Vanuit dat oogpunt bezien lijkt me dat een goede maatregel.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 09:08 schreef AlohA het volgende:
Tijd om de scholen weer dicht te gooien, dan lijkt het ineens een stuk 'makkelijker' om toch thuis te werken.
Over 2 uur testen, klachten nog altijd hetzelfde: keelpijn, snotteren, 0 energie.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 09:48 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Jij had toch ook klachten? Hoe gaat het met je vandaag?
Succes straks, hopelijk heb je snel de uitslag.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 09:52 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Over 2 uur testen, klachten nog altijd hetzelfde: keelpijn, snotteren, 0 energie.
Ik ga uit van 48u wachten zodat ik maandag hopelijk weer kan gaan werken.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 09:55 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Succes straks, hopelijk heb je snel de uitslag.
Dat zou mooi zijn.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 10:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik ga uit van 48u wachten zodat ik maandag hopelijk weer kan gaan werken.
Mijn man heeft dagelijkse koffiemomentjes in de ochtend via Teams. En vrijdags een virtuele borrel. En men is heel gemakkelijk met elkaar telefonisch of via Teams benaderen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 09:54 schreef zalkc het volgende:
Ik ben ICT'er bij de rijksoverheid en voor ons is het echt "not done" om op kantoor te komen. Voor de extra maatregelen werden er uitzonderingen gemaakt voor WOG (functionerings) gesprekken en sollicitaties, maar dat is ook al weer teruggedraaid.
Ik heb 11 maart voor het laatst mijn collega's in levende lijve gezien. En dat begint nu wel door te werken, dermate lang geen contact met collega's is gewoon veels te lang. Het zou mij niet eens verbazen dat ik er pas over een half jaar achter kom dat sommige weg zijn gegaan of met pensioen.
Maar ik ga weer verder (als het goed is is er weer een bugje in het aanvraagportaal voor coronasteun opgelost)
Hopelijk heb je het niet, maar als je het wel mocht hebben, en de besmetting is naar jouw werk te herleiden, dan heeft jouw werkgever een probleem (2 weken dicht).quote:Op donderdag 8 oktober 2020 10:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik ga uit van 48u wachten zodat ik maandag hopelijk weer kan gaan werken.
Dat gebeurd ook wel, en ik ruim altijd 10 minuutjes per belletje in voor de "hoe was je weekend" geouwehoer. Maar ik merk ook wel dat er gewoon collega's zijn die wel op dezelfde afdeling zaten/zitten maar waar ik niet snel contact mee zoek of andersom. Ongeveer de helft heb ik ook al een half jaar helemaal niks meer van gehoord omdat ik daar niet direct mee samenwerk.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 10:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mijn man heeft dagelijkse koffiemomentjes in de ochtend via Teams. En vrijdags een virtuele borrel. En men is heel gemakkelijk met elkaar telefonisch of via Teams benaderen.
Dus ja, fysiek heeft hij zijn collega's ook al heel lang niet gezien, maar op die manier worden contacten wel onderhouden. Je hoeft niet (iedere dag) aanwezig te zijn bji zo'n Teams-moment, maar het is wel een manier om contact te houden als je daar behoefte aan hebt.
Dan gewoon 2 weken thuiswerken.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 10:07 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Hopelijk heb je het niet, maar als je het wel mocht hebben, en de besmetting is naar jouw werk te herleiden, dan heeft jouw werkgever een probleem (2 weken dicht).
Want jullie waren verplicht om op kantoor te komen en mochten niet thuiswerken.
Klopt, maar ik denk dat je zo’n besmetting dus nooit kunt herleiden naar de werkvloer (of andere locatie).quote:Op donderdag 8 oktober 2020 10:07 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Hopelijk heb je het niet, maar als je het wel mocht hebben, en de besmetting is naar jouw werk te herleiden, dan heeft jouw werkgever een probleem (2 weken dicht).
Want jullie waren verplicht om op kantoor te komen en mochten niet thuiswerken.
Sterker nog, hier wordt bij ons bedrijf al op geanticipeerd. Vanuit de werknemers komt eigenlijk naar voren dat heel veel mensen het juist wel zien zitten om ook post-corona gewoon 3-4 dagen in de week thuis te werken (ik zelf ook). Daar gaat de werkgever volledig in mee en men wil de kantoren dan ook meer als plek voor 'meet-ups met collega's en klanten' zien dan als plek waar je primair werkplekken faciliteert, maar men ziet ook wel in dat de spontane kennisuitwisseling doordat je toevallig een collega tegen het lijf loopt die je normaal niet veel spreekt dan wel wat dreigt te verdwijnen, dus daarvoor wordt nog wel gezocht naar alternatieven.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 10:10 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dat gebeurd ook wel, en ik ruim altijd 10 minuutjes per belletje in voor de "hoe was je weekend" geouwehoer. Maar ik merk ook wel dat er gewoon collega's zijn die wel op dezelfde afdeling zaten/zitten maar waar ik niet snel contact mee zoek of andersom. Ongeveer de helft heb ik ook al een half jaar helemaal niks meer van gehoord omdat ik daar niet direct mee samenwerk.
Ik kan me goed voorstellen dat dit elders ook speelt, vroeger toen ik rookte sprak ik ook vaak mensen die ik anders nooit sprak bij het rookhok. Dat is nu nog een factor erger geworden met de mensen van de afdeling die ik niet meer spreek.
10. Hij heeft 10 patiënten voorbij zien komen die niet zijn gestorven aan een virus met een mortaliteitscijfer van 0,5%, dat zelfs in de risicogroepen nog geen IFR van 50% haalt, en daarom weet hij zeker dat hydroxychloroquine werkt. Dit is dus het denkniveau waar Baudet, Wierd Duk & co achteraan lopenquote:"In het voorjaar had ik diverse patiënten die overleden aan covid-19. Vervolgens ben ik hydroxychloroquine voor gaan schrijven en tien patiënten op rij herstelden van het virus. Dat kan toch geen toeval meer zijn", zegt hij in de krant.
De oversterfte van de Oostelijke landen zijn niet meegenomen. Griekenland heeft vrij snel gereageerd waardoor het daar nooit echt uit de hand is gelopen. Hetzelfde met Duitsland maar dat zie je hier niet goed in terug omdat alleen Hessen en Berlijn aan Euromomo rapporteren.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 10:33 schreef zoost het volgende:
Mooie website om te kijken naar de oversterfte per land in Europa. Blijft bijzonder dat bijvoorbeeld Duitsland en Griekenland nergens last van lijken te hebben. Sweden lijkt de oversterfte ook mee te vallen.
Eigenlijk heeft met name west Europa (VK, BE, NL, FR, ES, IT) lat van veel oversterfte. Ten oosten van deze landen hebben ze geen oversterfte. Hoe kan dat?
https://www.euromomo.eu/graphs-and-maps/#z-scores-by-country
Apart je zou van iemand met een wetenschappelijke studie toch wel mogen verwachten dat ze de basis van wetenschap bedrijven snappen...quote:Op donderdag 8 oktober 2020 10:36 schreef VoMy het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)roxychloroquine.html
Die Limburgse sjacheraar Rob Elens in een brief over waarom hij denkt dat hydroxychloroquine helpt:
[..]
10. Hij heeft 10 patiënten voorbij zien komen die niet zijn gestorven aan een virus met een mortaliteitscijfer van 0,5%, dat zelfs in de risicogroepen nog geen IFR van 50% haalt, en daarom weet hij zeker dat hydroxychloroquine werkt. Dit is dus het denkniveau waar Baudet, Wierd Duk & co achteraan lopen. DaT kAn ToCh GeEn ToEvAl MeEr ZiJn.
Bij ons exact hetzelfde. Ik mocht na de laatste versoepelingen 1 dag in de 2 weken naar kantoor, na de laatste aanscherping niet meer. Het scheelt dat ik in ook de IT werk, en dat mijn werk grotendeels van huis kan, behalve als ik wat fysieke dingen in mijn testlab zou moet aanpassen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 09:54 schreef zalkc het volgende:
Ik ben ICT'er bij de rijksoverheid en voor ons is het echt "not done" om op kantoor te komen. Voor de extra maatregelen werden er uitzonderingen gemaakt voor WOG (functionerings) gesprekken en sollicitaties, maar dat is ook al weer teruggedraaid.
Ik heb 11 maart voor het laatst mijn collega's in levende lijve gezien. En dat begint nu wel door te werken, dermate lang geen contact met collega's is gewoon veels te lang. Het zou mij niet eens verbazen dat ik er pas over een half jaar achter kom dat sommige weg zijn gegaan of met pensioen.
Maar ik ga weer verder (als het goed is is er weer een bugje in het aanvraagportaal voor coronasteun opgelost)
Hier is het vrijwel andersomquote:Op donderdag 8 oktober 2020 09:54 schreef zalkc het volgende:
Ik zie bij het bedrijf van mijn vrouw hetzelfde gebeuren, het kantoor op Schiphol heeft 400 werkplekken, ze laten nu maar 10% toe die ofwel essentieel zijn ofwel vanwege thuis situatie niet thuis kunnen werken maar er word al gesproken om een verdieping af te stoten en het kantoor permanent kleiner te maken na covid, ze zijn ook niet van plan ook maar iets op te schalen tot volgend jaar zomer.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 10:27 schreef Monolith het volgende:
[..]
Sterker nog, hier wordt bij ons bedrijf al op geanticipeerd. Vanuit de werknemers komt eigenlijk naar voren dat heel veel mensen het juist wel zien zitten om ook post-corona gewoon 3-4 dagen in de week thuis te werken (ik zelf ook). Daar gaat de werkgever volledig in mee en men wil de kantoren dan ook meer als plek voor 'meet-ups met collega's en klanten' zien dan als plek waar je primair werkplekken faciliteert, maar men ziet ook wel in dat de spontane kennisuitwisseling doordat je toevallig een collega tegen het lijf loopt die je normaal niet veel spreekt dan wel wat dreigt te verdwijnen, dus daarvoor wordt nog wel gezocht naar alternatieven.
Maart en begin april waren gewoon ongekend. Heb toen een paar weken een stilte in Amsterdam meegemaakt die ondenkbaar was. Denk echt dat we daarom de cijfers toen zo snel naar beneden hebben gekregen, officieel hadden we geen volledige lockdown, maar mensen gedroegen zich wel zo. Het grote verschil met nu.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 11:02 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Hier is het vrijwel andersomTerwijl ik 80% van mijn werk thuis kan doen. Het is ook gewoon behoorlijk druk op de weg. In Maart was daar duidelijk verschil te merken.
Baudet en Van Haga zaten ook laatst een wetenschappelijk artikel te posten dat volgens hun zou aantonen dat hydrox. zou werken bij covid. Allemaal reacties. KIJK NOU WEL, ZE HEBBEN WAT TE VERBERGEN, RUTTE STOM! etc. Ik kijk naar dat artikel dat gewoon peer reviewed was volgens mij, gewoon netjes wetenschappelijk artitkel. Maar wat blijkt je moet voor de klachten dan al beginnen met slikken (wie doet dat?) En dan verkort het enkel significant (p=0.025 dacht ik) de ligduur op de IC. Het had niet eens een significant effect op gewone ziekenhuis ligduur of lengte van ziekteverloop, of sterftekans. De werking van dat spul wordt echt te groot gemaakt door dat soort clubjes. Ze denken dat ze een stok hebben om te slaan, maar het is eigenlijk een tandenstoker.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 10:36 schreef VoMy het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)roxychloroquine.html
Die Limburgse sjacheraar Rob Elens in een brief over waarom hij denkt dat hydroxychloroquine helpt:
[..]
10. Hij heeft 10 patiënten voorbij zien komen die niet zijn gestorven aan een virus met een mortaliteitscijfer van 0,5%, dat zelfs in de risicogroepen nog geen IFR van 50% haalt, en daarom weet hij zeker dat hydroxychloroquine werkt. Dit is dus het denkniveau waar Baudet, Wierd Duk & co achteraan lopen. DaT kAn ToCh GeEn ToEvAl MeEr ZiJn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |