quote:Op zaterdag 25 december 2021 15:11 schreef oh-oh het volgende:
Hier is alles dood , en Urk woont ergens anders want die had Lucille vermoord, dus ik ben van die lawaai en rommelmakers af![]()
Een monstera is een philodendron dus ja die zijn giftig. En met een succulent zou ik ook altijd goed oppassen.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 09:42 schreef camaron het volgende:
Van een familielid krijg ik binnenkort 2 parkieten. Ik heb jaren terug parkieten gehad dus het is niet mijn eerste ervaring. De beestjes mogen na gewenning aan mij en hun nieuwe omgeving uiteraard uit hun kooi.
Waar ik op voorhand rekening mee moet houden voordat ik ze ontvang is de planten die in mijn woonkamer staan.
Is er een betrouwbare lijst waar ik kan zien of planten wel of niet giftig zijn.
Via Google vind ik verschillende lijsten waar ik niet altijd dezelfde informatie uithaal.
Zo heb ik nog niet het antwoord of een erwtenplantje giftig is, of de Monsteria. De laatste zie ik zowel als giftig al niet giftig voorkomen.
Hebben jullie een idee?
Of je ze echt moet weghalen weet ik niet, ik weet niet veel van parkieten.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 13:55 schreef camaron het volgende:
Dat is wel een kleine dramaatje. IK heb 2 prachtige Monstera's. Heel dominant in mijn woonkamer (waar ik nog net niet voor zing of klassieke muziek voor op zet).
Moet ik die echt verwijderen? Auw auw.
Hoe groot is de kans als ik ze genoeg vertier geef buiten de kooi....
Hoe is dit afgelopen?quote:Op dinsdag 25 januari 2022 09:42 schreef camaron het volgende:
Van een familielid krijg ik binnenkort 2 parkieten. Ik heb jaren terug parkieten gehad dus het is niet mijn eerste ervaring. De beestjes mogen na gewenning aan mij en hun nieuwe omgeving uiteraard uit hun kooi.
Waar ik op voorhand rekening mee moet houden voordat ik ze ontvang is de planten die in mijn woonkamer staan.
Is er een betrouwbare lijst waar ik kan zien of planten wel of niet giftig zijn.
Via Google vind ik verschillende lijsten waar ik niet altijd dezelfde informatie uithaal.
Zo heb ik nog niet het antwoord of een erwtenplantje giftig is, of de Monsteria. De laatste zie ik zowel als giftig al niet giftig voorkomen.
Hebben jullie een idee?
Ach die sufferds komen helemaal niet zo vaak uit hun kooi, ook al staat deze bijna elke dag open.quote:
quote:Op donderdag 31 maart 2022 15:44 schreef camaron het volgende:
[..]
Ach die sufferds komen helemaal niet zo vaak uit hun kooi, ook al staat deze bijna elke dag open.
Ze zijn ook niet eens geïnteresseerd in planten, ik heb een aardig plekje voor ze gemaakt wat ze ook totaal negerenmaar liever op een wandversiering zitten of in de keuken boven de koelkast
Op die wandversiering zitten ze met hun smoeltjes tegen de muur want er is niet meer ruimte. Ze knabbelen wel aan het houten latje waar het aan bevestigd is. VInd ik ook niet zo'n succes want dt is geverfd en ik weet natuulijk niet waarmee.
Ik heb alleen de erwtenplant weggehaald dat vond ik toch wel tricky.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |