneltesten is een oplossing hiervoor mits accuraat. Mondkapjes dragen. Afstand houden, bij twijfel, sneltesten en door. Meer kan je niet doen dan.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 09:39 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Het strafbaar maken dat je gaat werken is ook een oplossing. Eerst de medewerkers en als die moet dan de persoon van wie die moet.
Waarschijnlijk was een van hun een superspreader. Dan kan het hard gaan.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 09:45 schreef DireStraits7 het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)oor-coronavirus.html
Kan iemand mij trouwens uitleggen hoe het kan dat er twintig(!) medewerkers besmet zijn? Ik snap dat dit virus gemakkelijker overgaat dan we zouden hopen en dat een paar besmettingen zo kunnen gebeuren, maar twintig man komt op mij over alsof die mensen zich ook zelf niet aan de maatregelen gehouden hebben?
Één superspreader ertussen en het kwaad is al geschied, vermoed ik.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 09:45 schreef DireStraits7 het volgende:
Kan iemand mij trouwens uitleggen hoe het kan dat er twintig(!) medewerkers besmet zijn? Ik snap dat dit virus gemakkelijker overgaat dan we zouden hopen en dat een paar besmettingen zo kunnen gebeuren, maar twintig man komt op mij over alsof die mensen zich ook zelf niet aan de maatregelen gehouden hebben?
Of hebben ze toch niet genoeg afstand gehouden?quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 09:47 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk was een van hun een superspreader. Dan kan het hard gaan.
Als je het niet weet dan weet niemand het toch? Dan kan je ook niet als schuldige later worden aangewezen?quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 09:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Maarja, als je het niet weet? Sneltesten is een oplossing hiervoor mits accuraat. Mondkapjes dragen. Afstand houden, bij twijfel, sneltesten en door. Meer kan je niet doen dan.
Na het werk samen koffie drinken en dan gaat de mondkap ff af....quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 09:45 schreef DireStraits7 het volgende:
of toch aerosolen ?quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 09:48 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Of hebben ze toch niet genoeg afstand gehouden?
Het is gemakkelijk om dat soort uitspraken te doen als je weer in kalm water bent, natuurlijk.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 09:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Waar ik me vooral zorgen over maak is het gemak waarmee nu weer geroepen wordt om zeer ingrijpende maatregelen. Na de eerste golf hoorde ik bijna alleen maar commentaar van mensen dat we een eventuele tweede golf absoluut anders aan moeten pakken en veel meer oog moesten hebben voor nevenschade. Alsof men die uitspraken alweer vergeten is.
Wat dat betreft lijkt het kabinet die uitspraken niet vergeten te zijn en zijn ze zeer terughoudend in het afkondigen van hele grote maatregelen.
Het kabinet is vanaf het begin terughoudend. Rutte is geen leider ook.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 09:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Waar ik me vooral zorgen over maak is het gemak waarmee nu weer geroepen wordt om zeer ingrijpende maatregelen. Na de eerste golf hoorde ik bijna alleen maar commentaar van mensen dat we een eventuele tweede golf absoluut anders aan moeten pakken en veel meer oog moesten hebben voor nevenschade. Alsof men die uitspraken alweer vergeten is.
Wat dat betreft lijkt het kabinet die uitspraken niet vergeten te zijn en zijn ze zeer terughoudend in het afkondigen van hele grote maatregelen.
Volgens mij is dat een misvatting. Het doel van sneltesten is niet per sé dat ze accuraat zijn, maar dat ze voldoende nauwkeurig zijn om er voldoende besmettingen uit te pikken om de verspreiding te vertragen. Als je van de 100 besmette personen er maar 50 uitpikt met een sneltest scheelt dat al de helft van de potentiële besmettingsbronnen. Het is dus niet zozeer voor individuele gevallen, maar meer een epidemiologisch instrument om de kans op escalatie te verkleinen. Als je het voor een individu zeker wil weten kun je nu nog niet om de PCR-test heen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 09:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Maarja, als je het niet weet? Sneltesten is een oplossing hiervoor mits accuraat. Mondkapjes dragen. Afstand houden, bij twijfel, sneltesten en door. Meer kan je niet doen dan.
Ik had de verwachting dat we bij een tweede golf niet zulke rigoureuze maatregelen hoefde te treffen omdat we het testbeleid op orde zouden hebben. Dan zou je het inderdaad kunnen doen zoals Zuid-Korea, harde maatregelen op locatie, bron- en contactonderzoek en daarna weer snel verder kunnen. Bij een tweede golf zouden wij dit ook op orde hebben, we zouden een goed werkende app hebben, de ziekenhuizen zouden er klaar voor zijn. Niets van dit alles is uitgekomen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 09:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Kan. Maar hoe komt het dan dat we niet veel meer van dit soort grote uitbraken zien in ziekenhuizen?quote:
Deze post bewaar ik even tot komende dinsdagquote:Op vrijdag 9 oktober 2020 09:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het is juist belangrijk om dat soort uitspraken/evaluaties te doen wanneer je rationeel na kunt denken en niet in de emotie van het moment zit.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 09:51 schreef miss_sly het volgende:
Het is gemakkelijk om dat soort uitspraken te doen als je weer in kalm water bent, natuurlijk.
we hadden gewoon niks op orde voor de 2de golfquote:Op vrijdag 9 oktober 2020 09:52 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Ik had de verwachting dat we bij een tweede golf niet zulke rigoureuze maatregelen hoefde te treffen omdat we het testbeleid op orde zouden hebben. Dan zou je het inderdaad kunnen doen zoals Zuid-Korea, harde maatregelen op locatie, bron- en contactonderzoek en daarna weer snel verder kunnen. Bij een tweede golf zouden wij dit ook op orde hebben, we zouden een goed werkende app hebben, de ziekenhuizen zouden er klaar voor zijn. Niets van dit alles is uitgekomen.
Nu blijkt dat we met het testbeleid en bron- en contactonderzoek nog amper zijn opgeschoten vrees ik dat een lockdown zoals in maart steeds dichterbij komt. Wanneer je van meerdere GGD's in de regio's leest dat ze de controle kwijt zijn dan geeft dat weinig vertrouwen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |