quote:
Op maandag 30 november 2020 09:49 schreef 4moreyears het volgende:[..]
Ik sta daar best voor open, heb geen zin in weer een ban: welke trollpost bedoel je en welk deel ervan zou ik mijn toon moeten veranderen?
serieuze vraag, niet om te strijden
Ik sta open voor veranderen maar heb wel graag een handvat wat als zodanig ervaren wordt
serieus antwoord:
(Vrijwel) elke post van jou hier wordt ervaren als een trollpost door de meeste mensen omdat het zo ver van de realiteit is dat we werkelijk ons niet kunnen voorstellen dat iemand dit serieus meent / gelooft. Het is echt van dezelfde orde als beweren dat een steen omhoog valt als je hem los laat.
Denken dat Trump gewonnen heeft na zoveel tijd en bewijs van het tegendeel is voorbij de 'normale discussie' waar men een politiek verschil van mening heeft. Bv moeten we de belasting verhogen of verlagen? Daar kan je prima over discussiëren en er is niet een mening goed en fout, beide kampen kunnen geldige redenaties hebben.
Bij de 2020 US elections is dat niet meer het geval. Na een paar dagen werd het duidelijk dat Biden gewonnen heeft.
Om een of andere (voor mij heel erg vreemde reden) zijn sommige mensen erg vatbaar voor conspiracy denken en leugens (in dit geval van Trump, maar het kan ook met een andere bron natuurlijk) blijkbaar is het moeilijk om daar weer uit te komen als je eenmaal in die chaos beland bent. Misschien doet het pijn als je je realiseert dat je voor de gek gehouden bent. Het is niet leuk als mensen je steeds voor Trumpwappie uitschelden, maar de realiteit is, dat ben je wel als je na 6 weken nog steeds denkt dat Trump gewonnen heeft. Die mening is net zo idioot als denken dat de aarde plat is of dat een steen omhoog valt.
NB: Op 4 november was dat nog niet zo, Op dat moment was er nog een kleine kans dat Trump ging winnen. Maar daarna kwamen de resultaten van de swing states binnen en smolt de kans van Trump als een sneeuwbal in de lentezon. Na een week was het wel 100% zeker dat ie verloren heeft. 50 verloren rechtszaken later en het is duidelijk dat die kerel volkomen kansloos is en alleen blijft schreeuwen om meer geld binnen te harken van zijn achterban.
Ik hoop dat je nog jong bent en kunt leren van dit fiasco. Het is niet erg om fouten te maken, maar het is wel fijn als je je niet steeds blijft stoten aan dezelfde steen.
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.