Nee dat zal nooit lukken, maar valt me op dat het er echt veel zijn, denk dat ik er dagelijks wel een stuk of 10 tegen kom, van groot tot klein. Je zou zeggen dat al het vocht uit een nieuwbouwhuis er wel uit is na 4 jaar.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 09:35 schreef spinazieruiker het volgende:
Helemaal uitroeien is onmogelijk.
Voor elk zilvervisje dat je ziet of vangt zitten er nog minstens tien in hoekjes en kiertjes waar je nooit bij komt.
En zoals ze ooit ook in je huis zijn gekomen, kunnen ze ook zo weer terugkomen.
Gelukkig zijn het geen kakkerlakken
Goed van die spinnenquote:Op donderdag 8 oktober 2020 09:58 schreef 111210 het volgende:
[..]
Nee dat zal nooit lukken, maar valt me op dat het er echt veel zijn, denk dat ik er dagelijks wel een stuk of 10 tegen kom, van groot tot klein. Je zou zeggen dat al het vocht uit een nieuwbouwhuis er wel uit is na 4 jaar.
Laat nu zelf alle spinnen in huis ook gewoon zitten, die schijnen die beestjes ook op te vreten
Ja dat is dus waar ik naar aan het zoeken ben, vocht zou het probleem niet moeten zijn, hebben altijd de ramen open op zolder zodat het door tocht en in de rest van het huis gaat de ventilator ook aan na bv douchen. Hebben ook nergens schimmel of iets terwijl andere huizen die nooit ventileren juist wel schimmel problemen hebben en weer geen erge last van die beestenquote:Op donderdag 8 oktober 2020 10:07 schreef sjorsie1982 het volgende:
Als je je oorzaak weghaalt dan verdwijnen ze.
En dat is volgens mij vocht...
Bestrijden werkt niet want ze planten zich te snel voort en ze komen gewoon van buiten omdat er iets in je huis ervoor zorgt dat ze het daar fijn hebben.
Te vochtig schijnt ook die beestjes weg te jagen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 10:13 schreef 111210 het volgende:
[..]
Ja dat is dus waar ik naar aan het zoeken ben, vocht zou het probleem niet moeten zijn, hebben altijd de ramen open op zolder zodat het door tocht en in de rest van het huis gaat de ventilator ook aan na bv douchen. Hebben ook nergens schimmel of iets terwijl andere huizen die nooit ventileren juist wel schimmel problemen hebben en weer geen erge last van die beesten
Alleen opletten met katten, de werkzame stof is (ook) dodelijk voor katten. Dat is hier een uitdaging, want ook behoorlijk last van die ranzige beestjesquote:Op donderdag 8 oktober 2020 11:37 schreef Leonos het volgende:
HG spuitbus werkt top hier, ook zorgen dat er weinig karton/papier in huis ligt.
Aaah, vandaar zijn al mijn katten doodquote:Op donderdag 8 oktober 2020 11:44 schreef Piles het volgende:
[..]
Alleen opletten met katten, de werkzame stof is (ook) dodelijk voor katten. Dat is hier een uitdaging, want ook behoorlijk last van die ranzige beestjes
Zou afkitten met het een of ander helpen? Genoeg kieren tussen muur en laminaat hier...quote:Op donderdag 8 oktober 2020 11:48 schreef asdqert het volgende:
Vooral kieren bij laminaat vinden ze hier fijn. Zit er ook maar één plakplint scheef (of met 0,3mm kier) dan piepen ze er al doorheen als je ze laat schrikken.
Het kan zeer zeker geen kwaad. Merkten we bv. ook in de toiletten (en in een jaren '30 woning). Alle kiertjes waar je ze in ziet wegschieten zijn ook gebruikt om tevoorschijn te komen, dus afkitten houdt ze in ieder geval 'out of sight'.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 12:01 schreef Piles het volgende:
[..]
Zou afkitten met het een of ander helpen? Genoeg kieren tussen muur en laminaat hier...
zeker!quote:Op donderdag 8 oktober 2020 12:20 schreef asdqert het volgende:
[..]
Het kan zeer zeker geen kwaad. Merkten we bv. ook in de toiletten (en in een jaren '30 woning). Alle kiertjes waar je ze in ziet wegschieten zijn ook gebruikt om tevoorschijn te komen, dus afkitten houdt ze in ieder geval 'out of sight'.
Mooi klusje voor deze herfstquote:Op donderdag 8 oktober 2020 12:20 schreef asdqert het volgende:
[..]
Het kan zeer zeker geen kwaad. Merkten we bv. ook in de toiletten (en in een jaren '30 woning). Alle kiertjes waar je ze in ziet wegschieten zijn ook gebruikt om tevoorschijn te komen, dus afkitten houdt ze in ieder geval 'out of sight'.
Hier zitten ze vaak in keukenspullen (borden, kommen, pannen), waar ze niet meer uit kunnen komenquote:Op donderdag 8 oktober 2020 12:33 schreef RedFever007 het volgende:
Zojuist trouwens even de lokdoos boven bekeken, zaten er zes in. In een andere doos die openmaakte zat zo'n grote.
Ja in de keukenla kom ik ze ook wel tegen. Inderdaad in een pan, komen ze niet uit. Maar hoe komen ze er dan inquote:Op donderdag 8 oktober 2020 12:36 schreef Piles het volgende:
Hier zitten ze vaak in keukenspullen (borden, kommen, pannen), waar ze niet meer uit kunnen komen
Voor je gevoel is het niet vochtig, maar hoe vochtig is het werkelijk?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 10:13 schreef 111210 het volgende:
vocht zou het probleem niet moeten zijn, hebben altijd de ramen open op zolder zodat het door tocht en in de rest van het huis gaat de ventilator ook aan na bv douchen.
quote:Zilvervisjes gaan dood bij een luchtvochtigheid van minder dan 50 procent. En hun eitjes komen pas uit als de luchtvochtigheid een maand lang 75 procent blijft.
Misschien toch maar eentje aanschaffen dan, maar dan is het nog de vraag hoe ik het minder vochtig krijg in huis. Alles wat open kan staat al regelmatig de hele dag open.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 13:04 schreef Spaceman_Spiff het volgende:
[..]
Voor je gevoel is het niet vochtig, maar hoe vochtig is het werkelijk?
Koop eens een hygrometer om te kijken of de relatieve luchtvochtigheid onder de 50% zit. Of in ieder geval te meten hoe vochtig het in huis is.
[..]
Ja dat is een probleem, heb op zolder best wat boeken en verhuisdozen, maar gek genoeg zitten ze daar niet.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 11:37 schreef Leonos het volgende:
HG spuitbus werkt top hier, ook zorgen dat er weinig karton/papier in huis ligt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 8 oktober 2020 13:16 schreef Leonos het volgende:
Met die HG bus zag ik bij mij echt al na een kwartier overal lijken liggen
Maar op de plek waar je spoot of ook daarbuiten? Dat ze weglopen en een uur later sterven zeg maarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook daarbuiten, lopen nog een stukje inderdaad.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 13:17 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Maar op de plek waar je spoot of ook daarbuiten? Dat ze weglopen en een uur later sterven zeg maar
Heeft bij ons goed gewerkt!quote:Op donderdag 8 oktober 2020 12:01 schreef Piles het volgende:
[..]
Zou afkitten met het een of ander helpen? Genoeg kieren tussen muur en laminaat hier...
Geen siliconenkit wanneer je het ooit wil verven.quote:
Ditquote:Op donderdag 8 oktober 2020 11:37 schreef Leonos het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |