quote:Review
The Facts
Be a part of the family and play as one of four related monkeys: Aiai, Meemee, Baby or Gongon.
Simple control scheme allows players to focus on complex levels
Tilt the level floor to roll your monkey
Roll your way through 100 levels if you have the wits to do it
Play with up to four players using a split-screen mode exclusive to GameCube
Collect as many bananas as you can before crossing the goal line
A wide selection of mini-games and four-player modes exclusive to the GCN version
Try to stay on track as levels tilt, turn, separate and deform
Mensen die het spelen :
- Tot welk level ben je gekomen ?
- Heb je nog handigheidjes voor bepaalde levels ?
- Waar zitten de warps ?
etc.
Ik ben tot level 7 Expert gekomen, daar zit ik nu al een poosje vast.
Beginner en Advanced heb ik uitgespeeld, maar moet nog wel de extra levels unlocken.
Handigheidjes : Je kan springen door tegen een rand aan te ketsen, waardoor je hele stukken van levels overslaat.
voorbeeld : http://www.elitecoder.com/pack/e7-9080.zip
Voor meer filmpjes van mensen die TE vaak spelen :
http://www.uberkhans.com/~rhaining/SuperMonkeyBall/Movies-MainGame/index.html
Misschien handig om de titel te veranderen?
Advance gekomen tot 25... en toen waren de continues op
Expert nu bij 7...
Alle minigames unlocked, en nog een beetje voor oneindige continues!
quote:'t lijkt erop dat iedereen vastzit hier haha
Expert nu bij 7...
Alleen I.R.Baboon is verder gekomen volgens mij... ??!
Ik ben nl. ook best ver gekomen, maar ik speel het alleen bij een vriend, dus ik weet niet hoe ver het is
Tevens moet ik er ook bij zeggen dat ik games met timers haat. Is dat niet TE frustrerend?
[img]http://cubemedia.ign.com/cube/image/supermonkeyball2_062402_12.jpgmg]
quote:Expert zo'n 5-10 keer uitgespeeld.
Op dinsdag 21 januari 2003 13:44 schreef PBateman1978 het volgende:[..]
't lijkt erop dat iedereen vastzit hier haha
Alleen I.R.Baboon is verder gekomen volgens mij... ??!
Maar dat probeer ik dus nou zonder een continue te gebruiken, en ik mag al van geluk spreken als ik lvl 7 zo haal. 14 is totnutoe m'n verste zonder continue.
quote:90% van de levels heb je geen last van tijdsdruk. Dat is echt maar in een paar levels het geval. Het gaat veel meer om handigheid, en die tijd lukt dan meestal wel (Behalve in het afgrijzelijke Expert 7 natuurlijk).
Op zondag 26 januari 2003 10:45 schreef Chocobo het volgende:
Tevens moet ik er ook bij zeggen dat ik games met timers haat. Is dat niet TE frustrerend?
Maar Khadgar, als Nintendodiehard zou je Beginner 10 wel zonder problemen moeten kunnen halen. Nou ja, veel oefenen.
En oja, goed nieuws voor hen die in lvl 7 vastzitten: van alle 50 levels vind ik level 7 het kutste. Met 21 op een verdienstelijke tweede plaats.
quote:Haha. Dat is ZO kut. Had ik ook wel eens. Zeker als je nog maar 1 of 2 bochten moet en dan echt heel voorzichtig gaat doen. Dan sta je echt bijna stil en heb je gewoon te weinig tijd.
Op zondag 26 januari 2003 14:42 schreef PBateman1978 het volgende:
Ik heb het net ook weer geprobeerd, maar ik kwam wederom niet voorbij level 7. Als ik eenmaal die laatste dunne baan bereikt heb word ik nerveus (''Bijna...bijna...!!!'') en donderstraal ik er daar af...
quote:Expert jou al wel gelukt zonder continue?
Op zondag 26 januari 2003 14:48 schreef HAL9000S het volgende:
aaah, eindelijk een super monkey ball topic, toch een van mijn favouriete games die op de consoles verschenen is. Ik heb hem uitgespeeld, en de extra levels op easy en normal gekregen door ze zonder een leven te verliezen uit te spelen. Op expert lukt me dit niet en zal me denk ik ook nooit lukken. Wat zijn jullie monkeytarget highscores die van mij 1700 in 5 flights zonder wheel of danger.
Ik ben echt ZO benieuwd naar die master levels.
quote:gewoon kopen die handel, je krijgt er geen spijt van
Hahahaha,...ik snap nog steeds niet wat het nou precies is maar als SMB2 uit is in februari dan koop ik deze. Ik zie screens van Multiplayer scenes en screens van Singleplayer maar keb geen idee wat die rare aap nou allemaal kan en moet doen !
quote:Weet je van voor een adrenaline kick je krijgt als je net een level op een paar honderste seconden haalt
quote:Nee, helaas! Ik ben ook erg benieuwd naar de master levels alleen betwijfel ik of ik ooit expert mode zonder continue haal....Er zitten echt levels tussen waarbij het meer op geluk dan op skills aankomt. Het mooiste aan deze game vind ik dat je skills duidelijk toenemen. De ene dag lijkt iets totaal onmogelijk en een paar dagen later loop je er zonder moeite doorheen.
Op zondag 26 januari 2003 14:51 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Expert jou al wel gelukt zonder continue?
Ik ben echt ZO benieuwd naar die master levels.
quote:Who cares? Die screens zien er erg cool uit
Tevens moet ik er ook bij zeggen dat ik games met timers haat. Is dat niet TE frustrerend?[url=http://cubemedia.ign.com/cube/image/supermonkeyball2_062402_12.jpgmg]
[img]http://cubemedia.ign.com/cube/image/SMB2_screen1matterfact6.jpg][afbeelding][/url]
quote:
Op zondag 26 januari 2003 17:54 schreef Notorious_Roy het volgende:
Monkey Ball 2 ... zou het het geld waard zijn als je deel 1 al hebt?
Dat weet ik zelf ook !
En ik kwam een save van juli tegen van toen ik Expert 7 voor het eerst haalde. Dan zie je toch wel hoe je verbeterd bent...
quote:Volgens tothegame.com op 7 maart...
Op Nintendo.nl kon ik de releasedatum niet vinden van SMB2. Komt dat spel nou in februari?
Dat wordt dus sparen voor die en MP.
quote:Oh,...maar dan heeft SMB2 pech. Ik verkies zelf RE0 boven SMB2.
Op maandag 27 januari 2003 10:06 schreef PBateman1978 het volgende:[..]
Volgens tothegame.com op 7 maart...
Dat wordt dus sparen voor die en MP.
WAT zeg je Choco?
quote:
Op maandag 27 januari 2003 10:22 schreef Notorious_Roy het volgende:WAT zeg je Choco?
quote:
Op maandag 27 januari 2003 10:14 schreef Chocobo het volgende:[..]
Oh,...maar dan heeft SMB2 pech. Ik verkies zelf RE0 boven SMB2.
Ikzelf kies SMB2 boven Metroid Prime
quote:*PETS*
Op maandag 27 januari 2003 10:29 schreef Notorious_Roy het volgende:je weet niet wat je mist....
quote:*PETS*
Op maandag 27 januari 2003 10:31 schreef PBateman1978 het volgende:
Ik verkies SMB2 boven RE0.
Ik weet het zeker...
quote:Whoehahahahahahaha,.....
Op maandag 27 januari 2003 15:37 schreef Notorious_Roy het volgende:Nee Choco... Monkey Ball > Metroid Prime
Ik weet het zeker...
Maar goed, misschien trek ik nog bij.
Serieus... alles meteen toegankelijk...
Das ook suf
Het de party mode roeleert enorm met vrienden monkey fight
Aleen ik vind Main game niet zo super leuk, maar ik wil die mini games wel hebben
iemand tips?
quote:Yep, toch de main game spelen....
iemand tips?
