Klopt! In dat opzicht alsnog een hoop gedaan gelukkig.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 22:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het was natuurlijk qua weersomstandigheden wel een schitterend voorjaar en ook een prima zomer, dus eigenlijk altijd buiten gezeten bij familie, vrienden en kennissen. Dat heeft denk ik enorm gescheeld.
Schat, ben jij het?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 22:39 schreef Kyran het volgende:
Dat ik alles laat bezorgen heeft ook wel meer redenen hoor.
Ten eerste gewoon pure luiheid. Ten tweede heb ik een hekel aan supermarkten (of in ieder geval mensen in een supermarkt).
Daarnaast wil ik gewoon de kans op besmettingen zo klein mogelijk houden. Mijn gezin overleeft het waarschijnlijk wel, want wij zijn relatief gezien gewoon gezonde mensen. Ik wil echter echt niet op mijn geweten hebben dat ik mijn collega's en of patiënten besmet. Zoveel patiënten hebben al een zwak afweersysteem en dan kan je zoiets echt niet gebruiken.
Als ik het ondanks mijn voorzichtigheid oploop en iemand besmet kan ik er mee leven, maar zou het toch lastig vinden als het zou komen door een risico die ik opzettelijk heb genomen.
Klopt. Serial zei dat de testen niet inaccuraat zijn en goedgekeurd, en ik met dit voorbeeld gaf alleen maar aan dat goedgekeurd en accuraat niet per se hetzelfde zijnquote:Op donderdag 8 oktober 2020 22:34 schreef Kyran het volgende:
[..]
Klopt inderdaad.
Meestal is een positief resultaat met sneltest ook een positief resultaat met PCR-test. Er zijn echter gevallen waarbij de sneltest een negatief resultaat geeft, terwijl een PCR-test wel positief is.
De vraag is hoe erg dit is, want als dat komt omdat die persoon "minder" virus bij zich heeft dan is hij misschien ook wel minder besmettelijk. Dan is de vraag weer of dat wel bewezen is .... lastige situatie, maar je moet wat.
[..]
Je kan wel een stip zetten maar aan de horizon is er alleen een zwart gat. Je hebt er dus niks aan.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 22:40 schreef TheVulture het volgende:
Prima verhaal nu bij Jinek vanuit de evenementenbranche. Zet een stip op de horizon en ga bijvoorbeeld werken met sneltests in het voorjaar, waarbij je enkel met een negatieve test naar binnen komt.
Hehehehehequote:Op donderdag 8 oktober 2020 22:36 schreef _serial_ het volgende:
[ afbeelding ]
Ondertussen in Staphorst
Zo zit ik er ook in. Bij alles maak ik de afweging: kan ik ermee leven als hierdoor een besmetting plaatsvindt? Dat betekent in de praktijk dat ik wel naar werkafspraken en uitvaarten ben geweest de afgelopen maanden, maar niet naar kantoor, feestjes, de horeca of op vakantie. Het is een saai jaar, maar vergeleken met anderen zijn de offers niet erg groot vind ik zelf.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 22:39 schreef Kyran het volgende:
Als ik het ondanks mijn voorzichtigheid oploop en iemand besmet kan ik er mee leven, maar zou het toch lastig vinden als het zou komen door een risico die ik opzettelijk heb genomen.
Dit was ook mijn gedachte ja. Ik snap dat de evenementenbranche dat wil en mij lijken die sneltesten inzetten ook een prima plan, maar dan moet het wel kunnen. Helaas weet niemand waar die stip aan de horizon past. En voor je die sneltest genomen hebt, heb je wel weer een hoop bewegingen gemaakt en in de rij gestaan voor test en uitslag.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 22:41 schreef Confetti het volgende:
[..]
Je kan wel een stip zetten maar aan de horizon is er alleen een zwart gat. Je hebt er dus niks aan.
Die sneltest kan je toch ook thuis doen?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 22:44 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dit was ook mijn gedachte ja. Ik snap dat de evenementenbranche dat wil en mij lijken die sneltesten inzetten ook een prima plan, maar dan moet het wel kunnen. Helaas weet niemand waar die stip aan de horizon past. En voor je die sneltest genomen hebt, heb je wel weer een hoop bewegingen gemaakt en in de rij gestaan voor test en uitslag.
Met een exitstrategie en perspectief bieden aan die branche kun je gericht werken naar wat daar voor nodig is. Was een prima verhaal, denken in mogelijkheden en met de wetenschap dat het virus dan waarschijnlijk niet weg is.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 22:41 schreef Confetti het volgende:
[..]
Je kan wel een stip zetten maar aan de horizon is er alleen een zwart gat. Je hebt er dus niks aan.
quote:Op donderdag 8 oktober 2020 21:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Lees je lijst eens door?
YES! Vaccination Certificate for Yellow Fever Required if traveler is over the age of 1 year
Yup. Tuurlijk zou ik maar al te graag naar concerten willen gaan. Ik mis dat echt enorm.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 22:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zo zit ik er ook in. Bij alles maak ik de afweging: kan ik ermee leven als hierdoor een besmetting plaatsvindt? Dat betekent in de praktijk dat ik wel naar werkafspraken en uitvaarten ben geweest de afgelopen maanden, maar niet naar kantoor, feestjes, de horeca of op vakantie. Het is een saai jaar, maar vergeleken met anderen zijn de offers niet erg groot vind ik zelf.
Heel herkenbaar. Heb mijn ouders om die reden ook nog maar 2 keer gezien dit jaar. Aanstaande zaterdag misschien weer maar hou ons gezin goed in de gaten, zeker nu het binnen moet. Moet er ook niet aan denken dat één van de kids in de dagen erna ziek wordt en de rest van zijn leven voort moet dat hij Oma aangestoken heeft en ze daaraan sterft.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 22:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zo zit ik er ook in. Bij alles maak ik de afweging: kan ik ermee leven als hierdoor een besmetting plaatsvindt? Dat betekent in de praktijk dat ik wel naar werkafspraken en uitvaarten ben geweest de afgelopen maanden, maar niet naar kantoor, feestjes, de horeca of op vakantie. Het is een saai jaar, maar vergeleken met anderen zijn de offers niet erg groot vind ik zelf.
Ik wel wat vaker, maar altijd in de tuin. Het was gelukkig vaak mooi weer de afgelopen maandenquote:Op donderdag 8 oktober 2020 22:48 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Heel herkenbaar. Heb mijn ouders om die reden ook nog maar 2 keer gezien dit jaar.
Helemaal eensquote:Op donderdag 8 oktober 2020 22:47 schreef Kyran het volgende:
[..]
Yup. Tuurlijk zou ik maar al te graag naar concerten willen gaan. Ik mis dat echt enorm.
Daarnaast baal ik er van dat ik weinig voorpret kan hebben van een vakantie waar ik al jaren naar uitkijk. Ik zit meer te denken "kan het wel doorgaan" dan "yay, we gaan eindelijk één van onze droomvakanties waarmaken".
Als dat alles is dan heb ik een goed leven hoor. Ik kan mijn familie/vrienden zien en spreken, heb een baan/inkomsten, ben gezond etc. Zijn mensen die het lastiger hebben, dus ga er ook niet over piepen.
Nou, als er een groep is die het zo moeilijk vindt om zich aan de maatregelen te houden, zullen ze waarschijnlijk ook niets met een positieve uitslag van een anonieme test doen als ze zich goed voelen. Dus laat die testen maar lekker bij de GGD.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 22:45 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Die sneltest kan je toch ook thuis doen?
Zo moeilijk is het niet.
quote:Op donderdag 8 oktober 2020 22:36 schreef _serial_ het volgende:
[ afbeelding ]
Ondertussen in Staphorst
Die kans is kleiner dan dat je kind een dodelijk ongeluk op de fiets krijgt. Neem aan dat jouw kinderen niet fietsen?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 22:48 schreef Mammietje het volgende:
Moet er ook niet aan denken dat één van de kids in de dagen erna ziek wordt en de rest van zijn leven voort moet dat hij Oma aangestoken heeft en ze daaraan sterft.
Same here. Ik ben nog net naar Jools Holland in de Doelen geweest voordat alles op slot ging in Maart.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 22:47 schreef Kyran het volgende:
[..]
Yup. Tuurlijk zou ik maar al te graag naar concerten willen gaan. Ik mis dat echt enorm.
Daarnaast baal ik er van dat ik weinig voorpret kan hebben van een vakantie waar ik al jaren naar uitkijk. Ik zit meer te denken "kan het wel doorgaan" dan "yay, we gaan eindelijk één van onze droomvakanties waarmaken".
Als dat alles is dan heb ik een goed leven hoor. Ik kan mijn familie/vrienden zien en spreken, heb een baan/inkomsten, ben gezond etc. Zijn mensen die het lastiger hebben, dus ga er ook niet over piepen.
Ik las dat ook de sneltest gebruik maakt van wattenstaafje in je neus en keel. Dus toch moeilijk zelf te doenquote:Op donderdag 8 oktober 2020 22:45 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Die sneltest kan je toch ook thuis doen?
Zo moeilijk is het niet.
We wilden ook wel vaker afspreken, maar er was iedere keer wel eentje verkouden hier.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 22:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik wel wat vaker, maar altijd in de tuin. Het was gelukkig vaak mooi weer de afgelopen maanden
Gewoon voor de spiegel.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 22:51 schreef RedFever007 het volgende:
Ik las dat ook de sneltest gebruik maakt van wattenstaafje in je neus en keel. Dus toch moeilijk zelf te doen![]()
Natuurlijk maken landen zelf uit wat die willen waarbij ik betwijfel of NL dat zelf (binnen de EU/Schengen) mag uitmaken. En idd voorafwetend kun je dan (in vrijheid) besluiten om al of niet te gaan.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 21:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Landen mogen dat toch zelf bepalen? Net zoals jij zelf mag bepalen of je er wel heen wil.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |