Eigenlijk zouden mensen in risicogroepen en in vitale beroepen zoveel mogelijk moeten bestellen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 22:39 schreef Kyran het volgende:
Dat ik alles laat bezorgen heeft ook wel meer redenen hoor.
Ten eerste gewoon pure luiheid. Ten tweede heb ik een hekel aan supermarkten (of in ieder geval mensen in een supermarkt).
Daarnaast wil ik gewoon de kans op besmettingen zo klein mogelijk houden. Mijn gezin overleeft het waarschijnlijk wel, want wij zijn relatief gezien gewoon gezonde mensen. Ik wil echter echt niet op mijn geweten hebben dat ik mijn collega's en of patiënten besmet. Zoveel patiënten hebben al een zwak afweersysteem en dan kan je zoiets echt niet gebruiken.
Als ik het ondanks mijn voorzichtigheid oploop en iemand besmet kan ik er mee leven, maar zou het toch lastig vinden als het zou komen door een risico die ik opzettelijk heb genomen.
Die komt er niet. Een vaccinatieplicht.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 22:53 schreef Vallon het volgende:
[..]
Natuurlijk maken landen zelf uit wat die willen waarbij ik betwijfel of NL dat zelf (binnen de EU/Schengen) mag uitmaken. En idd voorafwetend kun je dan (in vrijheid) besluiten om al of niet te gaan.
Maar goed we gaan zien of en in hoeverre er (ooit) een vaccinatie plicht komt voor Covid19.
Benieuwd hoe dan om te gaan met al of niet ongewenste uitzonderingen als bijwerking.
Die ik in een fractie van een seconde passeer, big deal.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 22:34 schreef quirina het volgende:
[..]
Werken wel jonge vakkenvullers die nog op de middelbare school zitten. Brrr
Had je iets anders verwacht dan na het bekend worden van de gerechtelijke uitspraak?quote:
Gewoon invriezen, joh.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 22:55 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Alleen is brood raar genoeg een discussiepunt thuis. Dat moet dan vers zijn waardoor je meerdere keren pw die supermarkt in schiet.
Jammer alleen dat het een onzin verhaal is omdat het zo niet werkt.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 22:51 schreef michiel_merk het volgende:
Prima verhaal net op 1, of ff het virus rond laten waaien 4 maanden lang, en uitkijken als je bij ouderen in de buurt komt boven de 60, en niet oma /opa bezoeken of komend 1.5 jaar van 'lockdown' naar 'lockdown' knipperlichten met nog meer schade
Wat een borrelpraat weer.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 22:51 schreef michiel_merk het volgende:
Prima verhaal net op 1, of ff het virus rond laten waaien 4 maanden lang, en uitkijken als je bij ouderen in de buurt komt boven de 60, en niet oma /opa bezoeken of komend 1.5 jaar van 'lockdown' naar 'lockdown' knipperlichten met nog meer schade
Dit dus.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 22:48 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Heel herkenbaar. Heb mijn ouders om die reden ook nog maar 2 keer gezien dit jaar. Aanstaande zaterdag misschien weer maar hou ons gezin goed in de gaten, zeker nu het binnen moet. Moet er ook niet aan denken dat één van de kids in de dagen erna ziek wordt en de rest van zijn leven voort moet dat hij Oma aangestoken heeft en ze daaraan sterft.
Online supermarkten zijn overbelast momenteel, dat is ook lastig.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 22:55 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Eigenlijk zouden mensen in risicogroepen en in vitale beroepen zoveel mogelijk moeten bestellen.
Wij bestellen sinds maart online maar net kwam ik er bv ook niet tussen tot dinsdag.
Alleen is brood raar genoeg een discussiepunt thuis. Dat moet dan vers zijn waardoor je meerdere keren pw die supermarkt in schiet.
Daar heb ik wel een streep door gezet sinds 2 weken.
Ik vind het een prima verhaal van de man eerlijk gezegd.quote:
Brood regel ik via de bakker..ik geef mijn bestelling door per telefoon of email..en dan ligt het klaar..ophalen snel naar binnen..pinnen en hoppaquote:Op donderdag 8 oktober 2020 22:55 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Eigenlijk zouden mensen in risicogroepen en in vitale beroepen zoveel mogelijk moeten bestellen.
Wij bestellen sinds maart online maar net kwam ik er bv ook niet tussen tot dinsdag.
Daar heb ik wel een streep door gezet sinds 2 weken.
Omdat het een ander verhaal is dan dat wat van Dissel, Gommers en Kuipers voorstellen?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 22:57 schreef Tijger_m het volgende:
Jammer alleen dat het een onzin verhaal is omdat het zo niet werkt.
Nee, omdat het een onzin verhaal is omdat het zo niet werkt.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 22:59 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Omdat het een ander verhaal is dan dat wat van Dissel, Gommers en Kuipers voorstellen?
Daar zijn we tot nu toe ook niet wijzer van geworden?
Echt? Want in 4 maanden heb je immuniteit opgebouwd, heeft het zorgstelsel en de economie het overleefd en heb je de ouderen en kwetsbaren ontzien?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 22:58 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik vind het een prima verhaal van de man eerlijk gezegd.
Yep hoewel het goed genoeg is. Bij één van de sneltesten volstond een keelafname.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 22:10 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Wel een tegenvaller dat die sneltest inaccuraat is en nog steeds het wattenstaafje in de neus vereist.
Ik geloof er niks van datquote:Op donderdag 8 oktober 2020 22:58 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik vind het een prima verhaal van de man eerlijk gezegd.
Alleen al het feit dat je zo reageert (en gezien de andere reacties hier) geeft wel aan dat dit 'debat' volledig verstomd is.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 23:00 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Echt? Want in 4 maanden heb je immuniteit opgebouwd, heeft het zorgstelsel en de economie het overleefd en heb je de ouderen en kwetsbaren ontzien?
Waarom zou het niet werken?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 23:00 schreef Tijger_m het volgende:
Nee, omdat het een onzin verhaal is omdat het zo niet werkt.
" dat is niet lekker, dus zielig,"quote:
Echt waar, als dit de oplossing zou zijn, zou ik vóór zijn. Maar het kán niet. Dan kan je er wel over blijven debatteren, maar wat heeft dat voor zin?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 23:01 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Alleen al het feit dat je zo reageert (en gezien de andere reacties hier) geeft wel aan dat dit 'debat' volledig verstomd is.
Los van het pragmatisme... we hebben hier recentelijk al eerder een (mijns inziens) vruchtbare discussie gehad over de vraag in hoeverre maatregelen nog proportioneel zijn.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 23:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik geloof er niks van dat
a) het mogelijk is om de jongeren van de ouderen te scheiden
b) zelfs als dat wel lukt, de zorg niet alsnog overbelast raakt als dat virus ongecontroleerd rondgaat
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |