abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195517489
quote:
2s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 23:01 schreef Tijn het volgende:
a) het mogelijk is om de jongeren van de ouderen te scheiden
Lijkt me een eitje, beide partijen klagen over overlast van elkaar en ouderen moeten door de bank genomen aardig wat moeite doen om de kleinkinderen te zien.
So we just called him Fred too
pi_195517509
quote:
2s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 23:01 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik geloof er niks van dat

a) het mogelijk is om de jongeren van de ouderen te scheiden
b) zelfs als dat wel lukt, de zorg niet alsnog overbelast raakt als dat virus ongecontroleerd rondgaat
Nou b geloof ik dan nog wel. Want dat hebben we gezien in de eerste weken van september.
Maar a gaat niet lukken, althans niet zonder de vrijheden van ouderen op onaanvaardbare wijze te beperken.
zie email 27 oktober
pi_195517514
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 23:02 schreef Mammietje het volgende:
Maar het kán niet.
En wat als het vaccin nog vijf jaar gaat duren? Gaan we het blijven hebben over 'kan niet'?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195517542
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 23:03 schreef Fred2 het volgende:

[..]

Lijkt me een eitje, beide partijen klagen over overlast van elkaar en ouderen moeten door de bank genomen aardig wat moeite doen om de kleinkinderen te zien.
Wat stel je voor, verpleeghuizen weer op slot draaien? Straatverbod voor ouderen?

Want dat zijn dan toch wel de categorie maatregelen waar je aan moet denken, lijkt mij volstrekt onaanvaardbaar...
zie email 27 oktober
pi_195517553
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 23:04 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Nou b geloof ik dan nog wel. Want dat hebben we gezien in de eerste weken van september.
Maar a gaat niet lukken, althans niet zonder de vrijheden van ouderen op onaanvaardbare wijze te beperken.
Niet alleen van ouderen, risico groepen zijn niet beperkt tot ouderen. En hoe isoleer je ouderen zonder hun verzorgers te isoleren. En hoe doe je dat zonder die van hun familie te isoleren. Etc etc etc.
pi_195517556
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 23:04 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

En wat als het vaccin nog vijf jaar gaat duren? Gaan we het blijven hebben over 'kan niet'?
Laten we het er dan nog eens over hebben! ^O^
  donderdag 8 oktober 2020 @ 23:06:13 #182
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195517561
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 23:03 schreef Fred2 het volgende:

[..]

Het is een illusie dat het alleen om opa's en oma's gaat. Mensen van 50+ zijn ook ouders, verplegers, dokters, leraren, kappers, winkelpersoneel, horecamedewerkers, etc. etc. Je hebt het letterlijk over de helft van alle Nederlanders. Hoe ga je in godsnaam al die mensen van de rest scheiden zonder enorm maatschappij-ontwrichtende gevolgen?
pi_195517568
quote:
14s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 23:00 schreef Vallon het volgende:

[..]

Yep hoewel het goed genoeg is. Bij één van de sneltesten volstond een keelafname.
Ik denk dat wanneer je weet wat/hoe je moet voelen, het prima zelf zou kunnen.

ik denk dat het niet lang zal duren dat er iets met speeksel mogelijk is.
Alles heeft te maken met hoeveel virus residu nodig is om de test te triggeren.
Ja, komt er wel snel aan hopelijk. Wat trouwens ook apart is. Las net dat Onana van Ajax positief had getest terwijl hij op 13-8 al besmet was geweest. Bleek om dode viruscellen te gaan.

Hoe groot is de kans dat dit bij veel mensen die positief testen het geval is? Zijn ze verkouden maar testen ze positief op basis van dode cellen van toen ze wel ziek waren in april maar niet getest werden.
Of zou dat niet zichtbaar zijn bij die tests na x aantal maanden?
pi_195517569
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 23:05 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Laten we het er dan nog eens over hebben! ^O^
Dus we maken eerst de hele maatschappij kapot en gaan het er dan nog eens over hebben dat het eigenlijk kansloos was?
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195517581
quote:
En wat als het vaccin nog vijf jaar gaat duren
Daar is maar een eerlijk antwoord op. Als je dat zeker weet moet je nu subiet stoppen met alle maatregelen en dan maar de schade incasseren.

Als je dit 5 jaar doet heb je het hele land naar de klote, zowel economisch als sociaal-maatschappelijk.
zie email 27 oktober
  donderdag 8 oktober 2020 @ 23:07:28 #186
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195517589
quote:

[..]

De verwachting is vooralsnog dat er komend jaar een vaccin is. Laten we dat eerst maar eens een kans geven.
pi_195517605
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 23:06 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dus we maken eerst de hele maatschappij kapot en gaan het er dan nog eens over hebben dat het eigenlijk kansloos was?
Als een maatschappij kapot gaat van solidariteit wat voor maatschappij was het dan eigenlijk en waarom is die het waard om te behouden?
  Moderator donderdag 8 oktober 2020 @ 23:08:16 #188
236264 crew  capricia
pi_195517608
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 22:55 schreef Fred2 het volgende:

[..]

Had je iets anders verwacht dan na het bekend worden van de gerechtelijke uitspraak?
Daarom is de corona-wet een goede.
Volgende week stemmen ze er over in de Tweede Kamer.

Al heb ik ergens nog een weddenschap lopen wat er eerder gaat zijn: de corona-wet of het vaccin. 8-)
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195517615
quote:
2s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 23:06 schreef Tijn het volgende:

[..]

Het is een illusie dat het alleen om opa's en oma's gaat. Mensen van 50+ zijn ook ouders, leraren, kappers, winkelpersoneel, horecamedewerkers, etc. etc. Je hebt het letterlijk over de helft van alle Nederlanders. Hoe ga je in godsnaam al die mensen van de rest scheiden zonder enorm maatschappij-ontwrichtende gevolgen?
En dat dan nog los van hoe bedrijven overeind blijven als ze teveel (langdurig) zieken tegelijk krijgen.
pi_195517621
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 22:58 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik vind het een prima verhaal van de man eerlijk gezegd.
Even los gezien van of je het er eens of oneens mee bent. Het mooiste vond ik hoe Angela de Jong even werd gecorrigeerd dat jongeren met blijvende klachten echt een uitzondering zijn. Daar dan boos om worden terwijl een kinderarts dat vertelt die in het omt zit.
pi_195517625
quote:
2s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 23:07 schreef Tijn het volgende:

[..]

De verwachting is vooralsnog dat er komend jaar een vaccin is. Laten we dat eerst maar eens een kans geven.
En als het vaccin volgend jaar niet blijkt te werken gaan we ook pas over een half jaar de discussie voeren? Men was hier toch van het 'regen is vooruitzien'? Als je dán pas de discussie gaat voeren ben je ook weer een half jaar kwijt.
pi_195517633
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 23:08 schreef capricia het volgende:

[..]

Daarom is de corona-wet een goede.
Volgende week stemmen ze er over in de Tweede Kamer.

Al heb ik ergens nog een weddenschap lopen wat er eerder gaat zijn: de corona-wet of het vaccin. 8-)
Ik hoop dat je ingezet hebt op een vaccin dan want die zijn er al ;)
pi_195517636
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 23:05 schreef trein2000 het volgende:
Wat stel je voor, verpleeghuizen weer op slot draaien? Straatverbod voor ouderen?
Waarom gelijk naar het extreme?

Je kan toch met elkaar afspreken dat je alleen met ouderen in contact komt als je een negatieve pcr- of sneltest kan overleggen?
Waarbij mensen boven de 40 voorrang krijgen.
pi_195517650
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 23:09 schreef Tijger_m het volgende:
Ik hoop dat je ingezet hebt op een vaccin dan want die zijn er al ;)
Waar kan ik een shot halen dan?
pi_195517656
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 23:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Als een maatschappij kapot gaat van solidariteit wat voor maatschappij was het dan eigenlijk en waarom is die het waard om te behouden?
Solidariteit? Als er één groep is die nu solidair is zijn het de jongeren... alles wat ze nu doen is in hun eigen nadeel.
pi_195517668
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 23:06 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ach kom op..... hoelang post je nou al hier mee?
Als je het rond laat gaan, help je de zorg EN de economie om zeep.
pi_195517680
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 23:10 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Solidariteit? Als er één groep is die nu solidair is zijn het de jongeren... alles wat ze nu doen is in hun eigen nadeel.
Je bedoelt corona verspreiden? :P
  donderdag 8 oktober 2020 @ 23:10:52 #198
12221 Tijn