Ook jij zal verslaafd raken
Maar ik denk dat het niet veel uitmaakt, als je op je geld moet letten zou ik gaan voor deel 1 zodra 2 uit is. Geheid dat ie in budget komt.
quote:
Op maandag 27 januari 2003 10:14 schreef Chocobo het volgende:[..]
Oh,...maar dan heeft SMB2 pech. Ik verkies zelf RE0 boven SMB2.
quote:Deze games staan op gelijke hoogte bij mij, en ik zou het zowiezo psychisch niet aankunnen om een van deze drie aankomende kunstwerkjes in de winkel te laten liggen!!
Op maandag 27 januari 2003 10:29 schreef Notorious_Roy het volgende:je weet niet wat je mist....
quote:Zie de openingspost van deze topic
Weet iemand waar ik een paar leuke filmpjes van SMB kan vinden?
Maar goed, ooit speel ik Expert uit zonder continue...
quote:Hij heeft wel hoger gescoord dan deel 1 hoorde ik.
Op dinsdag 28 januari 2003 16:58 schreef I.R.Baboon het volgende:Maar goed, misschien trek ik nog bij.
3 Maart: Ik ben jarig en ga veel geld vragen!
5 maart: Super monkey ball 2
7: Maart: Resident evil zero
7: Maart: Gamecube online & en phantasy star online
En dan nog Metroid prime,
Ik ga iedergeval RE: 0 en SMB halen, dan ga ik later MP kopen, en heel mischien als ik nog geld over heb online,
Maar RE komt boven SMB maar ik ga hem wel kopen
28 maart een GBA SP
Dat was het... Misschien MP, maar waarschijnlijk niet
De ene zegt 5 maart, de andere 6 in de PU stond februari, ik zag later in april en net zag ik weer 14 maart,
Heeft iemand een goede datum?
Alvast bedankt
Er zit nu ook een story-mode in, wat ik zelf minder geslaagd vind (nogal kinderachtig verhaaltje) en de level-opzet is ook anders als in deel 1.
Nu zitten er ook nogal wat levels in waar het niet eens zoveel uitmaakt of je er goed in bent, maar waar je gewoon een flinke dosis geluk nodig hebt.
Ik vind het er niet minder leuk door geworden in ieder geval, en al die nieuwe minigames maken het natuurlijk nog leuker (Monkey Dogfight is tot nu toe mijn favoriet )
Al met al kan ik m zeker aanbevelen, ook aan de mensen die deel 1 hebben !!
quote:Je had hem toch bij dimesion + bestelt?
Op vrijdag 7 maart 2003 09:13 schreef PBateman1978 het volgende:
Nou, een paar dagen SMB2 achter de rug, en ik moet wederom zeggen :
IK heb geen ervaring met dimension +
je kan de extra levels ook bij practice doen (voor degene die het interesseert)
je gaat bij practice en je drukt een paar keer L of R en je komt ze vanzelf wel tegen
ik weet niet of ik al voorbij expert 7 ben geraakt, maar ik weet wel dat ik toen es bij 7 bij de laatste bocht uit zenuwen gewoon naar beneden viel
maar toen was ik echt pissed
Zoveel moeite en het loont niet
quote:Voor 25 euro stuur 'k SMB1 naar je toe, compleet en net als nieuw, mail me gerust op virtualboy@chello.nl als je interesse hebt, ik heb zelfs nog 3 praktisch nieuwe GC controllers liggen voor de multiplayer fan
Op vrijdag 31 januari 2003 09:02 schreef Strolie75 het volgende:
Wat kan ik beter doen? Deel 1kopen of wachten op deel 2?
quote:Ja, daar ben ik inmiddels ook achter...
Op zaterdag 8 maart 2003 02:15 schreef ASSpirine het volgende:
ik zal het nog es zeggenje kan de extra levels ook bij practice doen (voor degene die het interesseert)
je gaat bij practice en je drukt een paar keer L of R en je komt ze vanzelf wel tegen
En ik kan nu in een keer doorspelen tot Expert 21 met wat geluk.
Dus ooit lukt het helemaal tot lvl 50.
quote:Volgens mij heeft ie inmiddels allang deel 1.
Op zaterdag 8 maart 2003 12:44 schreef supadupagama het volgende:[..]
Voor 25 euro stuur 'k SMB1 naar je toe, compleet en net als nieuw, mail me gerust op virtualboy@chello.nl als je interesse hebt, ik heb zelfs nog 3 praktisch nieuwe GC controllers liggen voor de multiplayer fan
dan wordt ik er moedeloos van
als je ZO moet gaan spelen om het te kunnen uitspelen
ik zal ooit expert uitspelen
Ik was met een vriend en we gingen meteen monkey racen en daarna monkey fighten, Dat vond ik toch de 2 zwakkere punten van deel 2, De banen/levels zijn niet echt leuk vergeleken met deel 1 , maar toch vette lol
Daarna bowling, de crazy mode vind ik dan wel veel leuker dan de 1e deel.
Ook is Monkey target grappig dat je tegelijk kan. Maar er zijn minder banen en geen items, dan vind ik jammer,
De mini games als soccer en Tennis heb ik nog niet ge-unlockt, De story mode verhaal slaat echt nergens op! maar de levels zijn daarvan wel leuk
Ik ga zo toch weer proberen de moeilijke levels uit te spelen, dat is een goed teken
quote:Billiards is okay idd. En wat heb je bij advanced gehaald? Uitgespeeld? Uitspelen vind ik bij advanced relatief lastiger dan daarna uitspelen zonder een leven te verliezen.
Op dinsdag 11 maart 2003 18:58 schreef Strolie75 het volgende:
Heb trouwens bij Advanced gehaald, en Monkey Billiards is top! (SMB1).
quote:Ik ben tot Level 29 gekomen. Toen waren mijn continues op.
Op woensdag 12 maart 2003 18:49 schreef I.R.Baboon het volgende:
Billiards is okay idd. En wat heb je bij advanced gehaald? Uitgespeeld? Uitspelen vind ik bij advanced relatief lastiger dan daarna uitspelen zonder een leven te verliezen.
Mijn vriendin is er nu mee bezig.
Ik heb per ongeluk mijn monkeyball memory ge-erased
Nu mag ik weer opnieuw punten gaan inzamelen om ooit expert uit te kunnen spelen
ik haal dat dus nooit zonder oneindige continues
Ik heb SMB eigenlijk voor mijn vriendin gekocht, maar ik zit er nu ook regelmatig achter! Is gewoon leuk om even snel tussendoor te spelen!
quote:alle minigames halen, en daarna een stuk of 6 keer een extra continue erbij kopen. Daarna unlimited continues en wordt het pas echt leuk...
Op donderdag 13 maart 2003 08:59 schreef Strolie75 het volgende:
Wanneer krijg je oneindige continues?
quote:Deel 2 zitten meer mini-games en ik vind het leuker,
Op donderdag 13 maart 2003 09:07 schreef Bastard het volgende:
Welk deel moet ik nou halen, 1 of 2?
BTW: IK heb bij SMB 2 nog maar 2 mini-games, iemand idee om veel play points te halen? Ik zit bij Story mode vast bij het level: Launcher
[Dit bericht is gewijzigd door Ajax_master op 13-03-2003 09:38]
quote:Extra continues erbij kopen gaat met gamepoints neem ik aan?
Op donderdag 13 maart 2003 09:27 schreef HAL9000S het volgende:
alle minigames halen, en daarna een stuk of 6 keer een extra continue erbij kopen. Daarna unlimited continues en wordt het pas echt leuk...
quote:Nee, je moet even 100 euro overmaken op mijn rekening.
Op donderdag 13 maart 2003 09:37 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Extra continues erbij kopen gaat met gamepoints neem ik aan?
Nee idd, gamepoints. Per 2500 krijg je 1 continue. Dus gewoon doorspelen en dan heb je er 9. Dan nog 1x een continue kopen en je hebt er oneindig veel.
De minigames zijn top, maar die maingame ZUIGT....
Level 4-6 Launchers en level 4-8 Coinslots hebben NIKS te maken met skills, maar alleen maar met puur geluk, en dat verpest deze game IMO
krijg je nog iets speciaals als je die 3e ook haalt?
en moet ik om ze opnieuw te krijgen nu weer zonder leven verlies beginner uitspelen
quote:Beginner en advanced moeten zonder leven te verliezen om extra levels te krijgen.
Op donderdag 13 maart 2003 22:14 schreef Webby het volgende:
In SMB1 moet je nou beginner zonder continue of zonder leven te verliezen om die extra levels te halen
Expert ook, maar dat is bijna onmogelijk. En bij het uitspelen van expert zonder continue krijg je iig 10 nieuwe master levels.
quote:Yep. Als je hem eenmaal kan is ie niet moeilijk meer. De truc is gewoon om steeds de binnenbocht te nemen, en vlak langs het randje te gaan. Dan is het goed te doen, al zal je bij de laatste bocht de eerste paar keer nog wel vallen waarschijnlijk.
Op zaterdag 15 maart 2003 17:46 schreef Webby het volgende:
In advanced kom ik nogsteeds niet door level 15Veel oefenen maar ...
Om de laatste stand te zien moet je ff op F5 rammen
Eff poll voor de SMB 2, bezitters,
Sommige heb ik eruit gelaten omdat ze niks aan zijn(Monkey billiards,Monkey shot en Monkey boat)
quote:We have a winner
Op maandag 17 maart 2003 10:56 schreef Khadgar het volgende:
Ik ben er uit: Monkey Ball is gebaseerd op Marble Madness! Tis dan wel isometrisch 3d, en je beweegt de knikker ipv het veld, maar het lijkt er wel veel op!
Kon je niet op de naam komen?
quote:* Khadgar snapt het niet meer. Dat komt omdat z'n verstand is getrokken...
Op maandag 17 maart 2003 10:58 schreef Notorious_Roy het volgende:[..]
We have a winner
Kon je niet op de naam komen?
Beetje jammer alleen dat ie gewoon weer terug is in de Advanced challenge (level 26) en het me dus gewoon weer zoveel pogingen zou kunnen kosten als ik genoeg continues zou hebben....
Weet iemand niet een goeie tactiek voor dat level ?
Zit nu trouwens vast in 4-8 Coin Slots, ik snap er niks van, kom telkens net te laat om in die goal te rollen voor ie in de gleuf valt, of ik ben net iets te vroeg waardoor ik zelf door die gleuf heen donder.....
quote:SMB1 heeft een veel betere leveldesign in de main game, SMB2 heeft een veel mindere maingame, maar veel meer party-games, dus als ik jou was zou ik voor deel 2 gaan....
vraag voor de gasten die deel 1 en deel 2 gekocht hebben: wat is het grootste verschil tussen deel 1 en deel 2 en welke vind je beter? Ik heb nl. op het moment deel 1 geleend en die vind ik wel aardig ('aardig' want single player modus trekt me niet zo erg en multi player is super). Als het sterkste punt van deel twee in de multi player modus zit dan koop ik hem wel.
quote:Hm da's goed om te horen. Dan pik ik die na het werk ff in. Bedankt voor de tip
Op dinsdag 18 maart 2003 11:23 schreef PBateman1978 het volgende:[..]
SMB1 heeft een veel betere leveldesign in de main game, SMB2 heeft een veel mindere maingame, maar veel meer party-games, dus als ik jou was zou ik voor deel 2 gaan....
Dus zelfde levels en minigames, alleen wat mindere graphics.
quote:Ah. Okee. Dat wist ik niet.
Op woensdag 19 maart 2003 21:00 schreef Strolie75 het volgende:
SMB Jr. is een directe port vanSMB
![]()
Dus zelfde levels en minigames, alleen wat mindere graphics.
Dan trappen we gewoon al die losers die SMB2 spelen er uit. .
quote:Ik heb inderdaad gehoord dat die wat minder als deel 1 moet zijn.
Op woensdag 19 maart 2003 21:01 schreef I.R.Baboon het volgende:
Dan trappen we gewoon al die losers die SMB2 spelen er uit..
Voordeel is wel dat SMB 1 nu goedkoper wordt!
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 21:01 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Ah. Okee. Dat wist ik niet.
.
Dan trappen we gewoon al die losers die SMB2 spelen er uit.
.
quote:formatievliegen is iig super
Op woensdag 19 maart 2003 21:13 schreef Luigi het volgende:
Ik vind SMB2 tot nu toe al veeeeeel leuker dan SMB1. Beter speelbaar, leukere minigames, echt erg leuk!.
quote:Jij was gewoon te slecht voor SMB1.
Op woensdag 19 maart 2003 21:13 schreef Luigi het volgende:
Ik vind SMB2 tot nu toe al veeeeeel leuker dan SMB1. Beter speelbaar, leukere minigames, echt erg leuk!.
Optiefen, heiden! .
quote:Dat wel, natuurlijk. Op zich, dan.
Op woensdag 19 maart 2003 21:26 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Jij was gewoon te slecht voor SMB1.
Optiefen, heiden!
.
.
ik was advanced nog es aan het uitspelen en raakte in level 30 zonder ook maar 1 continue te hebben verspild
maar dan heb ik het weer verpest, had een paar continues nodig om het af te werken
en bij level 7 van expert, als ik eenmaal beneden ben geraakt bij al die losse tegels, hoe kom ik daar het beste over ?
daar heb ik vooral problemen mee
Maar ik vind de normale levels in SMB 1 leuker,
Maar levels als coin slots en Launchers zijn geen pure mazzel. veel oefenn, heeft heeft dage gekost en toen haalde ik hem, en nu kan ik hem steeds opnieuw halen als ik wil, en Coin slots moet je een goede timing hebben
quote:Ai-Ai en Gongon eten Zelda voor ontbijt man...
ik heb net SMB 1 gekocht voor 30 euro en ik wacht gewoon tot SMB 2 ook zo duur is ong. leuke game maar 60 euro heb ik er niet voor over koop ik liever zelda the wind waker
quote:Dat idee had ik nou ook. De Storymode zuigt echt helemaal de pan uit. De Multiplayer games zijn wel vet cool. Maar in de storymode is het meer geluk hebben dan skills.
Op donderdag 13 maart 2003 16:49 schreef PBateman1978 het volgende:
Ik vind SMB2 telkens minder leuk worden.De minigames zijn top, maar die maingame ZUIGT....
Level 4-6 Launchers en level 4-8 Coinslots hebben NIKS te maken met skills, maar alleen maar met puur geluk, en dat verpest deze game IMO
Weet iemand trouwens hoe ik bij de warp kan komen in SMB 2 beginner? Als je die brug klapt in dat level (3e dacht ik) zie ik de warp wel, maar hoe kom je er in?
SMB 1 kwam ik tot expert level 17, daar vertraagd het beeld echt te erg (10 fps??) dat ik de controller uit frustratie maar een optater heb verkocht en de Cube heb uitgezet. Slordig foutje, zit ook in monkeyrace in een bepaalde bocht in dat level waar die "pudding" achtige bergen liggen.
ps, die worldrecords op klow.net zijn toch niet serieus? Zie in de 400.000 punten bij advanced staan, heb er zelf 583.000 en dat moet nog veel beter kunnen aangezien ik advanced nog niet in 1x heb uitgespeeld en daardoor de extra stages mis.
[Dit bericht is gewijzigd door TAG-Speedy op 19-06-2003 13:55]
quote:Dat vond ik in het begin wel, maar nu ik een tijdje speel heb ik eik bij 2 levels dat idee maar ... en dan nog valt dat mee. Ben alleen nu wel helemaal opgespeeld met smb1 & 2 en ben nu met junior op de GBA bezig ... alleen dat bestuurd ff rot als je je fijne GC controller gewent bent.
Op donderdag 19 juni 2003 14:15 schreef Jarno het volgende:
Nu ik 'm wat vaker gespeeld heb, vind ik SMB2 ook wat minder. De factor geluk speelt een te grote rol, helaas.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |